صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس :

آموزش و پرورش در بحث هفتاد و نهم گنجانده شده؛ درصورتی که با توجه به اهمیت آن باید اولویت اول مملکت باشد/ فوق‌برنامه‌های ۴ساعته و ۶ساعته نوعی خشونت است/ در مدارس ۶سال ابتدایی هیچ نوع مشاوره‌ای وجود ندارد

اطلاعات در مدارس حبس بود و از مدارس به صورت واضح و شفاف بیرون نمی‌رفت اما مدتی است که این اطلاعات به گوش مسئولان می‌رسد/ چشم و هم‌چشمی یک رفتار یا خصیصه‌ای است که برخی از دانش‌آموزان آن را دارند/ متاسفانه مدارس با کمبود مشاور در این قضیه روبه رو است/ مسئولان کشور آموزش و پرورش را دغدغه ملی و اولویت اول قرار نداده‌اند/ زمانی که معلم، مدیر و مسئولان آموزش و پرورش دغدغه مالی داشته باشند، برخی امور دیگر مثل مسائل تربیتی و پرورشی وارد حاشیه می‌شود و امر پرورش مشاوران در مدارس کمرنگ می‌شود لذا تا دیر نشده باید این مشکلات برطرف شود....

الویت آموزش و پرورش و فوق برنامه های مدارس و مشاوره مدارس ابتدایی

گروه اخبار/

فاطمه سعیدی با اشاره به برخی آمار و گزارش‌ها درباره خودزنی برخی دانش‌آموزان در مدارس از جمله تیغ زنی در ۲، ۳سال اخیر گفت: تیغ‌زنی از جمله رفتارهای پرخطر به شمار می‌رود که چند سالی است در مدارس مشاهده می‌شود؛ البته کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، زیرمجموعه‌ای به نام کمیته اجتماعی دارد و مقرر شده تا جلسه روز ۱۰بهمن کمیسیون، گزارشی درباره این قضیه که یکی از آسیب‌های اجتماعی فعلی در مدارس است، تهیه و در کمیسیون ارائه شود.

 

آسیب‌های اجتماعی در مدارس بیشتر نشده؛ اطلاع‌رسانی شفاف‌تر شده است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمار آسیب‌های اجتماعی بالا نرفته است، افزود: اخیرا آسیب‌های اجتماعی مدارس شفاف‌سازی می‌شود زیرا اطلاعات در مدارس حبس بود و از مدارس به صورت واضح و شفاف بیرون نمی‌رفت اما مدتی است که این اطلاعات به گوش مسئولان می‌رسد؛ به همین علت مردم تصور می‌کنند آمار آسیب‌های اجتماعی بالا رفته است در حالی که این قبیل آسیب‌های اجتماعی کمابیش در مدارس و همه جا وجود داشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تیغ‌زنی و برخی رفتارهای این چنینی در مدارس نوعی اعتراض بچه‌گانه یا نوجوانانه است، به سابقه مدیریتی خود در مدارس اشاره و تصریح کرد: چشم و هم‌چشمی یک رفتار یا خصیصه‌ای است که برخی از دانش‌آموزان آن را دارند و زمانی که می‌بینند دوست یا همکلاسی خود فلان کار را انجام داده، می‌خواهند خود نیز آن را تجربه کرده و حس دوست و همکلاسی خود درک کنند؛ سرایت کردن پدیده تیغ زنی به همکلاسی‌ها هم در این مقوله قابل ارزیابی است.

 

کمبود جدی مشاوره در مدارس

وی افزود: اگرچه رفتار برخی افرادی که دست به این کار می‌زنند می‌تواند ریشه در خانواده آن دانش‌‌آموز داشته باشد که چنین مسائلی باید بررسی شود؛ اما متاسفانه مدارس با کمبود مشاور در این قضیه روبه رو است؛ به طوری که در مدارس ۶سال ابتدایی هیچ نوع مشاوره‌ای وجود ندارد و زمانی که دانش‌آموز وارد مقطع متوسطه اول و دوم می‌شود، مشاوره‌ها حالت مشاوره تحصیلی پیدا می‌کند و مشاور زبده، نخبه و تحصیل‌کرده در این امر در مدارس دیده نمی‌شود.

 

آموزش و پرورش در اولویت نباشد، جامعه دچار مشکل می‌شود

سعیدی ضمن تاکید بر نیاز جوان‌ها به مشاوره و ریشه یابی این مسائل در مدارس گفت: با مشاهده اولویت‌ها در برنامه ششم توسعه درخواهیم یافت که آموزش و پرورش در بحث هفتاد و نهم (۷۹) گنجانده شده؛ درصورتی که با توجه به اهمیت آن آموزش و پرورش باید اولویت اول مملکت باشد چرا که خروجی مدارس کشور وارد جامعه می‌شوند و زمانی که خروجی‌های مدارس در جامعه دچار آسیب‌های اجتماعی باشد، بالتبع جامعه نیز دچار مشکل خواهد بود.

 

کادر آموزش و پرورش درگیر مسائل مالی هستند/ امور پرورشی کمرنگ شده است

عضو کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از اینکه مسئولان کشور آموزش و پرورش را دغدغه ملی و اولویت اول قرار نداده‌اند، خاطر نشان کرد: در حال حاضر وزیر آموزش و پرورش و معاونان وی دغدغه بودجه را دارند؛ زمانی که معلم، مدیر و مسئولان آموزش و پرورش دغدغه مالی داشته باشند، برخی امور دیگر مثل مسائل تربیتی و پرورشی وارد حاشیه می‌شود و امر پرورش مشاوران در مدارس کمرنگ می‌شود لذا تا دیر نشده باید این مشکلات برطرف شود.

 

فوق‌برنامه‌های ۴ساعته و ۶ساعته نوعی خشونت است

وی پیشنهاد داد: نیروی متخصص مشاوره در مدارس به خصوص مدارس دخترانه کشور تامین شود و این تامین نیرو صرفا فیزیکی نباشد. ضمن آنکه مدارس دخترانه کشور باید از ابتدا مشاوران متخصصی داشته باشند تا زمان دانش‌آموزان به صورت بهینه پر شود؛ چراکه خشونت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در مدارس فقط خشونت‌های فیزیکی نیست و بسیاری از افراد نمی‌دانند برخی از رفتارها خشونت است؛ مثل ساعات اضافه‌ای که برای دانش‌آموز فوق‌برنامه می‌گذارند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به تمرکز بیشتر بر آموزش و کمتر شدن بار پرورشی در مدارس گفت: فوق‌برنامه‌های طولانی نوعی خشونت است و زمان دانش‌آموز را که به  تفریح، استراحت، مطالعه، گردش و در کنار خانواده بودن او اختصاص دارد، می‌گیرد؛ بنابراین لازم است آموزش و پرورش مسائل آموزشی و پرورشی خود را احیا کند.

خبرگزاری خانه ملت

یکشنبه, 03 بهمن 1395 22:51 خوانده شده: 1227 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +16 -1 --
سلیمانی 1395/11/03 - 23:53
در مدارس با ایجاد طرحهای بسیار و غیر درسی و جلسات خارج از تایم مدرسه و برنامه هایی که باعث اتلاف و قت معلمان می شود باید گفت که معلمان مرد کمتر در این طرحها شرکت میکنند اما معلمان خانم بیشتر در این کارهای بیهوده که باعث ضعف معلمان می شود و جایگاه آنها را در مدرسه و نزد مدیران پایین می آورد شرکت میکنند بهتر است یک هماهنگی و اتحاد بین معلمان ایجاد شود و با عدم شرکت سراسری معلمان را از لوث این برنامه‌ها ی بی خود پاک گردد
پاسخ + +16 -1 --
سلیمانی 1395/11/03 - 23:56
عضو هیئت رئیسه باز هم به جای اینکه فکر وقت معلمان باشد فکر اذیت شدن دانش آموزان است احتمالا آقازاده اذیت شده اند و به تفریح بیشتر نیاز دارند چرا حرفی از معلمان نزده؟؟؟؟
پاسخ + +13 -1 --
ایران 1395/11/04 - 00:04
امسال مدرسه ما به علت تغییر مدیر به اجبار از اولیا البته با لحن ملتمسانه داره پول میگیره ودر عوض ما معلمان را درفشار گذاشتن که نمره مستمر بالا امتحان راحت وتصحیح خوب ورقه ونادیده گرفتن خطای دانش آموز به مدرسه کمک کنیم. البته دراین راه معلم را با توبیخ درحضور اولیا ودادن ورقه نظرسنجی توسط دانش آموز نیز استفاده میکنند.
پاسخ + +8 0 --
معلم ناامید 1395/11/04 - 17:09
شاید باورش سخت باشه اما در کلاسهای شلوغ حاشیه شهر مشهد در متوسطه اول ک تدریس میکنم هستند دانش اموزان مشکل دار روح و روان و شر وبی انضباط و...ک مثلا با هرزبانی توضیح میدم بازم سرکلاس رفتارهای برهم زننده نظم دارند مثل سوت زدن و...!!!
پاسخ + 0 0 --
علی 1395/11/04 - 20:47
این گونه دانش آموزان باید اخراج و به دار التادیب فرستاده شدند وبا والدین آنها به علت غفلت در تربیت افراد مفید برای جامعه اراذل و اوباش تحویل اجتماع می دهند اما کو قانون کجاست فرهنگ قدیم آریایی کجایند مردان بزرگ تاریح ساز واقعا روزگار سیاهی را معلمان می گذرانند کشورهای عربی را ببینند از توحش به کجا ریسیده اند وما از تمدن به کجا رسیده ایم
پاسخ + 0 0 --
م.ن 1395/11/04 - 22:27
ضدخشونت راهنمایی اش کردی.علی اقا.نسل جدیدبا نسل قدیم وحتی نگاه جامعه ووالدین امروزی فرق میکنه.
پاسخ + +7 0 --
چغندربگ 1395/11/04 - 19:36
معلم اصلا مهم نیست! حقوقش کم باشه، اضافه کاریشو یکسال ندن، مزایاشو کم کنن، تعداد دانش آموزان هرکلاس ۴۰ نفر بشه و ..... هیچی نمیگه! تازه انتخابات و امتحان نهایی و کنکور و ....عین ساعت برگزار میکنه اونم تقریبا رایگان! خوب دیگه ی آدمی که اینقدر نجیبه، معم نیستش که!
پاسخ + +8 -1 --
فرهنگی 1395/11/04 - 20:12
معلمی مرده
پاسخ + +10 -1 --
علی 1395/11/04 - 20:55
مجلس متاسفانه هیچ فشاری به دولت برای بهبود حقوق و جایگاه اجتماعی معلمان نمی آورد خصوصی که صحبت میکنند خیلی وعده وعید می دهند اما همین که پایشان به مجلس رسید همه حرفهای خود را فراموش میکنند ودنبال حسابهای حزبی خود می روند

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا از فرآیند انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت مسعود پزشکیان اطلاعی دارید ؟

بلی - 19.3%
خیر - 62.2%
اهمیتی برای من ندارد - 18.5%

مجموع آرا: 399

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور