صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران : تخصیص کدپرسنلی به مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به معنای استخدام آنها نیست

جایگاه کد پرسنلی برای مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی    گروه اخبار /

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران گفت:‌ تخصیص کدپرسنلی به مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به معنای استخدام آنها نیست بلکه برای واریز حقوق و بیمه نیاز به تخصیص کدپرسنلی بود.

براساس مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی مبنی بر به کارگیری مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی به صورت حق‌التدریس بخشنامه‌ای از سوی وزارت آموزش و پرورش صادر شده است که در این بخشنامه به اعطای کدپرسنلی مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی و ورود اطلاعات آنها به سامانه تا تاریخ 4 آذر اشاره شده است.

اما آیا تخصیص کدپرسنلی به مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی ارتباطی به مسئله استخدام آنها دارد؟

محسن بهارلو معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت آموزش‌وپرورش شهرستان‌های استان تهران در این رابطه گفت: تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حق‌التدریسی و آموزشیاران نهضت سواد آموزی به ما اختیار داد تا نیروهای مورد نیاز خود را به صورت حق‌التدریس با توجه به رشته تحصیلی، مقطع،‌ جنسیت، نیاز منطقه و سنوات همکاری از میان نیروهای پیش دبستانی که قبلاً در مراکز پیش دبستانی دولتی یا ضمیمه مدارس دولتی فعالیت کردند، تأمین کنیم.

وی افزود:‌ مصوبه مجلس همچنین این اختیار را به ما داد تا بخشی از کمبودها را از میان نیروهای خرید خدمات آموزشی تامین کنیم.

معاون پشتیبانی و توسعه مدیریت اداره کل آموزش‌ و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: در تبصره 10 ماده 17 قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی آمده است که به کارگیری نیروها الزامی برای استخدام رسمی نیست بلکه این روش راهکاری برای جبران کمبود نیروی انسانی است.

بهارلو با اشاره به اینکه یک هزار و 549 نفر از مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی واجد شرایط بودند اما با توجه به بحث جنسیت،‌رشته و منطقه توانستیم 800 نفر را به کار بگیریم، عنوان کرد:‌ سال آینده ممکن است تغییراتی در وضعیت نیروی انسانی ایجاد شود چرا که تعدادی نیرو بازنشسته می‌شوند و از سوی دیگر فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان را خواهیم داشت.

وی عنوان کرد: استفاده حق‌التدریسی از مربیان پیش دبستانی و نیروهای شرکتی راهکاری برای جبران کمبود نیرو است و تخصیص کدپرسنلی به منزله استخدام آنها نیست بلکه پرداخت حقوق و بیمه این افراد منوط به تخصیص کدپرسنلی است.

انتهای پیام/

تسنیم


آخرین اخبار و تحلیل ها در حوزه آموزش و پرورش ایران و جهان در سایت سخن معلم
با گروه سخن معلم باشید .

https://telegram.me/sokhanmoallem

یکشنبه, 01 آذر 1394 21:06 خوانده شده: 1426 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 0 --
علی 1394/09/01 - 21:18
آن وقت که کد نداشتند مجبور شدید بکار بگیرید حال که کد دارد چطور می توانید این حرف را بزنید ؟
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1394/09/01 - 21:37
طفلک معلمانی که معاونت پشتیبانی اداره شون بهارلو و مدیر کلشون کمره ایه.
پاسخ + 0 0 --
شهرآشوب 1394/09/04 - 02:24
آقای بهارلو انسان با شخصیت و یک رهبر ذاتی در آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران هستند و با آقای کمرئی متفاوت هستند تفاوت آنها از جنس تفاوت دکتر نجفی و فانی است.البته آقای کمرئی انسان خوبی هستند همانند آقای فانی.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/09/01 - 22:09
پس جوانان این مملکت کجا استخدام شوند ؟ بروند کشور های دیگر ؟ پس چرا اینهمه دانشگاه ازاد درست کردید و لیسانس و فوق کیلویی دادید؟ اگر دولت نیاز نداشت چرا هر روز ظرفیت دانشگاه ها را افزایش دادید ؟
پاسخ + 0 -1 --
بیاتی 1394/09/02 - 20:46
تنها راه نجات آموزش وپرورش تعدیل نیرو است، اگر قرار باشد هر کسی باچند روز کار کردن ادعای استخدام داشته باشه پس تکلیف کسانی که از دانشگاه های تراز اول با رشته های مرتبط فارغ التحصيل می شوند چه می شود؟!آن ها کجا استخدام شوند. آموزش پرورش برای تحول نیاز به نیروی خبره دارد نه سیاهی لشگر!!!
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/09/07 - 16:41
گل گفتی واقعا با این طرح مسخره ی حق التدریسی که خارج ازنوبت وخدا میدونه باچه ترفندایی تومجلس رای اورد بعدم با ضعف مدیریتی وسلیقه ای عمل کردن شهرستانها وگرفتن یه عده مربی پیش دبستانی بیسواد که با تایید بعضیاشون دل ادم به حال بچه مدرسه ای ها به درد میاد که چه بی انصافانه تباه شدند حالا هم به این در و اون در میزنن دم این نماینده واون نماینده را میبینند که طرح استخدامیشون تصویب بشه درعوض تصویب طرح ادم جمع میکنیم بیان به شما رای بدهند این وضع اموزش وپرورش ما!!!! پارتی وپول وزور وبیسوادی

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

خیلی زیاد - 12.1%
زیاد - 3%
تا حدودی - 8.5%
تاثیری ندارد - 10.8%
نوعی عوام فریبی و سرکار گذاشتن معلمان است - 65.6%

مجموع آرا: 305

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور