صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

مینو امامی/ بازنشسته - پژوهشگر علوم اجتماعی

زنگ کلاس زده شد ... معلمم کجایی ؟

یکی از معضلات پنهان مدارس ، حضور دیر هنگام معلم در کلاس درس بعد از شنیدن صدای زنگ است/ 10-15 دقیقه ما یا در دفتر و یا در راهروها پشت در کلاسها می گذرد/ ما که به تکلیف شرعی و انسانی و اجتماعی خود عمل نمی کنیم و حقوق دانش آموزان را می بلعیم ببخشید مال ما دزدی نیست/ تکالیف وحقوق نقش ها را به خوبی فرا بگیریم و به درستی عمل کنیم ،تا در جامعه" فرهنگ درستی" حاکم باشد من و شما الگوی این جامعه هستیم

وقت کشی معلمان در مدارس و حق کشی دانش آموز  یکی از معضلات پنهان مدارس ، حضور دیر هنگام معلم در کلاس درس بعد از شنیدن صدای زنگ است؛ اما چرا؟ زنگ تفریح کم است ؟ مردان و زنان فرهنگی به دلیل مشغله های دیگر و کار منزل خسته اند و 10-15 دقیقه زنگ تفریح کافی نیست؟

افسردگی داریم و نیاز به گفت و گو با همکارانمان را داریم بعد از گفت و گو آرامش می یابیم؟

اگر به موقع سر کلاس برویم مدیر و معاون مدرسه پُررو می شوند و....


همکاران محترم !

از اولین ثانیه بعد زنگ کلاس ، حق دانش آموز آغاز می شود تا آخرین ثانیه آخر.یعنی ما برای این ثانیه ها ،دقیقه ها و ساعت ها ،حقوق می گیریم . تازه به اندازه کافی ساعت کلاس ما دروغ است لطفا شماها هم چشم آن را کور نکنید،چرا؟ چون می گوییم دو ساعت در دوره متوسطه و در سایر دوره ها یک ساعت ، اما خدا وکیلی یا می شود 80 دقیقه یا 75 دقیقه و در سایر دوره ها 45 دقیقه. خود نظام آموزشی از حق و حقوق دانش - آموزان زده ، وجدانا من و شما دیگر کم نکنیم.

10-15 دقیقه ما یا در دفتر و یا در راهروها پشت در کلاسها می گذرد. پیدا کنید پرتقال فروش را !
ما که به تکلیف شرعی و انسانی و اجتماعی خود عمل نمی کنیم و حقوق دانش آموزان را می بلعیم ببخشید مال ما دزدی نیست؟ حق را ناحق کردن نیست؟ دریافت حقوق برای کار نکرده نیست؟ حق کُشی نیست؟
ما با این حقوق خانواده خودمان را تأمین می کنیم حاضرید فرزندانتان لقمه غیرحلال بخورند؟


برو  ...

خانم دل خوشی داری ها . آموزش و پرورش به ما چی داده که بخواهد چی تحویل بگیرد؟!

وقت کشی معلمان در مدارس و حق کشی دانش آموز

وجدان شغلی چطور؟

کدام وجدان شغلی ،دلتان خوش است؟ همان وجدان شغلی که باعث می شود روزی تان حلال باشد. همان وجدان شغلی که قشر فرهنگی را از رشوه گیران و اختلاس کنندگان و رباخواران ،تفکیک می کند. همان وجدان شغلی که فرهنگیان را از یک شبه میلیادر شونده ها جدا می کند.
همان وجدان شغلی که نگاه های معصومانه کودکان شبها موقع خواب ،به عذاب وجدان تبدیل نمی شود.
تکالیف وحقوق نقش ها را به خوبی فرا بگیریم و به درستی عمل کنیم ،تا در جامعه" فرهنگ درستی" حاکم باشد من و شما الگوی این جامعه هستیم.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

جمعه, 03 شهریور 1396 13:31 خوانده شده: 10419 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +50 -22 --
سخنان گوهربار بی عمل 1396/06/03 - 13:56
وجدان شغلی معلمان بسیار آسوده است
از قدیم گفته اند از کوزه همان برون تراود که درآوست
مملکت رو اختلاس گران میلیاردی به زانو درآوردند شما تنگ نظر نگران یک دقیقه دیر رفتن معلمی

چرا که اگر بناست حق بچه ها ادا شود باید از همان مدیر مدرسه ها که هیچوقت در مدرسه نیستند و از معاون مدرسه که فقط می نشینند و چای می خورند شروع کرد تا اداره و وزارت خانه مجلس و دولت و حتی بالاتر ادا شود معلم در ته لیست هم قرار ندارد
پاسخ + +2 0 --
علی ش 1396/06/03 - 15:29
خداکند معاون بشوی... ازصمیم قلب برایت آرزو میکنم.


فقط قضاوت کردن بی حساب را خوب بلدیم ما معلما!!!!! متاسفانه...
پاسخ + +2 0 --
حسن 1396/06/04 - 00:08
لطفا از نوشتن ....جلوگیری شود خانم محترم برو به بازنشستگی خودت فکر کن شما دیگر اینجا کاری نداری تو یا مدیر یا معاون بیکاره بوده ای که زنگ تفریح را هم چند دقیقه زودتر میزدید الان هم همینطور است
پاسخ + +2 0 --
معلم 1396/06/04 - 01:26
نویسنده محترم گویا اصلا تا بحال سر کلاس نرفته اند . از عنوان ایشان هم پیداست که یا معلم نبوده اند یا معلمی را برازنده خودشان ندیده اند که نوشته اند پژوهشگر !
اگر در جریان یک پژوهش خود دیده اید که معلم سرکلاس نرفته و مشغول گپ و گفت شده است نباید آن را به کل کشور تسری بدهید .
پاسخ + +2 0 --
کلهر 1396/06/04 - 19:06
شما به فکر زندگی خودت باش با کار دیگران کاری نداشته باش

سال قبل بنده در مدرسه ای به عنوان اموزگار کار می کردم

مدرسه مدیر و سه معاون (پرورشی-اجرایی-اموزشی )داشت
هر روز از این 4 نفر 2 نفر غیبت می کردند

یعنی در تمام سال تحصیلی یک روز در میان سر کار می امدند

بعد مدیر مدرسه در اخر سال هم مدیر نمونه شهر شد

حتی بارها شکایت کردند همکارها

حالا شما خانم پروفسور گیر دادی به 5دقیقه دیر رفتن معلم سر کلاس

معلم مظلوم ترین قشر جامعه است شما معلومه که در این 30سال خدمتت یا مدیر مدرسه بودی یا مشاور یا معلم بهداشت که با دانش اموز و تدریس کاری نداشتی
پاسخ + +2 0 --
سلیمی ساعتلو 1396/06/04 - 20:35
دوست عزیز اگر معاون یا مدیر کارش را درست انجام ندهد این موضوع وظیفه درستکاری معلم را نفی نمی کند. معلمان از همه ایراد می گیرند اما اگر از خودشان ایراد بگیرند نظر منفی می دهند! خانم نویسنده به حق نوشته اند که معلمان در هر جلسه مدتی از زمان کلاس را تلف می کنند و همه می دانیم این یک سنت غلط در مدارس است. بپذیریم و سعی کنیم درست عمل کنیم.
پاسخ + +23 -16 --
سخنان گوهربار بی عمل 1396/06/03 - 13:58
نگو ربطی ندارد که معلم نسبت به تربیت نسل آن هم بصورت واقعیت ها موجود عمل کند

معلم باید بدید راه رفاه و آینده روشن در معلمی نیست در صداقت و عمل درست نیست

بلکه در تملق و چاپلوسی و پاچه خواری در حق را ناحق کردن در اختلاس و دزدیست
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:10
این خانم میخواهد معلمان را از مسیر اصلی خارج کند تا به مشکلات خود انتقاد نکنند معلمان در مسیر درستی قرار دارند مسیر انتقادوکنشگری سازنده
پاسخ + +46 -18 --
مهرپور 1396/06/03 - 14:15
احتمال می دهم که شما در دوران خدمتتان معاون خشک و سختگیر مدرسه بوده اید که اکنون بعد از بازنشستگی عقده های معاونتتان را در این سایت پیاده می کنید.شاید هم از معلم هایی که همواره در مدرسه وقت تلف کرده اید.ما که به موقع در کلاس حضور می یابیم و حتی متاسفانه در زنگ های سیاحت هم پاسخگوی دانش آموزان و اولیا هستیم.در این شرایط سختی بر روحیه و زندگی و سلامتی معلمان سایه افکنده است،فقط همین مانده که همدیگر را تخریب کنیم!
پاسخ + +2 0 --
علی ش 1396/06/03 - 15:30
اگر وجدان نداشتیم که اوضاع خیلی بدتر از الان بود...
پاسخ + +46 -19 --
معلم 1396/06/03 - 14:17
خانم امامی حالا که باز نشسته شده ای چرا دم از نظم می زنی ،ثانیا خیلی از همکاران متعهد ومقید هستند ثالثا کافر همه را به کیش خود پندارد. بشین خونه با نوه هایت سرگرم باش همکاران به وظیفه خویش آگاهند و مدر سه مدیر و معاون دارد.
پاسخ + +2 0 --
پارسی 1396/06/03 - 20:52
گل گفتید.ممنون
واقعا بعضی از این معاونا کاسه داغتر از آش شدن.دقیقه و ثانیه حقوق میگیری کدومه؟؟؟؟ مثل اینکه این خانم مینو تو توهمه .مانصف حقمونم نمیگیریم.طلبامون یکساله مونده.آبرمون جلوی همه رفت ازبس قرض گرفتیم .اونوقت بعضی معاونا فقط زورشون به دبیر بدبخت میرسه.تازه بعضیاشون دیگه خیلی عتیقه ان.اگر دو سه دقیقه زنگ تفریح طول بکشه.از زنگ بعدی جبران میکنن.واقعا از این کاراشون بالا میارم
پاسخ + +2 0 --
سلیمی ساعتلو 1396/06/04 - 21:03
جناب معلم همه می دانیم که اندکی دیر رفتن معلمان به کلاس تبدیل به یک سنت شده است و خانم امامی هم به حق به این موضوع از دریچه آسیب شناسی پرداخته است. لازم نیست تحقیر و توهین کنیم. ناسلامتی شما معلم هستید. وای به حال دانش آموزان شما با این طرز نگرش!
پاسخ + +41 -14 --
بیاتی فرد 1396/06/03 - 15:03
معلمی که قادر به دریافت حق قانونی خود از حاکمیت نیست!معلمی که نزد دانش اموزش هیچ ارج وقربی ندارد والگو حساب نمی شود! معلمی که با یک یا نهایت دودست لباس سال را تمام می کند! معلمی که شهامت ندارد!معلمی که.....
بهتر که به کلاس نرود بلکه دانش اموز به غیر از چند عددو رقم که ارزشی هم ندارد .زرنگی وچابلوسی و گردنکشی را از فضای اشفته کلاس یاد بگیرد که این از ان بهتر بکارش خواهد امد.
در علوم مدیریت اصل اساسی روابط انسانی است. روابط انسانی قوی که ضامن دوام یک سازمان است ریشه در رضایت مندی ونگهداشت نیرو به لحاظ مالی،رفاهی وروحی دارد!
کدام یک از این موارد در مدارس ونظام اموزشی ما اجرا ورعایت می شود که باعث ایجاد تعلق سازمانی شود.
لطفا کوچه بازاری صحبت نکنیم وبرای عرایض خود دلیل وحجت کافی داشته باشیم. باسپاس
پاسخ + +2 0 --
بیاتی فرد 1396/06/03 - 21:18
همکار محترم، بخشی از بودجه سالانه کشورهای توسعه یافته از محل بهره وری تامین می شود،در کشور ما این رقم صفر است.
حالا با ده پانزده دقیقه دیر یا زود مشکلی حل نخواهد شد .
معلمان در میان کارکنان دولت بیشتر از بقیه اثر بخشی وکارایی دارند با هزینه بمراتب کمتر،تدریس تولید کالا نیست،وارتباط زیادی با زمان ندارد. یک طرح درس خوب با رضایت مندی در نیم ساعت هم قابل پیاده سازی است،هرچند که دلیلی بر بی نظمی نیست!چرا در این اینه منزلت اندک همکارانتان را ندیدید ولی دیر سر کلاس رفتن چند همکار را دیدید.
منصف باشیم و همه مسائل را بصورت کل برسی وتحلیل کنیم.
موفق باشید
پاسخ + +2 0 --
معلم 1396/06/05 - 14:06
معلم حتی اگر یک ربع سرکلاس برود هم زیادی کار کرده ،اینهمه حق خودمون و خونواده هامون رو ضایع میکنند ،اینا گناه نیست،ماها کافریم ماها ادم نیستیم
نمیدونم چرا بعضی از همکارا خودشونو ارزون میفروشند ،از ماست که برماست
پاسخ + +41 -16 --
احسان 1396/06/03 - 15:06
واقعا که متاسفم برات وبرای صدای معلم هم همین طور که اینطورطالبی رو انتشار می دهید این همه مطلب ومشکل هست
اینجاهم باند بازی .
پاسخ + +21 -30 --
مینو امامی 1396/06/03 - 15:38
همکاران محترم ،من انتظار چنین تندی را داشتم اما برحسب اعتقاد درونی و باور اجتماعی ام، باز نترسیدم و نوشتم. همکار محترم، کدام باندبازی ؟ در صدای معلم کسی بنده را نمی شناسد و بنده فردی بی خط و ربط هستم.
و باز همکار محترم، بنده معاون خشک و تند دوران خدمتم نیستم، بلکه دبیر جامعه شناسی بودم. و یقین داشته باشید نوشته هایم باور درونی ام است چون در طول 25 سال خدمتم یک دقیقه بلی یک دقیقه هم به کلاس دیر نرفتم.چون همیشه ثانیه ها را حق دانش آموزانم می دانستم. امید که از همکاران ببینند و بنویسند.
پاسخ + +1 0 --
رضایی.ر 1396/06/03 - 18:34
همکار محترم سلام از انجاییکه رشته شمما ع اجتماعیست توقع ابنبود که با امار و براساس تحقیق این موضوع را مطرح میکردید.واقعا چند درصد معلمان معاونین ومدیران دچار این مشکلند بنده در مدت سابقه ام با چنین مشکلی اونهم بمدت 10تا15 دقیقه اصلا مواجه نشدم.ایکاش از تجربیات شخصی خودمان بگوییم واز تعمیم پرهیز کنیم. چون نتیجه اش این میشود وه دیدیم همه موضع میگیرند ومخالفت میکنند.جالبتر پیسنهاد اثلاحی شماست که موضوع اداری_اجتماعی را اخلاقیس کردید.وبا.حواله کردن به لقمه حرام راه حل منطقی ارائه نکردید.در فرض فراگیر بودن این مشکل وظیفه معاون ومدیریت مدرسه تذکر و گزارش کسر حقوق ودر نهایت وبفرض عدم اصلاح تخلفات اداری
پاسخ + +21 -31 --
مینو امامی 1396/06/03 - 15:38
همکاران محترم،شما وقتی خواسته های کودکان تان را برآورده نمی کنید از او انتظار دارید دزدی کند ؟ آموزش و پرورش ما هزار و یک مصیبت و غمنامه دارد ،من و شما دق و دلی مان را باید سر معصومین یعنی همان فرزاندان خودمان در آوریم. شما راضی می شوید معلم فرزندتان 20 دقیقه دیر سر کلاس حاضر شود و از حق او بزند؟ چرا وقتی نوبت به خودمان می رسد این همه خیرات نمی کنیم. بنده به عمد این باور دیرینم را نوشتم و نامهربانی و تندی و اهانت های شما همکاران را به جان دل خریدم ، چون واقعیت تلخی است که هست. منتهی چرا و از کجا چنین حق طبیعی ما معلمین گردیده است ، نمی دانم.
چنان تاختید که تصور کردم اعتقادات مذهبی را خدشه دار نمودم.
و اما خلاف،خلاف است و قصور، قصور.هر کدام بجای خود باید چاره اندیشی شوند.بلی این واقعیت تلخ در مدارس پسرانه و دخترانه کلیه سطوح آموزشی ما حاکمیت مطلق دارد.قدری انصاف.
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1396/06/03 - 16:40
خانم امامی یک کمی هم به فکر ترمز باش ،فقط در فکر گاز دادن و سرعت نباش .تازه وزیر را انتخاب کردند تا انتخاب وزیر دیگر هم خدا می داند نوبت به شما می رسد یا خیر ؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:14
شما فکر کودکان نیستی هدفت چیز دیگری است منحرف کردن معلمان از خواسته های بر حق خود معلمان اگر روزی دو رنگ هم درس بدهند بیشتر از کارمندان کار نکن دیگر است
پاسخ + +21 -26 --
مینو امامی 1396/06/03 - 15:48
همکار محترم ،نظم را بنده حال در دوران بازنشستگی یاد
نگرفته ام، والدین بنده زحمت کشیده اند و نظم را در درونم درونی کرده اند آخر پدرم نیز معلم بود.
یقین داشته باشید عادت به نظم و سر وقت رفتن به کلاس اگر ارزش درونی ام نبود من هم اعتقادات تمامی شما نظر دهندگان را داشتم. قدری انصاف ،هیچ تفکر نمی کنید که بنده حق دارم و درست می گویم یعنی هیچکس با دیدگاه بنده موافق نیست؟
یعنی در کل کشور در بین شاغلین و بازنشستگان فقط بنده به این مهم اعتقاد دارم ؟ من که به درستی آن ایمان دارم.منصووار گر مرا پای دار ببرید باز می گویم ما از حق دانش آموزان می زنیم؟ واین برازنده ما نیست.
پاسخ + +1 0 --
رضایی.ر 1396/06/03 - 19:34
همکار محترم ایکاش همه نظرها را میخواندید بنده عذض کردم با کدام جامعه اماذی تعمیم داده اید ونهابتا برای مسکل اداری راه حل اخلاقی دادبد ولی متاسفانه یا نظرلت را بتمامه نخوانده اید یا عصبانی هستید که خود ذا در جای منصور میبینید .بنده ابدا قصد قصد اسائه ادب به همکار پیشکسوت نداشتم.اگر تصورتان این بود ضمن شرمندگی عذر خواهی میکنم
پاسخ + +19 -26 --
مینوامامی 1396/06/03 - 16:34
آقایا خانم بیاتی فرد، واقعا متاسفم، کجای
نوشته بنده کوچه بازاری است؟ فقط ما جرات نداریم به آیینه نگاه کنیم.
فقط ذره ای باعدالت. به مساله بیندیشیم.
واقعیت این است که این معضل آنقدر
برای معلمین محترم عادی است که
دیرکلاس رفتن معلم به کلاس تبدیل به
حق الهی گردیده است. عادی درحدتریاک
آزاد که گویی قراراست داروخانه ها بفروشند
طفلی، آنانی که اعدام شدند. آری خطروقتی
جدی می شود که ناهنجاری، هنجار قلمداد
می شودویا ضدارزش، ارزش..
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:17
میشود نام چندتا از این معلمان را نام ببرید ؟؟؟؟یا منظور شما همه معلمان است؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
بیاتی فرد 1396/06/04 - 15:40
همکار محترم، بخشی از بودجه سالانه کشورهای توسعه یافته از محل بهره وری تامین می شود،در کشور ما این رقم صفر است.
حالا با ده پانزده دقیقه دیر یا زود مشکلی حل نخواهد شد .
معلمان در میان کارکنان دولت بیشتر از بقیه اثر بخشی وکارایی دارند با هزینه بمراتب کمتر،تدریس تولید کالا نیست،وارتباط زیادی با زمان ندارد. یک طرح درس خوب با رضایت مندی در نیم ساعت هم قابل پیاده سازی است،هرچند که دلیلی بر بی نظمی نیست!چرا در این اینه منزلت اندک همکارانتان را ندیدید ولی دیر سر کلاس رفتن چند همکار را دیدید.
منصف باشیم و همه مسائل را بصورت کل برسی وتحلیل کنیم.
موفق باشید
پاسخ + +22 -12 --
دبیر 1396/06/03 - 17:52
سرکار خانم نباید تنها از یک سو به این موضوع نگریست ...
متاسفانه محیط کلاس به شدت یکنواخت و در دبیرستان دوره اول و دوم در اکثر اوقات پر تنش است .
معلم نیز به نوعی از این جو کسل کننده و تنش زا فراری است و رغبتی به آن نشان نمی دهد ...
در جامعه ی ما معلمین از جایگاه و منزلت اجتماعی برخوردار نیستند و برای دانش آموزانشان نه تنها الگو نبوده بلکه وسیله ای برای تخلیه ی بار روانی منفی از حضور اجباری در این محیط مرده ی مدرسه اند .
معلمی را تصور نمائید که باید 9 ماه آزگار تحصیلی وجود چند نفر دانش آموز بی تربیت و بدزبان و بی تکلیف را در کلاس تحمل کند و نه تنها ابزاری برای همراهی آنها با کلاس ندارد بلکه هیچ کسی از معاون و مدیر تا رئیس و وزیر نیز از او حمایتی نمی کنند .
انگار اینجا تنها معلم است که باید خوش اخلاق و مهربان و صیور و منظم باشد اما دانش آموز هیچ مسئولیتی در قبال او و مدرسه بر عهده ندارد .
پاسخ + +1 0 --
گشتاسب 1396/06/03 - 20:50
زنده باد.
پاسخ + +1 0 --
قاسم 1396/06/03 - 20:51
کاملا درست است. سیستم آ.پ هیچ مسئولیتی را از دانش آموز طلب نمی کند.
پاسخ + +18 -24 --
معلم ترک 1396/06/03 - 18:11
سلام،

همکاران محترم خانم امامی تنها نظر خود را ابراز داشته، پس خوب نیست تند برخورد شود،
از طرفی نباید وجود این همه مشکل را با وظیفه ذاتی معلمی خلط کنیم، به نظرم به عنوان یک فرهنگی ما در کنار انجام مسئولیتهای خود به نحو احسن، در صورت داشتن اعتراض صنفی به صورت مدنی و قانونی می توانیم اعتراض کنیم، بنده با خانم امامی موافق هستم که عده قلیلی از همکاران وظیفه خود را خوب انجام نمی دهند. ولی در هر حال نیاز به جنجال نیست، با آموزش و ارائه راهکار حتما حل میشه ،
ور در عین حال انکار و لاپوشانی انبوه مشکلات معلمان ریاکاری است.
پاسخ + +1 0 --
رضایی.ر 1396/06/03 - 19:26
سلام تنها یک نفر واونم بنده عرض کردم در این حد ندیدم و وظیفه مدیر حل انست و ایکاش با امار میفرمود نه اینکه نظر شخصی را تعمیم دهند واثلا قصد لاپوشانی نداشتیم که ریاکاری تعبیر کردید
پاسخ + +1 0 --
ابوالفضل 1396/06/03 - 22:08
اول استانداردا رو بشناسید بعد اظهار نظر بفرمائید
پاسخ + +23 -18 --
مهرپور 1396/06/03 - 18:39
وقتی صدای معلم چنین مطالبی را نشر می دهد،یعنی کفگیر به ته دیگ خورده است!همکارانی که به واقع توانایی نوشتن دارید،سایت را دریابید!!
پاسخ + +17 -26 --
مینو امامی 1396/06/03 - 19:30
همکارمحترم با عنوان مهرپور،
صدای معلم کفگیرش به ته دیگ نخورده است. فقط به همکاران نظر لطف دارند و بدون سانسور و مصلحت دیدی عده ای ، نوشته های ارسالی را چاپ می کنند. و این برای ما معلمین ارزشمند است. نگران نباشید این نوشته فقط یک واقعیت است زیاد آزرده خاطر نشوید .فقط منصف باشید.
پاسخ + +1 0 --
گشتاسب 1396/06/03 - 20:48
هر وقت مسئولان منصف شدند ما هم منصف خواهیم شد.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:20
شما خانم امامی قصد دارید صدای معلمان را از مسیر خواسته های به حق خود خارج نمایید و قصد دیگری ندارید هرکسی باید به وظیفه وجدانی خود عمل کند شما هم هرکس را دیدید دیر کلاس میرود به خودش تذکر دهید نه برای همه نسخه بپیچید
پاسخ + +17 -23 --
مینو امامی 1396/06/03 - 19:30
همکار محترم با عنوان معلم ترک،
از نکته نظرتان سپاسگزارم.
پاسخ + +18 -25 --
مینو امامی 1396/06/03 - 19:34
همکار محترم با عنوان دبیر،در بین همه نظر دهندگان، شما فقط منصف بودید و واقعیت خورده شدن حق دانش آموزان را از سوی معلم با دیر کلاس رفتن ، اعتراض نمودید. اما با باقی نظرتان موافق نیستم.
پاسخ + +1 0 --
رضایی.ر 1396/06/03 - 19:48
خانم امامی از کسی که جامعه شناسی خوانده متعجبم .عرض کردم با کدان امار.تعمیم ندهیم.شخصا دراین حد ندیدم(پس تمام همکاران بنده لقمه حلال میبرند)وراه حل مشکلات اداری و حتی اجتماعی امور اخلاقی نیست .اگر میشد با اخلاق و مذهب مشکلات را حل کرد این وضع جامعه ما نبود.که خودتان از قشر معلمش ناراضی هستید.حالا شما با این نظر مخالف باش. درمناه خدا سالم باشید
پاسخ + +18 -28 --
مینو امامی 1396/06/03 - 19:43
همکار محترم با عنوان رضایی.ر، آمار لازم نیست 25 سال در مدارس گوناگون شهر و استانم با افراد بی شماری همکار
بوده ام و به جز اندی ،متأسفانه مابقی به کلاس دیر می رفتند. این مسأله، راه حل نمی خواهد فقط همکارا ن محترم کاسه و کوزه های مشکلات شغلی خود را بر سر فرزندان این مرز و بوم نشکنند. و گر نه کدام کسر حقوقی و کدام گزارشی به تخلفات اداری .
مگر شما نمی دانید که در کشور ما آنانی که کار می کنند با آنانی که کار نمی کنند ،برابرند!!!
پاسخ + +18 -27 --
مینو امامی 1396/06/03 - 19:55
با کمال متانت و احترام به تک تک همکاران محترم تلاش نمودم پاسخ دهم، نوشته های شما باعث رنجوری بنده نشد ،بلکه خوشحال شدم که توانستم موضوعی را به بحث بگذارم که این قدر حساسیت دارد. امید که هیچ حقی پایمال شده بر گردن هیچکدام از مسلمانان باقی نماند. و همیشه همگی سبکبال وسربلند زندگی کنیم.
پاسخ + +1 0 --
هانیه 1396/06/03 - 20:46
هیچ مسلمانی؟ مگر مسئولین مسلمان نیستند که اینهمه تبعیض را در حق ما روا میدارند؟
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:23
شما مسول هیچ مسلمانی نیستی خانم محترم شما مسول خودت هستی مسلمانان دیگر تکلیف خود را میدانند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/05 - 05:47
باید خوشحال باشی چون ....خانم محترم معلمان به زیر فقر رسیده اند تو هنوز خوشحالی که تهمت به همه میزنی
پاسخ + +17 -26 --
مینوامامی 1396/06/03 - 20:20
همکارمحترم رضایی. ر،
بجای راه حل اداری، راه حل اخلاقی ندادم
،به اعتقاد بنده. این مهم بین خود معلم
وخدای معلم باید حل وفصل شود. یعنی
وجدان. آنقدر هم غیر منطقی نیستم که
کادر اداره. را آجان بالا سرکنم. خود معلم
باید این مهم را دریابد وقبول کند نه برون افکنی. به نوشته ها با دقت نگاه کنید
چنین واقعیتی در واقع وجود دارد وعلت
این همه عصبانیت وانکار، باور مساله. ایت
،فقط نمی خواهند کسی این حریم. آنها را ناخنک بزند.
پاسخ + +19 -11 --
پارسی 1396/06/03 - 20:43
من یکی که از هر چی طرح درس و روشهای تدریس و لیست حالم بهم میخوره.تو این یکساله مخصوصا انقدر تحقیر شدم و حرص خوردم .که از حالا غصه ام گرفته جطوری برم کلاس.وبرای بچه ها دروغ بگم که درس خوندن خوبه.مملکت عالیه.فلانی خوبه...
دیگه حال این کاراو ندارم.واضح بگم دیگه حس معلیممو از دست دادم.
پاسخ + +24 -13 --
قسمتی 1396/06/03 - 20:44
خانم امامی! امان از دست شما معلمان خود شیرین کن. خواهر محترم! همین رفتار شماست که همه چیز را در آ.پ گل و بلبل نشان میدهد و مسئولین فکر می کنند که معلمان مشکلی ندارند.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/06/04 - 00:26
همین خانم حاضر بود با پانصد هزار تومان 30 سال کار کند و هیچ اعتراضی نکند حق معلمان را نادیده میگیرد
پاسخ + +26 -10 --
یاری 1396/06/03 - 20:59
خانم امامی کجا معلمان الگو هستند؟؟!!!! الگو بودن معلم زمان سابق بود نه الان که به شغلهایی چون مسافرکشی، آشپزی مجالس ختم و عروسی، پادوی نمایشگاه اتومبیل و ...مشغولیم. خانم امامی اگر معلم الگو است چرا با وجود چادر بر سر معلمان زن، 99 درصد دختران پس از ورود به دانشگاه چادری نیستند و چرا پسران جوان از شلوار لی استفاده میکنند. لطفا شععععععععااار نده.
پاسخ + +21 -4 --
نفیس 1396/06/03 - 20:59
بچه ام جهیزیه میخواهد سرمایه ام کجایی؟!
پاسخ + +22 -13 --
معلم منطقه محروم 1396/06/03 - 21:13
نخیر خانم امامی
نباید سهل انگاری عده قلیلی به حساب تمامی همکاران گذاشته شود . شاید جنابعالی مصداق ضرب المثل معروف کافر همه را به کیش خویش پندارد باشید.
معلمان ایران زمین اینقدر بزرگوار و رئوف هستند که حتی حاضرند به خاطر دانش آموزانشان از مال و حتی اعضای بدن خود و . ...بگذرند
چنین مقالاتی از سر دلسوزی نیست بهتر است جناب جامعه شناس مقالاتی در خصوص ایثار و شهامت و از خود گذشتگی معلمان بنویسید
پاسخ + +22 -2 --
دبیر خانم 1396/06/03 - 21:15
خانم امامی درست می فرمایید وقت دانش اموز همه جوره هدر می رود. مدیر مدرسه سر صف صبحگاه حرفهای تکراری زیادی دارد که تقریبا نصف ساعت اول را میگیرد و مدام ما معلمان غرمیزنیم که چرا این همه تکرار ؟ برخی مدیران که زیاد هم در مدرسه حضور ندارند همان یکروزی را هم که مدرسه می آیند برای رفع تکلیف و ابراز وجود اینگونه عمل میکنند. معاونان زحمت کشند و حساس به وقت کلاس. من معلم که درسم سرشار از نکته و مطلب است و ساعت کلاسم کم است مدام در حال حرص خوردنم که چرا وقت کلاسم اینطور گرفته می شود.مجبورم کلاس اضافه بگذارم تا کتاب را تمام کنم، البته در مقطع متوسطه دوم. فرمایش های شما را تأیید میکنم اما امثال بنده در طول سال تحصیلی خداشاهداست باید ساعت دبیران دیگر را هم قرض کنیم .
پاسخ + +14 -11 --
فرهنگی 1396/06/03 - 21:40
همیشه حرف از حق دانش آموز هست. حق دانش آموز در جای خود. کسی مقاله ای در مورد حق معلم. حقوق شهروندی معلم. حقوق پایین معلم. ندادن به موقع جقوق معلم. و صدها حق و حقوق پایمال شده معلم مطلب بنویسد گرچه گوش شنوایی وجود ندارد و نخواهد داشت و این یعنی حقوق شهروندی و اعتراض کشک!
پس بگذارید زمان بگذرد و روزها در پی هم بیایند . چون قرار نیست اتفاق خوبی برای معلمان بیافتد . هرچه شنیدیم وعده بود!
پاسخ + +20 -13 --
معلم ابتدایی 1396/06/03 - 21:47
نباید دیگه این جور مسائل مطرح بشه واقعا معلم مظلوم است از این همه اذیت که توسط دانش آموز میشه حتی معلم کتک هم میخوره صداش هم در نمیاد اون وقت اگر به دانش آموز را گفتی بالا ی چشمت ابرو است رسانه ها جنجال می کنند حداقل دیگه خودمون خودمون را اذیت نکنیم
پاسخ + +24 -13 --
چغندربگ 1396/06/03 - 21:53
ما صبح ک از خواب به خاطر مدرسه بیدار میشیم، به اندازه حقوقمون کار کردیم، بقیشم باقیات الصالحات ماست! ثدقه جاریه یا هرچی تو بگی خان باجی! اینه ک میگم زنان به درد وزارت نمی خورند، اداره تا حالا رفتید بعد از اذان جیم بازاره! تابستون اداره رفتید؟ دوسوم کارمندان نیستند! فکر می کنید مرخصی رد می کنند؟ ادارات دیگه رفتید؟ دو ساعت فقط صبحانه می خورند، بعدم ناهار و نماز و فرار و خرید تا سرویس بیاد و .... باز ما از همه بیشتر جون می کنیم! مطمئن باش، راستی شما بیشتر خدمتتون در اداره بوده یا مدیری چیزی بودین؟
پاسخ + +23 -14 --
ابوالفضل 1396/06/03 - 21:55
منم مثل شما جامعه شناسی درس میدم از ادبیادتون پیش همکارا خجالت کشیدم معلمی که سر یک کلاس جای دو تا معلم کار میکنه باید در برابر موج حملات گستاخانه قرار بگیره
ی کلاس استاندارد 18نفره هست نه 36نفر
شب جمعه رو بعد عمری ... اشتباه گرفتی
این فقط یک مورد بود بماند که اوضاع مملکت و تفسیرهای ان
متاسفم برای دانشگاه و ان کسی که تو رو تربیت کرده
مجبور شدم از ادبیات امثال خودت استفاده کنم
پاسخ + +22 -8 --
آموزگار 1396/06/03 - 22:54
علل زیادی برای دیر رفتن معلمان به سر کلاس وجود دارد.من جمله:
بی انگیزگی
افسردگی
بی برنامه بودن
عدم علاقه و به نوعی اجبار
فضای شلوق و خسته کننده و تکراری کلاس درس.
البته ریشه تمامی اینها حقوق کم و نیازها و کمبودهای معلمان است.
پاسخ + +25 -16 --
یلدا 1396/06/03 - 23:15
خانم امامی قرار نیست هر که بازنشسته شد به شاغلین بی احترامی کنه معلمها با حجم بالای مطالب درسی ونبودن تناسب بین زمان اختصاص یافته وحجم وعمق مطالب کتاب وتعداد زیاد دانش اموزان دریک کلاس فرصت نفس کشیدن ندارنددر ضمن با نوشته همکار محترم ابوالفضل کاملا موافقم
پاسخ + +18 -14 --
ناشناس 1396/06/03 - 23:20
خدا رحم کرد یک خانم وزیرمان نشد
پاسخ + +20 -8 --
حسن درویشی 1396/06/03 - 23:57
قضیه کاملا بر عکس است در طول یک سال گذشته بعد از شنیدن صدای زنگ کلاس به دو دقیقه تاخیر به کلاس رفتم ولی همچنان سی تا چهل درصد دانش آموزان وارد کلاس نشده بودند این تاخیر را به پنج دقیقه رساندم همچنان دانش اموزان بعد از بنده وارد کلاس می شدند می توانستم قانون بگذارم که هر کس یک دقیقه بعد از زنگ کلاس به کلاس نرسید دیگر نیاید ویا به دفتر پیش مدیر برود ولی واقعیت را پذیرفتم که بعد از هشتاد دقیقه نشستن بر روی صندلی ها زجرآور کلاس واقعا ربع ساعت استراحت برای دانش آموزان کافی نیست باور کنیم که می توان مطالب کتاب را در شصت یا هفتاد دقیقه هم به دانش آموز آموخت ، بپذیریم که محیط کلاس های مدارس ما مناسب یک ساعت ونیم تدریس نیست
پاسخ + +12 -14 --
بازنشسته 1396/06/04 - 00:47
خانم امامی ای کاش شهرت تان امامی نبود تا این قدر غره به دانش تان نمی شدید وفکر میکنید که چون شهرت تان امامی است فقط شما باید جلودار باشید وبس و فقط شما معلم و صادق بوده اید ودیگران کم کار وسهل انگار وهرچه منغی است بود ه اند و می باشند. لذا اگر شهرت تان را به وامدار تغییر دهید بهتر خواهد بود . ای کاس برید یک تحقیق هم روی کارکنان سایر وزارت ها هم انجام دهید و کار آنها و حقوق ومزایا ووجه اجتماعی و دولتی آنها هم را مقابسه نماید .آنوقت این تاختن تان له ساحت معلمان مورد قبول خواهد بود!!!!
پاسخ + +19 -16 --
مینو امامی 1396/06/04 - 06:23
برای همه الطاف همکاران سپاسگزارم .
و لیکن معترف هستید که چنین امری جاری و ساری است حال به هر دلیلی. اعتقادات آدمی را که نمی شود سنگسار کرد همکاران محترم، من هم مثل گالیله با انگشتان پاهایم بر روی زمین این واقعیت را حک خواهم کرد. یک باور درونی درست را که
نمی شود مجرمانه نگریست. همه آنانی که پذیرفتند ولی اما آوردند شرایط شغلی را مقصر دانستند که دست مسئولین درد نکند.بنده فقط یک معضل پنهان را زیر ذره بین گذاشتم.با تشکر از همه نظراتتان . این آخرین نوشته ی بنده بود. والسلام.
پاسخ + +1 0 --
مطلع 1396/06/04 - 09:56
لطفا شما که اینقدر سطحی نگاه می کنید وارد این حیطه نشوید

ریشه های بیمار براحتی برگ ها را خشک می کند آیا مقصر برگ است؟
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1396/06/04 - 12:37
خانم امامی کم کم دارد العیاذ بالله با امامان و پیامبران هم مقایسه می کنید .باید قبول کنی که انسان جایز الخطا ست و دیگر به ساحت معلمان رنجور و خون جگر خوردن خود نتازید.
پاسخ + +15 -5 --
نفیس 1396/06/04 - 07:34
خانم امامی ، از مثبت و منفی کامنت ها چه نتیجه ای می توان گرفت؟!
پاسخ + +21 -15 --
مینوامامی 1396/06/04 - 07:57
همکار محترم چغندرک،
معیار درستی معلمان. نادرستان نیستند
،بله ماهم دیدیم وقت اداره نان وپنیر وهندوانه خوردن هارا، بله ماهم دیدیم
بوروکراسی حاکم را، بله ماهم دیدیم همه
چیزرا، اما آنها معیار درستی وصداقت ووجدان شغلی من نبودندآخه بنده درثانیه ها خدایم رامی دیدم. بگذارید آنها مسول اعمتل خودشان باشند. آنان الگوی مانیستندوگرنه
ما میلیارد خورهاراهم دیدیم پس ماهم
بخوریم؟
پاسخ + +13 -11 --
لال زبان دار امیدوار 1396/06/04 - 10:26
سلام،

جای تاسف است که همکاران برای اظهار نظر یک همکار این همه آشفته می شوند، به نظرم با این نظرات همکاران، ما معلمان بهتر است ابتدا نحوه رفتار با همدیگر را یاد بگیریم و بعد از دیگر خواسته های صنفی خود صحبت کنیم،

بنده فقط برداشت خود از کامنت ها را منعکس کردم و قصد دیگری ندارم.
موفق و پیروز باشید
پاسخ + +15 -8 --
لال زبان دار امیدوار 1396/06/04 - 10:28
ضمنا خانم امامی بیشتر نظرش به مدارس دخترانه است.
پاسخ + +17 -2 --
علیرضا افکاری 1396/06/04 - 10:48
خانم امامی شاید که قسمتهایی از نوشته تان در تعدادی از همکاران صادق باشد، اما اولا: این کم کاری در همه وزارتخانه ها موجود است دوما: این تبعیض وحشتناک، اکثر همکاران را بی انگیزه کرده است .شما بهتر است با کمی تحقیق در این مورد به ریشه و علت بتازید نه به برگ.! تا سلامتی شما متخصص علوم اجتماعی هستید پس در این مورد یک تحقیق مفصل انجام دهید و نتیجه را به مسئولین و معلمان برسانید تا مستفیض شویم.
پاسخ + +8 -11 --
رضایی.ر 1396/06/04 - 12:42
سرکار خانم امانی.بنده وقتی عصبانیت اولیه شما را دیدم فقط نطاره گر سدم واین سماجت شما واقعا هم جای تشکر دارد و هم تاسف.بنده خدا نمیدانم در کدا شهرها تدریس داشتی که اینگونه در کامنت اخرت بیان کردی ولی من در منطقه محروم تدریس داشتم و بخاطر عمومی بودن دذسم باچند تن از همکاران با ازانس خودمان را به مدرسه دیگر میرساندیم تا مشکلی پیش نیاد.معلم براساس طرح درس روزانه گاهی وقت کم دارد که از تفریح بچه ها یا ساعات کاری همکاران ویا زنگ ورزش استفاده میکند.این مهم نبست مهم نوع نگاه شما وحل مساله است که اخلاق یا همان وجدان را بر قانون ترجیع میدهی و استفاده از قانون را اجان بازی میدانی. خواهرم چون 40سال به وجدان و تعهد سپردند دزد در لباس مصلحین همه چیز ما را بردند حتی دین واعتقادات ما را. ابکاش معلمان نسل اینده فذزندان ایران را قانون مند تربیت کنند و به وجدان و ناظر درونی حواله ندهند.البته منکر تاثیر مذهب ووجدان در کار اشخاص نیستم ولی راه حل قانونی را اجان باز دانستن عجیب تر است اونم از جامعه شناس
پاسخ + +11 -10 --
ندیمی 1396/06/04 - 12:49
افتاب آمد دلیل افتاب
دلیل حقوق و وضعیت پایین معیشتی معلمان امثال همین خانم از نظر سطح فکر و عمق نگاه به معلم است هستند که به سطوح بالای مدیریتی راه یافته اند.خود را پژوهشگر و ختم معلمی میدانند اما نگاه به شدت سطحی و آمیخته با کلیشه هایی پوسیده.معلم را در پرانتز حلال و حرام قرار میدهند که بله حقوق کم است اما حلال و پر برکت و قص علی هذا
اخر خانم شما در پیش کدام مرجع تقلید تلمذ فرموده اید که توانایی تشخیص حلال و حرام را پیدا کرده اید.
شما نوشته ای که نوشته باشی فقط همین.اخر حالا اگر یک روز چند نظر و نامه کمتر ارسال کنی که اتفاقی نمی افتد تعجب من از رسانه وزین صدای معلم است در کنار مقالات تخصصی و متفکرانه چطور اینگونه مطالب سطحی را منتشر میکند.
پاسخ + +20 -6 --
مینو امامی 1396/06/04 - 13:53
همکار محترم نفیس،نتیجه ای که گرفته می شود عبارت از این که:
معلمان رفاه ندارند.
معلمان هماهنگی ساعت با حجم کتاب ندارند.
معلمان حقوق ناکافی دارند.(زیر خط فقر)
معلمان دیوار کوتاه آموزش وپرورش هستند.
معلمان باید پاسخگوی هر بدبختی آموزش وپرورش باشند.
و.......
همکار محترم، بنده نیز 25 سال خالص تدریس کردم نه معاونتی و نه مدیریتی ،هیچ .....و همه چیز را می دانم و همه چیز را با پوست و استخوان لمس کرده و الان هم دارم می کنم (به نوشته های دیگرم مراجعه فرمایید).اما علیرغم همه بدبختی ها و ناملایمات ها و فراز و نشیب ها ، باز
می گویم هم آموزش و پرورش از زمان کودکان و نوجوانان کشورم می زند(بجای دو ساعت 75 تا80 دقیقه کلاس درس) و هم معلمان با دیر کلاس رفتن از حق دانش آموزان می زنند.و در نهایت می گویم این زدن ها به هر دلیلی که باشد انصاف نیست.
حق و حقوق مان کم است به پیشگاه مقام معظم رهبری برویم ،مجلس که به کرّات پاسخگو نبوده است. تقصیر دانش آموزان چیست که ما افسرده ایم ؟
پاسخ + +1 0 --
ابوالفضل 1396/06/04 - 21:21
اولا شما هر جا برین یک ساعت معادل 45تا50ساعت حساب میشه مثل اموزش رانندگی ثانیا نه میز استاندارد کلاس داره که متناسب ستون فقرات دانش اموز باشه که فیزیوترابها بسیاری از مشکلات بدنی بچه ها رو از همین مسیدونن و علمای تربیتیم خیلی از مشکلات کلاسداری از همین مورد میدونن نه ضعف معلم ثالثا در زمان جنگ 22 ساعت تبدیل به 4ساعت شد شما بفرمایید این پیش رهبری ببرید و احقاق حق کنید و حلال و حرام همونجا ذکر کنید علی برکه الله
پاسخ + +1 0 --
ابوالفضل 1396/06/05 - 07:09
22ساعت تبدیل به 24ساعت شد
پاسخ + +19 -5 --
مینو امامی 1396/06/04 - 14:02
همکار محترم بازنشسته ام ،اولاشهرت بنده به قبل از انقلاب مربوط است، ثانیا همکار منصف ام به شهرت ام چه ربطی دارد. شما به باور همکارتان می تازید بس نیست به نام فامیلش هم رحم نمی کنید . درضمن این سایت تخصصی و مربوط به فرهنگیان است بنده با سایر ادارات چکاردارم،مگر وقتی از حق و حقوق تان می نوشتم به سایرین هم اشاره می کردم؟ حال که به حیاط خلوت تان آمده ام شد ناحقی .
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته 1396/06/04 - 20:25
خانم امامی تاختن وتازیدن نیست همین حضرتعالی خودتان اعلام کردید که با انصاف ووجدان به کار معلمیت پرداخته اید این بهترین هدیه ی الهی می باشد وبحمدالله کم نیستند چنین افرادی در جامعه ی فرهنگی و بوده اند و هستند و خواهند بود معلمانی گه از جان ومال خود مایه گذاشتند وبه دانش آموزان و مشکلات آنها هم رسیدند .ولی آنچه مایه ی نگرانی ما از بیاناتتان بود اینست که بهانه به دست نا اهلان جامعه ی فرهنگی ندهیم که از بیانات خود ما بر علیه خودمان استفاده نکنند . موفق و سربلند باشید .
پاسخ + +12 -10 --
چغندربگ 1396/06/04 - 14:34
من سر کلاس 37 نفره میرم همشون لات و چاقو کشن!!!! مامور نیرو انتظامی از جلوشون مثل شغال از جلوی شیر فرار می کنه! بعد این خان باجی میگه حقوق شما حرامه! یا چیزی در این معنا!!! لابد حقوق بابک زنجانی و خاوری و جزایری حلاه! با کسانی که دور و برشند!؟؟؟؟ خانم ها متاسفانه احساسی و در خلا فکر می گیرند و ابدا متفکر نیستند دست کم در ایران اینطوراست مقداریش هم ظلمی است که به خانم ها شده ولی خودشونم مقصرند ! من الآن خیلی خوشحالم که بطحایی وزیره اگه شهین جون میشد دهنمون سرویس بود!!!
پاسخ + +15 -9 --
بازنشسته 1396/06/04 - 15:03
من هم مطالب خانم امامی را تایید می نمایم ، حساب وظیفه ی شغلی یک معلم با توجه نکردن به شان معلم توسط مسئولین تفاوت دارد ، حق دانش آموزان حق الناس وحقوقی که ما درقبال کارمان می گیریم از بیت المال است باید وجدان کاری رعایت شود اینجانب درمدتی که درمدرسه مشغول انجام وظیفه بودم کم کاری را هم از سوی همکاران فرهنگی دیده ام وهم از سوی مدیرومعاونین مدرسه ، اکثر همکاران فرهنگی به وظیفه ی شغلی خود آگاه هستند وبر اساس وجدان کاری با جدیت تمام انجام وظیفه می نمایند فقط تعداد معدودی از همکاران هستند که مطالب خانم امامی شامل حال آن ها می شود واین همکاران اگر بالاترین حقوق را هم دریافت کنند باز هم کم کاری را در ذات خود دارند .
پاسخ + +1 0 --
مینوامامی 1396/07/17 - 11:14
باسلام ازشما سپاسگزارم.
پاسخ + +11 -10 --
جلیل 1396/06/04 - 15:15
از حق و حقوق دانش آموزی صحبت کردید؟ به نظرتان معلمی که از دی ماه پول حق التدریس خود را دریافت نکرده و رایگان تدریس کرده فعل حرامی انجام داده است ؟ اتفاقا 90 دقیقه تدریس برای دانش اموز بسیار سخت است خود دانش اموزان اجازه تدریس به معلم نمی دهند بعد از نیم ساعت خسته شده و تقاضا می کنند دیگر تدریس ادامه نیابد نصف وقت معلم صرف ساکت نگه داشتن شاگردها میشود
پاسخ + +10 -9 --
معلم 1396/06/04 - 15:57
باسلام مدل آموزشی ما تقلیدی از کشورها است یعنی مدل امدن دانش اموزان ان کشور به مدرسه است ولی نمی دانند وقتی یک دانش اموز اول ابتدایی را ۵ ساعت در کلاس نگه می دارند چه امکاناتی در اختیار ش است من برایتان می نویسم ۱۰ اول صبحانه دانش اموز را در مدرسه با هزینه دولت در نطر می گیرند ۲معلم دغدغه جبران هزینه خانواده اش نیست ۳ دانش اموزان از امکانات تفریحی بالایی برخوردارند ۴ صندلی شکسته ۳نفری در کلاس ندارند ونگران پاره شدن کیف و لباسهایشان نیستند ۰ از مدیر و معاون کار بلد ومتخصص پایه تدریس مدرسه استفاده می کنند نه مثل ما آموزگار درس آمادگی دفاعی رادر پایه ابتدایی استفاده می کنند وغیره ادم خون جگر می شود حتی انها را بنویسد ویا بگوید پس به قول همکاران بازنشسته شدهاید برو با نوه هایت خوش باش
پاسخ + +16 -7 --
مینو امامی 1396/06/04 - 18:18
جناب آقای علیرضا افکاری،با سلام، قدر مسلم همه همکاران را شامل نمی شود اما متأسفانه اکثریت را شامل می شود. در ثانی بنده فقط دقیق نگاه می کنم نه متخصص هستم و نه کارشناس.
پاسخ + +1 0 --
معلم 1396/06/05 - 16:10
شما هیچی نیستید.
بس کن دیگه
پاسخ + +17 -7 --
مینو امامی 1396/06/04 - 18:44
همکار محترم، وقتی قانون ضیعف هست ما مجبوریم وجدان انسانی خود را از دست ندهیم و گر نه باید با انسانیت خداحافظی کنیم.
همکار محترم،معلمین حق التدریس مظلوم خدایی اند،اشاره داشتم که عمده ترین مقصر خود مسئولین هستند. اگر آنان وظایف خود را به درستی انجام می دادند این همه نارضایتی در نظام آموزش و پرورش کشورمان نبود.
در ضمن همکار محترم ، بنده نه خان باجی هستم نه مدیر سطوح بالا و نه روحانی، مگر فقط روحانیون حلال و حرام
می شناسند و..................
برای همه نظرات تان سپاسگزارم .منظور نظرتان هر چه باشد
اینجانب با سماجت هر چه تمام بر روی حرف خودم هستم. این لجبازی نیست این اعتقاد است و باور. همه ی شما سروران را به خدای احد واحد می سپارم.
پاسخ + +16 -13 --
کلهر 1396/06/04 - 19:06
شما به فکر زندگی خودت باش با کار دیگران کاری نداشته باش

سال قبل بنده در مدرسه ای به عنوان اموزگار کار می کردم

مدرسه مدیر و سه معاون (پرورشی-اجرایی-اموزشی )داشت
هر روز از این 4 نفر 2 نفر غیبت می کردند

یعنی در تمام سال تحصیلی یک روز در میان سر کار می امدند

بعد مدیر مدرسه در اخر سال هم مدیر نمونه شهر شد

حتی بارها شکایت کردند همکارها

حالا شما خانم پروفسور گیر دادی به 5دقیقه دیر رفتن معلم سر کلاس

معلم مظلوم ترین قشر جامعه است شما معلومه که در این 30سال خدمتت یا مدیر مدرسه بودی یا مشاور یا معلم بهداشت که با دانش اموز و تدریس کاری نداشتی
پاسخ + +21 -16 --
شهاب 1396/06/04 - 19:16
این خانم برای اینکه دیده شود این مطالب کذب را نوشته است همکاران محترم لطفا کامنت نگذارید دیگر چنین مطالبی نخواهدنوشت زمان کار معلمی نمی تواند یک دقیقه این طرف وآن طرف نشود من بعضی اوقات وقتی دانش آموزان خسته هستند به آن ها درزنگ کلاس استراحت می دهم بهتر ازآموزش مطالب موهوم کتاب درسی است
پاسخ + +12 -11 --
چغندربگ 1396/06/04 - 20:30
وقتی ساماندهی بده! و بر اساس باند بازیه! وقتی به من بی احترامی میشه! وقتی مدیر و معاون در هر صورت پشت دانش آموز و اولیای او هستند! وقتی من تحقیر میشوم!بگذار بگندن و بمیرند و بپوسند و در جهل مرکب ابدالدهر بمانند! قبلن هم گفتم : دیــگی کــه بــرای من نــمـــی جوشـــد بـــگذار سر ســگ در آن بجوشد!!!! ی مسئول مقطع داریم من در حالت عادی اونو برای چوپلانی استخدام نمی کنم! چرا؟ چرا باید همه چی درست باشه؟ می خوام نباشه! برند به درک!!!
پاسخ + +11 -9 --
ناشناس 1396/06/04 - 22:04
عزیزان باور کنید به خیلی از ادارات سر زدم تنها تشکیلاتی که از صبح تا پایان وقت مدرسه مشغول کاره معلم هستش ای کاش منتقدان به ادارات سر بزنند بعدا می فهمند کی کار میکنه کی بیکاره. ای کاش به اندازه معلم کار انجام میشد.
پاسخ + +8 -12 --
ناشناس 1396/06/05 - 00:36
خانم شما دیگه به فکر اوقات بازنشتگی باشید متاسفانه شما هنوز در رویای امر ونهی کردند به معلمان هستید باور کنید حیف است با این حقوق بخور ونمیر فکرتان را مشغول آموزش وپرورش کرده اید . باور کنید سیستم آموزشی ما به اندازه یک گدا هم به ما معلمان حقوق نمی دهد.خدا به شما سلامتی وتندرستی عنایت فرماید
پاسخ + +14 -5 --
مینوامامی 1396/06/05 - 08:27
آری چنین بود برادر!!!!!!
پاسخ + +11 -6 --
رضا 1396/06/05 - 09:00
نکته مهمی که خانم نویسنده اشاره نکرده است اینکه سیستم آموزش و پرورش انگیزه کار کردن را از معلمان گرفته است.
پاسخ + +9 -11 --
رضا 1396/06/05 - 09:04
نوشتن مقاله انتقادی خوب و مفید است ولی یک طرفه به قاضی رفتن اشتباه است.نمی دانم ایشان از کجا دیر رفتن معلم به کلاس را به همه معلمان تعمیم دادند؟ واقعیت این است که همه جا این طور نیست و معلمان از با وجدان ترین و منظم ترین و با سوادترین کارمندان هستند.
پاسخ + +12 -5 --
رضا 1396/06/05 - 09:09
در ضمن مدیران و معاونین پیش دستی کرده و پنج دقیقه زودتر از وقت زنگ تفریح زنگ کلاس را می زنند تا مدت زمان رفتن ار دفتر به کلاس را پیشاپیش حساب کرده و جلوی اختلاس میلیاردی معلمان را بگیرند!
پاسخ + +10 -12 --
ناشناس 1396/06/05 - 09:39
ای کاش خانم امامی خودشون هم به کلاس رفته بودند . ودست از مدیریت و معاونت بر میداشتند.
پاسخ + +17 -4 --
مینوامامی 1396/06/05 - 10:29
جناب سلام بنده 25 سال فقط خالص
تدریس کرده ام وبلافاصله بعدزنگ، کلاس
بودم بای 25 سال وعلیرغم مخالفت همکارانم
دست ازباور خود برنداشتم. دانش آموزانم
به جز جلسه اول، تمامی سالتحصیلی را قبل
ازبنده کلاس بودند. باورکنید که می توان
پاسخ + 0 0 --
حسن درویشی 1396/06/05 - 22:17
خانم امامی بزرگوار با اصل صحبت شما که چنین معضلی و جود دارد مخالف نیستم اما آنچنان عمومیت ندارد ومشکل حاد وبزرگی نیست هرچند اگر همین هم رعایت شود بهتر است اما در برخی مدارس دولتی که بنده تدریس دارم وقت استراحت بین کلاس ها ده دقیقه است حال تصور کنید در یک مدرسه ی صد وبیست نفره چطور دانش آموزان در ده دقیقه می توانند کمی استراحت کنند و برای ساعت بعد آماده شوند و اگر دبیر با شنیدن صدای زنگ به کلاس برود باید چند دقیقه در کلاس بنشیند ومنتظر تعدادی از دانش آموران باشد حرف بنده این است که اگر کلاسها مثلا هفتاد و پنج دقیقه شود وزمان استراحت بیست دقیقه خیلی از مشکلات دیر آمدن دبیر یا دانش آموز به کلاس حل می شود
پاسخ + +9 -8 --
سلیمانی 1396/06/05 - 15:34
دقیقا مدیر مدرسه ما ساعت 9 میاد مدرسه ساعت 10به بهانه جلسه-ضمن خدمت-اداره رفتن ............ میره خونه

فقط معلمهای بدبخت از 7 و نیم تا 12 و نیم در مدرسه و کلاس در حال خون دل خوردن هستند
پاسخ + +9 -15 --
شهاب 1396/06/05 - 20:27
اگر وزیر آ.پ زن بود باید معلمان حقوق ثانیه ای می گرفتند وشکمشان به پشت شان می چسبید وهنوز چیزی بدهکار بودند تمام مشکلات معیشتی که امروز وجود دارد از عملکرد همین خانم هاست به خیال خودشان دارند خدمت می کنند در حالیکه بزرگترین خیانت ها را مرتکب می شوند چرا فرزندان من وشما ودیگران باید در این مدارس ویرانه درس بخوانند وبهترین سرمایه آن ها که عمر گران بهایشان است هرز برود وازحداقل امکانات محروم باشندچون ساده اوح ها رشته های پیشرفت آ.پ را پنبه می کنند
پاسخ + +8 -9 --
داوود 1396/06/06 - 11:58
دوستان این حقوق برای ۱۰روز است.وخودمان زیاد هم زجر ندیم.باهم دعوا نکنیین.
پاسخ + +3 -13 --
یلدا 1396/06/06 - 15:41
در شهر ما هم مدیران مدارس هر وقت دلشان خواست مدرسه می ایند هر وقت هم دلشان خواست به بهانه های مختلف مدرسه را ترک میکنند ولی معلمان درهر شرایط گرفتاری ومصیبت باید در مدرسه حضور یابند ولی با این حال ودر هر شرایط اداره مدیر را حق می داند وهمیشه مدیران از طرف اداره ساپورت میشند وبه این خاطر است که مدیران با معلمان رفتار گستاخانه بی ادبانه وخصمانه دارند
پاسخ + +16 -2 --
مینو امامی 1396/06/06 - 20:05
سلام خدمت با سعادت کلیه همکاران محترم ، لطفا جوابیه ای را که در بخش نامه ها در خصوص همین مطلب امروز گذاشته شده است( یعنی ششم شهریور ) مطالعه بنمایید. با تشکر
پاسخ + +1 -10 --
چغندربگ 1396/06/07 - 09:15
همون طور ک دوستمون گفت اگر اینکه خانم مینو فرمودند، مشکلی است، مشکل مهمی نیست! مشکل اول و اساسی بحران مدیریت در سیستم آوپ است و تا این مشکل حل نشود در هیچ جای دیگر نیز حل نخواهد شد چون مدیران آینده نیز در همین آوپ تربیت می شوند! وقتی من میبینم تمام معلمان دروغگو، کم کار، ریاکار، چاپلوس و متظاهر به مدیریت در مدارس و ادارات می رسند هیچ انگیزه ای برای تدریس ندارم! کار کردن خر و خون یابو که میگن همینه برای کی کار کنم من هیچوقت دیده نمیشم! چطور ی سیستم بازده پایین داره، معلم مقصره!؟ پس مدیران ریز و درشت چکاره اند؟ اگر کاره ای نیستند این همه پستهای مدیریتی را حذف کنید! بهتر نیست؟ چقدر دروغ؟
پاسخ + +5 -12 --
ناشناس 1396/06/07 - 12:48
حالا چرا حالت تعجب در عکست به خود گرفته ای
پاسخ + +1 -10 --
معلم بدهکار 1396/06/08 - 02:30
بارها گفته ام ومی گویم معلمان زن با ماهی 200 هزار هم کار می کنن !!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/08 - 20:21
دست مریزاد. وجدان راکه با ریال نمی سنجند
پاسخ + +1 -8 --
ابوالفضل ایمانی راغب 1396/06/15 - 01:31
با سلام خدمت خانم امامی محترم.
من تازه به این سایت وارد شدم و برای اولین بار نوشته شما را دیدم. نظر جنابعالی تنها برشی اندک از واقعیت گسترده جامعه ماست. تعجب من از عنوان شما است که فرموده اید پژوهشگر هستید. یک پژوهشگر چگونه می تواند بدون درنظر گرفتن سایر عوامل تأثیرگذار نظری در مورد یک موضوع ارائه دهد. نظر شما شبیه به بنزینی است که روی آتش دل معلمان ریخته شده است. انصاف علمی، عقلی، وجدانی، حرفه ای و انواع دیگر انصافها و وجدانها حکم می کند حرفی غیر از آنچه گفته اید ابراز کنید.
پاسخ + 0 0 --
مینوامامی 1396/06/19 - 17:01
سلام همکار محترم، بلی قرار نیست کل معضلات در یک پاراگراف مطرح شود. در نظر بنده این برش برای خود ما معلمین مهم است. ارزش زمان را گوهرشناس می داند و چه گوهری بالاتر از معلم. سایر برش ها هم بتدریج مورد بررسی قرار می گیرند. در ضمن بنده رشته تحصیلی ام پژوهشگری علوم اجتماعی است و در حال حاضر فعالیت تحقیقاتی ندارم . اما براساس تجربه شغلی و رشته ، به طرح مسایلی می پردازم. با تشکر
پاسخ + +10 0 --
مینو امامی 1396/08/26 - 09:48
با سلام خدمت با سعادت جناب آقای سلیمی ساعتلو ،
خدمت حضرتعالی به دلیل وجدان شغلی که دارید تبریک عرض می کنم.
نگرش منطقی و پذیرش واقعیت نشان از کرامت اخلاقی آن بزرگوار دارد.
در تمامی مراحل زندگی سالم و سربلند باشید. با تشکر و سپاس
پاسخ + +13 0 --
مینو امامی 1396/08/26 - 09:50
با سلام خدمت بژرگوارانی که واقعیت امر را پذیرفته اند. برای تمامی این عزیزان افتخار انسانیت آر زوی سلامتی و سربلندی دارم. تبریک به این وارستگی .و تشکر و سپاس
پاسخ + 0 0 --
ی 1397/06/24 - 13:29
کار و دانشی ها چی؟
یک مشت تنبل بی انگیزه و بی ادب که میگن چرا همه معلما دیر میان و شما زود میاین کلاس؟ در حالیکه دهنشون پر از غذا هست و دستشون هم .
وقتی تا شروع به درس دادن می کنی صدا ناله میدن که بسه خسته شدیم
وقتی نمراتشون هیچ وقت به ده نمیرسه
وقتی تمام انگیزه برای درس دادن در تو کشته میشه
وقتی مغزشون بیشتر از یک ربع گنجایش یادگیری نداره
وقتی فکرشون پی دوست پسر و فیلم و سریال و ... می گرده
وقتی مجبورن بیان مدرسه و می خوان همین چندساعت رو تفریح کنن
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/07/01 - 19:27
سلام
همکار محترم شما حق دارید. در هر مدرسه ای می توان چنین ضعف های آسیب زن یا غیر قابل
تحمل ، مشاهده کرد.
ما مجبوریم قبول کنیم که آموزش و پرورش مسیر خود را درست طی نکرده است و درست ادامه نمی دهد.
منتهی در کنار این ، بنده سرعت تغییرات و تحولات اجتماعی انجام شده طی چهار دهه را هم فراموش نمی کنم.
نسل امروز ، نسل دیروز نیست لذا نسخه ای دیگر می طلبد. ما مسیر را در مجموع درست طی نمی کنیم.
تضادها و تناقضات زائیدۀ همین مسأله است.
برای دلسوزی تان سپاس.
پاسخ + +1 0 --
فریاد بیصدا 1397/08/11 - 23:22
معلم عزیزی که دیر میری سر کلاس،تازه طلبکار هم هستی......
الان همه مشکل دارند ......
من دقیقا همین مشکلو میخواستم مطرح کنم که اول تو نت سرچ کردم
پارسال بچه من ،کلی تو کلاس کتک میخورد
ازش میپرسیدم کی اینجوری شد
میگفت وقتی زنگ میخورد و تو کلاس بودیم و معلممون نیومده بود....
الان هم معلمش ریلکس۳۰ دانش آموز ۷ ساله رو رها میکنه بدون هیچ نظارتی وباید بیاید ببینید چه وضعیتیه......
یعنی برید باغ وحش هم اینهمه هیچان فوران شده رو نمیبینید
معلم عزیز زنگ که خورد شما هم تشریف ببرید سرکلاس،هربلایی که سر هر بچه ایی بیاد کتک بخوره اذیتش کنند روز قیامت ،چون مسئولیتش با شما بوده باید پاسخگو باشید
من هرگز از اون معلم بیخیال پارسالی پسرم نمیگذرم و فقط خودشو مدیون کرد ،
پاسخ + 0 0 --
امامی 1397/08/17 - 11:36
سلام اولیای محترم ،
با تشکر برای فرزندتان متأسفم.
پاسخ + +2 0 --
فرشاد 1398/02/02 - 18:28
به نظرم معلمان امروزی که بویی از وجدان کاری نبرده اند و کاملا بی سواد هستند لیاقت گرفتن همین حقوق اندک را هم ندارند
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/02/08 - 09:37
سلام
جناب ، همانند تمامی مشاغل ، افراد با وجدان و ساعی منصف هم وجود دارد و برخلاف این هم.
لذا با پرهیز از مقدس مآبی دیدگاه مان نسبت به
معلمان ، می توانیم قضاوت منطقی داشته باشیم.
تشکر
پاسخ + +6 0 --
دبیر شیمی شهرستان 1398/07/01 - 22:50
با سلام و تشکر از طرح این موضوع
حقیقتا من هم در مورد حقوقم به علت همین موارد نگران هستم، معمولا وقت کلاسها در بعضی مدارس 80 دقیقه یا 85 تنطیم میکنن و معمولا تا همکاران به کلاس بروند 2 یا 3 دقیقه طول میکشه واز این بابت عذاب وجدان دارم، نمیدونم چرا همکاران از طرح این حقیقت اینقدر آشفته شدند!!!!
پاسخ + 0 0 --
امامی 1398/07/04 - 07:40
با سلام و احترام
و با قدردانی از وجدان پاک تان.
نگران نباشید شما با این وجدان
کم نمی گذارید. امیدوارم تا پایان
خدمت در همین صداقت پایدار
بمانید و صادقانه و خالصانه خدمت
کنید. پایدار باشید و با عزت روزافزون.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/05/08 - 07:55
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با میزان:
معلمان ایرانی ۳ روز در هفته تدریس می کنند/کاهش ۵۰ دقیقه ای تدریس در هر زنگ به ۳۵ دقیقه.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/05/08 - 07:56
کاهش ساعت آموزش مصداق ظلم به دانش آموز است

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره کاهش ساعات آموزش در کاهش زنگ هر کلاس درسی گفت: در دوره متوسطه اول و دوم هر زنگ باید ۵۰ دقیقه باشد؛ که این ۵۰ دقیقه در وهله اول به ۴۵ دقیقه و در مراحل بعدی به ۴۰ دقیقه و حتی ۳۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند که این کاهش مصداق ظلم به دانش آموز است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/05/08 - 07:57
اجرای ۲۲ ساعت زمان آموزش طی ۲-۳ روز

ذوعلم در ادامه بیان کرد: بخاطر نبود برخی امکانات لازم در مدارس برای انجام امور مطالعاتی توسط معلمین، وقت مربوطه در اختیار خود آن‌ها گذاشته شده است. اما رفته رفته این رویه از طرف برخی معلمین معمول شده است که ۲۲ ساعت زمان آموزشی خود را طی ۲-۳ روز و به صورت فشرده انجام می‌دهد و در نتیجه کیفیت آموزشی افت شدیدی پیدا می‌کند.
پاسخ + 0 -6 --
زهرا امینی 1399/08/12 - 22:47
خانم محترم معلومه اصلا معلم نبودی ویا اگر بودی فقط ادای آن را در می آوردی کدوم وزارتخانه یا ارگان دولتی کارهای محل کارش را در خانه انجام میدهد بدون هیچ مزد وپاداشی الحمدالله رب العالمین همه همکاران من از نقاط مختلف کشورم همیشه نیمی از وقت استراحت خود در خانه در حال تولید محتوا و طرح آزمون وبررسی تکالیف هستن شما نگران حلال و حرام نباشید اصلا کل بهشت دربست برای شما ما آن بهشت را نخواستیم با همین دانش آموزانمون توی جهنم خوب کار میکنیم تا اینجا را از بهشت شما قشنگتر کنن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/08/18 - 09:27
معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت وگو با میزان:
معلمان ایرانی ۳ روز در هفته تدریس می کنند/کاهش ۵۰ دقیقه ای تدریس در هر زنگ به ۳۵ دقیقه.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1399/08/18 - 09:27
کاهش ساعت آموزش مصداق ظلم به دانش آموز است

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره کاهش ساعات آموزش در کاهش زنگ هر کلاس درسی گفت: در دوره متوسطه اول و دوم هر زنگ باید ۵۰ دقیقه باشد؛ که این ۵۰ دقیقه در وهله اول به ۴۵ دقیقه و در مراحل بعدی به ۴۰ دقیقه و حتی ۳۵ دقیقه کاهش پیدا می‌کند که این کاهش مصداق ظلم به دانش آموز است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور