صدای معلم

دانش آموز

  • " پرسش « صدای معلم » از آقای اعتدادی و همه مدیران و مسئولان وزارت آموزش و پرورش در هر سطحی آن است که چقدر به حقوق دانش آموز باور داشته و تا چه میزان این انتخابات واقعی انجام می شود ؟ معضلاتی مانند کمبود نیروی انسانی که به ترجیع بند آقای مدیر کل در بسیاری از جلسات و نشست ها تبدیل شده است چه ارتباطی با دانش آموزان و کارکردهای مجلس دانش آموزی دارد ؟ اگر نظرات و پیشنهادهای مطروحه دانش آموزان واقعا برای مدیر کل و سایر مسئولان اهمیت دارد ؛ چرا این نظرات در پرتال منتشر نشده اند ؟! "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

حرف های مدیر کل آموزش و پرورش اصفهان در باب جایگاه مجلس دانش آموزی و نظرات دانش آموزان !

گروه گزارش/ هنوز اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به گزارش صدای معلم در مورد انتخابات شورای دانش آموزی که در 9 آبان 1398 منتشر شد پاسخی نداده است . ( این جا ) در این گزارش نظرات و دیدگاه های برخی دانش آموزان آورده شده بود : " حضرت عالی برای تهیه گزارش به مدرسه ما آمدید تا عکس و فیلم بگیرید. اگر راست می گویید کمک کنید که بعد…
  • " آیا مهارت های کسب سعه صدر و مبارزه با مشکلات عاطفی و روانی را توانسته ایم به نوجوانان آموزش دهیم؟ اینکه چرا فکر می کنیم با بی تفاوتی و سرپوش گذاشتن بر موضوعات مشکلات خود به خود حل می شوند ؟ "
  • حامد سیف/ فرهنگی‌ و خبرنگار

در حاشیه ی خودکشی همزمان دو دانش آموز دختر در منطقه ناصرالدین

نگارنده تحت هیچ شرایطی به دنبال مقصر جلوه دادن شخص یا گروهی نیست (همه ما در جایگاه خود مقصریم ) و صرفاً با دیده ای آسیب شناسانه و ارائه راه حل به منظور پیشگیری از اتفاقات بعدی به موضوع می نگرد. متاسفانه با خبر شدیم که دو دختر 13 ساله در اثر مصرف قرص برنج خودکشی نموده اند.البته خبر مربوط به روز پنجشنبه سوم بهمن ماه است . این موضوع به عنوان…
  • " پرسش آن است که اگر دانش آموزان به خاطر روز دوشنبه تعطیل شده و امتحان روز سه شنبه هم لغو شده است ؛ کشاندن دانش آموزان به مدرسه و برگزاری کلاس در این روز که ظاهرا برای جبران کسر زمان آموزش صورت می گیرد چقدر منطقی و اثربخش بوده و می تواند در جریان آموزش کارایی داشته باشد ؟ "
  • صدای معلم گزارش می کند ؛

انتقاد دانش آموزان از سیاست های مبهم وزارت آموزش و پرورش در مورد تعطیلی مدارس مطلب ویژه

گروه دانش آموزی/ تعطیلی مدارس و بی برنامگی وزارت آموزش و پرورش در این گونه موارد و تصمیماتی که به دلایل مختلف مانند آلودگی هوا و.... اتخاذ می شود موجب سردرگمی دانش آموزان ، خانواده ها و معلمان شده است . « زمان آموزش » که یکی از مهم ترین فاکتورها در تعیین و ارتقای کیفیت آموزشی است روز به روز کوتاه تر شده و از اثربخشی و کارایی فرآیند آموزش کاسته…
  • " رییس شورای این روستا گفته‌ است بارها درخواست بازسازی این مدرسه را به نهاد مربوطه داده‌اند اما تاکنون اقدامی نشده است "

گریه دانش آموزان در ریزش سقف یک مدرسه در میناب

گروه استان ها و شهرستان ها/ یک ویدیو منتشر شده در فضای مجازی نشان می دهد که تخریبی بودن یک مدرسه باعث ریزش سقف کلاس درس شده است.این اتفاق که در یکی از مدارس میناب هرمزگان  عصر شنبه ۱۴دی رخ داده است دانش آموزان با صورتی گریان در زیر گچ و خاک سقف کلاس هستند.مسئول روابط عمومی اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا گفته است: ریزش…
  • نماینده استان زنجان در مجلس دانش آموزی و مشاور دانش آموزی مدیرکل آموزش و پرورش استان :

بیشتر ایده های دانش آموزان در مسیر طولانی نامه نگاری ها و نظرات عوامل اجرایی کم رنگ می شوند !

گروه دانش آموزی/ علی رغم انتشار گزارش های قابل توجه و البته قابل تامل در مورد سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی تاکنون مسئولان این نهادهای مدافع " حقوق دانش آموز " در موارد مطروحه پاسخ گو نبوده اند .  مدیر صدای معلم در آخرین اظهار نطر در گفت و گو با انصاف نیوز گفته است : " «این خبرگزاری ( پانا ) متعلق به سازمان دانش‌آموزی است. این سازمان هم…
  • " این نسل دست پروده همین گفتمان است. این نسل دست پروده همین نظام آموزشی شکست خورده و بی مصرفی است که نه به کسی سخن ارزشمند و درستی از تاریخ و جغرافیای وطن می گوید و نه برای خاطر وطن و زیستن در آن پشیزی ارزش قائل است "

نوجوان شطرنج باز ایرانی تابعیت خود را تغییر داد

گروه رسانه/ خبرآنلاین نوشت : " پرچم کشور ایران از مقابل نام شطرنج بازی ایرانی حذف شد تا او دیگر به طور رسمی تابعیت خود را تغییر داده باشد. سایت فدراسیون جهانی شطرنج به طور رسمی پرچم ایران را از مقابل نام علیرضا فیروزجا برداشت تا عدم رقابت این شطرنج‌باز برای ایران در رقابت‌های مختلف این رشته رسمیت پیدا کند. فیروزجا از این به بعد با پرچم فیده (فدراسیون جهانی شطرنج) در…
  • " بسیاری از مدارس ژاپن، تمامی جنبه‌های رفتاری دانش آموزان را که شامل لباس و رنگ موها می‌شود را کنترل می‌کنند. در دهه‌‌های هفتاد و هشتاد میلادی قوانین سخت‌گیرانه‌ای برای خشونت و آزار در مدارس وضع شد. در دهه نود این قوانین کمی کاهش یافت اما اخیرا دوباره سخت‌گیری می‌شود "

پدیده "فوتوکو" در نظام آموزشی ژاپن و " مدرسه آزاد "

گروه رسانه/ شمار کودکان ژاپنی که نمی‌خواهند مدرسه بروند رو به افزایش است. ژاپنی‌ها این پدیده را "فوتوکو" می‌نامند. یوتا ایتو یکی از این دانش آموزان است که ده سال دارد و در تعطیلات بهار سال گذشته به والدینش گفت دیگر نمی‌خواهد مدرسه برود. تا پیش از آن، او ماه‌ها با بی‌میلی به مدرسه ابتدایی رفته بود. در مدرسه همکلاسی‌ها یوتا را آزار می‌دادند و با او درگیر می‌شدند. مادر و پدر…
  • " نکته حائز توجه بیشتر این است که مصرف این قرص ها در میان دانش آموزان زرنگ که دغدغه بیشتری نسبت به درس ها، تراز آزمون های آزمایشی و کنکور دارند. یا دانشجویان و دانش آموزانی که در طول سال تحصیلی مطالعه نداشته اند و همه چیز را به شب های آخر امتحانات موکول کرده اند، شایع تر است "
  • سمکو مولودی/ کارشناسی ارشد جامعه شناسی

امتحانات ، استرس و مخدری به نام ریتالین

با نزدیک شدن به فصل امتحانات و شروع این فرآیند  روز به روز شاهد بیشتر شدن استرس و فشار های روحی روانی در میان دانش آموزان عزیزمان هستیم که مسبب اصلی آن نیز متاسفانه سیستم آموزشی معیوب نمره گرا و کمی ماست که خواسته یا ناخواسته، سیستماتیک یا غیر سیستماتیک سال به سال مولد استرس بیشتر برای دانش آموزان عزیز ماست خصوصا کسایی که درگیر کنکور و امتحانات و ... هستند. مضافا…
  • مجله تایم گرتا تونبرگ، نوجوان کنشگر محیط زیست را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ میلادی انتخاب کرد و با انتشار عکس او نوشت: « قدرت جوانان»

گرتا تونبرگ دانش آموز و نوجوان فعال محیط زیست شخصیت سال مجله تایم شد

گروه  دانش آموزی/ گرتا تونبرگ شخصیت سال مجله تایم شد. مجله تایم گرتا تونبرگ را به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۹ انتخاب کرده است. گرتا تونبرگ جوان ترین شخصیتی است که توسط این مجله انتخاب شده است. گرتا تونبرگ، دختر ۱۶ ساله سوئدی است که به یکی فعالان محیط زیستی مطرح در جهان تبدیل شده است. پیش تر ؛ گرتا تونبرگ نوجوان سوئدی که برای مبارزه با تغییرات اقلیمی فعالیت می کند در سخنانی…
  • " اصلا اگر قرار باشد در نهایت با تهیه چنین محتوای آموزشی دانش آموزان را به سمت کتابهایی خارج از مدرسه بکشانیم ، دیگر چه نیازی به استناد به برنامه درسی ملی و تالیف یک کتاب بومی با این میزان مشکلات بود؟! "
  • محمد محمدی/ دبیر زبان انگلیسی

دانش آموزان کم بضاعت در رویکرد جدید آموزش زبان انگلیسی چه وضعیتی دارند؟! مطلب ویژه

یکی از مبانی مهم « برنامه درسی ملی» رعایت حقوق متوازن و متعادل دانش آموزان و مجریان برنامه در سطوح مختلف مدرسه ،منطقه، استان و کشوری است که امکان مشارکت تمامی افراد ذی نفع  و ذی ربط را نیز در فرآیند ارزشیابی فراهم می آورد. مطابق این سند ، برنامه های درسی باید به « رعایت تعادل» و پرهیز از افراط و تفریط پای بند باشند. همچنین در این برنامه ، «مدرسه…

نظرسنجی

رتبه بندی معلمان با آزمون ؛ خلاف ضوابط علمی است و به بی عدالتی منجر خواهد شد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور