صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

بخشنامه در مورد " تعیین سقف صدور ضمانت بانکی " به علت کثرت اجرائیه ضمانت همکاران !

گروه اخبار/

موضوع " ضمانت " در آموزش و پرورش  رفته رفته به یک  « معضل » تبدیل شده است .

در حال حاضر ، دوایر حسابداری در ادارات آموزش و پرورش با کثرت اجرائیه هایی مواجهند که بانک های وام دهنده به علت پرداخت نشدن اقساط از سوی وام گیرنده ، به ضامن روی آورده اند .

استمرار این وضعیت موجب شده است که « اعتماد » میان فرهنگیان و معلمان به شدت دچار آسیب شده و کم تر معلم و یا همکاری حاضر می شود که ضمانت همکارش را در مدرسه بپذیرد .

آیا صدور بخشنامه هایی نظیر آن چه در پائین آمده است و به کرات در طول سال تحصیلی به مدارس ارسال می شود خواهد توانست مشکل " ضمانت " و " ضامن " را در آموزش و پرورش حل کند ؟

پایان پیام/

تعیین سقف صدور ضمانت بانکی در آموزش و پرورش

یکشنبه, 31 خرداد 1394 14:24 خوانده شده: 34394 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +11 0 --
فرهنگی 1394/03/31 - 16:43
کاش تواین ماه که همه حا گلریزان می گیرنداموزش وپرورش هم برای کمک به معلمهایی که به خاطر ضمانت حقوقشون کم می شه گلریزان می گرفت
پاسخ + +12 0 --
ترابی 1394/03/31 - 22:44
بانکی ها مزایا و سود و فایده اش را می برند ما باید ضامن مردم بشیم خنده دار یا گریه دار نیست؟؟
پاسخ + +17 0 --
یک معلم خسته 1394/04/01 - 09:59
تنها گواهی که در اداره ما به راحتی و در کمتر از 5 دقیقه می توان گرفت گواهی کسر از حقوق است.
برای هر جا ضامن بخواهند ضمانت معلم معتبر است.
تنها دردی که ما برای فامیل و دوست و آشنا دوا میکنیم ضمانت وام های خرد و کلان آنهاست.

اولین ضربه را هم همیشه خودمان میخوریم؟: عدم پرداخت قسط و بسته شدن حساب ما!!!!

کاش این موضوع ضمانت معلم ها به کل منتفی می شد و دیگ هیچ بانکی ضمانت معلم را قبول نمی کرد.
ما هم از رودربایستی با فک و فامیل راحت میشدیم.
از بسکه همه آمدند و ضامن شدیم و حسابمان بسته شد و نتوانستیم به کسی نه بگوییم. بسکه دلمان رئوف است و هر بار اعتماد میکنیم.
پاسخ + +32 -3 --
احسان 1394/04/01 - 10:09
خدایا ببخش بعضی وقت ها از ترس این که کسرحقوق بشم و در خرج زندگی خودم بمونم از ضمانت فرار کرده ام،واقعا بعضی ها غیر قابل اعتماد هستند ما هم که مجهز به علم غیب نیستیم، کاش موضوع ضمانت معلمان از اصل منتفی می شد.
پاسخ + 0 0 --
سجاد 1401/02/10 - 19:42
چرا ببندن
پاسخ + +16 -2 --
ناشناس 1394/04/01 - 13:45
اکنون بانکها زرنگ شده اند دیگر برای ضمانت ،نامه از اداره نمی خواهند و فقط به یک فیش حقوقی اکتفا می کنند و از وام گیرنده سفته می خواهند که معلم امضاء کند .لذا اخیراً وقتی می گوییم اداره برای ضمانت ،نامه نمی دهد می گوید بانک نامه نمی خواهد فقط شما یک کپی فیش حقوقی ارائه دهید کافی است و بعد که وام گیرنده پرداخت نکرد چون دیگر بانکها به صورت الکترونیکی به هم وصل هستند فوری از حساب برداشت می کنند. پس بهتر است تدبیری اتخاذ گردد که تحت هیچ شرایطی ضمانت معلمان پذیرفته نشود و گرنه این بخشنامه هیچ تأثیری برای معلمان ندارد.
پاسخ + 0 0 --
ع ب د 1394/04/03 - 15:02
تنها تدبیر گفتن یک نه بزرگ است.به همین راحتی من سالهاست که از همین شیوه استفاده کرده و به کسانی که برای ضمانت به من مراجعه می کنن خیلی راحت نه میگم.میگم شرمنده امکانش نیست و هیچ توضیح دیگری هم به طرف نمیدم .همین
پاسخ + 0 0 --
تهی 1398/05/30 - 04:57
ای کاش بجای این حرف یکم درد دل اونبدبختی که بهتون رو میزنه برای دوقرون که ضامن بشین درک کنید البته که افراد بد حساب دید برای همه خراب کردند ولی به اون افرادی که دلتون دوراه هست که ضاکن بشین یانه ازش ضمانت بگیری. بابت ضامن. شدن. مثل. صفته یا چک یا سند یا وکالت محضری بابت اون مبلقی که میخواهید ضامن بشید این یادتون باشه پنج انگشت برابر نیست و شاید با ضمانت شما یک زندگی یک خانواده که لنگ دوقرون وام هستن از هم نپاشه این یادتون باشه اگه طرف هیچ کاریم براتون نکنه پیش خدا سرافرازین و برای اخرت بلیت کار خیر نیکی دارید
پاسخ + +18 -4 --
معلم 1394/04/01 - 15:11
يک بار بگوييد نه و خيال خود را راحت کنيد..خود را با ضمانتهاى پى در پى در جامعه و فاميل سبک و کم ارزش نکنيد..مردم ما فراموشکارند و خوبى را بسيار زود فراموش مى کنند..بگذاريد بروند دنبال ضمانت ساير کارمندان که حقوق چند برابر من و شما دارند و الکى و به دروغ اىن طور جا انداخته اند که نمى توانند ضمانت کنند..همکاران شان خود را حفظ کنيد و به جز ضمانت افراد نزديک براى سايرين اىن کار را نکنيد.
پاسخ + 0 0 --
مجید 1394/04/02 - 14:00
شدیداً با حرف شما موافقم، من هم چند سالی هست که همین رویه را پیش گرفته ام. جنگ اول به از صلح آخر است.
اگه فردی برای ضمانت پیشمان آمد، همون لحظه اول با هر بهانه ای که شده از ضمانت خودداری کنیم. به قول همکارمون حافظه ها خیلی کوتاه مدت شده اند. خوبی های آدمو در کمتر از دو روز فراموش میکنند. حالا اگه ضامن نشیم حداکثر در چندماه طرف اینو هم فراموش میکنه. حداقلش اینه که اعصاب خودمون راحته. نگران مسدود شدن حقوق نیستیم.
پاسخ + +4 0 --
احسان 1394/04/01 - 20:34
خوب بانک ها راه دومی در نظر گرفتن و با گرفتن تعهد محضری اصلا نیازی به گواهی کسر حقوق نیست. کاش فکری برای این معضل بشه.
پاسخ + +11 -1 --
احمد 1394/04/01 - 22:39
من برای اولین بار به کسی که میخواست ضامنش باشم « نه» گفتم و ازین به بعد هم خواهم گفت و برایم عادی شد ؛ فقط برای اولین بار سخت است ؛ یک بار «نه» بگویید و نه ماه سر دل نکشید!
هر چقدر ثواب کردیم بس است ؛ کمی هم دیگر کارمندان عزیز ثواب کنند ؛ گفتم قسم خورده ام که ضامن نشوم و دروغ هم نبود ؛
شما هم چنین بگویید و دیگر والسلام !
پاسخ + +5 -1 --
فرهنگی 1394/04/02 - 09:52
من به برادر خانم های خود ضامن شدم که هر دو قسطش را پرداخت نکردند بعد از 14ماه حسابم را مسدود کردند و جالب اینجاست که وقتی بهشون گفتم گفتند ای وای فراموش کردیم من هم همانجا گفتم انسان دو چیز را فراموش نمی کند .......
پاسخ + +6 -1 --
عباس 1394/06/03 - 01:53
من هم ضامن کسی شدم که 2سال حبس داشته و فرار کرده و منم حساب مسدود شده و هزار خرج برای زندگی. 2 هفته هر روز دادگاه.
ضامن شدن واقعا کار اشتباهی
پاسخ + +1 0 --
انسان 1394/09/14 - 12:38
تو این وضعیت زندگی بخور و نمیر این ضمانت کردن دیگر چیست آخه غلط نکردیم که فرهنگی شدیم هر روز دوست آشنا ضامن می خوان حقوق درست و حسابی که نمی دین دیگه چرا سکه پول می کنین
پاسخ + +4 -2 --
محمد بهرامی 1395/02/06 - 11:04
سلام
اتفاقا تنها زمانی که یک معلم اعتبار و احترام پیدا میکند ، هنگامی است که برای قبول ضمانت وام ، زندانی و .... به او مراجعه می کنند .
پاسخ + +2 0 --
فرهنگی 1396/07/17 - 02:27
با سلام ، اول ابنکه ضمانت نکنیم دوم ، فکری برای همکاران فرهنگی که بعلت انسانیت و کمک به همنوع خودش ضمانت کرده را اگر وام گیرنده در دست رس بانک بود بانک مستقیم سراغ خود گیرنده وام برود نه ضامن در آخرین مرحله بانک از ضامن در خو است کند وطبق قانون اجرای احکام ۱/۴ حقوق برداشته شود چون غیر از این باشد بازنشسته که سالمند شده و دیگر توان کار کردن را نداردو معیشت خانوادهاش با حقوق بازنشستگی تامین میشود واقعا انصاف نیست ، بانکها اینقدر فشارمالی بر بازنشستهادمیاورند و دولت هم باید به کمک بازنشستهای سالمند بیایندو کمک کنند و مسله حل شود ،،،
پاسخ + 0 0 --
محمد 1396/11/02 - 09:25
بانک ها فقط بلدند جیب فرهنگیان را خالی کنند
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1396/11/17 - 07:42
ضمانت اولش حماقت است
وسطش ندامت است
آخرش غرامت است.

اگه پدرت هم ضامن خواست بهتر است نشوی چه رسد به دیگران./
پاسخ + +4 0 --
ناشناس 1397/02/13 - 23:06
اگرضامن بشی بعدپول رونده.میتونیم شکایت کنیم
پاسخ + +1 -1 --
بابک 1397/03/20 - 00:49
والا خودوام گیرنده ها میرن باقسمت مالی اداره هماهنگ میکنن متاسفانه حتی همکارای خودمونم کم کاری میکنن
پاسخ + 0 0 --
احمد ، بازنشسته 1398/03/19 - 00:27
فرزند شما که معلم هستید بیکار است با بکی از دوستانش مثلا مدت شش ماه است مشغول شده‌ اند و کار میکنند حالا بخاطر خرید دام بیشتر و ترقی ورشد در کار نیاز به صد میلیون وام دارند که از طریق دستگاه پزه شریکش میتوانند از بانک وام بگیرند در ضمن پدر شریک فرزندم نیز چون بازنشسته است ضمانت میکند حالا باید بازهم نه یا کمک کرد تا این دو جوان کارشان را وسعت بدهند جواب دهید
پاسخ + +3 0 --
زادپرور 1398/04/06 - 15:27
انسانها به هم وابسته هستند ،چه اشکال دارد بشناسی و ضامن شوی ،روزی می رسد که به خود شما هم نه می گویند آن هم زمانی که نیاز دارید.من ضامن شدم و زمان عسر دوستان بداد رسیدم و آنها هم همچنین.بوده که حسابم را برای چند روز مسدود کردندخودم قرض دادم حل شده .هیجده سال است بدین منوال است ولی قبول دارم باید شناس باشد.
پاسخ + 0 0 --
حسین 1398/04/15 - 12:05
سلام
وام داری تا من ضامنت بشم . احسنت
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/15 - 12:07
احسنت
دوست دارم ضامن‌ اشخاصی مثل شما شم که میدونین و درک میکنین
پاسخ + +2 -1 --
Ahmad 1398/07/17 - 05:20
سلام خسته نباشيد،يه سوالي داشتم من ميخوام يه وام ١٠ مليوني بردارم ،آيا خالم كه معلم هستن ميتونن ضامن من بشن ممنون
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1401/07/13 - 11:48
سلام خدمت فرهنگیان عزیز
بعد از انجام واجبات بهترین عبادت سود رساندن به اطرافیان است ...این را امام حسن عسکری علیه السلام میفرمایند ...
حال این دنیایی که همش سختی دارد چه اشکال دارد برای بنده ی خدایی که گرفتار است ضامن شوی
من خودم به شخصه افتخار میکنم و از خداوند شاکرم که به جایگاهی داده تا لیاقت داشته باشم ضامن بنده ای دیگر از بندگان خدا شوم ...
به هر حال مشقتی که برای حل مشکل انسانی به ما رسد مطمئنا مشکل آخرت را حل خواهد کرد ...
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1402/04/23 - 14:10
تنها چیزی که می‌تونه گوشه‌ای از هزاران مشکل معلم را حل کنه گرفتن وام است اما تا میخوای وام بگیری فک و فامیل این اجازه را بهت نمی‌دم چون اونا باید جلو تر از شما وام بگیرن وعدد فامیل از بس زیاد است باید همیشه شرمنده خیلیا بشید تازه با اینکه سقف ضمانتت پر شده باشد میرن بانک التماس میکنن بانک هم بخاطر سود کار خودش میگه فقط امضاء فرهنگی کفایت میکنه درصورتی که باید تعهدنامه بانکی را امضا کنید

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور