صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شیرزاد عبداللهی / همکار گروه سخن معلم

دبیر کت و شلوار قهوه ای الیگودرز و کشیدن بخیه از چانه کودک اصفهانی !

خشونت در مدارس و شکنجه دانش آموزان از تنبیه معلم الیگودرزی تا کشیدن بخیه کودک اصفهانی  حادثه الیگودرز لرستان نمونه ای از پایمال کردن منزلت و اعتبار معلم به دست خود معلم بود. ضربه ای  که آن دبیر الیگودرزی به اعتبار معلمان زد  ، جبران نشدنی است. معرفی معلم و مربی به عنوان شکنجه گر ، اتفاقی نیست که به آسانی از خاطره ها محو شود. معلم الیگودرزی نه اولین است و نه آخرین.
 
دبیر کت و شلوار قهوه ای الیگودرز گفته است:  "به خاطر یک لحظه عصبانیت اقدام به کتک زدن این دانش آموز کرده و از این اقدام خود نهایت پشیمانی را دارد." این هم شد دلیل ؟ تو که نمی توانی خشم خودت را مهار کنی اسم خودت را گذاشته ای معلم ؟
 
واقعا چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی ؟
 
هفته پیش خبری منتشر شد که در بخش اورژانس یک بیمارستان ، کادر درمانی ، بخیه زیرچانه یک کودک را به دلیل پرداخت نکردن هزینه درمان کشیده اند . واکنش ها را دیدیم . همه از جمله من و شما این اقدام غیر انسانی را محکوم کردیم . چرا ؟ چون وظیفه پزشک و کادر درمانی بخیه زدن و درمان زخم است و پزشک و پرستاری که نخ بخیه را بکشند نه تنها به وظیفه قانونی و انسانی خود برای درمان بیمار عمل نکرده اند بلکه ، عملی  غیر حرفه ای و ضد انسانی  انجام داده اند.

متاسفانه رفتار این دبیر  الیگودرزی، بدتر از  رفتار کادر درمانی آن بیمارستان در خمینی شهر بود. کتک زدن دانش آموزان در مدرسه مانند تزریق آمپول کشنده به مریض در بیمارستان است.
 
در حرفه معلمی یک سری پیش فرض های مسلم و انکار ناپذیر وجود دارد:
 
1-  مدرسه برای تربیت و آموزش دانش آموزان تاسیس شده است.
2- دانش آموزان نیاز به تربیت دارند و بروز رفتار خظا از جانب آنها  طبیعی است.
 3- معلم و ناظم و مدیر و مربی  که برای آموزش و تربیت دانش آموز استخدام شده اند و با اصول تعلیم و تربیت آشنایی دارند و مطابق پروتکل های تربیتی رفتار می کنند.
 4- معلم می داند کتک زدن بچه ها عملی ضد آموزه های تعلیم و تربیت مدرن است و تنبیه بدنی به عنوان یک روش تربیتی مردود است.
 5- معلم می داند که کتک زدن دانش آموز هم جرم اداری است و هم جنبه کیفری دارد و در صورت شکایت اولیای دانش آموز باید در دادگاه به عنوان متهم حاضر شود.
 6- نهادهای نظارتی آموزش و پرورش بر مدارس و کار معلمان نظارت و کنترل دارند و جلوی تخلفات را می گیرند. متاسفانه رفتار شیوع اپیدمی کتک زدن در مدارس،  تمام این پیش فرض ها را نقض می کند. این اتفاق و ده ها اتفاق مشابه نشان داد :

*برخی همکاران فلسفه تاسیس مدرسه را نمی دانند.
*وزارت آموزش و پرورش قبل از استخدام صلاحیت حرفه ای کارکنان را احراز نمی کند و صرفا دنبال احراز صلاحیت عقیدتی – سیاسی داوطلبان استخدام است.
* معلمان آموزش کافی برای مهار خشم و روبرو شدن با شرایط بحرانی را ندیده اند و بر اساس طبع و سلیقه شخصی عمل می کنند .
* تنبیه بدنی آن قدرها هم که در رسانه های می بینیم ، در مدرسه قبیح نیست !
* سیستم نظارتی آموزش و پرورش هم فَشَل است و تنها بعد از وقوع یک حادثه و ناتوانی در کتمان یا تکذیب آن ، وارد عمل می شود.
* و....

بارها مسئولیت اخلاقی و انسانی و حرفه ای و دینی معلمان را در قضیه تنبیه بدنی یادآور شده  و گفته ام که تنبیه بدنی دانش آموزان به قدری زشت و ضد انسانی است که تراشیدن هرگونه توجیهی برای آن ، در حکم مشارکت در جرم و تشویق مجرم به جنایت است. کتک زدن دانش آموز کار بد است و به قول شاعر : "کاربد مصلحت آنست که مطلق نکنیم ."

برخلاف کسانی که معلم را اسیر جبر مادی و فاقد اختیار و مسئولیت می دانند، بنده به مسئولیت فردی و اخلاقی و حرفه ای معلم در هر شرایطی معتقدم. اگر کتک زدن دانش آموزان نتیجه جبر شرایط است ، چگونه می توان وجود معلمان مهربان و مسئول در کنار معلمان بد اخلاق و عصبی در یک مدرسه و در شرایط یکسان را  توضیح داد؟

به نظرم دلیل تداوم تنبیه بدنی در مدارس ، پاره ای زمینه ها و توجیهاتی است که در ذهن همکاران وجود دارد. این توجیهات فاقد پایه منطقی و قانونی و تربیتی و اخلاقی است و فقط به درد زنگ تفریح و گپ همراه با نوشیدن چای می خورد.
 
خشونت در مدارس و شکنجه دانش آموزان از تنبیه معلم الیگودرزی تا کشیدن بخیه کودک اصفهانی  عده ای هنوز به تاثیر کتک زدن در تربیت و یادگیری اعتقاد دارند . این یک تفکر مکتب خانه ای و منسوخ است و همه روان شناسان و اساتید و دانشمندان تعلیم و تربیت ، تنبیه بدنی را مضر می دانند. در هیچ کتاب و جزوه معتبر تربیتی تنبیه بدنی تجویز نشده است.

عده ای می گویند با کتک زدن، دانش آموزان را وادار به درس خواندن و انجام تکالیف درسی می کنیم. اینکار شبیه دفع فاسد به افسد است. اثرات کتک خوردن صدها بار بدتر از درس نخواندن است.
عده ای می گویند این بچه ها به کتک خوردن عادت کرده اند و زبانی جز زبان زور نمی فهمند.

اگر قرار باشد که بچه های خانواده های بیسواد و فقیر ، در مدرسه هم  کتک بخورند ، پس فلسفه تاسیس مدرسه  و استخدام معلم چیست؟  فرق معلم و مربی و مدیر مدرسه با پدر و مادری بیسواد و احیانا معتاد و دارای مشکلات روانی و تربیتی چیست؟  

عده ای هم می گویند دست خودم نیست وقتی عصبانی می شوم ، از کوره در می روم و  اصلا حال خودم را نمی فهمم و نمی توانم رفتار خودم را کنترل کنم.

چنین معلمانی بهتر است تا زمان به دست آوردن مهارت کنترل رفتار در شرایط بحرانی، از تماس با دانش آموزان بپرهیزند ؛ چون ممکن است با قتل یک دانش آموز مجبور شوند بقیه عمر خود را پشت میله ها بگذرانند. معلمی که خشم خود را نمی تواند کنترل کند هم برای خودش و هم برای بچه ها خطرناک است.

عده ای می گویند تراکم دانش آموز در کلاس زیاد است و معلم کلافه می شود و راهی جز کتک زدن ندارد. درست است که کارکردن در کلاس 40 نفری و با دانش آموزان بی انگیزه سخت است. اما در همین کلاس ها هم می توان راهی برای ارتباط با دانش آموزان پیدا کرد.

عده زیادی از همکاران در همین مدارس راه درست را پیدا کرده اند . یک دبیر مرد کاردانش می گفت که اول سال یک گُنده را از ته کلاس می کشم بیرون و به قصد کشت کتک می زنم تا بقیه حساب کار دستشون بیاید و ساکت بنشینند . در جوابش گفتم: بالاخره گَند کارت در می آید و آخر سر گیر می افتی و این مثل را برایش گفتم : یه بار جهیدی ملخی ، دوبار جهیدی ملخی،  آخر به چنگی ملخی !

یک معلم می گفت من با این حقوق و با این تبعیض ها اعصابم خُرده ، شما چه انتظار بی جایی داری ... می زنم . همان جوری که دولت زندگی منو زده ! گفتم:  برادر عزیز تو اگر با دولت و وزیر و مدیر کل مشکل داری چرا تلافی آن را سر بچه های مردم در می آوری؟  عصبانی هستی!

چرا تا حالا تو گوش مدیرکل و رییس منطقه نزده ای ؟

مگر لیست حقوق تو را دانش آموزان تنظیم می کنند؟

اگر شما در اثر فوران خشم در یک کلاس شلوغ زدی و دانش آموزی ناقص کردی ، جلوی میز دادگاه  ، قاضی استدلال شما در مورد تراکم کلاس و کمی حقوق و مسایل دیگر را نمی پذیرد. هیات تخلفات اداری از مجازات شما نمی گذرد و هیچ کس از شما حمایت نمی کند.
 
هم التماس خواهی کرد ، هم زندان می روی و هم مجازات اداری را تحمل می کنی .
 
در صورت بروز مشکلی برای شما ، وزیر ، اداره بازرسی ، حراست ، مدیرکل ، رییس منطقه ، مدیر مدرسه و... همگی پشت بخشنامه ممنوعیت تنبیه بدنی می ایستند و می گویند شما تخلف کرده ای و باید مجازات شوی . التماس ، خواهش ، گریه و هزار بدبختی دیگر در انتظار شماست.
 
اما سخنی با شما همکار محترم دارم که هیچ گاه دست روی دانش آموز بلند نکرده ای و مانند دبیر کت و شلوار قهوه ای پایت را برای لگد زدن به دانش آموز 170 درجه باز نکرده ای !
 
درود برشما . اما هر وقت صحبت از تنبیه بدنی دانش آموزان می شود می فرمایی : تنبیه بدنی محکوم است ، ولی ...تمام بدبختی و گرفتاری ما از همین "ولی" و "اما"ها است که به عنوان تبصره دنبال احکام می آوریم.

 برادر عزیز!

خواهر گرامی !

وزیر آموزش و پرورش بد ، سیستم معیوب ، حقوق کم ، تراکم کلاس زیاد ، بچه ها بی ادب ، خانواده ها اهل کتک زدن ، بچه ها معتاد به کتک ... فرض کن همه اینها درست باشد، اما ای برادر و ای خواهر عزیز اینها هیچ کدام شکنجه گران را تبرئه نمی کند.

امروزه حتی کسی از کتک زدن حیوانات دفاع نمی کند.شما معلمی و چشم جامعه به شماست. شما فرهیخته ای . شما با زبانت با استدلال و منطقت با شعورت با دانشت ، با سوادت ، باید روی دیگران اثر بگذاری و نه با مشت و لگد . کافی نیست که خودت کتک نمی زنی ! باید از  معلمانی که کتک می زنند فاصله بگیری و بدون لکنت زبان و اما و اگر و تبصره ، کار نادرست آنها را محکوم کنی .

اگر در مدرسه شما معلم عصبانی و بد اخلاق هست که مطئنم هست ، او را نصیحت کن. اگر به رفتار حرفه ای بی اعتنا است به او بگو در صورت قتل یا نقص عضو دانش آموز ، چه گرفتاری هایی پدا می کند. حمیت قسمتی ، همبستگی صنفی در این گونه اعمال ،کاربرد ندارد . حمایت از مجرم  همه صنف را آلوده می کند.

ما باید صدایمان در مقابل تخلف و خرابکاری برخی از معلمان از همه بلندتر باشد تا جامعه این کارها را به حساب همه معلمان نگذارد. ما باید از این اعمال برائت بجوییم و به مردم بگوییم که این اعمال زشت را به پای همه معلمان ننویسند. بگوییم که معلم شکنجه گر و جلاد نیست .


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem


ارسال مطلب برای سخن معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

پنج شنبه, 26 آذر 1394 21:05 خوانده شده: 5932 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +32 -2 --
فرهنگی بازنشسته93 1394/09/26 - 21:34
معلم شکنجه گر و جلاد نیست جناب شیرزاد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 01:34
نظر بنده هم همین است که معلم واقعی شکنجه گر نیست و بچه ها را کتک نمی زند . ماباید صف خود را از معلمان شکنجه گر که دانش آموزان را کت می زنند یا از کتک زدن دانش آموز دفاع می کنند جدا کنیم.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/09/27 - 07:39
آقای شیرزاد اینجا دونکته وجود داره که شما با زرنگی کامل اونها رو پشت الفاظتون مخفی کردید
یک در مقایسه کار پزشک با معلم 100 درصد جرم پزشک 1000برابر سنگین تر است حتما میپرسید چرا چونکه پزشک با وجود تمام امکانات دولتی و حقوق چند ده میلیونی دست به چنین رفتاری زده وای به روزی که پزشکان شرایط اسفناک معلمان را داشته باشند یک مریض را درمان نمیکنند و همه ترک وطن میکنند کاری که فبل از افزایش حقوقشان میکردند
دوم اینکه شما چطور قانون علت و معلول که ما بوسیله آن به وجود خدا پی میبریم را براحتی انکار می کنید؟؟ مگر میشود این همه علت و نقص در سیستم حاجی و فانی باشد و هیچ جایی عوارض آن دیده نشود؟؟؟
منتظر جواب شمام به سوالاتم ؟؟ ضمنا سیستم آ.پ فقط میگوید معلم چون معلم شده حمال و حطب است میخواست معلم نمی شد اخر این هم شد نظر منطقی ؟؟؟ پس حقوق معلمان کجاست
این وبلاگ کم کم هر روز بیشتر ماهیت ضد معلمی خود را آشکار می کند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 22:41
1- بخیه کشیدن به جسم کودک آسیب می رساند اما کتک زدن روح و روان کودک را زخمی می کند و اثر مخرب آن ماندگارتر است . کتک زدن دانش آموز و کشیدن بخیه بیمار اعمالی ضد انسانی هستند . 3- کم بودن حقوق معلمان نسبت به پزشکان، ممکن است کتک زدن وزیر و نماینده مجلس را توجیه کند (که از نظر من نمی کند) اما کتک ردن دانش آموز را موجه نمی کند چون دانش آموز نفشی در تعیین حقوق معلم ندارد. 4- رابطه علت و معلولی در همه پدیده های عالم وجود دارد اما نافی مسئولیت فرد انسان نیست. می توانیم تمام قتلها و جنایتها را می توان در چهارچوب علت و معلول قرار دهیم اما مجرم را تبرئه نمی کند. البته وظیفه جامعه شناسان است که در کنار برخورد قانونی با مجرم ، زمینه های اجتماعی جرم را هم بررسی کنند. 5- حقوق معلم محترم است . اما کتک زدن دانش آموز جزء حقوق معلم نیست.
پاسخ + 0 0 --
بی نام 1394/09/27 - 22:41
جناب عبداللهی ، خود شما اگر تنبیه نمی شدید و از معلمان
خود ترسی نداشتید ، مطمئنا امروز سوادی در حد دیپلمه های
کار دانش امروز داشتید که هیچکدام نه از معلمان ومدیران خود
حساب می برند ونه برای درس و مدرسه پشیزی ارزش قائلند
اگر تنبیه نکردن نتیجه مثبتی داشت اینقدر دانش آموز
بیسواد در مدارس ما وجود نداشت.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/09/28 - 04:20
من که اصلا در مورد موافقت با تنبیه حرفی نزدم تمام حرف من این است اگر معلمان رفاهی همچون پزشکان داشتند سر زدن اینچنین رفتارهای از آنان صد درصد غیر قابل بخشش
بعد شما روی یک بوم نقاشی کثیف و پاره و کهنه هیچوقت نمیتوانید نقاشی کنید و به دیگران حتی اگر بهترین هنرمند باشید
بایست نحوه برخورد با دانش آموزان مشکل دار تغییر کند نه اینکه فقط معلم هر طور شده او را در کلاس تحمل کند که اگر نکند بی هنر است ضمنا در اروپا و ژاپن قوانین حمایتی بسیار سختی برای معلمان و دانش اموزان و جود دارد باز ما راه را به بیراهه نرویم هم معلم هم دانش اموز
برای نمونه اگر نوجوانی دانش اموز مواد مخدر حمل کند یا با سلاح سرد به کسی صدمه بزند دادگاه از جرم او نخواهد گذشت و در انجا دانش اموز حساب نمیشود برخورد دو گانه بدترین آثار مخرب را در تربیت نوجوانان دارند.مدارس تنها از دانش اموزان تشکیل نشده عناصر دیگری نیز وجود دارد که دارای حقوقی هستند
هر معلولی علتی دارد و تا زمانی که این مشکلات در زندگی فرهنگیان وجود دارد باز نیز شاهد چنین اتفاقاتی خواهیم بود حالا شما هر چقدر بخواهید صغری و کبری بچینید
پاسخ + 0 0 --
نیک سرشت 1394/09/28 - 04:47
آقای عبدالهی وقتی پاسخ شما را در سوال همکارمان خواندم بسیار متعجب شدم
.......
جناب عبدالهی کودکان از همان بدو تولد دارای ادارک محیطی هستند حتی برخی از محققان معتقدند قبل از تولد.
.......
چطور کودکی که شاهد ناله ها و التماسهای مادر خود برای نکشیدن بخیه هایش بوده آسیب روحی ندیده و فقط آسیب جسمی دیده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟کودکی که کلیپ کشیدن بخیه او تا اخر عمرش در اینترنت قابل مشاهده است.
توجیه غلطی است
............
برای رفتار معلمان نیز ابتدا باید عوامل محیطی را حذف کرد اگر باز شاهد چنین رفتاری بود به شدت برخورد شود عواملی مانند(تعداد دانش آموز در کلاس- ساعات تدریس-حجم و محتوای کتاب های درسی-امکانات آموزشی و فرهنگی مدارس-وجود مراکزی برای ارزیابی واقعی علمی و اخلاقی دانش آموزان-بازیابی جایگاه و ارزش علم آموزی در چامعه-افزایش امکانات و حقوق معلمان همچون پزشکان و ....؟)
همانگونه که برای توجیه صدمات روحی وجسمی که پزشک به آن کودک زد هیچ عامل محیطی دز حیطه پزشک وجود نداشته است برای معلمان نیز باید اینچنین باشد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 11:36
با استدلال شما نه تنها پزشک و پرستار اصفهانی بلکه هر مجرمی حتی در سطح دزدی و قتل هم تبرئه می شود زیرا هر عملی را می توان محصول عوامل محیطی دانست. این عوامل ناسازگار برای یک معلم (تعداد دانش آموز در کلاس- ساعات تدریس-حجم و محتوای کتاب های درسی-امکانات آموزشی و فرهنگی مدارس-وجود مراکزی برای ارزیابی واقعی علمی و اخلاقی دانش آموزان-بازیابی جایگاه و ارزش علم آموزی در چامعه-افزایش امکانات و حقوق به اندازه پزشکان است) یک پزشک هم می تواند لیستی از مشکلات محل کار خود را ارائه دهد و بگوید درآمد من اندازه بساز و بفروشها باشد . بساز و بفروش هم می تواند .... در نتیجه این آدمها نیستند که مرتکب جرم می شوند این عوامل ناسازگار است که مجرمند و باید محاکمه شوند.واقعا بعضی همکاران برای دفاع از کار مجرمانه یک همکار به چه استدلال هایی متوسل می شوند.
پاسخ + 0 0 --
نیک سرشت 1394/09/28 - 16:19
بحث با شما بی فایده است


بساز بفروش جه ربطی به کارمندان دولت دارد پزشک دولتی و معلم هر دو حقوق بگیر دولت هستند
پاسخ + +28 0 --
ناشناس 1394/09/26 - 21:39
دوست خوبم ،خبرنگار محترم صدا و سیما سلام .من یک معلمم و شما یک خبرنگار. نه مرا میشناسی و نه شما را میشناسم اما پخش خبر روز دوشنبه مورخه 23/9/94 که در بخش های مختلف خبری در مورد یکی از همکاران محترمم پخش شد ، باب این دوستی را باز کرد.
دوست خوبم حتما شنیده اید که می گویند : قبل از اینکه در مورد راه رفتن یک نفر قضاوت کنید کمی با کفش های او راه بروید.
انچه می نویسم نه به منزله تایید کار این همکار محترم و پیشکسوت با سی سال سابقه کار دلسوزانه و عاشقانه است و نه به معنی دخالت در رسالت و حرفه شما به عنوان خبرنگار صادق و درستکار. تنها درد دلی است از زبان یک معلم که امیدوارم انبوه سوژه های خبری در این روزها فرصت خواندن آن را به شما بدهد.
دوست خوبم ، نمی دانم اصلا می دانید الیگودرز در کدام نقطه کشور عزیزم ایران واقع شده است یا نه.
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/09/27 - 00:12
به نام دوست
استاد بزرگوار جناب آقاي ناشناس 21:39 روز 26 آذر 1394
من متن شما را در يک گروه معلمي درفضاي مجازي تلگرام خواندم ( قبل از آنکه مطالب ارزشمد و علمي استاد شيرزاد عبدالهي را خوانده باشم ) اين متن شما آنقدر زيبا و با هيجان است که مرا از مدار عقل و هوش و انصاف خارج نمود ودر پاسخ از منتشر کننده متن تشکر کردم .
وقتي مطالب استاد گرانقدر جناب آقاي شيرزاد عبدالهي را مطالعه کردم ، در ابتداء نسبت به موضع تند ايشان و مقايسه کار معلم با کشيدن بخيه از چانه کودک اصفهاني بسيار جا خوردم و بايد بگويم بيشتردر ذهنم متن شما را مرور مي کردم .
بتدريج که با استدالال هاي محکم و مستدل استاد شيرزاد مواجهه شدم ، از احساسات دور شده به فکر فرو رفتم .
در پايان پذيرفتم که بسيار تلخ است که همکار خودت را محکوم کنم آن هم اين شرايط کار سخت و طاقت فرسا فعلي ، در نهايت احساسات را کنار گذاشتم وتسليم عقل منطق شدم .
پاسخ ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/09/27 - 00:13
ادامه پاسخ :
مجبور شدم که دوباره و چند باره مقاله استاد شيرزاد را مطالعه کنم . ( فارغ از احساسات ) ملاحظه کردم که اين استاد بزرگوار نه تنها کاملأ بجا اين عمل زشت را محکوم کرده است بلکه بعنوان يک معلم پيش کسوت با دلسوزي فراوان براي آنکه مشکل مشابه براي من و شما معلم پيش نيآيد راهکار ارائه مي دهد .
از همه مهمتر آن که من و شما هم بايد اين عمل زشت و ناپسند را با صداي بلند محکوم کنيم ، زيرا ما معلم هستيم ومسئوليت خطير تعليم و تربيت همه آحاد جامعه بر عهده ما مي باشد .
بنظر بنده ، استاد انديشمند شيرزاد عبدالهي با قلمش خدمت بزرگي به تعليم و تربيت اين مرز و بوم داشته است . ولي يک از بزرگترين شاهکارهاي وي اين مقاله بدون عيب و نقص مي باشد . لذا تمام قد در مقابل ايشان سر تعظيم فرو مي آورم .


با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 01:45
از این جمله : "قبل از اینکه در مورد راه رفتن یک نفر قضاوت کنید کمی با کفش های او راه بروید." بوی توجیه کتک زدن دانش آموز می آید. یعنی شرایط ، معلم را مجبور به تنبیه بدنی کرده. این استدلال غلط است. اگر آدمها را محکوم جبر شرایط بدانیم ، همه مجرمان را باید تبرئه کنیم. حتی قاتل ها هم برای قتل، دلیل دارند و اگر کفش آنها را بپوشیم باید حق را به آنها بدهیم! در مورد انعکاس رسانه ای ، در یک جامعه آزاد، رسانه ها به عنوان چشم و گوش مردم باید تخلفات را منعکس کنند. ایراد صدا و سیما این نیست که این خبر را انتشارداده . ایرادش این است که این گونه خبرها را گزینشی منتشر می کند. باید از صدا و سیما بخواهیم فقط تخلفات زیر مجموعه دولت را منعکس نکند و تخلفات زیرمجموعه قوای دیگر را هم به همین شکل منعکس کند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 01:48
جناب شهسوار زاده شما بزرگوارید بنده را شرمنده می فرمایید.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/27 - 17:03
جناب آقای شیرزاد عبدالهی من معلم نیستم ولی از استدلال قشنگ پایانی شما لذت بردم درود بر شما معلم فرهیخته و تمامی معلمین اینچنینی
پاسخ + 0 0 --
حسین ارفعی 1394/09/27 - 17:04
برادران محترم آقایان شیرزاد و شهسوارزاده ! لطفا به این سوال بنده جواب دهید که چرا در صدر اسلام نبی اکرم(ص) و حضرت علی دست به شمشیر بردند؟ و آیا موفق شدند که ابوجهل و ابو لهب و ابو سفیان و... تربیت کنند؟؟
پاسخ + +27 -2 --
ناشناس 1394/09/26 - 21:40
کاش در یکی از روزهای سرد زمستان با یکی از معلمین الیگودرزی شاغل در بخش پشتکوه زلقی و مناطق کوهستانی شول آباد و دیگر نقاط دورافتاده همراه می شدی و پس از طی ساعت ها مسیر ماشین رو مجبور به طی کیلومتر ها پیاده در مسیرهایی می شدی که عرض راه حتی به یک متر هم نمی رسد و در پایان این مسیر با مدرسه ای مواجهه می شدی که یا یک ساختمان فرسوده قدیمی است ، یا یکی از اتاق های اهالی روستا و در بهترین حالت یک کانکس کوچک و سرد.کاش یکی از گزارش هایت این موضوع بود.
کاش وقتی چند سال پیش که یکی از معلمین متعهدالیگودرزی از قطار باری در طول مسیر راه آهن افتاد و دست و پاهایش قطع شد و هنوز هم با این شرایط مشغول به کار است،گزارشی پخش می کردید.
کاش وقتی سال گذشته در یکی از دبستان های الیگودرز اولیای محترم در حضور دانش آموزان و در کلاس درس معلم را کتک زدند و آب هم از آب تکان نخورد !! گزارشی تهیه می کردید.
کاش وقتی دانش آموز با سر به دماغ دبیرمحترم درس شیمی کوبید و تا یک هفته دبیر گرامی با صورت ورم کرده به کلاس رفت گزارشی تهیه می کردید.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:02
من هم با شما موافقم. وظیفه صدا و سیما انعکاس بی طرفانه همه وقایع بر اساس ارزش خبری و اصول حرفه ای است. من هم از سیما گله دارم که چرا در مورد سوژه های نابی که گفته ای گزارش تهیه نکرده است. اما در عین حال نمی توان به بهانه منعکس نکردن ده خبر دیگر به یک رسانه انتقاد کرد که چرا یک خبر را منعکس کرده است؟ اگر خبر جعلی بود یا رسانه ، خبر را دستکاری کرده بود، می شد انتقاد و حتی شکایت کرد. اتفاقا صدا و سیما مسایل حقوقی را هم رعایت کرده یعنی اسم معلم متخلف را نگفته و تصویر چهره او را نشان نداده است. متاسفانه این معلم ، باعمل زشت خود ، به اعتبار جامعه معلمان شریف الیگودرز و جامعه معلمان ایران آسیب شدید وارد کرده است. انعکاس رسانه ای خبر باعث می شود که معلمانی که در کلاس گرفتار طوفان خشم می شوند ، با در نظر گرفتن احتمال انتشار خبر در رسانه ها با احتیاط بیشتری رفتار کنند.
پاسخ + 0 0 --
نوبخت 1394/09/27 - 11:27
سلام
استاد محترم جناب آقای شهسوار زاده
چرا بی دلیل از مقاله کاملا آشکار و محرز آقای شیرزادعبدالهی دفاع می نمایید
آقای شیرزاد عبدالهی خود قاضی بوده و کاملا خوب هم وکالت کرده و در نهایت خود نیز حکم زده است (چنین معلمانی بهتر است تا زمان به دست آوردن مهارت کنترل رفتار در شرایط بحرانی، از تماس با دانش آموزان بپرهیزند ؛) حکم :معلم مربوطه صلاحیت معلمی را ندارد شما تخلف کرده ای و باید مجازات شوی . التماس ، خواهش ، گریه و هزار بدبختی دیگر در انتظار شماست.(عین مطلب آقای عبدالهی )
درد ما همین است که چون تخلفی از همکارمان سر بزند خود قاضی شویم و به قول ایشان سوژه ای درست کنیم از متهم ودر زنگ های تفریح بخندیم !!!!
پاسخ + +21 0 --
ناشناس 1394/09/26 - 21:41
کاش وقتی در سال گذشته مرحوم توکلی یکی از معلمین دلسوز الیگودرزی با اهدای اعضای بدن خود جان چندین انسان دیگر را نجات داد ،گزارشی تهیه می کردید.
کاش وقتی یکی از دانش آموزان که بر اثر سوختگی زیاد بیناییش در حال از بین رفتن بود و معلمین الیگودرزی با اهدای بخشی از حقوق خود به یاریش شتافتند، و این فقط یک نمونه کوچک از فداکاری معلمین الیگودرزی است ،گزارشی تهیه می کردید.
کاش وقتی یکی از همکاران عزیز بر اثراتفاق افتادن یک حادثه غیر عمد مجبور به پرداخت دیه میلیونی شد و دیگر همکاران به یاریش شتافتند ، و تنها یک نمونه از همدردی و همیاری معلمین الیگودرزی است،گزارشی تهیه می کردید.
کاش از معلمین الیگودرزی که گمنام و عاشقانه سر پرستی چندین کودک یتیم را بر عهده دارند و بخش زیادی از حقوق ناچیز خود را به آنها اختصاص می دهند گزارشی تهیه می کردید.
پاسخ + 0 0 --
نوبخت 1394/09/27 - 11:28
ادامه نظر
مگر خود شما و آقای عبدالهی در طول دو ران خدمت خود از تنبیه استفاده نکرده اید ؟نگویید نه که این دروغی آشکار است و اگر نکرده اید به مقامات وزارت توصیه می کنم که از تجربیات شما برای کلاسهای ضمن خدمت فرهنگیان استفاده نماید !!!!!
ودر پایان می توان گفت که مشکل این است که ما معلم ها اولین ضربه را از خودمان می خوریم چون قدرت تحمل همدیگر را نداریم
تو خود حجاب خودی از میان برخیز
پاسخ + +18 -1 --
ناشناس 1394/09/26 - 21:41
کاش از معلمین الیگودرزی که گمنام و عاشقانه به یاری موسسه خیریه طاها و دیگر مراکز خیریه می پردازندو هیچ چشم داشتی ندارند و فقط با خدای خود معامله کرده اند گزارشی تهیه می کردید.
کاش وقتی در سال گذشته در لرستان، همکار عزیزمان به خاطر نجات دانش آموزانش در سیل جان خود را از دست داد ،وزیر محترم و روابط عمومی وزارتخانه عذرخواهی می کردند و شما هم گزارشی تهیه می کردید.
کاش وقتی سال قبل دبیر عاشق و دلسوزی در کلاس درس کشته شد و آب هم از آب تکان نخورد ، وزیر محترم عذرخواهی می کرد و شما هم گزارشی تهیه می کردید.
کاش ،کاش ،کاش .....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:12
همه کاش های شما درست است. ای کاش صدا و سیما در باره لیست سوژه های پیشنهادی شما گزارش تهیه می کرد. اما یک نکته بسیار مهم است. کتک زدن دانش آموز از نظر ارزش خبری ، یک خبر با اهمیت است. درست مثل بخیه کشیدن از چانه یک کودک اصفهانی . آیا اگر کادر درمانی ان بیمارستان فهرستی از خدمات و فداکاری های پزشکان و پرستاران آن بیمارستان را ارائه کنند ، می توان از کار مجرمانه آن پزشک و پرستار متخلف چشم پوشی کرد؟ نه ! هر عملی را باید در جای خودش دید و بررسی کرد. تردیدی نیست که صدها معلم فداکار و مهربان در الیگودرز عاشقانه وظایف خود را انجام می دهند. اینکه یک معلم تخلف کرده را نمی شود به پای همه معلمان الیگودرز نوشت. راه درست این است که دبیران محترم دبیرستانهای الیگودرز اقدام این همکار متخلف را محکوم کنند و از چنین رفتاری اعلام برائت کنند.
پاسخ + +19 -1 --
ناشناس 1394/09/26 - 21:42
ا این همه خیلی خیلی خوشحالم که تنها جرم من معلم آن هم در خیل میلیونی همکاران عزیزم که شاید در طول سی سال ،انگشت شمار اتفاق بیفتد،تنبیه بدنی یک دانش آموز است که البته آن هم معلوم نیست قبل از تنبیه معلم بیچاره چه روش هایی که برای هدایت دانش آموز اجرا نکرده باشد.
خوشحالم که جرم من و امثال من نه اختلاس میلیونی است و نه قاچاق ارز و کالا.نه واردات غیر مجاز کالا و نه اسکله های نفتی قاچاق و نه هزار و یک جرم تعریف شده و تعریف نشده دیگر .
خوشحالم که تنها جرم من معلم فقط این است که معلم شده ام و به معلم بودنم افتخار می کنم.
خوشحالم وبرای همه آرزوی خوشبختی و خوشحالی دارم.
با آرزوی توفیق برای تمامی دلسوزان واقعی نظام تعلیم و تربیت
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:25
نه همکار عزیز ، معلمی جرم نیست بلکه شغل پر افتخاری است. در این قضیه، کسی "معلم" را محکوم نکرده است. رفتار زشت و زننده یک معلم در کتک زدن دانش آموز محکوم شده است. خود این معلم هم از کار خود ابراز ندامت کرده و گفته عصبانی بودم و البته معلم باید مهارت کنترل خشم را داشته باشد. اینکه می فرمایید معلم قبلا همه راه ها را امتحان کرده است و چون نتیجه نداده با لگد توی سر دانش آموز زده هم استدلال موجهی نیست. معلم شرعا، قانونا ، اخلاقا و طبق نص علوم تربیتی و آموزه های روانشناسی ، پروتکل حقوق کودکان ، اعلامیه جهانی حقوق بشر ، بخشنامه های آموزش و پرورش حق ندارد دانش آموز را با مشت یا لگد یا چوب و خط کش و کابل و شلنگ و.... کتک بزند. ارتباط این قضیه به اختلاس میلیونی و قاچاق ارز و... هم بی ربط است. اگر بنا باشد چون در جامعه جرایم بزرگ اتفاق می افتد جرایم کوچک بدون مجازات بماند ، هرج و مرج می شود. ما باید تقاضا کنیم که همه مجرمان از کوچک و بزرگ طبق قانون مجازات شوند.
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/09/27 - 12:17
جناب شیرزاد وزیری که در مواجهه با خبرنگار از یک سئوال خبرنگار زود عصبانی میشه وخبرنگار رو تهدید میکنه صلاحیت این رو نداره که یک معلمی که روزانه با 40 دانش آموز سر وکار داره رو محکوم کنه ، وزیر با حقوق چند میلیونی ،معلم با حقوق یک میلیونی
پاسخ + +23 -1 --
معلم کلاس اول 1394/09/26 - 21:44
لعنت بر کسانی که باعث می شوند معلم به خاطر معیشتش و یه لقمه نون که محتاج نشه سه شیفت کار کنه و اعصاب درستی در کلاس نداشته باسه . من از کار معلم الیگودرز دفاع نمی کنم ولی اگه اقای شیرزاد هم مثل من سه شیفت کار میکرد ممکن بود تمام کلاس رو فلک کنه .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:35
دوست عزیر تمام تاکید من روی همین اما و ولی هاست ."من از کار معلم الیگودرز دفاع نمی کنم ولی..." آنچه بعد از ولی می آید جمله اول را نقض می کند . هر کس توجیهی برای عمل زشت کتک زدن با اضافه کردن " ولی " می تراشد در واقع مدافع کتک زدن است. محکوم کردن تنبیه بدنی باید بدون قید و شرط باشد. "کتک زدن بد است ولی وقتی معلم معیشتش تامین نیست...." کتک زدن محکوم است ولی وقتی تراکم دانش اموز در کلاس ...." اینها را باید در جای خود بر رسی کرد و زمینه ها را از بین برد. اما ما به عنوان معلم مسئولیت اخلاقی ، حرفه ای و قانونی داریم که بچه ها را نزنیم. توجیهات این چنینی رفتار فرد خاطی را موجه نمی کند. نه دادگاه ، نه وزارت آموزش و پرورش ، نه اخلاق و انسانیت ، نه اعلامیه جهانی حقوق بشر ، نه کنوانسیون حقوق کودک، چنین استدلالی را نمی پذیرد. کار بد مصلحت آن است که مطلق نکنیم.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/27 - 17:09
کجا سه شیفت کار کرده این بنده خدا که این کارو کرده یک شیفتن بزور کار میکرده
یعنی به هر صورتی به هر شکلی میخوابد کار زشت این بنده خدا رو توجیه کنید
پاسخ + +22 -2 --
آزاده 1394/09/26 - 21:50
راستشو بگین جناب شیرزاد, چقدر خوشحال شدین که معلم کت و شلوار قهوه ای این خطا رو مرتکب شد تا مستندات جنابعالی علیه معلمان تکمیل بشه و دوباره کامشونو با نیش زهرآلود خودتون تلخ کنین…؟!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:44
مطلب من حتی علیه "معلم کت و شلوار قهوه ای" نیست !انتقاد از "رفتار" او و محکوم کردن "عمل زشت کتک زدن دانش آموزان" است. به نظر من اعتبار جامعه معلمان کشور با محکوم کردن این رفتار زشت، افزایش می یابد و دفاع از این عمل تحت عنوان صنفی یا حمیت قسمتی و همشهریگری یا عناوین دیگر به اعتبار جامعه معلمان در افکار عمومی آسیب می رساند. گاهی دفاع بد از یک قشر یا یک گروه اجتماعی یا فرد از صد تا حمله بدتر است. کسانی که این عمل را به صدای بلند محکوم نمی کنند، این پیام را به جامعه می دهند که معلمان طرفدار کتک زدن و شکنجه دانش آموزان هستند. بر عکس من معتقدم که صدای معلمان باید از همه اقشار در محکومیت این عمل زشت بلندتر باشد.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/28 - 22:54
متاسفم برای شما آقای شیرزاد
پاسخ + +14 -2 --
جلیل 1394/09/26 - 21:55
کاش همانگونه که جناب شیرزاد با تمام توان و قدرت در محکومیت یک معلم اینگونه قلم نوشته در محکومیت دروغگوییهای فانی نیز قلم می نوشت وزیری که علیرغم تصویب مبلغ رتبه بندی در اردیبشهت به دروغ تا پایان شهریور این مبلغ را بین 300 تا 800 هزار تومان عنوان می کرد مگر دروغگو دشمن خدا نیست ؟ معلمی که وزیرش به فکر مدارس خصوصی و صرفه جویی و تعدیل معلمان و افزایش تراکم کلاسها و استخدام معلمان دویست هزار تومانی است نیز اینگونه میشود هر چند که در این فیلم دانش آموزان عین خیالشان نیست و به اذیت کردن معلم می پردازند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:51
من که نمی توانم لیست مقالاتم را در نقد مسایل مختلف آموزش و پرورش از جمله نقد عملکرد وزیر در اینجا بنویسم . اما به شما و افرادی مانند شما که اخیرا به مسایل این حوزه علاقه مند شده ایدو البته جای خوشحالی دارد پیشنهاد می کنم ، هر یک از موضوعات مورد نطرتان از جمله رتبه بندی ، خصوصی سازی ، تعدیل معلمان ، بودجه ، نقد وزیر را همراه با اسم من در گوگل سرچ بفرمایید. اگر ایمیل بدهی لیستی از نوشته هایم را تقدیم شما می کنم. ضمنا این نوشته در محکومیت یک معلم نیست. در محکومیت شکنجه و کتک زدن دانش آموزان از سوی یک معلم است. این دو با هم فرق می کند.
پاسخ + +17 -2 --
جلیل 1394/09/26 - 21:59
چرا تا حالا تو گوش مدیرکل و رییس منطقه نزده ای ؟

مگر لیست حقوق تو را دانش آموزان تنظیم می کنند؟
این جمله جنابعالی است خود شما تا کنون چند تا مقاله در انتقاد از فانی نوشته اید ؟ جنابعالی چند روز پیش در موافقت با تصمیم فانی در انتقال علوم انسانی به مدارس خصوصی قلم می زدید شما که اینگونه از این وزیر حمایت می کنید چگونه از معلمان انتظار سیلی زدن به گوش مدیر کل را دارید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 02:57
فکر می کنم حداقل 20 مقاله و یادداشت در نقد عملکرد آقای فانی در رسنه های عمومی نوشته ام که در اینترنت با سرچ موضوع همراه با نام من قابل دسترسی است. اگر پیدا نکردی ایمیل بده تا برایت بغرستم. حرف بنده این بود که اگر این معلم به خاطر مشکلات کاری یا معیشتی عصبانی بوده و نتوانسته خودش را کنترل کند چرا زورش فقط به بچه مردم می رسد؟ او که می داند دانش آموز در ایجاد مشکل برای اونقشی ندارد. برود یقه کسانی را بگیرد که فکر می کند برایش مشکل ایجاد کرده اند. این درست نیست که یک معلم تلافی ناکامی ها و مشکلات خودش را سر اطفال بیگناه و مظلوم در بیاورد.
پاسخ + +21 -1 --
حسن درویشی 1394/09/26 - 22:08
همکار گرامی جناب شیرزاد عزیز تمام حرف های شما را مو به مو قبول دارم .اما یک خواهش دوستانه از شما همکار گرامی دارم ان هم برای روشن شدن ذهن خودم ودیگر همکاران لطفا سال هایی را که در کلاس درس به تدریش اشتغال داشته اید اعلام کنید
اما همکاران گرامی توجه داشته باشید که این کار معلمان به هر دلیلی محکوم است اما ناراحتی ما از بی پناهی معلمان است هنوز یادمان نرفته وقتی جناب فرزاد حسنی انتقادی کوچکی به نیروی انتظامی ورفتار ناشایست عده ی بسیار قلیلی از انها در برخورد با مردم کرد چگونه بایکوت شد تا سالها
ناراحتی بیشتر معلمان نه از انتشار این فیلم است که بنده قبلا وسال ها پیش فیلم هایی دردناکتر از این در مورد شکنجه دانش اموز توسط معلمان دید ه ام نمونه اش در سایت تابناک وجود دارد همکاران می توانند دانلود کنند وتماشا کنند صحنه ای که معلمی دو دانش اموز دبستانی را وادار می کند که به هم سیلی بزنند واقعا درد اور است این فیلم
اما باز هم می گویم معلمان از سیاست یک با ودو هوایی رسانه های کشور در انعکاس تخلفات کارمندان مختلف گله دارند
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:03
همکار گرامی من 27 سال در دبیرستان درس زیست تدریس کرده ام و با مشکلات کلاس آشنایی کامل دارم. با نظر شما در مورد سیاست یک بام و دوهوایی سیما موافقم. اما به جای نکوهش سیما که چرا این خبر را منتشر کرده باید انتقاد کنیم که چرا اخبار حوزه های دیگر را با شفافیت منعکس نمی کند. ما باید از گردش آزاد خبر و آزادی رسانه ای دفاع کنیم نه اینکه بگوییم چون اخبار فلان حوزه را منتشر نمی کنی پس اخبار این حوزه را هم سانسور کن .
پاسخ + +15 -2 --
عنایت 1394/09/26 - 22:15
شیرزادجان به سن وسالت میخوره دوره شاه رادرک کرده باشی وامروزبه منبر وعظ و توصیه اخلاقی رفته ای! جنابعالی که بحمدالله مبرای ازاین اعمالی! قضیه چیز دیگریست! هرچند این کلیپ ساختگی است وکاملا" مبرهن واشکاراست انهم برایکمخدوش کردن چهره این قشر زحمتکش که بند بند وجودشان راصرف تربیت علمی و اخلاقی دانش اموزان کرده اند، شما که اینقدر گریبان چاک کرده اید ایکاش غیرتتان گل میکرد واز حقوق نامکفی فرهنگیانک25 سال خدمت که اه بر بساط ندارند هم قدری کر کری میخوندید. این کلبپ که از مرکز طراحی توطئه ای دیگر ساخته شده است برای خفه کردن فریاد و ناله فرهگیان در بی عدالتی حقوقشان ساخته شده است و جنابعالی هم منافقانه و زیزکانه برهیاهوی ان و محکوم کردن همکار خودت کوتاهی نکرده ای، در این سایت سخن معلم شما منادی کدامکحق معلم بوده ای، چقدر معلمین داد بزنند والله ماهم زندگی با ارامش ویخواهیم همانطور که کارمندان ادارات دارند. کسی به دادشان نمی رسند معلوم است که اگر این کلیپ درست باشد ، که نیست، غده چرکین سر ازکاینجا در میاره و الخ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:15
این کلیپ قلابی نیست و مسئولان آموزش و پرورش آن را تایید کرده اند و معلم خاطی هم ابراز پشیمانی کرده است. این تصور رایج در بین برخی همکاران که گویا رسانه ها و دولت و حکومت و اقشار دیگر همه برای مخدوش کردن چهره تابناک معلم دست به یکی کرده اند ناشی از توهم است و اصلا پایه واقعی ندارد. در 17 سال گذشته با نوشتن صدها مقاله و گزارش و یادداشت از حقوق قانونی معلمان دفاع کرده ام و مشکلات آموزش و پرورش را بازتاب داده ام. اما نه به صورت شعاری . برخی از نوشته های من در فضای مجازی به آسانی قابل دسترس است. در همین سایت هم موجود است. من هم مانند شما خواستار رفع تبعیض بین معلمان و سایر کارکنان دولت هستم. اما قبول ندارم که مشکلات کاری و شغلی به ما مجوز می دهد بچه های مردم را در کلاس با مشت و لگد و چوب و کابل و شلنگ و لوله پلیکا کتک بزنیم. دانش آموزان لیست حقوق ما را نمی نویسند.
پاسخ + +14 -1 --
ناشناس 1394/09/26 - 22:28
تنبیه بدنی دانش اموزان ممنوع است درست است و نباید دست روی فردی با دانش اموزی بلند کرد ..یک لحظه عصبانیت گاهی باعث قتل هم می شود مثل عصبانیت دانش اموزی که خشخاشی را کشت یا دوستی که در اثر یک لحظه خشم دوستش را کشت و پشیمان شد ..این اتفا قات در جامعه احتمال وقوع دارد ...اینقدر معلم را نترسانبد همکار گر امی نهایت شکا یت به قاضی در صورت عدم کسب رضایت دیه است اگر صدمه یا جرح جدی باشد .....هر روزه در گوشه و کنار شهر و حتی بین اعضا خانواده از ابن کتک کار ی ها صورت می گیرد و معلم هم ممکن است جرم مر تکب شود ...اما بزرگ کردن یک موضوع با وجود اقیا نوس مشکلات اموزش و پرورش کشور از تبعیض و بی قانونی گرفته تا پایمال کردن حقوق قانونی معلمان با بها نه های واهی اشکال بزرگی است ..معلمی دانش اموزش را کتک زده ..حالا می رود یا رضایت بگیرد با خسارت می دهد ..شما دی گر نمک به زخم نپاش
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:23
دوست عزیز تبعات حقوقی و قانونی تنها بخش کوچکتر موضوع است. معلم شان و منزلت اجتماعی دارد ، خشونت ورزی و کتک زدن بچه ها این شان را از بین می برد. معلمی که بچه ها را کتک می زند مانند مامور آتش نشانی است که خانه های مردم را به آتش می کشد. معلم شکنجه گر مانند پلیسی است که از دیوار خانه مردم برای دزدی بالا می رود. مانند رییس جمهوری است که جاسوس یک کشور دیگر است و به زیان منافع ملی عمل می کند. مانند دکتری است که بخیه های بیمارش را می کشد...اصلا معلمی که کلاس را میدان زورآزمایی با دانش آموزان می داند صلاحیت معلم بودن را ندارد. ما باید رفتار این معلم را محکوم کنیم و حساب خود را از معلم کتک زن و شکنجه گر جدا کنیم تا جامعه همه ما را به یک چوب نراند.
پاسخ + +13 -3 --
ali 1394/09/26 - 23:33
من کاری به کار این آقا که گهگاهی میاد واینجا مقاله مینویسه واسه خودش ندارم ولی من یک خانم معلمی داشتم کلاس سوم ابتدایی و اون موقع اصلا کاری به درس وفلان نداشتم باور کنین یک سیلی به من زد که یک دور چرخیدم و ایستادم سرجام از اون به بعد هر سال شاگرد اول کلاس ومدرسه بودم والان هرچی شدم اول لطف خدا و بعد پدر ومادرم و بعدا اون تنبیهی بود که از هزاران هزار جایزه واسه من بهتر بود از همینجا هم اگه معلم خوب ونازنینم در قید حیات باشن واسشون سلامتی واگه فوت کرده باشن واسشون رحمت الهی رو خواستارم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:30
کتک زدن به عنوان یک روش تربیتی از دید تمام علمای تعلیم و تربیت و تمام مکاتب روانشناسی کاملا مردود است. کتک زدن ممکن است به صورت موقت تاثیرات به ظاهر مثبتی داشته باشد اما در روح شخص کتک خورده ، عقده ها و زخمهایی ایجاد می کند که هرگز التیام پیدا نمی کند. در هیچ دانشکده علوم تربیتی و در هیچ دانشگاه تربیت معلم، کتک زدن دانش آموز به عنوان ابزار تربیتی تجویز نشده است. کتک زدن کودکان خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر ، کنوانسیون حقوق کودک ، عقل سلیم ، اخلاق ، اصول روانشناسی و متون تعلیم و تربیت است.
پاسخ + +10 -1 --
ناشناس 1394/09/26 - 23:54
کیست که تا کنون توسط معلم خود یک بار تنبیه نشده باشد.
نویسنده محترم جوری معلم بینوا را به باد انتقاد گرفته انگار این اولین بار است که یک دانش آموز از یک معلم کتک خورده و تنبیه شده است. آقای محترم شما تمام ماجرا نمی دانید لطفا جای قاضی ننشین و حکم را صادر نکن
تمام ماجرا این فیلم و خبر، یک شیطنت شخصی از سوی یک فرد بیمار روحی بوده که انجام شده و متاسفانه دیگران بدون دانستن تمام ماجرا تن به بازی کثیف این فرد بیمار دادند
آخرت خودمان را به ندانستنمان و نادانی نفروشیم
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:42
من کاری به بانوا بودن یا بینوا بودن این معلم ندارم. به بهانه این جبر موضوع مهم تنبیه بدنی را بررسی کرده ام. تنبیه بدنی در مدارس شیوع دارد. متاسفانه کامنتها نشان می دهد که در ذهن برخی همکاران تبیه بدنی تحت شرایط خاص، هم مجاز است و هم مفید. این تفکر زمینه ساز انجام تنبیه بدنی در مدارس است. باید نظراتی را که تنبیه بدنی را با تبصره و اما و اگر مجاز می دانند به صورت مستدل نقد کرد و نشان داد که این کار قبیح با هیچ استدلال و بهانه ای پذیرفتنی نیست و درست در جهت عکس وظایف معلم قرار دارد. تمام استدلال هایی که برای توجیه تنبیه بدنی می شود پوچ و غیرقابل دفاع است. در فضای عمومی دفاع همکاران چه مستقیم و چه ضمنی از تنبیه بدنی به اعتبار و منزلت معلم آسیب جدی می رساند. معلم شکنجه گر نیست. این پیام را باید به جامعه منتقل کنیم.
پاسخ + 0 0 --
ریحانه 1394/09/27 - 16:59
این پیام را هم به جامعه منتقل کنیم که وطیفه ذاتی دانش آموز خوب خواندن درس است و مودب بودن و ...
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/27 - 17:16
چگونه است کسی که فیلم را پخش کرده مشکل روحی و روانی داشته ولی معلم خاطی سالم بوده و هیچ مشکلی نداشته اگر منعتان نکنند میگویید معلم خاطی معصوم بوده خیلی خیلی خنده دار است
شورش را درآورده اید
پاسخ + +11 -3 --
بازنشسته مظلوم 1394/09/27 - 00:10
ضمن عدم تاییداین کاراگربه زندگی این معلم رجوع کنید به وی حق می دهید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 03:54
این جمله شما متناقض نما یا پارادوکسیکال است. در بخش دوم جمله، شما به این معلم حق داده ای که کتک بزند . اگر این معلم حق داشته با لگد دانش آموز را بزند ، به چه دلیل شما رفتار او را تایید نمی کنی ؟ فرض کن یک معلم فرضی حقوقش کم است ، اداره به او طلم کرده ، بچه اش مریض است، مستاجر است، اعصاب ندارد و.... مسئولیت این مشکلات با دانش آموز نیست. یک معلم حداقل این اندازه باید تابع تفکر منطقی باشد که برای حل مشکل خود به کسی اعتراض کند که آن مشکل را ایجاد کرده است. اگر این معلم قادر به تفکر منطقی نیست و در عین حال نمی تواند خشم خود را مدیریت و مهار کند صلاحیت حضور در کلاس را ندارد. چون هم به دیگران آسیب می زند و هم به خودش.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/27 - 17:21
اگر این توضیح را بپذیریم ریشه همه مجرمین حرفه ای را هم درآوردیم و به زندگیشان و نوع جایی که بزرگ شده اند را در نظر بگیریم هم باید به آنها حق بدهیم و دیگر به صورت مطلق مجازات هر فرد مجرم را جمع کنیم
به خاطر اینکه معلم بودن این بنده خدا شما عزیزان به هر صورت و شکلی که شده از او دفاع میکنید این نوع دفاع مختص افراد بیسواد و عامی است نه به قول شما با سواد
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/28 - 02:06
دوست عزیز من ساکن الیگودرز هستم و کسی که فیلم را پخش کرده میشناسم. ایشان برای جلب توجه و.... این فیلم را پخش کرده. پخش فیلم و خبری که منتشر شد باعث موضع گیری علیه این فرد در سطح شهر شده است. وقتی تمام ماجرا را نمیدانید خواهشا زود قضاوت کینید و حکمهای غیابی صادر نفرمائید
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/09/27 - 00:25
جالبه آقای شیرزاد لطف کنید از رفتار دوگانه صدا و سیما مقاله ای بنویسید چراکه در همین سایت 2روز قبل خبر کتک خوردن معلم را در شیراز خواندیم اما صدا و سیما .............. ولی در صورت تنبیه دانش آموز که کسی هم نمی پسندد چه هیاهویی راه انداخت از اون بدتر وزیر را بگو برای کتک خوردن دانش آموز عذرخواهی کرد اما برای کتک خوردن معلم ..........
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 12:00
من در کامنتهای بالا رفتار دوگانه صدا و سیما را نقد کردم . اما یک نکته را توجه کنید رفتار نادرست دانش آموز با رفتار نادرست معلم همسنگ نیست. دانش آموز به مدرسه آمده تا تربیت شود و معلم استخدام شده که دانش آموز را تربیت کند. دانش آموز حق خظا و اشتباه و بی تربیتی دارد اما معلم حق خطا و بی تربیتی و اشتباه ندارد. به نظرم اینکه تبلیغ کنیم که دانش آموز معلم را زد مانند بومرنگ به خودمان برمی گردد. معلم و مدیر و ناظم و مربی در مدرسه حضور دارند که دانش آموز بی تربیت را تربیت کنند. اعلام اینکه دانش آموز معلم را زد یا کشت بیش از همه نشانه شکست معلم و مدیر و ناظم و در کل سیستم تعلیم و تربیت است. این دید که دانش آموز و معلم مقابل هم و رقیب هم هستند بسیار عقب مانده و ضد تربیتی است. معلم مربی و دانش آموز تربیت شونده است.
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 00:51
دانش آموز حق خظا و اشتباه و بی تربیتی دارد اما معلم حق خطا و بی تربیتی و اشتباه ندارد......
بابا معلم هم ادمه ممکنه خطا بکنه. معلم حق خطا کردن نداره یعنی چه. ؟؟؟؟؟ لطفا بیشتر توضیح دهید.
پاسخ + +7 0 --
ناشناس 1394/09/27 - 01:38
خلاصه ی این مقاله: معلم باید مثل یه روبات بی احساس باشه که حتی وقتی دانش آموز بی دلیل بهش بحش ناموسم داد یا تمام هستی و حیثیتش رو به گند کشید مثل کلم نگاهش کنه و بگه عزیزم این کار تو زشت است اون هم به طور خصوصی چون بار اولشه!!!
تنبیه بدنی کار درستی نیست اما اگه می خواین تنبیه بدنی برچیده بشه باید این قوانین مسخره ی فعلی عوض بشه و ابزاری کارامد در اختیار معلمان برای مقابله با خاطیان در اختیارشون قرار داده بشه.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 12:08
چه ابزاری در اختیار معلم بگذارند؟ ابزار معلم توانایی حرفه ای و مهارت او در برخورد با شرایط بحرانی است. معلم باید بلد باشد که چگونه در کلاس رفتار کند که کار به درگیری و فحش ناموسی نکشد. حالا من از شما می پرسم چه ابزاری در اختیار شما بگذارند که دانش آموزان را کتک نزنی ؟ کدام قانون فعلی مسخره است؟ اگر قرار است قانون عوض شود شما بغرمایید با تخلف دانش آموز چه باید کرد. یک نکته هم مهم است بسیاری از رفتارهایی که معلمان در کلاس به عنوان تخلف می شناسند مانند خندیدن ، جنبیدن ، حرف زدن با بغل دستی ، ننوشتن تکلیف ، درس بلد نبودن و... اصلا تخلفی نیست که خون معلم را به جوش بیاورد.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/27 - 17:23
کجا ناموسش را فحش دادند این بنده خدا در فیلم عین یه وحشی ما قبل تاریخ همه کتک میزند
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 00:55
در پاسخ به اقا علی: در هر شرایطی ما نباید توهین کنیم. وحشی یعنی چه . این معلم هم ادمه خطا کرده . همین نه قابل دفاع کردنه نه لیاقت توهین و ناسزا گفتن. شما که الان این چنین عصبی شدی اگر جای این اقا بودی که رفتارت خیلی بدتر میشد.
پاسخ + +5 -3 --
ناشناس 1394/09/27 - 07:40
به هرحال کار این معلم از کار پزشک بخیه کش بدتر نیست
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 12:10
از یک نظر بدتر است . آن پزشک یا پرستار به جسم دانش آموز آسیب زد. اما معلمی که کتک می زند روح دانش آموز را زخمی می کند.
پاسخ + +7 -4 --
دیبا 1394/09/27 - 11:49
اقا وخانم معلم شما از وضعیت معیشتی ودرامد معلمی در ایران باخبر بودید پس جایی برای توجیه کارهای دور از انسانیت وجود ندارد
اکثر معلمان کشور برچه اساسی وارد این شغل شده اند عده ای که معلم نضهت بودند عده ای را به اسم معلم قرانی گرفتند عده ای دیکر شرکتی بودند وسرباز معلم تعدادی مستخدم وخدماتی الان هم عده ای را بعنوان مربی پیش گرفته اند کدام تایید صلاحیت علمی واخلاقی را انجام دادند
کشورهای دیگر نخبه هاشون معلم هستند در کشور ما با عرض معذرت تنبل ترین دانش اموزان دوران تحصیل شغل معلمی را انتخاب کرده اند در بعضی موارد که کم هم نیستند با پارتی انتخابشان کرده اند.البته معلمان دلسوز وباسواد ومتخصص درکشور داریم ولی متاسفانه تعداد اندکی هستند که باتمام وجود به انها احترام میگذارم ولی اینها واقعیت اموزش وپرورش ما است وقتی معلمی نتواند برخشم خود مسلط باشد چه جور درس انسانیت به دانش اموزانش دهد که فردا روزی بخیه ی کودکی را به خاطر بی پولی نکشد دردهای جامعه ی ما از مدرسه وکلاس شروع میشود که مسئول پرورش نسل اینده است
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 00:59
من کار این اقا رو تایید نمکنم ولی کاش شما تجربه یک ساعت حضور در کلاس رو داشتی بعد نظر میدادی و در مورد صلاخیت معلمان حرف میزدی
پاسخ + +10 0 --
ناشناس 1394/09/27 - 12:15
جناب شیرزاد عبدالهی سلام ! هرچند از پاسخ به کامنت گذاران فهمیدم مطلبی که نوشته ای بیش تر به این خاطر است که در نزد آموزش و پرورش عزیز شوی واز جناح دولت حمایت کنی ،اما با تمام وجود مطالبی را که در مورد تنبیه بدنی توسط معلمان وبی احترامی به دانش آموزان نوشته ای را تایید می نمایم ، امیدوارم مقاله ای نیز در مورد قوانین آموزش و پرورش نیز بنویسید ، لطفا بنویسید معلم با تراکم کلاس 35 تا 40 نفره چه کار کند ، آیا نرم کلاس طبق قوانین بین المللی 40 نفره است؟ لطفا بنویسید معلم با دانش آموزانی که ثم ، بکم ،فهم لا یعلمون اند چه کار کنند؟ زبان پیامبران الهی توان تربیت کردن چنین افرادی را ندارد معلم چگونه بتواند آن ها تربیت کند؟لطفا بنویسید معلم با یک یا چند دانش آموز که مخل کلاس می شوند وچوب لای چرخ تدریس معلم می گذارند ودیگر دانش آموزان از این فعل متضرر می شوند باید چه کار کند؟ آموزش و پرورش که دراین مورد قانونی برای برخورد ندارد واگر هم داشته باشد مدیران به آن عمل نمی کنند.و.هزاران درد دیگر معلمان که در این جا نمی توان به آن پرداخت.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 22:59
جناب ناشناس گرامی : 1- میانگین تراکم دانش آموز در کلاس در ایران حدود 20 نفر است. اگر مقایسه ای با دنیا بشود باید میانگین را مقایسه کرد که استاندارد است. 2- در مدارس حومه شهرهای بزرگ به دلیل مساله مهاجرت تراکم دانش اموز در کلاس بالا است. معلمان این مناطق باید به این وضع از راه های قانونی اعتراض کنند . 3- مطابق علوم تربیتی مدرن همه کودکان حتی کودکان استثنایی تربیت پذیرند. 4- معلم م تواند و باید از تشویق و تنبیه استفاده کند اما تنبیه بدنی را باید از لیست تنبهات خود حذف کند. 5- در کشورهای پیشرفته هم مشکل بی انضباطی دانش آموزان بدتر از ایران است ، راه حل آن بالا بردن مهارت معلمان در مدیریت شرایط بحرانی است و نه کتک زدن دانش آموز .
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/28 - 23:02
لطف کنید ایران را از لحاظ آموزش وپرورش با کشورهای دیگر مقایسه نکنید
پاسخ + +6 0 --
عنایت 1394/09/27 - 14:56
بنده نمی دانم شما دارای چه عقیده وکدوم جناحی هستید، ولی این رابدانیدکه شمانماینده حکومت ویانماینده معلمان نیستیدکه تاازجانب انها حکم صادر میکنید،شایدم درکم مسئله دارترین مدرسه ای ویادرامن و امان گذران میکنید.مشکلات فرهنگیان بامقالات امثال شما حل شدنی نیست بلکه یه جو غیرت و عمل می طلبد.کاراین فرد(اگرچه دروغ وساختگیست) پسندیده نیست اما ایا بدترازاین درجاهای دیگری مانند نگهبانان ناموس وامنیت یعنی نیروی انتظامی که به مردم توهین و سیلی میزنندوجودندارد؟هرچندنیروهای مخلص فرهنگی قابل مقایسه با اونا نیست!اما قضیه ای که مطرح کرده اید وبزرگترین توهین را همکاران و معلمان شریف نسبت داده اید که انها شکنجه گرند،درمقابل گفته ای که از روی حب وبغض به انها نسبت داده ای جزکوته فکری و غفلت نابخشودنی چیز دیگری نمی تواند باشدشایدم ازجبهه ی لائیک های بی دین که برای حذف ارزشهای اخلاقی سینه چاک میکردندساپورت می شوید. ازشمامیپرسم!والخ.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:14
عنایت عزیز : 1- مساله قباحت کتک زدن دانش آموز موضوعی سیاسی و جناحی نیست . مساله ای انسانی ، اخلاقی ، حرفه ای و حقوق بشری است. 2- موضوع کتک زدن دانش آموز در الیگودرز توسط یک دبیر ، ساختگی نیست و تایید شده است. 3- فرض کنیم مامور انتظامی یا آگاهی متهم را شکنجه می دهد. کار زشت مامور انتظامی ، کار زشت معلم الیگودرزی را توجیه نمی کند. 4- به صدا و سیما نباید انتقاد کرد که چرا خبررسانی کرده باید انتقاد کرد که چرا تخلف زیر مجموعه سایر دستکاه ها را سانسور می کند. 5- آخرین جمله من در یادداشت این است که معلم شکنجه گر نیست. بنده به شدت از رفتار معلمانی که دانش آموزان را به هر دلیلی کتک می زنند انتقاد کرده ام و آنها را شکنجه گر می دانم . 6- معلمی که دانش آموز را کتک می زند صلاحیت معلمی ندارد . این گونه معلمان اگر کنترل نشوند آخر سر مرتکب قتل و جرح می شوند و خودشان را هم بدبخت می کنند.
پاسخ + +4 0 --
بازنشسته94 1394/09/27 - 15:06
هیچ دانش اموزی با کتک نمرده دوقران به حقوق معلمها اضافه نشده هر دم از این باغ بری میرسد!1!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:18
دوست عزیز در سالهای اخیر حداقل دو دانش آموز بر اثر کتک زدن توسط معلم مرده اند و یک دانش آموز دختر بویر احمدی با ضربه خط کش معلم کور شده و یک دانش آموز خوزستانی فلج شده و عده ای هم کارشان به بیمارستان کشیده شده است.
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 01:04
شما که امار دقیقی داری لطف بفرمایید چند معلم توسط کتک والدین و دانش اموز مرده یا کار به بیمارستان کشیده شده
پاسخ + +4 0 --
رضا از استان آ. غربی 1394/09/27 - 15:13
جناب آقای شیرزادعبدالهی در این مورد بخصوص ،خاطره ای را تعریف می کنم قضاوت با شما و دیگر خواننده ها
درسالهای قبل در یکی از مدارس استان آذربایجانغربی دانش آموزی که عمویش دبیر بود آلت خودرا درآورده به دانش آموز دیگری نشان می دهد و اصرار می کند دستش بگیرد و موضوع باطلاع معاون می رسد و دانش آموز خاطی توسط معاون تنبیه بدنی شدید می شود طوری که از مدرسه و از دست معاون فرار می کند . فردای آنروز عموی دانش آموز شکایت کرده و نفوذی که داشت هیئتی از سوی اداره که رئیس هم بودند به مدرسه آمدند. معاون و مدیررازیر فشار گذاشتند با همان جملات شما آقای عبدالهی ، آخر سر معاون مدرسه بعد از هر توضیح که همانند جنابعالی قانع نشدند تا اینکه فرمود جناب آقای رئیس اگر این اتفاق برای فرزند شما هم روی میداد همین موضع را داشتید . هئیت آمده بدون هیچ حکمی مدرسه را ترک و فردای آنروز تقاضای بازگشت دانش آموز به مدرسه را داشتند که مدیر قبول نکردند . در اینجور مواقع چه باید کرد.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:27
این دانش آموز مشکل داشته . مدرسه می تواند این دانش آموز را به واحد مشاوره اداره معرفی کند. وظیفه مجموعه آموزش و پرورش ،تربیت و اصلاح رفتار دانش آموزان است. تنبیه بدنی نمی تواند چنین دانش آموزی را اصلاح کند. معلمان ، مدیران ، معاونان مدارس باید تنبه بدنی را از لیست تنبیهات خود خارج کنند. تنیه بدنی خلاف قانون ، خلاف شرع ، خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر و خلاف اخلاق و انسانیت است. اینجا یک رسانه معلمی است اما وای به روزی که تعدادی به عنوان معلم در رسانه ها از کتک زدن دانش آموز حمایت کنند. یک آبروریزی برای جامعه معلمان است. کسانی که از عمل زشت معلم الیگودرزی حمایت می کنند متوجه نیستند که دارند درخت اعتبار معلم را از ساقه اصلی قطع می کنند و معلم را در حد یک شکنجه گر تنزل می دهند.
پاسخ + +5 0 --
معلم 1394/09/27 - 15:19
آقای عبدالهی، قطعا هیچ انسان باشعوری از منطقی که اساس آن کتک زدن است حمایت نمی‌کند. ولی صحبت‌های شما بیشتر تصویرگر یک آرمان‌شهر است تا واقعیت. مثل این که فقر در پایین شهر بیداد کند و ما بگوییم آمار بالای دزدی، جنایت و تخلف در مناطق محروم محکوم است و از آن برائت!!! کنیم. شما نظام علت و معلولی را با این گفته، به زیر سوال می‌برید. قطعا و مسلما دزدی زشت است، ولی در جامعه‌ای که آمار دزدی بالا می‌رود، باید به جستجوی ریشه‌های آن رفت و برای این کار هزینه پرداخت.
در مورد این معلم نیز، هرچند مرتکب کاری شده که در وهله‌ی نخست شأن خود او را به زیر سوال می‌برد هم، چیزی برای برائت کردن وجود ندارد. همه در پیدایش وضعیت حاضر در یک جامعه‌ی مفروض مسوول‌اند و این مسوولیت برای کسانی که در رده‌های بالاتر قرار دارند بیشتر.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:34
بله دوست عزیز نظام علت و معلولی در این قضیه هم کار می کند اما هر جنایتی بالاخره علل موجده دارد و نمی شود با استناد به علل موجده ، شخص خاطی را تبرئه کرد. شما یک مثال زده ای و گفته ای که علت دزدی فقر است. اولا اگر آدم ها را تابع جبر شرایط بدانیم چرا همه فقیرها دزدی نمی کنند؟ ثانیا در همه جوامع بشری دزدی قبیح و جرم محسوب می شود و دزد را صرفنظر از اینکه فقیر باشد یا ثروتمند مجازات می کنند. من نمی گویم که کتک زدن ذانش آموز زمینه اجتماعی و ععل ایجادکننده ندارد. اما می گویم آدمها اسیر جبر نیستند . در همان شهر الیگودرز صدها معلم شریف مشغول کار هستند که هرگز روی دانش آموز دست بلند نمی کنند.
پاسخ + 0 0 --
رضا از استان آ. غربی 1394/10/01 - 16:37
با سلام مجدد جناب آقای عبدالهی آیا واقعا بدور از تعصب اگر این اتفاق برای فرزند خودتان پیش می آمد باز می فرمودید ای مدیر ،معاون و معلم دانش آموز خاطی را به مشاور ه معرفی فرمائید جوابتان را بینی و بین اللهی درج فرمائید. با تشکر بنده هیچ موقع موافق تنبیه بدنی نیستم و همیشه از شیوه های مختلف تنبیه استفاده می کنم .
پاسخ + +4 0 --
معلم 1394/09/27 - 15:20
وقتی دانش‌آموزی به روی معلم چاقو می‌کشد، باید پرسید چرا؟؟؟؟ وقتی هم معلمی سیلی به گوش دانش‌آموز می‌نوازد، باید پرسید چرا؟؟؟ چه کاستی‌ای در سیستم آموزشی و یا مدیریتی وجود دارد که شاهد چنین رفتارهایی هستیم؟ شما یا هر کس دیگر، نمی‌توانید با پاک دانستن خود، به گفته‌ی خودتان اعلام «برائت» کنید. شما نمی‌توانید همه‌ی کاستی‌های یک سیستم را به پای معلم بنویسید. سیستمی که با تضعیف اقتدار کادر اجرایی و آموزشی، مدرسه را عملا به محیطی برای سواستفاده‌ی دانش‌آموزانی که در خانه از تربیت صحیحی برخوردار نبوده‌اند، تبدیل کرده است. حتی در این کلیپ از معلم الیگودرزی، صدای تمسخر و خنده‌ی بچه‌ها بسیار مشهودتر از احساس ترس آنهاست و بیشتر به نظر می‌رسد آنها هستند که معلم را دست انداخته‌اند تا از او فیلم بگیرند و متاسفانه معلم نیز با از دست دادن کنترل خود به این دام افتاده است.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:42
چه کسی همه کاستی ها را پای معلم نوشته است؟ بحث این یادداشت تنبیه بدنی دانش آموزان و قباحت اخلاقی ، انسانی و قانونی و شرعی آن است. معلمان باید تنبیه بدنی را به عنوان ابزار تربیتی یا ابزار ایجاد نظم یا ابزار وادار کردن دانش آموز به درس خواندن و...محکوم کنند. اگر قسمت آخر فرمایش شما را بپذیریم معلم الیگودرزی با رفتار واکنشی خود دانش آموزان را در مقابل خود قرار داده است. معلم در هیچ شرایطی نباید رفتاری از خود بروز دهد که همه کلاس را علیه خود تحریک کند.
پاسخ + +5 0 --
معلم 1394/09/27 - 15:21
صدا و سیما، آموزش و پرورش و نویسندگان و ... می‌توانند به تضعیف معلم و تحقیر مقام او در جامعه و شکستن منزلت و اقتدار او بپردازند، ولی تنها پیامد آن افزایش ناهنجاری در نسلی است که قرار است آینده‌ساز کشور باشد.
باز تکرار می‌کنم، هیچ کس منطقا مدافع خشونت نیست، ولی برای رفع آن باید ریشه‌ای عمل کرد و بودجه در نظر گرفت. این کاری است که اتفاقا انجام نمی‌شود و به جای آن شاهد انتقادهای علنی از معلمان و بخشنامه‌های تحقیرآمیز هستیم. این همان چیزی است که به پاره‌ای دانش‌آموزان (که شاید واقعا تقصیری هم ندارند) دستاویزی برای دست انداختن معلم بدهد و در آینده شاید می‌بایست منتظر کلیپ‌های بیشتری از کلاس‌های درس باشیم که با هدف تحقیر معلم ضبط شوند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:45
نشان دادن تخلف یک معلم به تضعیف و تحقیر معلمان ختم نمی شود مگر اینکه بقیه همکاران هم به نوعی از تخلف این معلم دفاع کنند. این فاجعه است که در قرن 21 تعدادی معلم ایرانی از کتک زدن دانش آموز مستقیما یا تلویحا دفاع کنند. اسم این کار هم بستگی صنفی و شغلی نیست. اینکار دفاع از مجرم است.
پاسخ + +1 0 --
نادر 1394/09/27 - 16:26
قاي عبدالهي شما وقتي درموقعيت اون معلم نبودي نميتوني به اين راحتي او را شکنجه گر معرفي کني چون توبچه خودت رو هم درخانه ات بعضي وقتها تنبيه ميکني درضمن معلماي خود شما شديدا شما رو تنبيه ميکردند که شدي اقاي عبدالهي اما ما که اينا رو تنبيه نميکنيم شده اند مرتضوي وامثال اون خيلي تند نرو لطفا
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:50
با تنبیه مشکلی ندارم بحث من در باره قباحت تنبیه بدنی است. در مورد مثال شما عرض کنم اگر در یک کشور پیشرفته ثابت شود که والدین یک کودک او را تنبیه بدنی کرده اند ، مجازات حبس دارد و در صورت تکرار ، حق سرپرستی و نگهداری فرزند از والدین سلب می شود. آزار و اذیت کودکان چه در مدرسه و چه در خانه و چه در خیابان یکی از جرایم سنگین است و مجازات حبس سنگین دارد.
پاسخ + +2 -1 --
درویشی 1394/09/27 - 17:20
همکار عزیز جناب عبداللهی از شما متشکرم چون بنده قبلا در بین کامنت های برخی همکاران دیده بودم که شما چندان سابقه ی تدریس در کلاس نداشته اید شاید هم من درست نخوانده بودم به هر حال متشکرم که سوابق تدریس خود را اعلام کردید بنده را نیز به عنوان برادر کوچکتر خودتان به خاطر سوء ظنی که به شما داشتم حلال کنید
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/27 - 23:51
ممنونم جناب درویشی . شما بزرگوارید.
پاسخ + 0 -7 --
علی 1394/09/27 - 17:35
نویسنده محترم دیدید تا بسیاری از اخباری که راجع به معلمان در شبکه های مجازی پخش میشود نادرست نیست تمام کامنت ها را خواندم آنها به صورت مطلق و کورکورانه از این مجرمی که به واسطه معلم بودن مجازات نشد دفاع مطلق و کور میکنند این در حالی است که خود را با سواد روشنفکر و........ میدانند اینها حتی طاقت نقد را هم ندارند با توهین افترا از نقد کننده استقبال میکنند پس حرفای قشنگ کجا میرود
متاسفم برای جامعه ای که بعضی از شما معلم آن جامعه هستید حقوق و مزایای خودتان را با اروپا و آمریکا مقایسه میکنید ولی در چنین مواقعی عملکردتا مانند کشور افغانستان است
با احترام به سایر معلمانی که اینچنین نیستند
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 01:17
علی1394/09/27 - 17:23
کجا ناموسش را فحش دادند این بنده خدا در فیلم عین یه وحشی ما قبل تاریخ همه کتک میزند
اقا علی نقد با توهین فرق میکنه. شما در کامنت بالا به خودت اجازه دادی که توهین کنی بعد دم از روشنفکری و نقد پذیری دلری
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/10/03 - 14:35
من دم از روشنفکری نمی زنم خدا نکنه روشنفکرها و باسوادای جامعه فقط معلما هستن لاغیر من که دم از روشنفکری نمی زنم
شما به آدمی که دانش آموزان کلاس رو کل دانش آموزان رو تنبیه میکنه رو چی خطاب می‌کنید این بچه ها امانت دست شما هستن وحشی کمترین عنوان به این معلم عزیز زحمتکش. باسواد و روشنفکر هست
پاسخ + +4 0 --
رضا 1394/09/27 - 18:41
من با حرف های منطقی استاد عبداللهی مشکلی ندارم و پندهای دلسوزانه ایشان به معلمان را قابل تقدیر می دانم ولی ایشان چند مورد قضاوت ناعادلانه کردند و حقوق معلمان را نادیده گرفتند. آگاهی نداشتن ایشان از دانش آموزان جدید در عصر ارتباطات و مشکلات اقتصادی خانواده ها - محکوم کردن یکطرفه معلمان و ارتباط دادن آن با موضوع پزشکی در اصفهان در حالی که از دو صنف مختلف هستند - هر معلولی را علتی است و به دلایل عدم کنترل معلم بر اعصاب خود نپرداختند.اگر به حقوق معلمان از نظر مادی و اجتماعی پرداخته شود خیلی از این مسائل پیش نخواهد آمد.
در مجموع قضاوت کاملا یکطرفانه بر علیه معلمان کردند و من از ایشان چنین انتظاری نداشتم.انتظار می رود جامعه معلمان همانند پزشکان از همدیگر دفاع کنند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:16
رضای عزیز یکی از ویژگی های معلم دقت در خواندن و شنیدن است. من کجا معلمان را محکوم کرده ام ؟ بنده فعل کتک زدن دانش آموز توسط معلم را محکوم می دانم و معتقدم معلمان شریف و زحمتکش باید حساب خود را از معلمان کتک زن ، بی اعصاب و بد اخلاق جدا کنند تا جامعه تصور نکند که کتک زدن دانش آموز مورد تایید جامعه معلمان ایران است. در مورد بقیه فرمایش شما عرض کردم اگر بگوییم کتک زدن بد است ولی چون حقوق معلم کم است پس کتک زدن مجاز است، مثل این است که بگوییم پرستاری که بخیه را از چانه کودک کشید لابد مشکلی داشته و نمی شود اورا محکوم کرد باید برویم زندگی آن پرستار را واکاوی کنیم. یا فرضا کسی مرتکب قتل شده حتما علتی داشته ، پس باید تبرئه شود. روابط علت و معلولی مجرم را تبرئه نمی کند و از قباحت کار زشت و غیر قانونی نمی کاهد.
پاسخ + 0 0 --
رضا 1394/09/28 - 20:32
جناب عبدالهی
ممنون از پاسخ شما
مثل اینکه شما به متهم کردن دیگران عادت دارید.من متن مقاله شما را خواندم و با دقت تمام نکات را بررسی کردم.بنده نگفتم که معلمی که کتک زده کار درستی کرده است؟بلکه منظورم اینست که وقتی معلمان در مدرسه مورد بی مهری اولیا دانش آموز و کادر مدرسه قرار می گیرند و از همه نوع دانش آموز در مدرسه ثبت نام می شود طبق قانون علت و معلول یک نفر از یک میلیون معلم ممکن است کنترل خود را از دست داده و دانش آموز را کتک بزند.منظور از قانون علت و معلول تبرئه هیچ کسی در هر صنفی از جمله معلمان نیست؟لطفا مغرور نباشید و انتقاد پذیر باشید و تعسیر به رای نکنید.در ضمن اکثر معلمانی که یادداشت نوشتند مخالف نظرات شما بودند.پیشنهاد می کنم کاملا بی طرفانه مقاله ای در مورد ریشه یابی خشونت در مدارس بنویسید.
پاسخ + +7 0 --
علی 1394/09/27 - 18:54
شکنجه گر فقط کسی نیست که یک نفر را کتک می زند. شکنجه گر واقعی دانش آموزی است که نه ماه و بعضی وقت ها سال ها روی اعصاب معلم است و دائم در حال مسخره بازی و خالی کردن عقده های خانوادگی و تلافی کردن کمبود های اجتماعی و ریختن مرض های روانی اش بر سر معلم است.این عصبانیت های ناگهانی نتیجه این شکنجه های روانی طولانی مدت است. به جای متهم کردن معلم واقعیت را ببینیم و چاره ای واقعی بیندیشیم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:26
علی آقا مدرسه برای تربیت و تعلیم کودکان درست شده و معلم و مدیر و ناظم و وزیر و مدیرکل استخدام شده اند که بچه ها را تربیت کنند و تعلیم بدهند. برادر عزیز اگر بچه ها کامل و با تربیت بودند اصلا چه نیازی به تاسیس مدرسه بود؟ من گاهی می بینم بعضی معلمها تصور می کنند که دانش آموزان مزاحم اوقات شریف همکاران هستند. یکی می گوید باید بچه ها را زد . یکی می گوید باید بچه های تنبل را اخراج کرد. یکی می گوید باید بچه های بی انضباط را اخراج کرد. چطور است که برای آسایش همکاران محترم اصلا دانش آموزان را کلا اخراج کنیم و ما معلمها ساعات کار بنشینیم توی دفتر در باره اهمیت کار معلم برای خودمان سخنرانی کنیم و مرتبا بگوییم دولت باید حقوق ما را اضافه کند؟ برادر عزیز ما استخدام شده ایم که به بچه بی تربیت و تنبل خدمت کنیم.
پاسخ + +8 -1 --
داود 1394/09/27 - 19:52
رژیم گذشته که تنبیه بیشتربوداحترام به معلم هم بیشتر بود ودانش اموزان هم درس بهتری می خواندندونظم وحساب وکتاب بهتری هم داشتند الان چی نه احترام به معلم نه درس نه نظم اصلا هی چی در کارنیست فقط باید یه جوری نگهداریشون کنی تا سال تحصیلی سربیاداموزش وپرورش فقط قانونش بدرد دانش اموز می خوره وهیچ قانونی نداره که مدافع معلم باشه در مدارس ایران روز نیست که معلمان توسط دانش اموزان مدارس مورد تهدید وتوهین قرار نگیرند اموزش وپرورش چه قانونی داره که اینچنین دانش اموزان را محاکمه کنه .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:32
برادر عزیز همه جای دنیا همینه اصلا علت وجودی مدرسه و غایت مدرسه تربیت و تعلیم دانش آموز است. همه باید در خدمت دانش آموز باشند. توی کشورهای توسعه یافته اگر معلمی یک کشیده توی گوش دانش آموز بزند هم اخراج می شود و هم زندانی . برادر عزیز مشکل ما این است که اغلب برای کار تعلیم و تربیت آموزش لازم ندیده ایم. مهارت نداریم و نمی توانیم در شرایط بحرانی احساسات خودمان را مدیریت کنیم. مهم ترین مدافع معلم مهارت او و تسلط حرفه ایش است. در همه جای دنیا دانش آموز شیطان و بازیگوش است و خطا می کند. اما خطای معلم و دانش آموز همسنگ نیست.
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/09/28 - 20:03
صحبت های شما شعاری است ولی در عمل جواب نمی دهد. باید راه حل های منطقی برای برخورد با دانش آموزان خاطی وجود داشته باشد. مدرسه و کلاس یک جامعه کوچک است هیچ جامعه ای بدون قانون و مقررات اداره نمی شود. از مهمترین وظایف مدرسه قانون مند کردن دانش آموز است. اگر قرار باشد دانش آموز هر کاری می خواهد بکند و ما فقط نظاره گر باشیم به وظیفه خودمان عمل نکرده ایم. ضمنا عدم برخورد با دانش آموزان خاطی و سردرگمی آپ در مقابل آن ها و سینه چاک کردن برای دفاع از آن ها ظلم نابخشودنی به دانش آموزان درس خوان و با ادب است که به نظر من بدترین اشتباه روش پیشنهادی شماست. مطلب دیگر اگر قرار است برخوردی فیزیکی و خشن نباشد باید به جای شعار دادن جایگزین های منطقی برای آن ها ارائه شود. فقط محکوم کردن معلم این مسائل پایان نمی یابد.
پاسخ + +6 0 --
داود 1394/09/27 - 19:52
شما برو توبیمارستانها ویا درمانگاهها یه سربزن تمام روی دیوارها ی داخل بیمارستان هاقوانین احترام به پرسنل بیمارستان یا درمانگاه روی بنر ها چاپ ودر معرض عموم قرار داده شده وحتی توهین به پرسنل را برایش مجازات جریمه ،حبس وشلاق درنظرگرفته اندخب عزیز من ماهم ادمیم احساس داریم ماهم دوست داریم وزارتخونه همچین قوانینی داشته باشه تا دانش اموز حساب وکتاب بیا دستش تا معلمی که اینچنین زیرفشار قرارمی گیره بفهمه قانون حمایتش می کنه تا مجبور نشه خودش بخواد با تنبیه اینوضعی قانون اجرا کنه راستی باید از این معلم هم پرسیددلیل تنبیه چی بوده ومن خودم چند وقت پیش شاهد بودم که در کلاس درس عربی در مدرسه کاردانش دانش اموزی با پرتاب تخم مرغ به سمت معلم وخراب کردن وجه وشان معلمیش باعث شدکه معلم ان مدرسه را ترک کند چرااینجا قانونی نیست که به داد ما برسد
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:40
داود عزیز دانش آموز به طور طبیعی خطا و اشتباه و تخلف و بی انضباطی دارد. اگر می گفتی در مقابل تعرض والدین ، آموزش و پرورش از معلم دفاع کند حرف شما معقول بود. اما در مقابل دانش آموز مهم ترین شیوه دفاعی معلم ، تسلط و مهارت او در برخورد با شرایط بحرانی است. معلم نباید رفتار واکنشی و تحریک کننده داشته باشد. معلم نباید خودش را در سطح بچه ها پاییم بیاورد. در همن مدارس کاردانش معلمان موفق هم فراوانند که دانش آموز را کتک نمی زنند و کارشان را هم انجام می دهند. واقعا بعضی همکاران توانایی معلمی را ندارند. بچه ها خیلی زود معلم ضعیف را کشف می کنند و با او سرگرم می شوند. فقط یک راه وجود دارد : بالا بردن مهارتهای حرفه ای معلمان
پاسخ + +3 0 --
فريدون 1394/09/27 - 20:30
ايكاش همانگونه كه عمل زشت تنبيه را كه زير پاگذاشتن حق دانش آموز است محكوم مي كنيم براي اين عمل مجازات تعيين مي كنيم براي زير پا گذارندگان حقوق معلم هم مجازات تعيين مي شد وآنان هم مجازات مي شدند.آنگاه مي ديديم كه هيچ معلمي به چنين عمل زشتي دست نمي زد واگر هم به ندرت چنين فردي پيدا مي شد همه معلمين اورا محكوم وخواستار مجازاتش مي شدند.پس بهتراست به جاي اين همه شعار كمي هم مرد عمل باشيم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:45
فریدون عزیز کار زشت و غیر انسانی کتک زدن دانش آموز را نباید به صورت مشروط محکوم کرد. مثل این است که بگوییم یک پلیس حق دارد دزدی کند چون فلان حقش را زیر پا گذاشته اند. یا آتش نشان حق دارد خانه مردم را آتش بزند چون از پیمانی به رسمی تغییر وضعیت پیدا نکرده . یا نگهبان یک شرکت حق دارد اموال شرکت را بدزدد چون حقوقش کم است. خواهش می کنم این عمل غیر انسانی را بدون قید و شرط محکوم کن.
پاسخ + +3 0 --
فريدون 1394/09/27 - 20:48
ايكاش همانگونه كه عمل زشت تنبيه را كه زيرپاگذاشتن حق دانش آموز است محكوم مي كنيم وبرايش مجازات تعيين مي كنيم براي زير پا گذارندگان حقوق معلم راهم مجازات مي كرديم آنگاه ميديديم كه هيچ معلمي به چنين عمل زشتي دست نمي زد واگر چنين فردي به ندرت پيدا مي شد همه معلمان خواستار مجازات او مي شدند پس بهتراست به جاي اين همه شعار مرد عمل هم باشيم ،هم حقوقش را ببينيم واحياكنيم وهم تخلفش را
پاسخ + +4 0 --
فريدون 1394/09/27 - 22:01
آقاي علي كه مي فرماييد معلمان حقوقشان را با اروپا مقايسه مي كنند اماشرايطشان مانند افغانستان است واقعيت را نمي بينيد كه توقع آقايان ازمعلم اجراي مقررات در مدارس اروپاست اما حقوقشان بدتر از معلمان افغانستان است.بياييم سرمان را مثل كبك زيربرف نكنيم.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:46
عمل عیر انسانی کتک زدن دانش آموز به طور مطلق محکوم است چه در افغانستان چه در ایران چه در سوئد و چه در آمریکا. این کار قبح ذاتی دارد.
پاسخ + +2 0 --
عنایت 1394/09/27 - 22:04
جناب شیرزاد، ایا شماسختی معلمی در روستای بدون هیچ امکاناتی راتجربه کرده اید؟ آیاشمابه خودودوستانتان در دوخط این عملکردصداوسیمارادرپخش این خبر دروغین وساختگی رامحکوم کردید؟بادیدن این خبرهای کذب وساختگی چه تصویرذهنی دربین خانواده هانسبت به امانتداران فرزندان این سرزمین پیدا خواهدشد؟ایامیدانی دردستشویی یکی ازهنرستانهای شهرستان پ.د دونفرازدانش اموزان درحین انجام عمل شنیع لواط توسط دبیران دستگیرمیشوندوباپافشاری واصرارکادرمدرسه محکوم شدندواونارادرسطح شهرگرداندندوآخرامربه جای پاداش عوامل مدرسه رامی رفت که مقصرکنندکه چرادستشویی نگهبان نداشته وکنترل نشده؟!!!ایااطلاع داری مواد مخدرمانندکراک ومشروب دربین دانش اموزان داره به حالت عادی تبدیل میشه وکسی پاسخگونیست؟ایامیدانی مدارس نمونه مختص فرزندان سرمایه دارهاومسولین بانفوذشده است وفرزندان محروم ولی بااستعدادنمی توانندبه این مدارس نمونه ورودپیدا کنند؟! والخ....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 01:52
پایه استدلال شما این است که خبر تنبیه بدنی دانش آموزان در یکی از دبیرستانهای الیگودرز کذب و ساختگی بوده . اما این خبر از جانب معلمان الیگودرز ، مسئولان آموزش و پرورش تایید شده است. سعی کن استدلال خود را روی پایه واقعی بنا کنی. مشکلاتی را که گفته ای ذر برخی مدارس وجود دارد. همه می دانیم که دانش آموز تخلف و بی انضباطی دارد. بحث این است که عوامل مدرسه حق ندارند بچه ها را کتک بزنند. کتک زدن یک فعل مجرمانه است که هیچگونه آثار تربیتی مثبت ندارد.
پاسخ + +4 0 --
ر. کریمی 1394/09/27 - 22:22
سلام. بابا انصاف داشته باشید
جناب آقای شیرزاد عبداللهی گرامی جریان درج مطلب شما همانند داستان تبر و جنگل است که توی جنگل وحشت به پا می شه که تبر آمد تبر آمد و در آن حین یکی از درختان به هم جنسان خود می گوید که چرا وحشت می کنید ؟ وحشت از آن دسته ی تبر داشته باشید که از هم جنس ما است و...
مگر شما کم از سایر ارگان ها دیده اید مثلا در دا دگستری جرئت نداری یک کلمه ی حق در برابر یک قاضی کم سن و سال وبی تجربه بگویی و اگر بیان حق کردی می گوید سرباز این را ببرید و بازداشتش کنید و پرونده آن فرد به دست کرام الکاتبین می افتد
خلاصه جناب شیرزاد عبدالهی افسوس بر شما بزرگ همکار ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 02:00
تخلف در دادگستری یا هر ارگان دیگر به بنده معلم مجوز نمی دهد که بچه های مردم را زیر مشت و لگد بگیرم. یک تفاوت هم وجود دارد برخورد قاضی با شما برخورد بین دو فرد بالغ است. شما می توانی به هر نحو احقاق حق کنی . اما در رابطه تنبیه بدنی در مدارس یک طرف فرد بالغ و طرف دیگر کودک است. در اغلب کشورهای دنیا کتک زدن کودکان مجازات سنگین دارد. در مورد تبر و دسته تبرهم عرض کنم مثال شما به این موضوع نمی خورد. اگر کسی گفت جامعه معلمان باید در مقابل همکارانی که به اعتبار معلم لطمه می زنند بایستند و آنها رانصیحت کنند و اگر قبول نکردند از کار آنها اعلام برائت کنند دلسوز معلمان است. به نظر من دفاع همکاران از یک فعل مجرمانه و ضد بشری ، تیشه زدن به ریشه اعتبار معلم است.
پاسخ + +2 -1 --
عنایت 1394/09/27 - 22:33
یکی ازعزیزان درکامنت بالا نوشته است درکلاس کاردانش تخم مرغ به سمت معلم پرتاب کرده است، ویااینجانب خود دردبیرستانی شاهدبودم که سرجلسه امتحان نهایی دانش اموزی توله ماری راکه درشیشه کرده بوددرجلسه امتحان رهاکردوجلسه امتحان رابهم ریخت، استاد شیرزاد که سنی ازشما میگذردوعذاب هاضمه گرفته اید بخاطررفتاردروغین ویاکت و شلواری (بقول خودتان)که شایدمعلمی نکرده بوده وجزوهمون 5000نیروی تازه کاری است که بدون اموزش روش تدریس راست و راست برسرکلاس جلوس کرده است باشد، اگربرای توهین های دانش اموزبی ادبی که نمونه ان ذکرشد،اگرزخم اثنی عشرهم هرمسولی بگیردوالله کم است،بایدخون گریست؛ خودمان راگول نزنیم؛درجاهایی ضرورت داردکه اگرگاونرفرمان نبرد...الخ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 02:07
بله ممکن است این معلم جدید باشد یا قدیمی . من نمی دانم . اما این فعل قبیح و ضد انسانی و مجرمانه است و باید محکوم شود. شغل معلمی در همه جای دنیا سخت است و هرکسی نمی تواند معلم شود. معلم اگر مهارت حرفه ای داشته باشد کارش راحت تر می شود. باور کنیم که تربیت علم است و نیاز به آموختن دارد. در هر حال تنبیه بدنی نشانه شکست معلم در کلاس است. جمله آخر را نفهمیدم اگر منظورتان از گاو نر دانش آموز است که نشان می دهد خود شما همکارگرامی با فلسفه تعلیم و تربیت آشنایی چندانی نداری .
پاسخ + +3 0 --
عنایت 1394/09/27 - 22:48
آقای شیرزاد،درصدراسلام اگر کسی متعرض کسی میشد و طرف را مورد توهین قرارمیداد،اوراباچوب تر ادب میکردند. الحمدالله باتدابیردائم المتغیروملوکانه درنظام اموزشی بابخشنامه های تدوین شده درپشت درهای بسته وروی فرش های مخملی،مردودی کلا"حذف، خردادامتحان ندهدیکماه بعدومجددا"درپی هم امتحان دادن دانش اموز،تاکید وتوصیه مدیرمبنی بربالادادن نمره و عدم مردودی برای حفظ مقام شامخ و عظمای مدیریت و کسب تشویقی ازروسای مافوق و برداشته شدن کنکورتاسطوح کارشناسی و ارشدو غیره و غیره چیزی از نظام اموزشی باقی نگذاشته اند! دانش اموز شعبون بی مخی هم که شوفری سرکلاس میشینه هم که جای خود ، دیگه بهترازاین دردنیای اموزشی سراغ دارید؟!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 06:34
برادر عزیز در آموزش و پرورش مدرن دنیا، دانش آموز، محور است . همه اجزاء از وزیر تا مستخدم مدرسه باید در خدمت دانش آموز باشند . خدمت شما عرض کنم که حقوق دانش آموزان در مدارس غرب اروپا و آمریکا و کانادا خیلی بیشتر از ایران است و اگر معلمی به دانش آموز اخم کند یا حرف نامربوطی بزند بیچاره می شود. اصولا در مخیله معلم نمی گنجد که با لگد به دانش آموز حمله کند. دانش آموزان آنجا هم از دانش آموزان ایرانی بی انضباط و جسورترند. مشکلات خیلی بیشتر از آن است که شما فهرست کرده ای . اما اگر مثلا در کانادا معلمی به دانش آموزی بگوید "بی مخ " هم کارش را از دست می دهد و هم باید در دادگاه جوابگو باشد. دانش آموزان ایرانی خیلی سر به زیرترند.
پاسخ + 0 0 --
احسان 1394/09/28 - 13:19
شما در کدام مدرسه تدریس کردید. در مدارس خاص و نمونه . ... تدریس می کنید یا تجربه حضور در مدارس حاشیه شهر بعضی از شهرستان ها رو دارید که می فرمایید دانش اموزان ایرانی سر به زیرند. !!!!!!!!!!
عزیز من دانش اموز حق و حقوقی دارد . معلم هم به عنوان یک ادم حق و حقوقی داره .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 22:25
برادر عزیز احسان ، بحث در اینجا بر سر حق و حقوق معلم نیست. بحث این نوشته این است که کتک زدن دانش آموز توسط معلم ، عملی غیر اخلاقی ، غیر انسانی و خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین ایران و وظیفه تربیتی معلم است. من کی گفته ام که معلم مشکل ندارد ؟ کی گفته که همه معلمان مثل معلم کت و شلوار فهوه ای با لگد توی سر دانش اموز می زنند؟ معلم باید برای گرفتن حق و حقوقش تلاش کند اما حق ندارد به بهانه حق و حقوقش دانش آموز را کتک بزند. توصیه می کنم شم هم فعل کتک زدن دانش آموز را بدون اما و اگر و شرط گذاری محکوم بفرمایید.
پاسخ + +2 0 --
عنایت 1394/09/28 - 15:23
همکاران عزیزوزحمتکش، جهت اطلاع جناب شیرزادکه شدیدا"درپی اعدام (اگردرست باشد که نیست) بسیار دلسوز دانش اموزان خاطی وبی انضباط هستند، ایشان هم به سهم خود تعصبی دارندوهرچه گفته شودتوجیهی برای ان دارند،به هرحال عرضم خدمت ایشان این است که ایشان تشریف ببرنددرهمون کاردانش ورسالت پیامبری راانجام دهند.مامیگوئیم روزاست ایشان مانند یک قاضی حکم میدهند وخود اجرامیکنند.اقایی که ماشمارامسول پاسخگویی نمیدانیم،معلمان خیلی دلسوزترازآن هستندکه شماتصورمیکنید،همین معلمان هستندکه جانشان وسلامتی اشان رادرراه نجات و پرورش دانش اموزان مانندفرزندعزیزی ازدست می دهند،زیرامعتقدندهمین دانش اموزان عزیزترین سرمایه انان است.مابحثمان این است که همانطورکه قوانین حمایتی برای دانش اموزان وجودداردبایدقوانینی باضمانت اجرایی قوی ازهمکاران زحمتکش و فرهیخته وجود داشته باشدوطوری فرهنگسازی شودکه جایگاه وحرمت مقام مقدس معلمی حفظ شود واین جایگاه مخدوش ومورداسیب قرار نگیرد تاچنین صحنه های ولودروغین بوجودنیاید. والخ.....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 22:30
آقای ناشناس عزیز من تخصصی در حوزه دین و تفسیر قران ندارم. بحث من تربیتی است. تنبیه بدنی کودکان عملی مجرمانه است چه از سوی پدر و مادر یا ناظم و معلم. علاوه بر این تنبیه بدنی دانش آموز در مدرسه طبق مقررات وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران جرم است و هم تنبیه اداری دارد و هم تعقیب کیفری .
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 22:46
من خواستار اعدام کی شده ام ؟ بله صدها هزار معلم دلسوز و عاشق و فداکار در مدارس کار می کنند. با حمایت از معلم هم صد درصد موافقم اما نمی دانم منظور شما چه قوانینی است. روشن بفرمایید. منزلت معلم هم دست خود معلمان است. با بخشنامه و مصوبه که منزلت کسی اضافه نمی شود. به عنوان مثال برخی همکاران که بچه ها را کتک می زنند توی کلاس بدزبانی می کنند. از زیرکار در می روند. سواد کافی ندارند . رفتار حرفه ای ندارند بیشترین آسیب را به منزلت و اعتبار جامعه معلمان می زنند.
پاسخ + +1 0 --
عنایت 1394/09/28 - 16:15
سلام ودرود خدابرمجاهدان راه تعلیم تربیت وهمکاران عزیزوصبورو
تلاشگر،افتخارکنیم که معلم هستیم ودستمان به اموال بیت المال مردمی الوده نیست.فضل ونصرت خدابرشماهمکاران عزیزازغرب تاشرق،شمال وجنوب،فارس وترک وکردوبلوچ وهمه اقوام این سرزمین.اگرخارهای مغیلان شمارانیش میزنندوشماراموردتهمت وافتراقرارمیدهندمتلزلزل نشوید،جایگاه ومنزلت معلم ویژه است،خفاشانی که طاقت تحمل پاکی وقداست معلم راندارندبدابحالشانکه حرمت شکنی میکنندوارامش روحی ومعنوی معلم رامیشکنند.بالاخره اتش زیرخاکسترروزی زبانه خواهدکشید.آقای شیرزادفردی حقوقدان است که مسائل فرهنگی وتربیتی رابادیدحقوقی وقضایی میبیند،اگرخطایی ازیک فردی که معلوم نیست هویت ومشکلش چه بوده است سربزندنیازبه هیاهووقداره کشی ندارد.مگرنه بازرسی و حراست ورئیس ومعاونت حقوقی همه بسیج شده اندبرای قلع وقمع معلم بی پناه پس اقای شیرزادشماهم تا میتوانیدجهت تنویرافکارعمومی ازکاه کوه بسازید.معلومه هرانسان باشرفی بااینگونه خطاهایی مخالف است اما مهم این است که آتش داخل تنوررافوت نکنید تازبانه بکشدوکارمقدس معلمی رابه چالش بکشد.والخ .... والعاقبه الیه
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 22:54
دوست عزیز من حقوقدان نیستم یک معلمم مثل شما. کی قداره کشیده است؟ ما داریم در باره یک مساله تربیتی با هم حرف می زنیم. آیا کتک زدن یک ابزار مفید تربیتی است یا روشی بسیار مضر و مخرب ؟ اگر شما هم معتقدی که کتک زدن بچه ها روش بسیار مضری است و حتی حیوان را هم نباید کتک زد. صاف و ساده فعل این معلم الیگودرزی را محکوم کن. دوست عزیز اینکه با اما و اگر و مشروط کتک زدن را محکوم کنیم ، به تشویق همکارانی می انجامد که دست بزن دارند. اعمال غیر انسانی را باید محکم و صریح محکوم کرد.
پاسخ + +1 0 --
عنایت 1394/09/28 - 16:26
کدام فرهنگی عزیزی است که باشنید خبرواژگونی دانش اموزان بوکان قلبش تح فشارقرارنگیرد؟! کدام فرهنگی عزیزی است که باشنیدن سوختن دختربچه های روستای شین ابادروحش متالم نشود،آخرالامر همان وزراتخانه بوده که بحال انان رسیدگی نکردو مجبورشدندپس ازطی مسافت طولانی باشکم گرسنه به پایتخت بیایندودردوفغان خودرابه ناله فریادبزنندکه این دختربچه های عزیزدرخرج مداوای خود مانده اند.آیاکسی پاسخگوبود؟!چرابرای اینان وی تعویق پاداش بازنشستگان محترم وعزتمندی که گردسپیدی پیری برسرورویشان نشسته ووجودشان رادراه همین فرزندان به رایگان گذاشتند کسی برای احقاق حق آنان گریبان چاک نمیکند؟والخ ....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 22:58
این مسایلی که شما مطرح می کنی ربطی به محکومیت کتک زدن بچه ها ندارد. تنبیه بدنی علی غیر انسان و خلاف اعلامیه جهانی حقوق بشر و اصول تعلیم و تربیت و اخلاق و وظایف معلم است. آخه برادر چپ شدن اتومبیل همکارا چه ربطی به رفتار یک معلم متخلف دارد؟ اینها همه توجیهاتی است برای اینکه بگوییم کتک زدن هرچند بد است اما خوب در شرایطی مجاز است. نه برادر کتک زدن در هیچ شرایطی مجاز نیست.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/09/28 - 19:52
جناب شیرزاد عبدالهی سلام ! وزارت آموزش و پرورش باید به خود ببالد که کارشناسی مثل شما دارد، شما که در هر موردی صاحب نظر هستید لطفا به بخشی از تفسیر آیه 170 سوره مبارکه بقره توسط آیت الله جوادی آملی هم نظری بیندازید البته اگر ایشان را به عنوان مفسر وکارشناس قرآنی قبول داشته باشید.در ضمن اولا نرم کلاس میانگین نیست بلکه هر کلاس باید دارای استاندارد باشد ضرب المثلی است که گفته می شود "گنه کرد در بلخ آهنگری زشوشتر زدن گردن مسگری"مگر می شود به خاطر مدرسه ای که در یک روستا تعداد دانش آموزانش به حد نصاب نمی رسند تعداد دانش آموزان شهرها را تا تعداد 40 نفر رساند؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/28 - 23:04
آبرادر یا خواهر ناشناس من کارشناس حوزه دین و تفسیر قران نیستم. عرض بنده در حوزه تربیت است که اندک معلوماتی در این زمینه دارم. بحث بنده این است که تراکم بالای دانش آموز در کلاس ، حقوق کم معلم و دیگر مشکلات معلم ، کتک زدن دانش آموز را توجیه نمی کند. دانش آموز در ایجاد مشکلات معلم نقشی نداشته و درست نیست که یک همکار تلافی مشکلات خود را سر دانش آموز پیاده کند و با لگد توی سر دانش آموز بکوبد. ما باید یاد بگیریم هر مساله ای را در چهارچوب خودش بررسی کنیم و آسمان را به ریسمان ربط ندهیم.
پاسخ + 0 0 --
عنایت 1394/09/28 - 22:17
اقای وزیرمحترم،ارامش شما ستودنی است وهمچنین برخوردشدیدبا این اقای کت وشلواری که سوژه بدست هوچی گرها داده است نیزستودنی است و گویااین اقادراستانه ی اعدام است!!!خوب اگه راست بوده وبرخوردشدیدداشته اید خوبه برای ختم غائله اعدامش کنید!! وایکاش برای احقاق حق وحقوق فرهنگیان زحمتکش هم اینقدرجدی بودید. شما که قدرت دارید به شدیدترین وضع برخوردکنیدچه لزومی داشت برای ابروریزی هم که شده ،موضوع را رسانه ایی کنید؟!صداوسیما اگه خیلی شجاع است چراازمقابل دادگستری ها ووضع اسفبار دادگاهها گزارش تهیه نمیکند؟!چراوزارتخانه مطبوع اجازه می دهددعوای خانوادگی مجموعه فرهنگی کشور توسط رسانه ملی انهم درپیک اوج بیننده ازرسانه ملی به سطح جامعه کشانده شود؟! ویااگررفتاراین اقای نااهل که تنهاازاموزش وتربیت ژست باکت وشلوارمخملی را به ارث برده است باید به هزینه کم رنگ کردن کارمعلمی تمام شود؟!!.اقای وزیرمحترم چرابایداجازه دادرسانه ملی با آب وتاب فراوان به چنین مسائلی بعنوان سوژه ،اقدام کندوحرمت معلمین رالگدکوب کند؟ والخ..
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/29 - 11:10
برادر گرامی ! کا در عصر انفجار اطلاعات زندگی می کنیم الان با گسترش تکنولوژی و وسایل ارتباطی بحث شهروند - خبرنگار مطرح است. پنهان کردن خبر روز به روز دشوار می شود. شما هم مثل مسئولان صدا و سیما طرفدار سانسور اخبار نا خوشایند هستید. صدا و سیما اخبار نا خوشایند بخش هایی از حاکمیت مثل قوه قضاییه را سانسور می کند اگر اخبار جامعه را هم مطابق میل گروه های ذینفع سانسور کند می شویم مثل کره شمالی و کلا طلاع رسانی تعطیل می شود.. شما باید صدا و سیما را به خاطر اخلال در گردش آزاد اطلاعات و سانسور بخشی از خبرها سرزنش بفرمایید و نه اینکه طرفدار سانسور اخبار ناخوشایند مربوط به معلمان بشوید بشوید. متاسفانه منطق شما شبیه منطق مسئولان صدا و سیما است.
پاسخ + +1 -1 --
فريدون 1394/09/28 - 22:31
آقاي عبدالهي دانش سفسطه را بهتر از دانش كلاس داري بلدند.پس دوستان ادامه دادن بحث بيهوده است چون براي هرمنطقي پاسخي دارند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/29 - 11:13
فریدون عزیز کجایش سفسطه است. من می گویم معلمان شریف باید کتک زدن دانش آموز را بدون اما و اگر و شرط و ربط دادن به مسایل دیگر محکوم کنند . دوست عزیز ، معلم که نباید از کتک زدن دانش آموز حمایت کند. این حرف بنده کجایش سفسطه است؟
پاسخ + 0 -1 --
فريدون 1394/09/28 - 23:21
دوستان آقاي عبدالهي دانش سفسطه بهتر ازدانش كلاس داري آموخته اند پس ادامه بحث بيهوده است زيرا براي هربحث منطقي پاسخي سوفسطايي دارد.
پاسخ + 0 0 --
معلم 1394/09/29 - 16:13
آقای عبدالهی، درک فحوای کلام معلمانی که اینجا نظر داده‌اند اینقدر برای شما سخت است؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/29 - 23:00
بله درک می کنم که همکاران چه می گویند . می گویند رسانه ها علیه معلم توطئه کرده اند . این حرف واقعیت ندارد. می گویند پاسبان و قاضی و پزشک هم تخلف می کنند . این حرف درسته در هر صنفی افراد متخلف هستند. عرض بنده این است که از کار خلاف در هیچ صنفی حمایت نکنیم. می گویند هزاران معلم فداکار هر روزه در حال خدمت عاشقانه به دانش آموزان هستند. این حرف درست است اما فداکاری هزار نفر تخلف یک نفر را موجه نمی کند. می گویند معلم نقش پدر را دارد و حق دارد کودک را تنبیه پدرانه بکند. عرض بنده این است که پدر و مادر هم طبق قانون و اخلاق حق ندارند کودک خود را تنبیه کنند. می گویند صدا و سیما و رسانه ها علیه معلم تبلیغ می کنند. عرض بنده این است که این تصور غلط است. هر روز صدها خبر در باره تخلف افراد در صنف های مختلف منتشر می شود. درسته صدا و سیما اخبار زیر مجموعه برخی نهادها را سانسور می کند اما به جای تشویق سیما به سانسور اخبار ناخوشایند معلمان از صدا و سیما بخواهیم همه اخبار را پوشش دهد و دست از سانسور خبری بردارد.
پاسخ + 0 0 --
مجتبی گودرزی 1394/09/29 - 20:01
سلام. آقای شیر زاد عبد الهی
اگر چه در یک اقدام ناجوانمردانه تنبیه معلم الیگودرزی را با حادثه بیمارستان خمینی شهر پیوند داده اید.
از جنابعالی که خود را شخصیت رسانه ای می دانید انتظار دارم نسبت به بررسی خشونت های آشکار ونهان نظام اجتماعی اقدام نمایید. اگر چه همگان این خشونت ها رابه خوبی احساس می کنند. بنده به یک مورد خشونت پنهان نظام اجتماعی اشاره می کنم. تا( مشتی باشد نمونه خروار)
جوانان بیکار شهر من که با تحصیلات بالا از فرصت های شغلی محروم هستند و نمی توانند ازدواج نموده و تشکیل خانواده دهند، آیا در معرض تنبیه نیستند، به نظر من این جوانان وخانواده هایشان نه تنها در معرض تنبیه بلکه در معرض شکنجه قرار دارند. راستی مسؤل این خشونت ها ی آشکار ونهان هم فرهنگیان هستند.؟
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/29 - 23:17
جناب گودرزی درست می فرمایید که فقر و بیکاری ریشه بسیاری از جرایم اند. مشکلات باید به طور ریشه ای حل شوند، اما فقر و بیکاری دزدی را توجیه نمی کند. کتک زدن بچه ها از سوی پدر و مادر و معلم و ناظم عملی غیر اخلاقی و خلاف کنوانسیون حقوق کودک و اعلامیه جهانی حقوق بشر و قوانین ایران و اخلاق انسانی است. دفاع از تنبیه بدنی تحت هر عنوانی و با هر بهانه ای مایه شرمساری انسان است. دفاع یک معلم از تنبیه بدنی به مراتب بدتر از دفاع یک پدر بیسواد از تنبیه بدنی است. چرا؟ چون معلم نقش تربیت کننده دارد . معلمی که کودکی را کتک می زند و یا از کتک زدن بچه ها به طور نظری دفاع می کند علیه اصول تعلیم و تربیت مدرن قیام کرده است. صلاحیت حرفه ای خود را از دست می دهد.کار این معلم مثل دکتری است که به جای دارو به بیمار خود سم تزریق کند. مثل پلیسی است که از دزدی و قانون شکنی حمایت می کند. مثل آتش نشانی است که خانه مردم را آتش می زند. دفاع برخی همکاران از تنبیه بدنی در شرایط جاص واقعا به منزلت و جایگاه معلم در جامعه آسیب می زند.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/29 - 23:26
تجمع معلمان الیگودرز اگر در اعتراض به سانسور خبری صدا و سیما و پخش اخبار گزینشی از این رسانه برگزارشده درست بوده . اما در نامه ای که دوستان الیگودرزی منتشر کرده اند به طور ضمنی از فعل همکار کت و شلوار قهوه ای حمایت شده است. ما موظفیم که از همکاران خود دفاع کنیم اما حق نداریم از معلم متخلف و قانون شکن حمایت کنیم. الان حدود 1000 معلم به خاطر جرایمی مانند کلاهبرداری ، بدهی ، اعتیاد و مسایل جنایی و کیفری زندانی هستند. همبستگی صنفی شامل اینها نمی شود. البته باید به اینها کمک کرد اما نمی توان از جرایم آنها دفاع کرد. برادر عزیر باورکنید کتک زدن کودکان در عرف بین المللی از فروش مواد مخدر و اعتیاد و دزدی قبیح تر است. چرا به دست خودمان منزلت معلم را پایین می آوریم؟ دفاع از تنبیه بدنی در قرن بیست و یکم آنهم از سوی معلم با هر توجیه و علت تراشی یک فاجعه ملی است.
پاسخ + 0 -1 --
فريدون 1394/09/29 - 20:13
دوستان آقاي عبدالهي دانش سفسطته را ازدانش كلاس داري بهترآموخته بنابراين ادامه بحث بيهوده است زيرا او پاسخ هربحث منطقي را به شيوه سوفسطا ئيان خواهد داد.
پاسخ + 0 -1 --
فريدون 1394/09/29 - 20:14
آقاي مدير خودشو زده به خواب
پاسخ + +6 0 --
حسن درویشی 1394/09/29 - 22:23
کاش همکاران به صورت مورد به مورد نوشته ی جناب شیرزاد عزیز را نقد می کردند و معایب وضعف ها و نواقص ان را عیان می کردند وجوابی منطقی می دادند متاسفانه در بیشتر اعتراض هایی که به مقاله ی استاد شیرزاد عزیز شده یا خارج از موضوع مقاله صحبت شده یا برچسب های به ایشان زده شده
خارج از موضوع صحبت شده چون جناب شیرزاد می گویند تنبیه بدنی دانش اموز به هر علتی ممنوع است شما حتی یک قاتل را هم اگر شلاق بزنی بدون اینکه محاکمه ای شده باشد وحکمی صادر شده باشد جرم انجام داد ه اید
و یا برچسب هایی مانند سفسطه گر مدافع دولت مدافع وزیر تحقیر کننده معلم وغیره به ایشان زده شده است
همکاران عزیز ما همه در کلاس تدریس کرد ه ایم وبیشتر مان هم گاهی عصبانی شده ایم وحتی ممکن است با دانش اموزی برخورد فیزیکی کرده باشیم وهم اینکه همه می دانیم در طول چند دهه در حق معلمان اجحاف صورت گرفته جناب شیرزاد هم در این مقاله هیچ گاه این موارد را نفی نکرده فقط ایشان گفته اند تبیه بدنی دانش اموز ممنوع است چون کاری ضد تربیت خلاف عرف وخلاف شرع و خلاف قانون است اگر شما دلیلی قانونی دارید بر رد این سخنان لطفا بفرمایید
پاسخ + 0 -2 --
ر.کریمی 1394/09/29 - 23:31
خلاصه جنابعالی در توجیه خودتان زیاد سفسطه به خرج می دهید . همچنانکه در فلسفه دور تسلسل باطل است.خدا هدایتشان کند!
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/09/30 - 08:41
جناب کریمی عزیز بحث کردن با کُرکُری خواندن فرق می کند . شما برای راهنمایی من بهتر است اول سفسطه را تعریف کنید و سپس نمونه های مشخصی از سفسطه در نوشتار بنده را نشان دهید. اگر این کار را بکنی بنده از شما خواهم آموخت و سپاسگزارتان خواهم بود و احتمالا از این تسلسل گمراهی خارج می شوم . از دعای خیر شما هم ممنونم . آمین.
پاسخ + 0 -4 --
عنایت 1394/09/30 - 09:54
1-تنبیه درقاموس شریعت اسلام مذموم ولی به حدضرورت لازم است،شایداین حرکتی که این اقا انجام داده کاراته کا بوده وخواسته بچه هاراتشویق به ورزش کنه درعین حال قران می فرمایداگرزنان سرپیچی کردند والضربوهن البته باچوب مسواک انان راتنبیه کنید.
2-ورود موبایل و تبلت به مدارس ممنوع است برطبق بخشنامه وزارت و ادارات کل به ومناطق ومدارس.
3-هرگونه فیلمبرداری و عکس برداری درکلاس درس ممنوع و غیرقانونی است
4-پخش عکس وفیلم مبتذل توسط دانش اموزان جرم ودانش اموزخاطی ازمدرسه اخراج خواهد شد
5-هرگونه توهین واهانت به دبیران درحین انجام وظیفه جرم می باشدومرتکبین ان مجازات خواهندشد
6-توهین به دانش اموز جهت حفظ کرامت انسانی خلاف است.
پس همکاران محترم مواظب باشندآرامش خود راحفظ کرده وباسعه صدر همچون شیری که ازکنار آهویی میگذرد،ازکنار بی انظباتها که مخلان امنیت فردای جامعه هستند به سلامتی بگذرندوخودرا به دردسرنیاندازند،می دانید که چه راست برویدحقوقتان بیشترضایع خواهدشدوچه کج برویدضمانت قانونی و قضایی نیست که حمایت کند.پس صبربباید تادولت بهاربدمدوکلیدپوسیده تدبیررانوکند. والخ ....
پاسخ + +2 -3 --
ali 1394/09/30 - 14:52
اقای عبدالهی .بنده با تنبیه بدنی موافق نیستم .ولی سوال این است .که شما یکطرفه به دادگاه می روید . چرا همیشه معلم ؟
ایا علت عصبانی شدن ناگهانی وی را هم پرسیدید ؟ ودرمطلب تون نوشتید؟خیر . زیرا حرف های شما همه بی ارزش است . حرفی ارزش گفتن دارد که همراه با دلیل ومنطق باشد .
1 - دلیل تنبیه معلم چه بوده است ؟
2 - معلم چند بار به این دانش آموز تذکر داده است ؟
3 - امثال شما چند نفر پرسیدند که ایا این دانش آموز در کلاس چگونه رفتار می کند؟
4 - ایا جامعه و خانواده به این دانش آموز گفته که احترام معلم از والدین بیشتر است ؟
5 - در کدام برنامه ویا سخنان شما و جامعه به دانش آموز گفته شده که باید در مدرسه به قوانین مدرسه احترام گذاشت
و......
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/01 - 00:25
آقای علی خوشحال که با تنبیه بدنی موافق نیستی .اما متاسفانه ادامه صحبت شما حاکی از این است که در شرایط خاص تنبیه بدنی را مجاز می دانی . اینجا دادگاه نیست . حتی اگر اینجا دادگاه باشد مدافعان عمل دبیر الیگودرزی هم نظرات خود را نوشته اند. حرف بی ارزش من در مخالفت با تنبیه بدنی دانش آموزان (کودکان)، تحت هر شرایطی و در هر موقعیتی و بهر بهانه ای ، مستند به اعلامیه جهانی حقوق بشر ، کنوانسیون حقوق کودک ، مقررات آموزش و پرورش ، مبانی علوم تربیتی و اصول روانشناسی و قوانین کیفری جمهوری اسلامی است. شما بفرمایید فرمایش با ارزش شما در تجویز تنبیه بدنی در شرایط خاص مستند به چیست؟ دور از جان شما ما که از روی بخار معده که نباید اظهار نظر کنیم. برای اظهار نظر عالمانه در باره هر موضوعی باید حداقل معلومات در باره آن موضوع را داشته باشیم براد عزیز.
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/01 - 00:36
اما پاسخ سوالات شما
1- دلیل تنبیه بدنی احتمالا بی انضباطی دانش آموز بوده ، در هیچ شرایطی معلم حق ندارد با لگد و مشت به جان دانش آموزان بیفتد.
2- اگر هزار بار هم تذکر داده باشد باز هم دبیر حق ندارد دانش آموز را کتک بزند .
3- رفتار دانش آموز بد بوده . دانش آموز بی تربیت بوده . اما باز هم دبیر حق ندارد دانش آموز بد اخلاق و بی تربیت را کتک بزند.
4- اگر دانش آموز به معلم بی احترامی کند باز هم معلم حق ندارد دانش آموز را کتک بزند.
5- اگر دانش آموز به قوانین مدرسه احترام نگذارد باز هم معلم و مدیر و ناظم حق ندارند دانش آموز را کتک بزنند.
6- عرض بنده فقط در باره ممنوعیت کتک زدن و تنبیه بدنی دانش آموزان است.
7- تنبیه و تشویق جزء لاینفک تعلیم و تربیت است اما تنبیه بدنی خط قرمز تعلیم و تربیت است.
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/10/01 - 13:17
سلام با توجه به اینکه باز هم می گویم تنبیه بدنی کار صحیحی نیست بنده از سخنان شما چنین برداشت کردم که شما اساسا طرفدار حق نیستید .
1 - چون شما بدون معلم ودانش آموز دادگاه تشکیل دادی وحکم بریدی وکار معلم را محکوم کردید.
2 -به نظر شما معلم باید درحد یک مبصر باشد که دانش آموزان هرچه گفتند بگوید چشم بدون کوچکترین بی احترامی ( وهر عملی که باب دل دانش آموزان باشد)
3 -چرا ننوشتید وظیفه یک دانش آموز در قبال معلم چی می باشد؟چرا شما وسایرین چنین قدرتی ندارید .که به دانش اموز بگویید وظایفش درقبال مدرسه ومعلم چیست ؟ وایا او به این وظایف عمل کرده یا خیر؟
پاسخ + 0 0 --
ali 1394/10/01 - 13:18
4 - خط قرمزی که فرمودین چیست ؟ وکجا می باشد ؟ایا کتک زدن معلم توسط دانش آموز ؟ ایا کشتن معلم توسط دانش آموز؟ ایا کتک زدن معلم توسط اولیای ؟ و ایا های دیگر
5 - تنبیه یکی دوتا چوب در حد معمول کف دست می باشدکه اثری هم برجا نگذارد( فقط به عنوان پا ترس نه چیز دیگری )، نه با مشت ولگد افتادن به جان بچه ، نه کشیده زدن توی گوش بچه و نه های دیگر
6 - ای کاش اینقدری که شما و سایرین طرفدار دانش آموز بودید کمی هم به فکر مشکلات فکری و غم های درونی معلم بودید انگاه نتیجه انرا می دیدید که طفل گریز پای را جمعه به مکتب می اورد
ممنون از شما که مطلب را خواندید وپاسخ دادید به امید پیشرفت روزافزون شما
پاسخ + +1 -4 --
عنایت 1394/09/30 - 16:04
این آقای شیرزاد کارش خیلی درسته!معلومه ایشان تصورشان ازمعلمی،افرادی هستند قصی القلب،خشن،بداخلاق،بی سواد،نداشتن اراده برای کلاس داری،دست بزن داشتن(شعارهمیشگی زنان ناسازگاردرزندگی)،وغیره غیره.......... درست است تنبیه درست نیست،اون دانش اموز سوم راهنمایی که معلمش را چاقو زد و فرارکرد،چکارش کردند؟!اگه کسی اخبارش راشنیده که لب وزیر تر شده باشه خبربده!اما دریغاکه مشکلی برای یکی از پرسنل راهنمایی پیش آمدوهمه نیروهاومراکزو مراکزانتظامی دست بکار شده ووارد عمل شدندوکمترازیک روز مشکل حل شد! یه بارپدریکی ازدانش آموزان که مامورراهنمایی بودماشینم رامتوقف کردوهمه مدارک رانشانش دادم وایشان بهانه زنجیرچرخ گرفت انهم درمنطقه ای که اصلا"برفی وجود ندارد،بنده پس ازعذرخواهی وقول اینکه تهیه خواهم کرد اماایشان ازجریمه ام که تقریبا"مبلغ30000 تومن بودنگذشتندوآخرامردرجوابم گفتندبنده خط جاده رامیشناسم و کاری ندارم که شما چکاره هستید،که البته خودم راشناسایی ندادم،بنده ام درجواب ایشان گفتم باشه اشکال نداره بنده هم ازاین به بعدقلم را میشناسم وبرگ امتحانی وخط کتاب راوکاری ندارم دانش اموزکیست و پدرش کیست.والخ...
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/01 - 00:54
جناب عنایت عزیز :
1- از دید من اکثر معلمان انسانهای مهربان و با اخلاق و با سواد هستند اما عرض بنده در باره قباحت "تنبیه بدنی" توسط برخی همکاران بود. بنده حتی در مورد شخصیت معلم کت و شلوار قهوه ای هم اظهار نظر نکرده ام. 2- فرمایش شما در مورد تقابل معلم و دانش آموز و مقایسه معلم با پاسبانها هم خیلی سبک و مغایر شان و جایگاه معلم است. 3- مگر شما قبل از اینکه جریمه شوی بر اساس شغل اولیا نمره می دادی که به مامور گفته ای: "بنده هم ازاین به بعدقلم را میشناسم وبرگ امتحانی وخط کتاب راوکاری ندارم دانش اموزکیست و پدرش کیست.والخ.." 4- اینجا همه معلمند ولی یه لحظه تصور کن این حرفها را به عنوان معلم در فضای عمومی بزنی . دیگران چه قضاوتی در باره شما به عنوان معلم می کنند؟ 5- من فکر می کنم ضربه اصلی به منزلت و جایگاه اجتماعی معلمان را صدا و سیما و مطبوعات و وزیر و... نمی زنند. ضربه واقعی را برخی همکاران با رفتار و گفتار خود می زنند. مثل بازیکنانی که به دروازه خودی گل می زنند.
پاسخ + 0 0 --
عنایت 1394/10/01 - 01:35
در کامنت قبل منظورراهنمایی ورانندگی است. و الخ ...
پاسخ + +2 -1 --
عنایت 1394/10/01 - 22:06
جناب شیرزادوای بحال دانشجویان و یا دانش اموزانی که شما بااونا سروکاردارید. بسیاربرایتان متاسفم که یه ذره درک سخنان درکامنت های قبل راندارید. علامت استبداد یکیش همینه که پذیرش حرف حق راندارید.شمابامعلم میانه خوشی نداریدومعلومه شمشیرتان رابرای این قشرمحترم ازروبستید.وای اگراین تفکرات شمادریک مجموعه ای که شما دران کارمی کنیدحاکم باشد.میشهرزومه خودرانقل کنیدتاما بهترشمارابشناسیم؟ تابازبان خودتان باشما صحبت کنیم؟بسیارتاسف باراست که یه کلام ازسخنانم رانفهمیدید.فقط اصرارتان براین است که کتک بداست ومعلم خاطی راباید محکوم کرد.خداهدایتتان کند.لطفا"به دنبال منافع خودباشیدمعلمان سخنگونمی خواهند!!
پاسخ + +1 -1 --
عنایت 1394/10/02 - 09:12
جناب شیرزاد خان؛که حیثیت وآبروی فرهنگیان رابخاطر یه کلیپ دروغین بردید و مقام ومنزلت معلم را امثال جنابعالی بانسبت دادن معلم به کت و شلواری تحقیر کرده ای که از آدم های حقیر سر میزنه،امروز 2 آذر1394 است و حقوق معلمان را واریز نکرده اند ،شمائیکه حنجره خود را برای کلیپ ساختگی دریده اید، چرادهان بسته ایدو سخن رانی و سفسطه گویی نمی کنید؟ثابت شد اون کسی که ازروی باد معده حرف می زند امثال شمائید نه فرهنگی محترمی که ازمزد ناچیز خودش میزند و کفش و لباس می خرد برای دانش اموز فقیرش،فیش های حقوقی فرهنگیان رادیده ای، اگرندیده ای حتما"ببین که معلمان چگونه سخاوتمندانه بطور ثابت ازحقوق ماهانه انان برای کمیته امدا وموسسات خیریه چقدر کم می شود و الخ .....
پاسخ + 0 0 --
شیرزاد عبداللهی 1394/10/02 - 11:21
همکار محترم : 1- کلیپ منتشر شده دروغین نبود بلکه محتوای این کلیپ توسط مسئولان رسمی و معلمان الیگودرز تایید شد. 2-کسی که دانش آموز را کتک می زند یا از کتک زدن دانش آموز حمایت می کند آبروی معلم را می برد یا کسی از این عمل انتقاد می کند؟ 3- تاخیر در پرداخت حقوق معلمان قابل انتقاد است اما ربطی به موضوع بحث ما ندارد و مصداق از این شاخه به آن شاخه پریدن است. 4- فرهنگی محترمی که به " مزد نا چیز خود " اعتراض می کند کار خوبی می کند. اما با پیش کشیدن مزد و مشکلات نمی توان کتک زدن بچه های مردم را توجیه کرد. بچه ها نقشی در کم و زیادی حقوق معلمان ندارند.شما شجاعی و دست بزن داری بزن تو گوش مدیرکل . 5- معلمان وظیفه شناس ، معلمان صبور ، معلمان نیکوکار و مهربان و انساندوست فراوانند و قابل احترام، اما آن معلمی که دانش آموز را کتک می زند بیشترین ضربه را به معلمان شریف و صبور و بخشنده می زند. 6- کتک زدن دانش آموز به لحاظ عقلی ، علمی ، تربیتی ، انسانی و اخلاقی قابل دفاع نیست. حتی کتک زدن حیوانات هم جایز نیست.
پاسخ + 0 0 --
عنایت 1394/10/02 - 16:47
هرچه باشد مدیرکل و وزیردراختیارونزدیک شماست. بعدشم الحمدالله درطول مدت خدمتم تاکنون دست روی کسی بلند نکرده ام چون بامنطق زبان و ایمانم اورا ساکت کرده ام ونیازبه تنبیه نشده،دانش اموزانی که شرارت میکنند دوستانشان میگویند فلانی چرا پس گردنیشون نمیزنی واونا راتنبیه نمیکنی؟البته کسانی که کوتاهی میکنندوریاست رابرخدمت صادقانه ترجیح داده اند بایستی با تخم مرغ گندیده سراغشان رفت نه سیلی! بخاطر اینکه رسول گرامی اسلام فرمودند(بصورت حیوانات بخصوص گوسفند)سیلی نزنیدکه آن حیوان زبان بسته است و سرش به کار خودش است،علف و آب زمین خدا رامیخورد وبه شما گوشت وشیر می دهد.پس به صورت حیوان هم نباید سیلی زد چه برسد به مدیرکل ویا وزیری"! و الخ .....
پاسخ + 0 0 --
عنایت 1394/10/04 - 01:56
عمل زشت صداوسیما درپخش کلیپ ساختگی ودروغین در آستانه انتخابات محکوم است.فرنگیان بیدارند وقلم ها ودستان منحرف رادرجهت هدایت اهداف نفسانی خواهد شکست واجازه نخواهنددادباتسری چنین حرکتهای زشت و نابخردانه به سطح جامعه حیثیت و آبروی انان مورد خدشه قراربگیرد.اگردرگوشه ای ازاین مملکت چنین اتفاتی رخ دهدلازمه آن برخورد ازطریق مبادی ذیربط است نه شیوع درسطح عامه.وقلم زنان مغرض مواظب قلم شکسته خود باشندکه ازن والقلم آنان چه تراوش می شود.آیایه قاضی اگه زنا کند همه قاضی ها چنین اند،اگه یه مامور نیروی انتظامی به گروهی از افغانیان بگویدگوساله ها،پس همه اینطورند؟!اگه رئیس یه بانک مثلا"بانک صادرات فارس اختلاس کند پس همه چنین اند؟!اگه استاد دانشگاهی بادختران دانشجوروابط نامشروع داشته باشد واز دانشگاه اخراج شودپس همه اساتید اینچنین اند؟اگه مثلا"مدیرکل جهادکشاورزی
یکی از استانها اختلاس کندپس همه چنینند؟اگه دراصفهان پزشکی بخیه ازچانه کودکی بکشدپس همه پزشکان چنین اند؟ والخ...
پاسخ + 0 0 --
عنایت 1394/10/04 - 17:19
واما درود و سلام بر شما که این احترام را برای مخاطبان قائل هستید که نظرات را بی کم وکاست میگذاریدکه جای تشکرآن رادارد،ایکاش طرزفکرتان را نسبت به بدبینی و منفی بافی به خالص ترین قشر جامعه مورد تجدید نظرقرارمی دادیدومثبت تر می اندیشید. باتشکرفراوان ازاین عملکرد خوب.
پاسخ + 0 0 --
فیلو 1395/07/25 - 01:15
شما را به خدا این چه وضعیه اینامعلمند یا داعشی چند روز پیش هم در منطقه بزینه رود از توابع شهرستان خدابنده استان زنجان مدیری به نام نصیحت گو دانش آموزی را آنچنان مورد ضرب وشتم قرار داده که دانش آموز به صورت بیهوش به بیمارستان قیدار اعزام وتحت درمان قرار گرفته شما را به خدا با این معلم نماها برخورد جدی بکنید این موضوع را نیز در فضای مجازی منتشر کنید
پاسخ + 0 0 --
شهباز 1395/11/20 - 21:20
در اسلام کسی که شراب بخورد شلاق میزنند . کسی که دزدی کند انگشتش را قطع میکنند . چشم کسی را به عمد کور کنی قصاص برابر ؛ چشمت را کور میکنند . برای سامان داشتن ونظم در جامعه تنبیه لازم است . معلم را به کسی یا چیزی منفور تشبیه نکن . اگر دانش آموز ، مودب و درس خوان و منضبط باشد چرا معلم او را تنبیه میکند پس هر عملی را عکس العملی است در جهت مخالف . آدم باسواد تو که این مسایل را خودت میدانی .حتما تو از آن آدم های شکست خورده و درس نخوان بوده ای . البته من مخالف تنبیه بدنی هستم ولی به آدمش .
پاسخ + 0 0 --
شهباز 1395/11/19 - 22:21
درد معلم را کسی میداند که معلم باشد . برای تنبیه خلافکار در خیابان و اماکن عمومی که به تذکر و اخطار پلیس توجه نمیکند از باتوم استفاده میکنند . اینکار تنبیه مدرن است جناب شیرزاد . دانش آموزی که به هیچ چیز پایبند نیست نه ارزش علم و مدرسه را میداند و نه درست در خانواده تربیت شده است پس مستحق هر گونه تنبیهی است . اگر معلم اورا کتک بزند باید در دادگاه حاضر باشد وقتی دانش آموز معلم را کتک بزند آیا قانونی است که او را به دادگاه بفرستد ؟مگر در خود دین اسلام برای متخلف تنبیه بدنی وجود ندارد / آقا برو فکر کن بعد حرف بزن . به ساحت مقدس معلم توهین نکن .

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور