صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / روزنامه نگار - همکار گروه صدای معلم

آزار جنسی دانش آموز 9 ساله توسط یک معلم در زنجان

آزار جنسی دانش آموز 9 ساله توسط یک معلم در زنجان/ قربانیان آزار جنسی اغلب سکوت می کنند/ اگر کودک شما تمایلی به رفتن به مدرسه ندارد ممکن است در معرض آزار جنسی باشد/ حراست می گوید: خاطی معلق و بازداشت شده است/ علامت آشکار پدوفیلیا (pedophilia) یا بچه بازی، ابراز علاقه شدید به کودکان است/ برخی پدوفایل‌ها با کودک رابطه جنسی برقرار می کنند/ اکثر قربانیان لمسی پدوفایل ها (۶۰ درصد) پسر هستند/ ابراز محبت به کودکان و نوازش حتما نشانه پدوفایل بودن نیست/ بوسیدن، بغل کردن، نشستن در نیمکت دانش آموزان، دست کشیدن به سر و صورت و گردن دانش آموزان باید ممنوع شود

کودک آزاری وآزار جنسی کودکان و بچه بازی توسط معلمان در آموزش و پرورش  روزنامه مردم نو زنجان گزارش اذیت و آزار جنسی یک دختر دانش آموز 9 ساله روستایی توسط معلمش را منتشر کرده است. خانواده ندا در دفتر روزنامه ، نامه پزشکی قانونی ، تاییدیه معتمدین محل و شورای روستای قره محمد را به خانم حمیده بلوری خبرنگار مردم نو نشان می دهند.

روز بعد خبرنگار کفش و کلاه می کند و به محل حادثه می رود : روستای قره‌محمد نزدیک زرینه‌رود نرسیده به پاسگاه توزلو. او با ندا دانش آموز 9 ساله و خانواده اش به گفت و گو می نشیند.

مادر کودک می‌گوید: «ندا مدت‌ها بود که تمایلی به رفتن به مدرسه نداشت، هر روز صبح به بهانه‌ای از رفتن به مدرسه طفره می‌رفت و من او را با کتک روانه مدرسه می‌کردم. ای لعنت بر...»

به گفته مادر، ندا مدت‌ها توسط این شخص تحت آزار و اذیت جسمی ‌و روانی بوده، اما از ترس تهدیدها و آبروریزی‌های احتمالی لب به سخن نمی‌گشوده است.  اما سرانجام موضوع را به مادر می گوید.

خانواده ماجرا را به رئیس پاسگاه منطقه اطلاع می‌دهند و قاضی زرینه‌رود در جریان قرار می‌گیرد و ندا به پزشکی قانونی فرستاده می‌شود. پس از استعلام پزشکی قانونی دستور بازداشت «ی-ن» صادر می‌شود.

مادر می گوید : (ی-ن) به قید ضمانت آزاد شده و دوباره به روستا بازگشته. او جلوی خانه ما رژه می‌رود و ما را مسخره می‌کند. دیگر خسته شده‌ایم. ندا انگشت‌نمای اهالی منطقه شده است. نمی‌دانیم چه بکنیم. هر کجا می‌رویم حرف این ماجراست، اما کسی پاسخ گو نیست...

اداره آموزش و پرورش محل می گوید: "حراست آموزش‌و‌پرورش پیگیری کرده و مشخص شده که فرد خاطی از کار معلق شده و در بازداشت است."

اما ساعاتی بعد، از روستای قره‌محمد تماس می‌گیرند و می‌گویند که «ی-ن» در روستا پرسه می‌زند و خانواده را به مبارزه می‌طلبد!

شاید نتوان بر اساس این گزارش در مورد این حادثه قضاوت قطعی کرد.این موضوعی است که باید دادگاه و نهادهای بازرسی و هیات رسیدگی به شکایات آموزش و پرورش در مورد آن تصمیم بگیرند.اما ما به عنوان معلم ، مربی ، مدیر ، مادر و پدر باید باید این پدیده را نشناسیم و نحوه برخورد درست با آن را بیاموزیم.  

در قضیه کودک آزاری به این دلیل که معمولا یک طرف ماجرا کودک و طرف دیگر یک فرد بزرگسال است که با قصد و نیت قبلی عمل می کند در بسیاری از موارد ماجرا مکتوم می ماند و قربانیان لب به سخن نمی گشایند . حتی اگر قضیه فاش شود اثبات حقوقی کودک آزاری بسیار دشوار است.

نکته دیگر این است که قوانین محکم و ویژه ای در حمایت از حقوق کودکان به عنوان قشر آسیب پذیر جامعه نداریم.   

پدیده کودک آزاری و به خصوص آزار جنسی کودکان در همه جوامع رواج دارد، با این حال نحوه برخورد با افراد کودک آزار در جوامع مختلف متفاوت است.

خانواده ها باید به این پدیده حساس شوند و آموزش و پرورش اولا با مجرمان برخورد قاطع بکند و مجرمان را از محیط مدرسه و تماس با کودکان دور کند و ثانیا برای بالا بردن آگاهی دانش آموزان برنامه های آموزشی ویژه ای اجرا کند و ثالثا سیستم نظارتی و بازرسی  در مدارس را تقویت کند.

پدوفیلیا (pedophilia) یا بچه بازی،نوعی بیماری یا عادت جنسی است که علامت آشکار آن ابراز علاقه شدید به کودکان است. این ناهنجاری در همه جوامع وجود دارد. شخص پدوفایل ممکن است از هر قشری و هر سنی باشد، اما اکثر پدوفیل ها مرد هستند زیرا پدوفیلیا با نوعی قدرت نمایی همراه است.

اکثر قربانیان لمسی پدوفایل ها (۶۰ درصد) پسر هستند. برخی پدوفایل‌ها با کودک رابطه جنسی برقرار می کنند، اما عده ای دیگر از طریق ملاعبه و ملامسه و حتی شوخی های کلامی ارضا می شوند.

محیط های خانوادگی و شبانه روزی های کودکان و مدارس و مکان های ورزشی مورد استفاده کودکان مناسب ترین مکان برای افراد پدوفایل است.

در بهار 93 ناظم یک دبستان در غرب تهران به اتهام آزارجنسی 6 کودک بازداشت شد.سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران در این خصوص گفت: “در پرونده گزینش و استخدام ناظم خاطی نکته مبهم و سوء سابقه ای وجود نداشت”

هر چند شناخت افراد پدوفایل کار آسانی نیست. اما تمرکز گزینش روی مسایل اعتقادی و سیاسی امکان عبور افراد منحرف از فیلتر گزینش را با ظاهرسازی فراهم کرده است.

نکته تاسف بار این است که مدیران آموزش و پرورش هنوز عمق مساله را نفهمیده اند و بدون بررسی جوانب مساله و نگاه آسیب شناسانه به این اتفاق ، به آن به عنوان یک اتفاق منفرد و استثنایی نگاه می کنند.

برخی مدیران آموزش و پرورش در این قضیه قربانیان را هم که کودکان ۸ تا ۱۱ ساله بوده اند، تا حدی مقصر دانستند ، مظفر الوندی مشاور وزیر دادگستری است معتقد بود: “گرایش ها دو طرفه بوده و باید زمینه این این گرایش‌ها را از بین برد.”

این نگاه ظالمانه است زیرا یک طرف ماجرا یک ناظم 35 ساله و دارای قدرت (اتوریته ) بوده و سمت دیگر تعدادی کودک نابالغ که علاوه بر ترس به ناظم مدرسه اعتماد داشته اند و چه بسا مفهوم عمل او را درک نمی کرده اند.

وجود یک پدوفایل در یک مدرسه یا خوابگاه کودکان و حتی داخل یک فامیل تمام کودکان زیر ۱۳ سال را در معرض آسیب قرار می دهد.

تلخ ترین بخش ماجرا  اظهارات سخنگوی آموزش و پرورش تهران بود که وعده تخریب “مکان وقوع حادثه” و تبدیل آن به سالن اجتماعات را داد.

مکان های مدرسه شامل کلاس های درس، دفتر مدیر، دفتر معلمان، دفتر معاون، نمازخانه، آزمایشگاه، کارگاه و انبار و سرویس بهداشتی و حیاط است.

مدرسه دخمه و تاریک خانه ندارد که تخریب شود. اگر هم واقعا در مدارس چنین مکان هایی وجود دارد وزیر آموزش و پرورش باید به اداره نوسازی مدارس دستور دهد که در همه مدارس این مکان های مشکوک تخریب شوند.

آموزش و پرورش باید پروتکلی برای رفتار معلمان و ناظم و مدیر و مربی پرورشی در مدرسه تدوین و بر اجرای آن نظارت کند.

این پروتکل باید حداقل شامل موارد زیر باشد:

1-  ممنوعیت خلوت کردن معلم /مدیر /ناظم / سرایدار /مربی با یک دانش آموز در یک مکان دربسته.

2- ممنوعیت بوسیدن، بغل کردن، نشستن در نیمکت دانش آموز. ممنوعیت دست کشیدن به سر و صورت و گردن دانش آموزان

3- ممنوعیت گفتن جوک و متلک جنسی در کلاس

4- کنترل شدید مربیان شبانه روزی های روستایی و نصب دوربین و بازدیدهای سرزده و مصاحبه با دانش آموزان این مراکز 

5- موظف کردن عوامل اجرایی و معلمان به گزارش رفتارهای مشکوک همکاران.

ابراز محبت به کودکان و نوازش دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و شوخی با آنها حتما نشانه پدوفایل بودن معلم یا مربی و… نیست. بسیارند معلمانی که دانش آموزان را مانند فرزندان خود دوست می دارند و به آنها صادقانه محبت می کنند.

اما عادی شدن چنین رفتارهایی، فرصتی طلایی در اختیار فرد پدوفایل قرار می دهد. او با استفاده از این مقدمات به ظاهر عادی هدف شوم خود را دنبال می کند.

ممنوعیت این گونه تماس ها و رفتارها فرصت را از افراد پدوفایل که در هر قشر و گروه اجتماعی به صورت بالقوه وجود دارند می گیرد و زمینه را برای رفتارهای هدف مند آنها از بین می برد.

آموزش به کودکان بر خلاف تصور بسیار ساده است و نیاز به استفاده از کلمات جنسی ندارد.

به کودک یاد بدهیم که هیچ کس حق ندارد نواحی حساس بدن او را لمس کند و کودک در چنین شرایطی باید فریاد بزند.

محاکمه و اخراج پدوفایل ها از مشاغل آموزشی و زندان های طویل المدت برای آنها، در برخی کشورها امری عادی است و اخبار این جنایت ها در اختیار رسانه ها قرار می گیرد. در برخی کشورها پدوفایل ها بعد از زندان هم کنترل می شوند .

معلمان و مدیران و ناظم های شرافت مند باید در مدرسه رفتارهای مشکوک را گزارش کنند و در مقابل آزار جنسی یا تنبیه بدنی دانش آموزان به بهانه همبستگی شغلی سکوت نکنند.

انجمن های صنفی و سیاسی و فرهنگی وابسته به معلمان و انجمن های حنایت از حقوق کودک با صدور بیانیه و برگزاری کنفرانس و نوشتن مقاله، آگاهی خانواده ها و معلمان را بالا ببرند و به پدوفایل ها بفهمانند که هیچ کس از عمل آنها حمایت نمی کند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

سه شنبه, 14 ارديبهشت 1395 22:20 خوانده شده: 92111 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +25 -17 --
رسول 1395/02/14 - 22:46
در مورد سلامت روانی معلماتی که به مدارس فرستاده می شود باید تحقیق شود همچنین بعد از رفتن به مدرسه نیز باید سیلمت محیط کلاس برای دانش آموزان تأیید شود
پاسخ + 0 0 --
مهدی 1395/02/15 - 00:16
این مقالات و چنین نظراتی اگر از طرف یک معلم باشه تقریبا خود زنی است .... انواع مشاغل وجود دارند و هیچ کدام افراد شاغل در آن مقدس و بری از خطا نیستند . برخورد با خطاکار لازم و ضروری است اما بازتاب وسیع یک اتفاق اثبات نشده و فقط بخاطر درج در یک نشریه زرد شهرستانی نمی تواند دلیل محکمی بر وقوع آن حادثه باشد چه بسا اگر حادثه با بزرگنمایی یا خلاف واقع بودن در نشریه درج شده باشد و بعد آنرا در حد وسیع نشر دهیم دید جامعه نسبت به معلم تغییر میکند و ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 00:27
با تایید فرمایش شما ، اولویت گزینش معلم باید روی صلاحیت های حرفه ای و اخلاقی داوطلبان شغل معلمی متمرکز شود در حالی که الان اولویت با مسایل سیاسی وعقیدتی است. مهم تر از آن تنظیم پروتکل رفتاری معلمان و مربیان و مدیر ومعاون است. در واقع باید زمینه سوء استفاده پدوفایل ها در مدرسه، درشبانه روزیها و اماکن ورزشی از آنها گرفت و به کودکان هم متناسب با شرایط سنی آنها آموزش های لازم داد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/15 - 00:29
مردی ۷۴ ساله، پای شکسته خود را به تیغ جراحي سپرد اما پزشکان به اشتباه، به جای پای چپ ، پای راست او را شکافتند كه در نهايت، این امر جان او را گرفت. بعد از این حادثه، مسئولان بیمارستان از خانواده بیمار که پسرشان، به عنوان نگهبان در بیمارستان فعالیت می‌کند، می‌خواهند شکایتی را علیه بیمارستان مطرح نکنند تا این اتفاق به گوش مسئولان بالا‌تر در اداره بهداشت استان یا وزارتخانه در تهران نرسد. خانواده بیمار از دست رفته نیز به هر ترتیبی که بود، با قول‌هایی که مسئولان بیمارستان به آن‌ها می‌دهند، از شکایت صرف نظر می کنند تا اشتباه عجیب پزشکی، جایی درز نکند.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/15 - 00:33
در پرونده فوت این بیمار، از «آمبولی» به عنوان عامل مرگ یاد شده تا به این ترتیب سرپوشی بر یک اشتباه پزشکی دیگر گذاشته شود.وی اعلام کرد که پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از فعالیت پزشکی منع شده است.

اما نکته قابل توجه در این جریان عدم نظارت درست بر روند درمان بیماران است چه اینکه اگر این بیمار به درستی پذیرش می شد و پزشکی با مهارت های لازم وی را معاینه می کرد شاید الان هنوز زنده بود و تنها درد شکستگی پای چپش را می کشید.
مطمئنا از این دست اتفاقات نادر در بیمارستان های اراک اولین و آخرین بار نیست اما باید دید چند بیمار باید جان خود را از دست بدهند تا بیمارستان به حداقل های استاندارد خود نزدیک شود؟! آیا این بیمارستان برنامه ای برای جذب پزشک حاذق را دارد؟
بفرماییییییییییییییییییییییذ
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 07:26
مهدی عزیز اداره کل آموزش و پرورش زنجان اصل خبر را تایید کرده است. بنابراین چه روزنامه مردم نو را زرد بدانیم و یا ندانیم این اتفاق رخ داده است . در اینجا بزرگنمایی صورت نگرفته و بیشتر مطلب در مورد شناخت و روش برخورد با افراد پدوفایل است و بحث جنبه علمی و تربیتی دارد. بعضی دوستان از صدا و سیما شاکی هستند که چرا واقعیت ها را بازتاب نمی دهد؟ اما طرفدار سانسور اخبار ناخوشایند در باره معلمان هستند . این برخورد دوگانه است. راه حل این است که اخبار تخلفات منتشر شود و همکاران آگاه به جامعه بگویند که اعمال این افراد خطاکار را محکوم می کنند و نباید این کارها به حساب جامعه شریف معلمان گذاشته شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/17 - 08:19
تشکر شیرزاد عزیز پروتکل بسیار بسیار عالیست
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/22 - 07:12
به دلیل کمبود معلم و دستمزد پایین شغل معلمی هیپکس رغبت معلم شدن نداره و اگه معلم بشه بدبختیشو اینجوری جبران میکنه
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/03/01 - 09:07
جناب کارشناس،چرا وقتی از چیزی مطمئن نیستید ،قلم میرانید،شما نوشتید،نامه پزشکی قانونی را نشان داده،در صورتیکه روزهای اول از رفتن به پزشکی قانونی امتنان داشتند و بعد از کلی هجمه به آموزش و پرورش( که برنامه ریزی شده بود)، پزشکی قانونی تجاوز را محرض ندانسته و رد کرد ،معلم بیچاره با قید وثیقه آزاد شد.
شما هم دایه مهربانتر از مادر، خیلی خوب جدیدا با کلمات پوپولیسم ،پداگوژی ، ...وژی و و و بازی می کنید .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1400/01/13 - 15:52
اون معلم را خدا لعنتش کنه
پاسخ + +20 -17 --
صفدری 1395/02/14 - 22:59
اینهم تلاشی دیگر از جناب شیرزاد در راستای معلم ستیزی ایشان و تخریب چهره ی معلمان.
چگونه است که ایشان در مقابل تلاش های ایثارگرانه ی هزاران معلم سکوت می کند،اما سراغ اشتباه یک معلم-که او را هم به درستی معرفی نکرده و معلوم نیست از چه سنخ معلمانی است-به صورت مبهم و مشکوک و گذرا به ماجرا می پردازد و برای چاق شدن سوژه اش، کمی هم از پیاز داغ پرونده های مختومه ی گذشته چاشنی اش می کند.
جناب شیرزاد، اینگونه شما انحراف شخصیتی "پدوفیلیا" رو معرفی کردید و کارشناسانه به نقاط اشتراک و افتراق اون با مهر و محبت "معلمانه" پرداختید، دیگر حتی مربیان پیش دبستانی هم از ترس متهم شدن به این اختلال شخصیتی جرٱت ندارند دست نوازش بر سر کودکان بکشند!!!
پاسخ + 0 0 --
معلم 1395/02/15 - 00:34
شیرزاد از اخبار عقبه
این اتفاق مال یکماه قبل هست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 00:41
هیچکس رفتار ضد معلمی یک مجرم را به حساب جامعه معلمان نمی گذارد. اتفاقا در این گونه موارد معلمان شرافتمند و اخلاق گرا ، باید سینه سپرکنند و حساب خود را از این گونه افراد خاطی و منحرف جدا کنند . همبستگی شغلی و صنفی شامل افراد بزهکار و مجرم مانند پدوفایلها نمی شود.من تحقیق کرده ام و این خبر واقعیت دارد. اینکه در این گزارشها اسم متهم نوشته نمی شود به دلیل منع قانونی است. در متن آمده: "ابراز محبت به کودکان و نوازش دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و شوخی با آنها حتما نشانه پدوفایل بودن معلم یا مربی و… نیست. بسیارند معلمانی که دانش آموزان را مانند فرزندان خود دوست می دارند و به آنها صادقانه محبت می کنند."اما چرا معلمان نباید دانش آموزان را لمس کنند چون : "عادی شدن چنین رفتارهایی، فرصتی طلایی در اختیار فرد پدوفایل قرار می دهد. او با استفاده از این مقدمات به ظاهر عادی هدف شوم خود را دنبال می کند."
پاسخ + +18 -14 --
صفدری 1395/02/14 - 23:29
درست در زمانی که همه فعالین صنفی و معلمان دلسوز، در تلاش اند تا توجه افکار عمومی و مسئولین را به اعتصاب غذای بهشتی و عبدی جلب کنند، به ناگاه جناب شیرزاد حمله ای دلیرانه بر پیکر، معلمی و جایگاه والای آنها در جامعه انجام می دهند تا قهرمانانه و یک تنه، افتخار برگرداندن تیغ انتقادات رسانه ها و افراد مخالف و مغرض با معلمان و مغلوبه کردن جنگ به سود طرف مقابل فرهنگیان را از آن خود کنند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 00:55
واقعا مایه تاسف است که جناب صفدری به عنوان فعال صنفی "دلسوز" چنین ددیدگاهی دارند و گزارش رفتار زشت تجاوز جنسی یک معلم نما به دانش اموز 9 ساله را "حمله ای دلیرانه بر پیکر، معلمی و جایگاه والای آنها در جامعه " می داند و به جای محکوم کردن عمل این کار غیر انسانی و عامل آن ، به طور ضمنی به دفاع از این جنایتکار می پردازد. ضمنا این مطلب همانطوری که نوشته ام ابتدا در رسانه های دیگر گزارش شده است. اگر با نگاه تربیتی به موضوع نگاه کنیم این اتفاق شرم آور، واجد اهمیت خبری بالایی است. علاوه بر این چون سوژه تجاوز یک کودک 9 ساله است از جنبه حق و کودکان هم خبر بسیار مهمی است. توجه اقای صفدری و رفقای دلسوز و فعال ایشان را به جمله پایانی گزارش جلب می کنم : انجمن های صنفی و سیاسی و فرهنگی وابسته به معلمان و ...با صدور بیانیه و برگزاری کنفرانس و نوشتن مقاله، آگاهی خانواده ها و معلمان را بالا ببرند و به پدوفایل ها بفهمانند که هیچ کس از عمل آنها حمایت نمی کند."
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/22 - 23:57
دقیقا همینطوره.....
مثل شب عید پارسال که قبل از سال تحویل بعد از تحسن معلمان در 27 اسفند 93 درب ادارات آموزش و پرورش دولت در اقدامی زیرکانه در شب عید نوروز 94 برای اینکه افکار عمومی را بر ضد و مقابل معلم قرار دهد سه بار در برنامه شبکه 3 _( که احسان علیخانی مجری آن بود کتکی که یک سرباز معلم که اصلا هنوز به استخدام در نیامده بود و زیاد ربطی به ترک تحصیل آن دانش آموز نداشت که حتی بعدا آن دانش آموز گفت ازمن خواسته شد تا علت ترک تحصیلم را کتک آن سرباز معلم عنوان کنم ) را سه بار آن برنامه با کمال وقاحت نشان داد بدون اینکه از استادان و معلمین زحمت کش یادی کند.
پاسخ + +14 -7 --
معلم 1395/02/15 - 00:08
واقعا چنین آدم های.... آبروی هر چه معلمه بردن اون هم در هفته معلم که بهانه میده به دست عده ای که باز به جای تکریم معلم دست به تخریب بزنند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 07:31
بله به نظر من هم افرادی مانند این معلم زنجانی آبروی جامعه معلمان را می برند.راه درست این است که ما خودمان به عنوان معلم در محکوم کردن این عمل زشت و غیر انسانی این معلم پیشقدم شویم و به صدای بلند بگوییم که این گونه اعمال را محکوم می کنیم و خواستار برخورد قانونی با متخلف و دور کردن او از مدارس بشویم.
پاسخ + +8 -7 --
معلم 1395/02/15 - 00:32
در پرونده فوت این بیمار، از «آمبولی» به عنوان عامل مرگ یاد شده تا به این ترتیب سرپوشی بر یک اشتباه پزشکی دیگر گذاشته شود.وی اعلام کرد که پزشک خاطی تا اطلاع ثانوی از فعالیت پزشکی منع شده است.

اما نکته قابل توجه در این جریان عدم نظارت درست بر روند درمان بیماران است چه اینکه اگر این بیمار به درستی پذیرش می شد و پزشکی با مهارت های لازم وی را معاینه می کرد شاید الان هنوز زنده بود و تنها درد شکستگی پای چپش را می کشید.
مطمئنا از این دست اتفاقات نادر در بیمارستان های اراک اولین و آخرین بار نیست اما باید دید چند بیمار باید جان خود را از دست بدهند تا بیمارستان به حداقل های استاندارد خود نزدیک شود؟! آیا این بیمارستان برنامه ای برای جذب پزشک حاذق را دارد؟

بفرماییییییییییییییییییییییذ
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 07:45
اگر هدف شما مقایسه تجاوز یک معلم به دانش آموز 9 ساله و اشتباه پزشکان در قطع پای سالم و مرگ بیمار است، این دو مساله هر چند هر دو تخلف شغلی هستند اما قابل مقایسه نیستند. جرم معلم متجاوز صد برابر از نظر اخلاقی سنگین تر از جرم پزشک است. فقط لحظه ای تصور کنید که این اتفاق برای دختر یا پسر شما در مدرسه بیفتد؟ آن پزشک هم مجرم است و اگر شما مستنداتی دارید حتما باید در اختیار رسانه ها بگذارید.... با پنهاکاری در مورد پدیده پدوفیلیا ، افراد منحرف در لباس معلم با امنیت بیشتری به کار خود ادامه می دهند. باید پدر و مادرها ، معلمان ، مدیران نسبت به این انحراف آگاهی کسب کنند و دانش آموزان آموزش ببینند. ما باید خط فاصل و مرز بین معلم شرافتمند و معلم بی اخلاق و متجاوز را ترسیم کنیم. انکار و پوشاندن این جنایت به بهانه همبستگی شغلی و یا هر توجیه دیگری ما را هم شریک در جنایت می کند. لحظه ای فکر کنید که ندا دختر شما بود. آیا باز هم همین جوری خونسردانه قضیه را پیش کشیدن آمبولی یک بیمار ماستمالی می کردی ؟
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/23 - 00:01
بله .. ولی اگه راست می گی چرا در هفته معلم غلط اون شخصی که معلوم نیست اصل و نسبش کیه را مطرح می کنی ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +8 -11 --
رخمانی 1395/02/15 - 00:35
باسلام به نظر من در هفته ی معلم می شد خبر های بهتری کار می شد .. از بسیاراز معلمان زنجان سوال کرده ام ولی هیچکدام تاییذ نگرده اند..تقریبا خبر بی اساس و کذب هست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 07:54
خبر کاملا درست است . حتی اداره کل آموزش و پرورش زنجان اصل خبر را تایید کرده است. منتها آنها هم فرصت طلبانه گفته اند که نباید خبر در چنین روزهایی منتشر می شد!مایه تاسف است که ما به عنوان معلم به گزینش خبر معتقد باشیم . خبر اتفاق می افتد و رسانه خبر را منتشر و تحلیل می کند. گزینش خبر یعنی سانسور . اگر اعتقاد ما این باشد که خبر خوب منتشر و خبر بد سانسور شود، پس چرا از صدا و سیما انتقاد می کنیم؟ آنها هم بر اساس مصلحت فقط خبرهای به زعم خودشان خوب را منتشر می کنند. خبر تجاوز یک معلم احتمالا 40 ساله به یک دانش آموز 9 ساله یک فاجعه بزرگ و دارای اهمیت خبری زیادی است. اگر ایرادی وارد است این است که چرا خبری به این مهمی بازتاب چندانی نداشته است.
پاسخ + +6 -11 --
امین 1395/02/15 - 08:01
این که این مساله چرا باید در هفته معلم مطرح شود یا نشود نوعی خودزنی و پاک کردن صورت مساله است .من با نظر آقای شیرزاد کاملا موافقم. تکرار این مساله یک زنگ خطر جدی محسوب می شود.نظارت و کنترل توسط مدیران و سایر همکاران ویا مشاوران و اعلام انزجار همه همکاران می تواند از مهمترین عوامل جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باشد. اینجانب تجربیات فراوانی در تدریس در مدارس دخترانه و مختلط در مقاطع متوسطه اول و دوم داشته ام. هر چند انتخاب دبیران گاها در اثر عدم برنامه ریزی صحیح ، اضطرار و اجبار صورت می گیرد ،اما باید قبول کنیم که انتخاب دبیران بدون تعهد و تقوا حتما درد سر ساز و منجر به این گونه مسائل انزجار آور خواهد شد. همچنانکه حضور همکاران خانم در کلاس های مختلط نیز گاها چنین پیامد های تاسف بار و پلیدی در پی داشته است. از نگارنده مقاله به علت پرداخت به چنین زوایای ظاهرا پنهان تقدیر و تشکر می گردد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 10:21
من هم از شما ممنونم. با این بخش از فرمایش شما موافقم : "تکرار این مساله یک زنگ خطر جدی محسوب می شود.نظارت و کنترل توسط مدیران و سایر همکاران ویا مشاوران و اعلام انزجار همه همکاران می تواند از مهمترین عوامل جلوگیری از وقوع چنین حوادثی باشد."
پاسخ + +11 -9 --
صفدری 1395/02/15 - 08:14
جناب شیرزاد،
بنده نه تنها به صورت ضمنی این عمل را تایید نکرده و نمیکنم،بلکه در صورت صحت خبر آن را محکوم می‌نمایم.
لیکن نه به صورت ضمنی،که به صورت عینی، این اقدام شما را در بولد کردن چنین خبری مصادف با هفته ی گرامیداشت مقام معلم،هدفدار،مغرضانه و در راستای تفکرات معلم ستیزانه ی شما می دانم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 10:14
آقای صفدری گرامی نمی دانم شما چه اندازه با کار روزنامه نگاری و اهمیت خبر و نحوه انتشار آن آشنا هستید؟انتشار خبر تابع سلیقه روزنامه نگار و رسانه نیست. خبر می آید ! این خبر را روزنامه "مردم نو" زنجان یکشنبه 12 اردیبهشت منتشر کرده است. بنده روز 13 اردیبهشت آن را دیدم و به عنوان مدخلی برای ورود به بحث پدوفیلیا از این خبر استفاده کردم . بحث هم جنبه آموزشی دارد. یادداشت من روز 14 اردیبهشت منتشر شده است. ذهنی که به تئوری توطئه اعتقاد داردو بر اساس پیش فرض قضاوت می کند، بین مسایل نامربوط ربط ایجاد می کند در کامنت بالایی شما انتشار این یادداشت را به اعتصاب آقایان بهشتی و عبدی ربط دادی و الان به هفته معلم می دهی. مشکل شما زمان انتشار این خبر نیست. با اصل انتشار این اخبار مشکل دارید. در سال 93 و درجریان تجاوز ناظم یک مدرسه به شش دانش آموز 8تا 11 ساله رفقای شما نسبت به انتشار خبر و یادداشت در باره تجاوز ناظم واکنش خصمانه نشان دادند و آن را علامت معلم ستیزی دانستند. چرا ؟ نه روز معلم بود و نه آقایان بهشتی و عبدی در اعتصاب بودند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 10:17
اصلا بحث یادداشت من به کنار ، آیا برای شما این سوال مطرح نشده که چرا تشکل های صنفی به رویدادهایی مانند تجاوزجنسی به دانش آموزان و صرب و جرح و حتی قتل دانش آموزان بی اعتنا هستند؟ چرا تا به حال یک بیانیه در محکومیت این اتفاقات صادر نکرده اند؟ شما اگر سراغ دارید لینک بدهید؟ شاید علت پرخاش شما و رفقایتان این است که دوستان صنفی دایره صنف را بقدری گل وگشاد می گیرند که معلم متجاوز جنسی ، معلم معتاد ، معلم خلافکار و معلمی که دانش آموز کتک می زند هم در این دایره می گنجند ومی ترسند که این موضع گیری ها نامعلم ها را ناراحت کند؟ بارها گفته ام که همبستگی صنفی شامل کسانی که اسما معلم هستند اما رفتار ضدمعلمی دارند نمی شود. همبستگی صنفی بر پایه شرافت حرفه ای و اخلاق حرفه ای و عملکرد حرفه ای باید استوار باشد.
پاسخ + 0 0 --
بیرانسان 1395/02/15 - 21:32
دقت کردید آقای شیرزاد چقدر مخالف زیاد دارید به نظر شما علتش کم سوادی و عدم تشخیص صحیح معلمان نسبت به خودتان است ولی بیشتر علتش موضوعاتی که در تخریب معلمان استفاده می کنید هستش شما به وضوح ایثار یک معلم رو می کوبید و عمل زشت یه معلم که وضعیتش معلوم نیست رو هم بزرگنمایی می کنید نمی دانم علت این موضع شما جیه واقعا قضاوتم نمی کنم چون برایم مجهوله
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/23 - 00:07
شیرزاد ... یک کلام
دیگه. ..
یا آنقدر ...که نمی دونی چه موقع حرفت را بزنی
یا آنقدر سیاستمتدار و چاپلوسی که گذاشتی این موقع که همکاران از شدت عصبانیت تبعیض ؛ اعتصاب غذا نمودند مطرح و بزرگنمایی کنی.
لطفا برو ....
پاسخ + +5 -7 --
مشاور مدرسه 1395/02/15 - 09:43
با تمام احترامی که برای همه همکاران منتقدان منصف دارم عرض می کنم که متاسفانه طرح این چنینی موضاعات یعنی تعمیم یک مورد خاص به کل جامعه مورد نظر یا بر عکس شمول همه افراد در یک هجمه در تمام بخشها و سیستم های اجتماعی جامعه ما وجود دارد .در جایی که موضوع باید به عنوان یک مسئله (یا در مورد اخیر اختلال ) فردی به کل جامعه تعمیم می یابد . به نظر می رسد در مورد اخیر اقتضاعات فرهنگی و اجتماعی که جامعه ما مواردی این چنین را بر نمی تابد در بولد شدن (کردن) بیشترین نقش را دارد .بنده به عنوان مشاور توجه مخاطبان را به بند یک پروتکل پیشنهادی جلب می کنم که شامل حداقل ها از ممنوعیت خلوت عوامل مدرسه با دانش آموزان (و حتی در مواقعی اولیا انان را نیز شامل شود) این گونه تنگ نظری حتی در برخی مدارس شامل مشاور مدرسه نیز می شود ان هم در شرایطی که حد اقل های فرایند مشاوره بر همه گان روشن است .در شرایطی که به دلیل برخی محدودیت ها به ناچار در مناطق محروم شاهد مدارس مختلط و همکاران معلم جنس مخالف هستیم اتفاقاتی از این دست دور از انتظار نیست(ازار جنسی حتی شامل کاربرد الفاظ نیز می شود).
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 12:54
مشاور عزیز موضوع پدوقیلیا در این یادداشت به همه کارکنان تعمیم داده نشده. ممکن است در ده تا مدرسه فقط دریکی از آنها یک فرد منحرف وجود داشته باشد. اقداماتی که من گفتم صرفا نقش پیشگیری دارد. مثلا ممکن است از صد نفر معلم، 99 نفر با حس پدرانه یا مادرانه دانش آموز را دبستانی را ببوسند اما رسمیت یافتن و عادی شدن این رفتار فرصت مناسبی در اختیار آن یک نفر منحرف قرار می دهد. وقتی می گوییم معلم نباید دانش آموز را لمس کند یا توی نیمکت دانش آموز بنشیند یا زنگ تفریح در کلاس بماند یا جوک جنسی بگوید یا با بچه ها بلوتوث رد و بدل کند فقط برای پیشگیری است.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/15 - 19:17
مایه تاسفه که آمار فرضیتون رو این قدر بزرگ می گیرین، هر ده مدرسه یک نفر؟!!!!! تو زندان هم این همه پدوفایل پیدا نمی کنید. شرم آوره.
معلم تو زنگ تفریح نباید تو کلاس بمونه؟!!! این که خیلی از معلم ها از زمان استراحتشون می زنن برای کارشون، این رو هم ممنوع کنند؟ با چنین قوانین سخت گیرانه ای شما همه رو مجرم می کنید.
فرض کنید چنین قانونی گذاشته بشه! بعد بهش عمل بشه و تو برگه ی متخلف بوینسند تخلف: ماندن در کلاس در زنگ تفریح!!! تخلفی خنده دارتر از این برای معلم وجود نداره!!!
قانون گذاری این طوری نیست آقا.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 07:57
ناشناس عزیز چند سال پیش احمدی نژاد در یک کنفرانس دانشگاهی برگشت و گفت ما در ایران همجنسگرا نداریم! او با این حرف، خود را مضحکه کرد. او می توانست بگوید من با همجنسگرایی مخالفم یا همجنسگرایی خلاف موازین اسلام است.... نمی توان انکار کرد که در همه جوامع و بین همه طبقات افراد همجنس خواه وجود دارند.... پدوفیلیا یک اختلال روانی شناخته شده است . افراد پدوفایل ممکن است فقیر ، غنی ، باسواد ، بیسواد و از هر طایفه و ملیتی باشند. بیشتر پدوفایلها در محیط های خانوادگی به کودکان تعرض می کنند. هرجا که کودکان حضور دارند امکان وجود افراد پدوفایل هم هست. جنایت پدوفایل ها اغلب فاش نمی شود و کودکان از ترس سکوت می کنند. انکار و حاشا پاک کردن صورت مساله است. فقط یک لحظه تصور کن که این اتفاق برای فرزند شما بیفتد . ندا با فرزند شما چه فرقی دارد؟ باید زمینه عمل بچه بازها را با روشنگری و آموزش محدود کنیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/18 - 18:43
عجب فرافکنی ای کردین! اساسا هیچ ربطی به حرف من نداشت. مگه من گفتم پدوفایل نداریم؟!!! چرا خودتون رو می زنین به اون راه؟
من گفتم آمار هر دو مدرسه یکی آمار خیلی بزرگیه، شما نگفتم که نداریم.
پاسخ + +7 -4 --
ناشناس 1395/02/15 - 10:40
اين اتفاق در اسفندماه روى داده دليل اينكه در هفته معلم به رسانه كشيده شده معلوم نيست .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 13:01
باز هم خوبه که شما استاد گرامی اصل خبر را توطئه نمی دانی و ایراد شما سر زمان وقوع و زمان فاش شدن داستان است. اولا جنایت کودک آزاری اغلب هیچگاه گفته نمی شود و تعداد قربانیان که سکوت را می شکنند خیلی کم است. ثانیا ممکن است در همان موارد نادر، بین وقوع جرم و بیان آن به خانواده فاصله بیفتد و ثالثا بسیاری از خانواده ها به خاطر حفظ آبرو موضوع را علنی نمی کنند و گاهی با تاخیر اعلام می کنند. به نظر من بهتر است به جای حواشی موضوع روی اصل مساله متمرکز بشویم و در باره راه های پیشگیری از این جنایت در مدارس گفتگو کنیم. فراموش نکنیم این اتفاق ممکن است برای فرزند من و شما هم بیفتد.
پاسخ + +8 -9 --
یک اذربایجانی 1395/02/15 - 10:45
در زمان های پیش من که در کلاس چهارم بودم یک معلم بچه بازی داشتیم ان قدر در کلاس بچه بازی می کرد که نگو همیشه در کلاس می نشست وحرف های سکسی می گفت وهمیشه بچه ها را ....می کرد این معلم همیشه دنبال بچه های خوشگل ب.د ووووووواموزش وپرورش ان زمان این جوری بود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 13:03
اغلب دانش آموزان قدیمی خاطراتی از معدود معلمان منحرف در ذهن دارند. یک نکته را نباید فراموش کرد که خطری که بچه ها را تهدید می کند از جانب آشنا ها و بیشتر از همه اعضای خانواده است. کسانی که آدم به آنها شک نمی کند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/15 - 19:19
اغلب دانش آموزان قدیمی چنین خاطراتی دارن؟
آمارهای فرضی شما شرم آوره. آمارهای فرضیتون رو بزرگ تر از این نمی تونستین بگیرین؟ با چنین حرف هایی عملا درصد بزرگی از معلمان رو پدوفایل کردین.
شرم آوره.
امیدوارم بحث رو به موضوع مقاله نکشونید اعتراض من به نوع آمار دادنای شماست.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/16 - 10:44
دوست عزیز و ناشناس من آماری نداده ام، به این دلیل که آماری در این زمینه نیافته ام . در کامنتها به یک درهزار و گاهی یک درصد اشاره کرده ام آنهم بیشتر برای فهم مطلب بوده است. گفته ام که پدوفیلیا در میان همه اقشار و مشاغل و طبقات از روحانی تا معلم و پلیس و افراد خانواده دیده می شود. احتمالا جمله : " اغلب دانش آموزان قدیمی خاطراتی از معدود معلمان منحرف در ذهن دارند." را این جور برداشت کرده ای که اغلب دانش آموزان قدیمی مورد آزار جنسی معلمان قرار گرفته اند . نه عزیزم منظور من از خاطره ، شنیده ها ، حرفها و گاهی شایعات در این مورد است. یک مثال بزنم . شما از هر دانش آموزی در مورد تنبیه بدنی بپرسی خاطره ای دارد اما لزوما خودش تنبیه بدنی نشده است. اگر جمله من در این کامنت رسا نبوده به این وسیله تصحیح می کنم و از شما هم بابت تذکر تشکر می کنم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/16 - 21:17
از تصحیتون ممنونم ولی بازم در همین حد هم قبول ندارم.
تنبیه بدنی بله، اون جمله رو اگه برای تنبیه بدنی می گفتین کاملا درست بود ولی برای پدوفیلی حتی در همین حد هم نیست. الان همین همکارایی که اینجا نظر میدن چند تاشون چنین خاطرات یا شنیده هایی دارن؟
ضمن این که یه جا آمار هر ده مدرسه یه نفر رو دادین که خیلی خیلی بزرگه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 08:05
آذربایجانی عزیز . من روی آمار مناقشه ای ندارم چون آماری وجود ندارد. در هیچ کشوری آمار دقیقی وجود ندارد زیرا اغلب جنایات پدوفایلها هرگز فاش نمی شود قربانیان سکوت می کنند و خانواده ها اگر خبردار شوند اغلب از ترس آبرو شکایت نمی کنند. اثبات قضیه در دادگاه بسیار مشکل است و ای بسا جنایتکار طلبکار هم بشود. ضمنا من در حدی نیستم که شما یا همکار دیگری را نصیحت کنم ما با هم گفتگو می کنیم از اینکه هم مقاله را خواندی و هم نظرتان را گفتی سپاسگزارم. اختلاف نظر نعمت است و سبب رشد فکر انسان می شود.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/19 - 07:57
سلام دوست عزیز من باحرفایدشماراقبول ندارم من بااین که دخترم و مدرسه هم رفتم ولی چنین رفتاری از سوی معلمان نداشتیم با اینکه از اول ابتدایی تا سوم راهنمایی معلمون اقا بودن
پاسخ + +14 -5 --
خبر نامه فرهنگیان 1395/02/15 - 10:56
جناب اقای پور سلیمان
با سلام متاسفانه هر از چند گاهی مشاهده می شود سایت صدای معلم به سایتی با صداهای ضد معلم و تخریب وجهه او تبدیل می شود و افرادی مکرا مقالاتی می نویسند که نه با عرف سازگار است و نه با کرامت معلمی همخوانی دارد که نمونه آنرا در بالا و نیز مقاله اخیر در باره تنبیه دانش آموز به عینه مشاهده نمودیم اگر این تریبون صدای معلم است کوبیدن معلم و برجسته نمایی برخی از مسائل با اهداف خاص و از پیش تعیین شده نه تنها خلاف حفظ شئونات و شخصیت معلم است بلکه به نوعی کوبیدن بر طبل بی آبرویی است
امید وارم سروران ارجمند دقت کافی و وافی را در درج مطالب داشته باشند البته اگر مقبول افتد
خبر نامه فرهنگیان -خدمت گذار همکاران
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی دلسور 1395/02/15 - 12:47
درود بر مسئول خبرنامه فرهنگیان بنده هم با نظرشما کاملا موافقم اما چرا اقای پورسلیمان از مطالب ضدمعلم اقای شیرزاد استفاده میکند خدا می داند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 13:10
خبرنامه فرهنگیان عزیز یعنی می فرمایید که اطلاع رسانی آموزش در باره بچه بازی و یا تنبیه بدنی کوبیدن معلم است؟ اگر استدلال شما را بپذریم معنایش این است که این انحرافات بخشی از شخصیت معلم است. در حالی که چنین نیست و باید صف معدود معلمان منحرف و عقده ای را از اکثریت قریب به اتفاق معلمان شریف و سالم جدا کنیم. کرامت معلمی در این نیست که اجازه بدهیم عده ای معلم نما در لباس معلمی و با عنوان معلمی ، آبروی جامعه معلمان را ببرند. جامعه معلمان در این قضایا مدعی استو از دستگاه گزینش و جذب معلم گلایه مند است که چرا دقت کافی در انتخاب معلمان نمی کنند و تک و توک افراد منحرف وارد این شغل می شوند.
پاسخ + +10 -4 --
داود 1395/02/15 - 10:59
برادر عزیزیه مطلبی بنویس که باعث بالا رفتن سطح اگاهی معامان شود یابر معلوماتشان اضاف گرددبا این نوشته چه گیرت می اد چی را می خوای ثابت کنی من فکر کنم خو دشما بیشتر از این اقا بیمارید ونیاز به یک جراحی روحی ودرونی دارید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 13:14
داود عزیز بخش اعظم این نوشته جنبه آموزشی دارد و اطلاعات دست اولی در باره پدوفیلیا در آن هست. در مدارس معدودی معلم و ناظم منحرف وجود دارند. باید آگاهی لازم به معلمان شریف و دانش آموزان عزیز بدهیم تا فضا برای فعالیت این عده تنگ شود. البته پدوفایل ها دوست ندارند که در این مورد روشنگری شود آنها مانند انگل در تاریکی رشد می کنند.
پاسخ + 0 0 --
خبر نامه فرهنگیان 1395/02/15 - 16:46
استاد عبد الهی عزیز
مسلما مطلب بنده در جهت تایید این کار مذموم نیست مطرح شدن و بسط و گسترش ان در هفته معلم و بوسیله خود معلم امری مذموم وناپسند است به هر حال اتفاقی که یک ماه و نیم پیش افتاده برجسته کردن ان در سایتی با این تعداد مخاطب ودر هفته ای مزین به نام پاک معلم با عقل جور در نمی اید
خدمت گذار و خاک پای معلم,نوبخت
خبر نامه فرهنگیان
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/16 - 10:54
نوبخت عزیز شما قطعا خاک پای معلمان شرافتمند و حرفه ای و با اخلاق می شوی و قطعا خاک پای معلم متجاوز جنسی و خلافکار نمی شوی . در انتشار خبر هفته معلم و غیر معلم ندارد. این خبر 12 اردیبهشت منتشر شد. بنده در مورد صحت آن تحقیق کردم درست بود. دو روز بعد یادداشت من منتشر شد.این متن هم بیشتر جنبه آموزشی دارد .شما که ظاهرا کار رسانه ای می کنی دیگر چرا؟ اگر بر اساس مناسبت ها و مصلحت ها و خوش آمدن و نیامدن گروه های اجتماعی خبر ها را منتشر یا سانسور کنیم چیزی از رسانه باقی نمی ماند. تنها چیزی که یک خبرنگار باید رعایت کند اعتماد به درستی خبر است. شما به جای مصلحت سنجی لحظه ای خودت را جای خانواده مستاصل آن دختر بگذارید که دستش به جایی بجز رسانه نمی رسد. در انتشار خبر مصلحت سنجی نباید کرد دوست عزیز.
پاسخ + +7 -5 --
نگهبان 1395/02/15 - 11:56
اقای صفدری عزیز این مسائل واقعیت جامعه ماست باید به جای کتمان وبدترشدن راه حل درست که انتخاب وگزینش معلمان باسواد ومحقق وباتقوا یکی از راه های درمان اموزش وپرورش هست نه سیاسی بازی برای ایجاد شغل اگر چاره ای نیندیشیم اینده بدتر خواهد شد هیچ انسان توانمندی با این حقوق وارد سیستم اپ نمیشود مگر درحالت اجبار واینده ازاین مسائل زیاد خواهیم شنید متاسفانه
پاسخ + 0 0 --
صفدری 1395/02/15 - 13:16
اتفاقآ شیوه های مطلوب جذب و گزینش و تربیت معلمان نیز از جمله خواست های مکرر صنفی ما بوده و هست.
در مواردی که وزارت آموزش و پرورش جهت صرفه جویی مالی به جذب معلمان شرکتی و سرباز معلمان که-با همه ی احترام به شخصیت حقیقی شان-از لحاظ شخصیت حقوقی، آموزش دیده و تربیت یافته برای شغل خطیر معلمی بکار می گیرد، و باز بلحاظ کمبود یا صرفه جویی در بودجه اجبارآ آنان و دانش آموزان را در مدارس مختلط سامان می دهد، این گونه رفتارهای خطا کارانه دور از انتظار نخواهد بود. (هر چند که مطلوب و درست این است که یک نمونه هم نباید رخ دهد).
و اگر انسان ژورنالیستی مانند شیرزاد عبدالهی که خود آشنا به قوانین و علم رسانه است،همه ی پارامترهای دخیل در این قضیه را نادیده گرفته و فقط -معلم- و به تعبیر اعم-جامعه معلمان- را به گوشه ی رینگ برده و آماج حملات خود می کند،چه تعبیری بهتر از - عمل مغرضانه- بر آن نهاد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 13:18
کتمان مشکلات اجتماعی و ناهنجاری ها آنها را از بین نمی برد . فقط از جلوی چشم ما دور می کند. اما حرف زدن در باره مسایل ارائه راه حل و روشنگری زمینه را برای وقوع جرایم نامساعد می کند. مثلا اگر به بچه های خودمان آموزش بدهیم که هیچکس حق ندارد بعضی نواحی بدن آنها را لمس کند و اگر این اتفاق افتاد باید فریاد بزنند راه سوء استفاده جنسی از بچه ها تا حدود زیادی بسته می شود.
پاسخ + 0 0 --
خبرنامه فرهنگیان 1395/02/16 - 16:18
موفق و موید باشید در این کاررسانه ای !!
پاسخ + +5 -7 --
ولی دانش اموز 1395/02/15 - 12:49
از جناب آقای شیرزاد تشکر میکنم. هر چقدر هم ما خانواده ها مواظب فرزندانمان باشیم و این جور مسایل را بدانیم ولی نوشتۀ شما می تواند خانواده ها را هوشیارتر کند. اگر مدارس واضح تر این جور مسایل را اموزش دهند مفیدتر خواهد بود.در جامعۀ ما انتقاد، مجازات مجرم، افشای بسیاری از حقایق تلخ و ..... جرات و جسارت می خواهد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:25
من هم از شما تشکر می کنم . در جامعه ما این جوری جا افتاده که در باره مسایلی مانند آزار جنسی کودکان نباید صحبت شود و این مسایل را کتمان کنیم یا نادیده بگیریم . این روش برخورد فقط باعث می شود که مشکلات را نبینیم. مثل این می ماند که کثافت و آشغال را زیر فرش پنهان کنیم. بهترین راه گفتگوی معقول و کارشناسی درباره این مسایل است. ویروس جنایت در تاریکی رشد می کند. یادمان باشد که ممکن است روزی من و شما هم در موقعیت خانواده ندا قرار بگیریم.
پاسخ + +4 -8 --
نگهبان 1395/02/15 - 12:56
توبیشتر مدارس این مسائل یک چیز عادی شده معلمان هم جدا ازجامعه مریض نیستند باید به جای پنهان کاری به فکر نجات بچه ها باشیم متاسفانه بانک ها ادارات و۰۰۰ازخود معلمان هم به دلیل رعایت نشدن اصول معلمی درگزینشها سوء استفاده اخلاقی گزارش زیاد میشه هیچ کس دنبال حل مسئله نیست اموزش وپرورش داره فنا میشه ادم های توانمند وارد اموزش وپرورش نمیشند درامد یک نگهبان توی عسلویه بیشترازدوملیون هست ولی معلم چی باسی سال سابقه کمترازاین مبلغ بازنشست میشه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:31
بخشی از مشکل به سهل انگاری حرفه ای در گزینش و استخدام معلم بر می گردد. اما پدوفایل می تواند در مواردی از سیستم گزینش حرفه ای هم عبور کند. بخشی ازمساله ناشی از نبود یک سیستم نظارتی قوی در اموزش و پرورش است. بخشی از مساله به فقدان آموزش مسایل حفاظتی و ایمنی در برابر اذیت و آزار جنسی در مدارس بر می گردد. اغلب معلمان ما اخلاقی هستند اما وجود پدوفایل ها را نمی توان انکار کرد. باید فضا را برای فعالیتهای جنایتکارانه این افراد معدود تنگ کرد.
پاسخ + +7 -2 --
سلیمی 1395/02/15 - 13:34
در کل مسئله ساده ای نیست. از طرفی مخصوصا در دوران آمادگی و ابتدایی مربی نباید خشک و عصا قورت داده باشد و گاهی دست نوازشی پدرانه بر سر دانش آموزش بکشد. از طرف دیگر نمی توان وجود افراد بسیار نادر مشکل دار را نادیده گرفت.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:36
فرمایش شما درسته در متن هم گفته ام : "ابراز محبت به کودکان و نوازش دانش آموزان ابتدایی و راهنمایی و شوخی با آنها حتما نشانه پدوفایل بودن معلم یا مربی و… نیست. بسیارند معلمانی که دانش آموزان را مانند فرزندان خود دوست می دارند و به آنها صادقانه محبت می کنند." اما واقعا چه کنیم که پدوفایل ها یعنی همان افراد نادر مشکل دار از دست نوازش کشیدن و لمس کودکان سوء استفاده نکنند؟ چگونه لمس پدرانه و مادرانه را از لمس با غرض آزار جنسی در عمل تفکیک کنیم؟
پاسخ + +5 -2 --
ناشناس 1395/02/15 - 16:14
بنده شنیده ام که این شخص سرباز بوده نه معلم مقصر اموزش و پرورش است که به جای استخدام نیروی متخصص سرباز را می فرستد کلاس
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:40
بله مقصر اصلی سیستم جذب معلم است فرقی نمی کند که وضعیت استخدامی او چه بوده . او به هرحال در جایگاه معلم دست به این جنایت زده است. اما پدوفایل محدود به قشر و سن و طبقه معینی نیست. در میان مربیان ورزشی ، روحانیون ، کشیش ها ، اعضای خانواده ... این انحراف دیده می شود. در محیط هایی که با کودکان سروکار دارند این انحراف شدیدتر است.
پاسخ + +5 -3 --
ناشناس 1395/02/15 - 19:05
آقا کلیت حرفتون درسته ولی مواردی که گفتین یه سریشون زیاده روی بود.
مثلا "نشستن در نیمکت دانش آموزان" دیگه چیه؟ خیلی موقاع معلم ها نقش معلم رو به دانش آموز واگذار می کنن و خودشون در جایگاه دانش آموز قرار می گیرن برای شنیدن کنفرانس دانش آموز و یا مواردی از این دست.
یا مثلا ممنوعیت خلوت کردن در مکان در بسته! می دونم منظورتون چیه ولی این مورد اساسا بحث مشاوره رو زیر سوال می بره، خیلی از دانش آموزان حاضر نیستن در حضور دیگران مشکلاتشون رو به معلمشون بگن و حتما باید به صورت خصوصی بگن و مسائلی از این دست.
ضمن این که سایر مواردی که ذکر کردین یه جورایی با معیار های کشورهای اسکاندیناوی که بع زیاده روی در این موارد شهره هستن تدوین شدن در حالی که تو خود اروپا هم کشورهای مختلف سخت گیری های مختلفی دارن. کشورهای اسکاندیناوی کلا سخت گیر تر و در روابط سردتر هستن ولی مثلا کشورهای جنوب اروپا در این حدی که شما نوشتین سخت گیری ندارن. تو هر کشوری خوب و بد یه سری از این رفتارها متفاوت قلمداد میشه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:49
دوست عزیز مواردی که گفتم صرفا پیشنهاد بود. یک نکته مسلم است که افراد پدوفایل ابتدا با استفاده از راه هایی مانند اینها به دانش آموز نزدیک می شوند. در مورد خلوت تک به تک با دانش آموز می توان از دوربین مداربسته در دفتر معاون ویا اتاق مشاورهاستفاده کرد. در مورد نشستن در نیمکت ممکن است از هزار معلم 999 تای آنها قصدی نداشته باشند اما یک نفر از این پوشش موجه برای اغراض خود استفاده کند. در این صورت واقعا معلمان شریف باید داوطلبانه از این امکان چشم بپوشند. می توان در مورد راه هایی که عرصه را بر افراد پدوفایل تنگ کند صحبت کرد. مهم این است که این بحث در آموزش و پرورش و خانواده ها از حالت تابو خارج شود. بحث من سختگیری نیست. ایجاد فضای نا مستعد برای فعالیت بچه بازها در مدرسه است.
پاسخ + +6 -1 --
ناشناس 1395/02/15 - 19:08
البته کلیت مقاله تون درسته ولی نباید بی گدار و بی حساب و کتاب قانون تدوین کرد، طوری که برای جلوگیری از رفتار انگشت شمار افراد بیمار یه میلیون معلم زیر سوال برن یا هر روز به بهانه های واهی زیر سوال برن و موجبات دردسر معلمان فراهم بشه.
در مجموع باید دقت کرد که به خاطر تعداد انگشت شماری خلاف یه میلیون معلم با دردسر های بی مورد مواجه نشن و از آن سو میلیون ها دانش آموز روز به روز با رفتارهای خشک تر و روباتیک معلم ها مواجه بشن صرفا به خاطر چند تا آدم مریض.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/15 - 21:58
فرمایش شما درسته : " نباید بی گدار و بی حساب و کتاب قانون تدوین کرد." اینجا ما در مقام قانونگذاری نیستیم . روی مقدمات بحث می کنیم. اگر فرض بگیریم که یک در هزار افراد جامعه دچار این انحراف باشند که در عمل تعداد خیلی بیشتر است، باید به فکر حفاظت از کودکانمان باشیم. در همه قشرها از روحانی و پلیس و معلم و کشیش و راننده (حتی جالب است که از سوی افراد درجه یک خانواده )، کودکان در معرض آزار جنسی هستند و البته واضح و بدیهی است که همه روحانیون و کشیش ها و معلمان و مربیان ورزشی و پلیس و پدر و مادرها....پدوفایل نیستند.
پاسخ + +7 -7 --
ناشناس 1395/02/15 - 22:14
متاسفانه در مدارس ابتدایی به علت اختلاط همکاران زن و مرد فرهنگی ، فساد اخلاقی دامنگیر مدارس وشیوع پیدا کرده است ، اکثر همکاران مرد شماره همکاران زن را دارند یا با هم پیامک عاشقانه می فرستند یا در وایبر گوشی خود چت می کنند وبرای هم عکس می فرستند ودرنتیجه بیرون از مدرسه روابط نامشروع بین آنان برقرار است ، چه کسی باید در این زمینه تحقیق کند یا به داد مدارس ابتدایی برسد معلوم نیست.نتیجه این روابط نامشروع سرایت می کند به دانش آموزان مظلوم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/16 - 11:02
همکار عزیز ، رابطه بین همکاران زن و مرد که انسانهای بالغی هستند در چارچوب بحث ما نمی گنجد.
در بحث پدوفیلیا یا بچه بازی ، یک طرف ماجرا انسان بالغ و معمولا دارای قدرت است و طرف مقابل یک کودک 8 تا 13 ساله که هنوز درک درستی از مسایل جنسی ندارد و در شرایط برابر با فرد متجاوز نیست. رابطه دو طرف برابر نیست. مثلا در این ماجرا یک طرف یک معلم است که حداقل 20 سال سن دارد و طرف مقابل یک دختر 9 ساله . در ماجرای تجاوز ناظم به 6 کودک 8 تا 11 ساله ، ناظم 34 ساله و دارای زن و فرزند بود. علت حساسیت برخی جوامع و سیستم های قضایی به موضوع و مجازات سنگین کودک آزاران جنسی بیشتر به خاطر همین شرایط نابرابر است. کودکان به حمایت و مراقبت نیاز دارند.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/16 - 11:48
آقا این....چیه میگی؟ کجا کار می کنی شما؟ چرا چند مورد معدود رو این جور شایع جلوه میدی؟ درست صحبت کنین.
پاسخ + 0 0 --
رمضان زاده 1395/02/16 - 19:38
این چه نگاهی است که شما داری؟ به صرف داشتن شماره و ارسال پیام حرف از روابط نامشروع میزنی؟ شما نباید براساس حدس و گمان این گونه بحثها رو مطرح کنی مگر اینکه با چشم خود رابطه نامشروع را دیده باشی. در اسلام هم برای تایید یک رابطه نامشروع به 4 شاهد نیاز است. شما احتمالا از بار معنایی کلمات بی خبری و واژگان را به راحتی خرج می کنی. فساد اخلاقی دامنگیر مدارس و شیوع آن می دانی یعنی چه؟ یعنی بیشتر همکاران فاسد هستند. واقعا برای نگاه شما ابراز تاسف میکنم
پاسخ + 0 0 --
یک ولی 1395/02/17 - 11:10
اگر این خبر صحیح باشد به خدا کتاب ها ی فرزندم را به اتش می زنم واقعا تاسف تاسف تاسف ...قدیما گفته اند گر نباشد چیزکی مردم نگویند چیز ها اگر این عشق وحال در مدرسه باشه وای بر ما وفرزندان ما .....
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/18 - 18:46
تحویل بگیر آقای محترم، .... این طوری باعث هتک حرمت همکارات و نگرانی والدین شده. گامنت بالایی رو بخون.
شرم بر تو.
پاسخ + +3 -2 --
بازنشسته 1395/02/16 - 10:17
باسلام مولا علی میفرمایندیکی ازمعانی عدالت این است که هرچیزدرجای خودش قرارگیرداستادعبدالهی بنظرشمادرحال حاضرتمام امورومسولان درجایگاه واقعی خودشان هستندوقتی براساس رابطه یکی بعنوان نیروی اموزشی بدون هیچ ضابطه ای واردمراکزاموزشی میشود نتیجه اش همین است بحث دراین موردمثل این میماندکه ماسوال غلط به دانش اموزبدهیم وجواب درست بخواهیم وسلام
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 08:12
بازنشسته عزیز اگر منظورتان این است که مدیران آموزش و پرورش بر اساس شایستگی های حرفه ای و ضوابط علمی و اداری و تجربی انتخاب می شوند یا نه ؟پاسخ من منفی است. البته مدیران شایسته داریم اما انتصاب مدیران، اغلب با رانت سیاسی و مذهبی و باندی و سفارشی صورت می گیرد. در متن به موضوع گزینش معلمان اشاره کرده ام . پیشنهاد من این است که قبل از احراز صلاحیت سیاسی و عقیدتی داوطلبان معلمی ، صلاحیت حرفه ای و اخلاقی و سلامت روانی داوطلبان احراز شود.
پاسخ + +2 -2 --
محبت 1395/02/16 - 14:24
شیرزاد راستش را بگو برای کوبیدن معلمان .... نمی شد این خبر را یک هفته دیرتر طرح کنی؟...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 08:20
محبت گرامی خبر را من تولید نکرده ام . خبر توسط رسانه ها منتشر شد. من هم مطلع شدم. تحقیق کردم دیدم درست است. با استفاده از این خبر یک سری نکات علمی -آموزشی در رابطه با موضوع پدوفیلیا نوشتم. انتشار خبر هم توسط رسانه تابع اصول حرفه ای است و نمی شود به یک رسانه گفت خبر را بر اساس مصلحت منتشر نکن. اسم اینکار سانسور است که شما هم حتما مخالف سانسوری . راستی اگر من یک متن پرسوز و گداز در باره مقام معلم و هفته معلم می نوشتم برخی رفقا متعرض نمی شدند که کدام روز و هفته معلم و...؟ توی تلگرام دیدم که عده ای از رفقا تبریک هفته معلم را دسته جمعی پاره کرده و توی سطل آشغال ریخته اند /
پاسخ + +1 -3 --
کارو 1395/02/16 - 15:08
برخورد با هر کسی در شغل ومقامی براساس قانون
مجرم در در قشر و گروهی وجود دارد
شاید در بعضی شغل ها باید نظارت بهتری انجام شود
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 11:38
کارو گرامی فرمایش شما متین و درست است . علاوه بر نظارت آموزش هم لازم است.
پاسخ + +1 -1 --
سجاد 1395/02/16 - 16:46
تو هر دستگاهی مواردی از این دست رخ میده چه بین بچه ها باشه و چه بین بزرگترها و .....بنظر من سیستم گزینش هر طوریم باشه باز بعضی افراد فاسد نفوذ میکنن ولی سوال اینجانب اینه مگه تو دستگاه های دیگه به ساز و کرنا میزنن که اینجور اتفاقی افتاده .مگه نه اینکه این مملکت قانون داره و هر کسی جرمی مرتکب بشه باید مجازات بشه ....پ چرا ما میاییم همچین چیزایی رو بزرگ میکنیم .....بنطر من اون فرد باید به سزای عملش به شدیدترین شکل ممکن برسه ولی بزرگ کردن همچین چیزهایی رو به صلاح نمیدونم چون باعث از بین بردن اعتماد بین خانواده و معلمان میشه که اثرات سو ان به مراتب بیشتر از این چیزاس
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/17 - 11:52
1-پدوفلیا مربوط به رابطه یک آدم بالغ با یک کودک زیر 13 سال است و رابطه بین دو فرد بزرگسال در چارچوب بچه بازی (پدوفیلیا ) نمی گنجد و موضوع متفاوتی است. 2- اهمیت این مساله در آموزش و پرورش به این دلیل است که در مدارس ما حدود 9 میلیون کودک زیر 13 سال مشغول تحصیل هستند. 3- هرجا کودکان باشند چه در مدرسه ، چه مکانهای ورزشی و چه محیط های خانوادگی خطر افراد بچه باز کودکان را تهدید می کند. از این نظر آموزش و پرورش با شرکت نفت و وزارت نیرو و وزارت کشاورزی موقعیت یکسانی ندارند. 4- مجازات قانونی تعارضی با روشنگری و آموزش ندارد. این مقاله جنبه روشنگری و آموزشی دارد. 5- در اینجا بزرگنمایی صورت نگرفته مساله به اندازه کافی بزرگ و فاجعه بار است. 6- بی تفاوتی در مقابل متجاوز و تکرار این اتفاق، اعتماد را از بین می برد اما روشنگری و آگاهی بخشی باعث می شود که خانواده ها حساب معدودی منحرف و بیمار را از جامعه معلمان جدا کنند.7- دانستن حق معلمان و خانواده ها است.
پاسخ + +1 -3 --
یک ولی 1395/02/17 - 11:07
با مطالعه مطالب بالا متاسف بر اموزش وپرورش ما بچه هایمان را به مدرسه می فرستیم درس بخوانند وبه به قولی تربیت بیاموزند ویا اقا معلم ها با خانم معلم ها چت های عاشقانه به هم بفرستند واقعا تاسف وتاسف وتاسف ....با این راه باید در هر کلاسی یک مامور پلیس هم باشد تا خدا ناکرده بچه های ما مورد فساد قرار نگیرند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/18 - 00:59
ولی عزیز نگرانی بیش از حد شما ، طبیعی نیست. مساله پدوفایلها در محیط خانواده ، ورزشگاه ، مدرسه و دیگر مکانها در کمین بچه ها هستند. شما بهتر است با روش مناسب و متناسب با سن کودک، فرزند خودتان را آگاه کنید و به او یاد بدهید که هیچکس غیر از پدر و مادر یا در حضور پدرومادر حق ندارد نقاط حساس بدن او را لمس کند و اگر چنین اتفاقی افتاد او باید فریاد بزند و کمک بخواهد.
پاسخ + 0 0 --
همه پاک و سالم 1395/02/18 - 18:50
ولی محترم گرامی، اون همکاری که اون بالا از فراگیر بودن چت های عاشقانه و ... صحبت کرده اند ذهن مریض و کثیفی داشته اند، چنین چیزی صحت ندارد، طبیعتا همه پاک و سالم نیستند ولی به هیچ وجه چنین چیزی رایج نیست. برای نگاه کثیف و دروغ و تهمت این فرد واقعا تاسف می خورم. شک نکنید مدرسه نسبت به هر مکان دیگری از انسان های سالم تری برخوردار است.
پاسخ + +5 -1 --
مهدی در جواب شیرزاد 1395/02/17 - 20:13
عمل قبیح و زشت و زننده نامعلم زنجانی را قویا محکوم کرده و نسبت به این عمل وتمامی اعمال بی حرمتی در حق دانش اموز اعلام انزجار می نمایم و همسو با شیرزاد اعلام موضع نموده و می گویم هر گونه اعمالی که موجب هتک حرمت یا باعث کوچکترین صدمه به روح وروان دانش اموز یا جسم دانش اموز شود فارغ از هر شخص یا جناحی محکوم باید گردد و باید این اعمال باید از سوی قضلات صالحه پی گیری جدی گردد اما جناب شیرزاد خان شما نیز توهین های را در مدرسه دخترانه ناحیه 4 معراج محکوم نمیاد و برایش پروتکل تنظیم کنید آیا می دانید در همان مدرسه مدیر و ناظم کشف حجاب اتفاق افتاده و توسط دایی و یک شخص دیگر به همراه خاله و مادر دانش اموز اتفاق افتاد حتی مرد ها به خود اجازه گرفتن حلقوم مدیر و دراز کش کردن دبیر در حیاط جلوی دانش آموز کردند
پس موضع بگیرید آبروی هر شخص و مومن اگر از جنس همان انبیا و شغل انبیا باشد از ابروی کعبه بالا ست
برادرم به کنار منشین بنویس بنویس
اگر نوشتن ته نکشیده
و فقط در جهت منفی نمی نویسی بنویس
پاسخ + 0 0 --
نا شناس 1395/02/17 - 21:39
من هم وقتی قضیه عشق بازی وبچه بازی ها را می شنوم قصد دارم که جلوی رفتن بچه ام ر ا به درس بگیرم ضمنا پیشنهاد می کنم که جلوی بچه بازی ها گرفته شود وذدر صو.رت نیاز وام مناسب ازدواج به معلم ها داده شود تا ابروی ان نرود گاها از روی ناچاری این اتفاق ها می افتد ......من قدیما یک خانم معلم را می شناختم که همیشه با خود خیار به کلاس می اورد ویا ان بازی می کرد ...........
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/18 - 01:14
مهدی جان ممنون از موضع قاطع شما در مورد تجاوز جنسی به یک دانش آموز 9 ساله . بله هر چند جنس موضوع متفاوت است اما در مورد نحوه حضور والدین در مدرسه و نحوه ملاقات و گفت وگوی آنها با معلم هم نیاز به پروتکل داریم. بنده هم تعرض به این معلم در حین انجام وظیفه را محکوم می کنم. موضع آموزش و پرورش اهواز هم دفاع از معلم بوده است. پرونده ای هم در دادگاه تشکیل شده و عوامل تهاجم به معلم محاکمه می شوند. ضمنا طبق گفته معلم، عوامل تهاجم مادر و خواهر دانش اموز بوده اند و مردها دخالتی در برخورد فیریکی نداشته اند. موضوع کشف حجاب را هم معلم تایید نکرده است. در همین سایت یک یا دو مطلب درباره مدرسه معراج و دفاع از معلم ورزش منتشر شد. پیشنهاد شما خیلی خوب است و در آینده نزدیک یادداشتی در این مورد خواهم نوشت و مواردی را به عنوان پروتکل پیشنهاد می کنم. اصل این است که رفتار معلم و مدیر و ارتباط با اولیا و تنبیه و تشویق و.... همه باید تابع پروتکل های تربیتی باشد و به سلیقه افراد واگذار نشود.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/18 - 01:40
ظاهرا برخی از دوستان ناشناس که از مخالف خوانی و سروصدا در خصوص اینکه این بحث توهین به معلم است، نتیجه ای نگرفتند، حالا از در دیگری وارد شده و تلاش می کنند بحث را به ابتذال بکشانند. ظاهرا همانهایی که از طرح این مساله که ممکن است در صد تا مدرسه یک معلم منحرف پیدا شود ، رگهای گردنشان باد کرده بود، الان از آن ور بام افتاده اند و حرفهای مبتذل در مورد انحراف معلمان می نویسند. هدف اینها مخالف خوانی است به قول شاعر : طاعت از دست نیاید گنهی باید کرد....
پاسخ + +4 -1 --
بهمن 1395/02/18 - 11:33
با سلام
با تبریک هفته معلم به تمام معلمان زحمت کش و دلسوز،
من شخصا این عمل زشت را محکوم می کنم و از این ناراحتم که خدایی نکرده این خبر برنامه ریزی شده باشد که پس از یک ماه از زمان وقوعش در روزی که نیاز هست وجهه معلم به عنوان یک زحمت کش و دلسوز بی ادعای جامعه ی ما با این خبر افسوس بار متزلزل شود .آقای عبداللهی شما هم خوب است یکم انتقاد پذیری خود را تقویت کنید چون این خبر می توانستد در یک بازه ی زمانی دیگر به جز این هفته طرح شود .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/19 - 11:29
بهمن عزیز شما در اصل خبر تشکیک می کنی و متاسفانه در چارچوب توهم توطئه به ماجرا نگاه می کنی. لابد دشمنان سوگندخورده معلمان این خبر را توی آب نمک خوابانده بودند تا در روز معلم آن را اعلام کنند!!!!.... اینها توهمه . جالبه که اگر کسی از معلم تعریف و تمجید کند بازهم عده ای ناراحت می شوند که بله ! می خواهند سرمارا شیره بمالند. اگر اداره کارت تبریک به نام معلمان به مدرسه بفرستد عده ای کارتها را پاره می کنند !... بهمن عزیز کمی هم به اصل ماجرا فکر کن. فرض کن خدای نخواسته فرزند 9 ساله شما یا خواهرزاده یا برادر زاده شما در مدرسه توسط یک مرد 34 ساله معلم یا معلم نما مورد تعرض جنسی قرار گرفته. فرض کن ندا دختر شما بوده یا خواهرزاده شما است. آیا باز هم از در تشکیک و ارد می شوی ؟ بازهم خبر را ساخته دشمنان معلمان می دانی ؟ برادر عزیز همبستگی صنفی با آدم جنایتکار درست نیست. همبستگی صنفی باید تابع معیارهای شرافتمندانه باشد.بهمن عزیز صدای معلمان شرافتمند در محکومیت این جنایت باید از همه بلندتر باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/19 - 11:39
یک نکته جالب این است که معلمهایی مانند بنده ، به خودمان حق می دهیم برای همه تعیین تکلیف کنیم. مثلا به روزنامه نگار می گوییم خبر را یک هفته دیرتر اعلام کن و یا اصلا این خبر را سانسور کن. از آن طرف از صدا و سیما ایراد می گیریم که چرا در پخش خبر مصلحت اندیشی می کند. از طرفی اگر در رسانه ای کوچک ترین انتقادی از قشر معلم بشود فریاد می زنیم که توطئه کرده اند و روزنامه آتش می زنیم. نه همه معلمها، بخشی از معلمها، بخصوص صنفی ها عصبانی ، حساس ، پر توقع و از همه عالم و آدم طلبکارند و به روزنامه نگار ،کاتونیست ، مهندس ، دکتر ، بقیه کارکنان دولت و.... پرخاش و توهین می کنند. این جور رفتارها و گفتارها نه تنها منزلت معلم را افزایش نمی دهد ، باعث می شود معلم در جامعه منزوی شود و حمایت دیگران را از دست بدهد.
پاسخ + 0 0 --
بهمن 1395/02/23 - 11:32
آقای عبدالهی من این کار ناپسند را اول عرضم محکوم کردم و افسوس خوردم ولی به این خاطر من ایراد به حرف شما گرفتم که بعد از یک ماه از وقوع این عمل زشت چرا در این هفته باید بازگو می شد ؟؟؟؟
در ادامه نظرم هم بر انتقاد ناپذیری شما تاکید کردم ولی باز از روی خودخواهی انتقاد من رو به همبستگی با جنایتکاران ربط دادی . واقعا خیلی خوب هست فکر کنی بعد اظهار نظر کنی .
باز می گویم این عمل زشت و ناپسند معلم خلاف کار را محکوم می کنم . ولی این روز معلم متعلق به همه ی معلمان دلسوز و زحمت کش کشور عزیزمان می باشد . شما با این خبر نمی توانی وجهه معلم عزیز و بزرگوار کشورمان رو تحت تاثیر این خبر در این ایام بکنی .....
پاسخ + +1 -1 --
لیلا 1395/02/20 - 23:35
سلام.من ساکن زرین رود از توابع زنجان هستم در واقع باید بگویم متاسفانه هم روستایی این معلم خاطی هستم.این موضوع کاملا صحت دارد مردم روستای ما از این موضوع بسیار ناراحت هستن.هر چن در گذشته از این نمونه کارها از این معلم خاطی بسیار دیده شده است وهیچ شکی نداریم که این اقا مرتکب این عمل ناپسند شدن.شاید شما اگر ندا رو ببینین مثل یه عروسک ودسته گل میمونه از این فرد خاطی متنفر میشدین وخودتون پیگیری میکردین
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/21 - 09:50
خیلی کار خوبی کردن که رسانه ایش کردن وگرنه این هم مثل میلیونها مورد دیگه که صداشون درنیومد و طرف قسر دررفت میشد. منم دختر دارم این اخبارو میشنوم میترسم بچمو بفرستم مدرسه. ما اعتقاد داریم معلم پدر و مادر دوم بچست اونوقت یه معلم میاد همچین کاری میکنه؟؟؟؟
این اقا از قبل هم سابقش خراب بوده نظر لیلا هم تاییدش میکنه. معلوم نیست چندتا بچه رو ازار داده و اونا صداشون درنیومده.
اگه اگاهی مردم و بقیه معلما بالا بود شاید زودتر دستگیر میشد و این بلا سر این بچه بیگناه نمیومد و ایندش تباه نمیشد. ابروی یه دختر و یه خانواده مسلمون رفته و بعضیها فکر اینن که همه معلمارو تبرئه کنن.اگه همچین چیزی بین معلما نبود که خبرش درنمیومد. همه معلما که اینجوری نیستن ولی اگه کسی اگاهی نداشته باشه نتیجه میشه همین.
پاسخ + +1 -3 --
مادر 1395/02/21 - 21:38
منم واقعا متاسفم که معلما به فکر خودشونن که هفته معلم این پیام اومده . اتفاقا من از این معلما که طرف این جنایت هستن از همشون متنفرم. مرسی آقای شیرزاد از اطلاع رسانی خوبتون کاش دلسوز بیگناه بودن انگار جرمه . انگار شما مجرم هستین این پیام و پخش کردین و اون مجرم بیگناه. بازم ممنون که چشم منو باز کردی آخه منم دختر دسته گلی دارم. خیلی مراقبشم نسبت به قبل
پاسخ + +4 -1 --
مادر 1395/02/21 - 21:40
خیلی ممنون آقای شیرزاد از رسانه ای کردن من دیگه حواسم نسبت به دسته گلم جمع شد. خدا لعنت کنه جنایتکار و طرفدار ظالم را
پاسخ + +1 -2 --
مادر 1395/02/21 - 21:47
کاش همه مث شما دلسوز بودن . اگر معلم باشرافت باشه درخواست اشد مجازات میکنه نه اینکه به حاشیه بره و هفته معلم را بهانه کنه و خیلی چیزای دیگه. خیلی ناراحتم اما این دختر ناز و بیگناه قربانی شد تا ما بقیه را حتی به خانه دوم آگاه بیاره. حتی آژانس حتی دایی و عمو و بقیه اطرافیان . من از طرف همه ی مادرا از شما ممنونم. فکر کنم حرف دل مادرهارو زدم تا حرف دل معلم ها. و کسی دلسوز تر از مادر نیس . پس معلم ها دفاع نکنم از کار بی شرمانه دیگه نمک به زخم نپاشن با دفاع کردن
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/22 - 05:11
خواهر گرامی ممنونم از لطف شما. افراد خلافکار و بیمار مانند افراد پدوفایل در همه اقشار جامعه وجود دارند. اما در مشاغلی که سروکارشان با کودکان است این افراد خطرناک ترند. مثلا وجود یک پدوفایل در وزارت نفت یا دارایی خطر ناچیز دارد و در آموزش و پرورش بسیار خطرناک است. تخلف افراد خلافکار را در هر شغلی را نمی توان به همه افراد تعمیم داد. معلمان آگاه و روشن اندیش و مادران و پدران با فرهنگ متوجه این ظرایف هستند. اما معدودی از فعالان سیاسی در پوشش صنف ، نوعی همبستگی را تبلیغ می کنند که افراد خلافکار را هم پوشش می دهدو با تحریک احساسات و غرایز ساده برخی از معلمان کمتر فرهیخته ، از احساسات آنها سوء استفاده می کنند. این تفکر عقب افتاده معلمان را در مقابل اقشار دیگر جامعه قرار میدهد و منزلت معلم را پایین می آورند.
پاسخ + +3 -1 --
مادر 1395/02/22 - 00:16
آهای کسایی که گفتین هفته معلم نگن و صد معلم هستن.
اگه کسی عزیزشو از دست بده دیگه به چیز دیگه ای میتونه
فکر کنه برای کسی که عزیز از دست داده چه فرقی داره
امروز تولده . عیده... اون داره گریه میکنه عزاداره آخه
عزیزش رفته . حالا زیر این سقف اسمون یکی ناله میکنه
زجه میزنه گریه میکنه همه دارن به پا به پا ی اون ناله ها
میسوزن چطور هفته ی معلم و درک کنن چطور ؟
چرا حرف آقای شیرزاد و ربط دادین به هفته معلم ؟
انسانیت کجاست ؟ ؟ ؟ بگین ؟
پاسخ + +2 -2 --
مادر 1395/02/22 - 00:23
و زمانی که گفتین .... اگه ....دروغ نگفتم مگر نه اینکه احتیاط شرط عقل
اگه من بچه ام رو بسپارم به یه روانی به امید اینکه
مورد اعتماد و ....د پشیمون شدن سودی نداره پس .... و محتاط عمل میکنم از قدیم گفتن هیچ
وقت به چشمات اعتماد نکن
پاسخ + +2 -2 --
مادر 1395/02/22 - 11:45
خیلی ممنون از شما آقای شیرزاد
پاسخ + +3 -1 --
ناشناس 1395/02/22 - 17:08
جالبه به جای اینکه معلمان در این رابطه واکنش نشان دهند و خواستار رسیدگی دقیق باشند. دارند کسی که پی گیر این ماجرا هست را محکوم می کنند. جای بسی تأسف است
پاسخ + +4 -1 --
یک فرهنگی 1395/02/23 - 11:50
بنده هم یک معلم هستم آن هم در شهرستانی تقریبا محروم و کمتر توسعه یافته . متاسفانه باید عرض کنم که ارتباطات نامشروع بین معلمان و دانش آموزان رو به گسترش است آن هم با روندی بسیار تند . شاید تعجب کنید که بگویم بیشتر محاورات معلمان در مدرسه شرم آور است. اصول اخلاقی دارد از مدارس ما رخت بر می بندد . روابط ناسالم بین معلم و دانش آموز رو به فزونی می رود. حالا ما هی معلم را قدسیت ببخشیم مسئله حل نمی شود . دیگر متاسفانه باید گفت معلمان جامعه ما آن معلمانی نیستند که کارشان را با کار انبیا مقایسه کرد . به خدای علیم و حکیم قسم آموزش و پرورش در بحران تربیتی و نیز آموزشی فرو می رود و هزاران تاسف و تاثر از این که کسی به فکر حل این گونه مسائل در آموزش و پرورش نیست . تربیت دینی و اخلاقی دانش آموزان در مدارس به حاشیه رفته است . نیروهای متعهد و مومن و دلسوز با شیوه های گوناگون به حاشیه رانده شده اند و افراد دغل باز و غیر متعهد و ریا کار بر مسائل تربیتی و آموزشی حاکم شده اند و نتیجه آن شده است که بر حال و روز گار آموزش و پرورش باید گریست .
پاسخ + +1 -1 --
حسین حقجو 1395/02/23 - 18:22
مقاله تان مفید است
اما چند نکته :
1-
تمرکز گزینش روی مسایل اعتقادی و سیاسی امکان عبور افراد منحرف از فیلتر گزینش را با ظاهرسازی فراهم کرده است.

خود گزینشی ها هم بیشتر مشکل دارند تمایلشان به حق کشی ایجاد ترس و وحشت بیشتر است

بسیاری از مدیران خشونت حقوقی دارند و قلبی رئوف و مهر بان ندارند

جوانان کم سن و سال در میان افراد شرور در زندان ها بسر می برند و مورد تجاوز و خفت گیری قرا می گیرند
2:
کانون های صنفی هیچ قدرتی ندارند و در واقع دستشان کوتاه هست و تا الان بسیاری از حقوق را برای کودکان و معلمان فریاد کرده اند
پاسخ + 0 0 --
یک اولیا 1395/02/23 - 19:50
طبق قانون شرع اسلام جرم لواط برابر با مرگ است ان هم با اشد حالت ان مقاله مارلیبان را خوانده وکامنت یک فرهنگی را به دقت خواندم جدا واسفا وتاسف بر این وضع موجود که گه ...تنها چیری که می توانم بگویم واسفا واسفا خدایا در چه زمانی قرار گرفته ایم که نونهال های ما مورد تعرض قرار گیرند جدا واسفا واسفا واسفا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1395/02/24 - 02:34
جناب حقگو در متن گزارش نوشته ام : "تمرکز گزینش روی مسایل اعتقادی و سیاسی امکان عبور افراد منحرف از فیلتر گزینش را با ظاهرسازی فراهم کرده است." بنابراین نقش گزینش در مطلب دیده شده است. در مورد زندانها فرمایش شما درست است .اما مساله لواط دو بزرگسال با کودک آزری بسیار متفاوت است. در متن آمده : "محیط های خانوادگی و شبانه روزی های کودکان و مدارس و مکان های ورزشی مورد استفاده کودکان مناسب ترین مکان برای افراد پدوفایل است." گفته ای کانونها هیچ قدرتی ندارند. عرض من قدرت نمایی نیست. کانونها در مورد مسایل مختلف بیانیه می دهند .آیا شما سراغ دارید کانونها در مورد تجاوز به دانش آموزان و یا تنبیه بدنی و حتی قتل دانش آموزان بدست معل بیانیه داده باشند؟ کانونها در مورد تجاوز ناظم مدرسه به 6 کودک 8 تا 11 ساله چرا بیانیه ندادند؟ چرا کانونها با صدای بلند صف معلمان شرافتمند را از معلمان خلافکار و متجاوز و بی اخلاق جدا نمی کنند . این کار نیاز به قدرت ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/02/25 - 08:29
باسلام شکی نیست که هر انسانی اگر در جامعه ترور شخصیت بشود از هزار بار مردن برایش سخت است من مدتی مدیر آن مدرسه بودم وخانواده ندا را رو از نزدیک می شناسم مادری که روزی ندا را به گفته مادر شوهرش بصورت وارونه از چاه آویزان کرده بود تا به گردن آنها بیندازدیاشما مادر ندا را میشناسید اگر می شناختید بخدا قسم در مورد آن معلم نگون بخت اینگونه قضاوت نمیکردید بروید به درگاه خدا توبه کنید میدانم فرصتی نخواهید داشت از معلم زنجانی حلالیت بطلبید
پاسخ + 0 -3 --
ناشناس 1395/02/25 - 08:29
باسلام شکی نیست که هر انسانی اگر در جامعه ترور شخصیت بشود از هزار بار مردن برایش سخت است من مدتی مدیر آن مدرسه بودم وخانواده ندا را رو از نزدیک می شناسم مادری که روزی ندا را به گفته مادر شوهرش بصورت وارونه از چاه آویزان کرده بود تا به گردن آنها بیندازدیاشما مادر ندا را میشناسید اگر می شناختید بخدا قسم در مورد آن معلم نگون بخت اینگونه قضاوت نمیکردید بروید به درگاه خدا توبه کنید میدانم فرصتی نخواهید داشت از معلم زنجانی حلالیت بطلبید
پاسخ + +1 -1 --
مینا 1395/02/26 - 10:43
با سلام
قشر معلم گرامی
اشتباهات پزشکی یا حرفه های دیگری از عمد قصد نبوده است بخاطر تجربه کم هست ولی تجاوز معلم 36 ساله روستای قره محمد از توابع شهرستان خدابنده به دانش دختر 9 ساله اش بنام ندا از قصد بخاطر فساد اخلاقی -روح منحرف کثیف و کثیف ترین پست ترین کار حیوانی است اینکه بخاطر اینکه متجاوز به عنف یک نامعلم بوده سرپوش بزاریم روی حقایق پاک کردن روی مسله است و باید در مورد گزینش اخلاقی معلمان که ما بچه هایمان را به آنها امانت می دهیم
شرایط سخت تری اعمال شود
پاسخ + +2 0 --
مینا 1395/02/26 - 10:44
فکر کنید دختر خودتان جای ندای 9 ساله بود چرا معلمین میخاهند ازآن نا معلم دفاع کنند
پاسخ + +1 0 --
علی 1395/02/26 - 12:18
از خواجه عبدالله انصاری می پرسند ملای دزد داریم ایشان جواب میدند این ملا دزد هست در لباس ملا. =حالا در مورد این معلم هم ایشان مریض جنسی بوده در لباس معلم . اما این به مفهموم توهین به معلم ها و ندیدن زحمت های بقیه معلم ها نیست. اما خودتون جای ندا و والدینش بذارید اون ووقت متعصانه برخورد نمی کنید. چاره این مسائل هم نظارت بر این محیط می باشد.
خلاصه دل آزده شدیم.
پاسخ + +4 0 --
فاطمه زنجان 1395/03/20 - 19:25
با سلام من ساکن شهرستان خدابنده و معلم هستم متاسفانه خبر کاملا صحت دارد و کل شهر پیچیده است و بعضی از دوستان در دادگاه ایشان نیز حاضر بودن که این نامعلم کودک 9 ساله را به زنا محکوم کرده است چگونه رایی است واقعا قابل درک نیست کودکی 9 ساله وزنا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ کودکی که نمیفهمد هنوز منظور از نامحرم و گناه چیست واقعا متاثرکننده است
پاسخ + +2 0 --
Seyed mohammad reza 1395/03/21 - 20:42
معلم خاطی باید اعدام گردد و همچنین دانش آموزان خاطی که به جای درس هر کاری انجام می دهند و گاه یکدیگر را بد نام می کنند . باید مورد پی گرد قانونی قرار گیرند.
پاسخ + 0 0 --
دادا 1395/12/13 - 19:25
دانش آموزی که معلم را توی کلاس با چاقو کشته شده بود اون هم باید جلوی همون مدرسه اعدام بشه!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/04/10 - 16:04
آقای فانی چشمتان روشن
پاسخ + 0 0 --
سعید 1395/12/05 - 16:27
متاسفم برای این جامعه شمشیر دو لبه را از رو برای تخریب جایگاه معلم به هر نحوی بسته است متاسف
پاسخ + 0 0 --
معلم کوچولو 1395/12/14 - 17:23
لطفا به فکر ابروی معلمان باشید این کار تان هم از نظر اخلاقی وهم شرعی و قانونی درست نیست یادمان باشد خدا ان بالا مارا می بیند و قانون ایران همیشه در همه جا است معلمان عزیزم دوستتان دارم 0000000
پاسخ + 0 -1 --
دانش آموز 1396/04/01 - 18:51
این اتفاق ها بیشتر در روستا ها اتفاق می افتد چون نظارت در روستا ها محدود است و دانش آموزان ها هم دستشان به جایی نمی رسد در آن حد (اما چرا)"مسئولین باید افرادی را به روستا ها اعزام کنند که از هر لحاظ بهتر از معلمان هستند که در شهر تدریس می کنند). متاستفانه افرادی بسیار محدودی در جامعه بسیار مهم و پر منرلت فرهنگیان وجود دارند که ارزش جایگاه معلم را در جامعه و عموم کاهش می دهند و متاستفانه مسئولین آموزش و پرورش در قبال این موضوعات بسیار طرفداری معلمان خاطی را می کنند چون می دانند که اگر اوضاع پیچیده تر شود برایشان بد می شود . نمونه هایی بسیار زیادی را دیدم که اتفاقات بسیار ناخوشایندی برای دانش آموران می افتد و به دلیل اسرار مدیر یا مسئولی در مدرسه یا اداره شکایتی ثبت نمی شود_چه خوب می شود که مسئولین در هر سطحی و در هر اداره (در هر زمینه و فعالیی)کلمه"عذر می خواهم"را در تمام سطوح مدیریتی در تمام مواقعی ادامه نظر بعد ....
پاسخ + 0 0 --
لاله 1396/08/05 - 20:07
الان سی و هفت سالمه بدلیل شغل پدرم کویت ساکن بودیم معلمی اهوازی داشتیم به نام خانم بادپا سرکلاس بچه هارو شکنجه میداد یکبار مانتو وشلوار یکی از بچه هارچ دراورد و با خط کش کتکش زد دلم میخواد پیداش کنم و بکشمش
پاسخ + 0 0 --
معلم 1396/08/21 - 01:40
معلمی هستم که همیشه برای به ثمر رسیدن شاگردانم نهایت تلاشم را کرده ام دو فرزند دختر دارم .شخصی که دست درازی جنسی به بچه ها کند ، معلم باشد ، وزیر باشد ، ابدارچی باشد ، یا رئیس جمهور یک مملکت ، هر که میخواهد باشد ، باید به شدت شماتت و مجازات شود . در محیط امن کانون زبان ایران ، دختر خودم مورد آزار آبدارچی لیسانسه !!! و کثیف و پست فطرت آنجا قرار گرفت ، جایی که خودم در کلاس کناری درس می دادم .جالب است که خدمات و بقیه را کانون زبان ایران از فیلتر رد می کند و هزارن گزینش می شوند .دختر من باروحش بازی شده بود .آیا باید پزشکی قانونی تجاوز را تایید کند ، شما دخترم شش ماه تموم مشکل روحی داشت و کلی باهاش کلنجار رفتم تا به حال عادی برگشت .شما از آسیب جسمی حرف میزنید ؟ مملکت من و آقایونی که بر مسند قدرت نشستند واقعا باید به حال کودک آزادها و نه فقط متجاوزان به کودکان ، قوانیم محکمی وضع کنند .طوریکه شخص خاطی جرات نکند سرش را بلند کند .من اگرچه قضایی اقدام نکردم ، ولی ابرو و حیثیت این ادم را در کل کانون زبان استان خودم بردم تا بقیه مواظبش باشند که خطایی نکند .
پاسخ + 0 0 --
تینا 1396/11/27 - 18:22
خبر رو خوندم،واقعا تکان دهنده بود،
اما مایه ی تاسف واقعی بسیاری از کامنت ها بود،که بوی تعصب می داد،تعصبات صنفی!
واقعا متاسفم برای نویسندگان کامنت ها،چنانچه خدایی ناکرده،خدایی ناکرده،شخص قربانی فرزند خودشان بود،بازهم به هجمه های این چنینی برای خفه کردن انتشار اخبار و شکستن قلمها ادامه می دادند؟!
معلمین گرامی ای که اعتراض کردند به انتشار خبر به این بهانه که موضوع فراگیر!!نیست،واقعا باید موارد بیشتری از این قبیل حوادث ناگوار رخ دهد تا به انتشار این اخبار راضی شوند؟آیا تباه شدن زندگی یک کودک معصوم مطلب کمی است(هرچند موارد متاسفانه بیشتر ازاین حرفها است)،که این دوستان ترجیح می دهند برای ملاحظات صنفی انتشار این اخبار متوقف گردد؟!
پس اخلاق کجا رفته؟به خاطر ملاحظات صنفی(که البته لی مورد به نظر میرسد و اتفاقا هر معلم سالم و منطقی باید نسبت به معرفی و مجازات و پاکسازی چنین لکه ننگی از دامان جامعه ی معلمان کشور رغبت نشان دهد،نه فقط برای خودش،که به منظو رسالت پدرانه و مادرانه ای که نسبت به دانش آموزان دارد)
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1397/01/03 - 07:47
با وجود و تداوم برخی توهّمات در جذب نیرو در آموزش و پرورش بهتر از این هم می شود؟
پاسخ + 0 0 --
عبدالرضا 1397/02/07 - 02:19
با سلام . به نظر من که یه دانش اموز ۱۷ ساله هستم و کلاس دهم هستم این مشکل باید اول اموزش و پرورش باید خودش دا درست کنه من الان یه معلم ریاضی دارم پر از حرف های زشت همش تو کلاس میزنه و کنار بچه ها میشینه و همش میگه بچه ها بیایید خونه من تا بیهتون درس ریاضی یاد بدم هر چی هم میریم به مدیر مدرسه میگیم باور نمیکنه بهش میگیم این معلم شما بچه بازه . این فقط یه معلم من بود همشون همینن ولی متاسفانه هیج کس پاسخگو نیست امید وارم یکی از دولت از من بپرس مشکلت چیه کدوم مدرسه هستی . البته برا من که دیگه مهم نیست مک فقط تا خرداد ماه درس میخونم بعدشم می خوام ترک تحصیل کنم ادم باید خر باشه عمرش را وقف درس کنه . خداحافظ.
پاسخ + 0 0 --
مادر 1397/03/20 - 03:42
واقعا متاسفم برای کسانی که سنگ خودشون رو به سینه میزنن یا این آقایی که در مورد وارونه کردن این دختر حرف میزنه این حرفی که شما شنیدید از اون مخاطب از روی عصبانیت و صحت کلام ثابت نشدنی از شما هم عبدالهی عزیز خواهش میکنم این ماجرا را رسانه ای من و همه کسانی که از این دختر دفاع کرده کمک میکنیم این خبر به گوش رهبرمان برسد تا همه این کسانی که جلوی این خبر را گرفتن آگاه بشن مردم فرهیخته ایران دلیر مردانه تر از آنی هستند که آنها فکر میکنند و جلوی فساد آنها را خواهیم گرفت رسانه ای کنید تو رو خدا صبرم در عرض یک ساعت لبریز شده ولی به حال بی غیرتان
پاسخ + 0 0 --
حمید 1399/08/08 - 22:27
سلام من جای ولی دانش اموز بودم خداوکیلی با اسلحه معلم را میکشتم واز کسی هم نمیترسیدم ادم باید پشت ناموسش باشه و واقعا اگه روستا ما بود معلم رو میکشتم بدرک که اخرش یا میکشتنت یا هم ازاد بودی
پاسخ + +2 0 --
حمید 1399/08/08 - 22:28
بعضی از معلمها ....

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور