صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" اگرچه ضعف مصوبه مجلس در خصوص رتبه بندی فرهنگیان را نمی توان نادیده گرفت، چرا که ادبیات مصوبه مجلس پیرامون رتبه بندی فرهنگیان به قدری تفسیر پذیر بود که دولت در ارسال لایحه به مجلس یا عدم ارسال آن قدرت انتخاب داشت و نهایتا هم آن را به مجلس نفرستاد. بنابراین مشکل اصلی معلمان در خصوص رتبه بندی، عمدتا به ضعف عملکرد نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 98 برمی گردد. اما مسئله اساسی این است که آیا دولت و مقامات آموزش و پرورش خبر نداشتند که قرار است موضوع افزایش 50 درصدی فوق العاده شغل کارمندان دولت در سال جاری اجرایی شود که در طول 8 ماه گذشته مرتبا در فضای رسانه ای کشور، بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگیان و برگزاری آزمون برای کسب آن، تاکید و پافشاری می کردند ولی به صورت ناگهانی در اسفند ماه همه چیز را به نقطه صفر برگرداندند ؟ "

انتقاد مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تبعیض های صورت گرفته در احکام حقوقی معلمان

گروه تشکل ها/

در پی اجرای ناقص و غیرشفاف بخشنامه افزایش 50 درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که منجر به حذف رتبه بندی معلمان گردید ؛ مجمع فرهنگیان ایران اسلامی به تبعیض موجود در احکام حقوقی معلمان واکنش نشان داد .

متن کامل این بیانیه که در اختیار " صدای معلم " قرار گرفته است به شرح زیر است .

 

انتقاد مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تبعیض های صورت گرفته در احکام حقوقی معلمان و افزایش 50 درصدی حقوق معلمان

در شرایطی که ایران و جهان درگیر مبارزه نفس گیر با ویروس کرونا هستند و معلمان سراسر کشور با آموزش مجازی و صرف وقت خیلی بیشتر از ایام عادی، مشغول تدوین محتوای آموزشی و تربیتی برای دانش آموزان سراسر کشور هستند، موضوع بخش نامه مسرت بخش افزایش 50 درصدی امتیازات جداول حقوق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که تحول بزرگی در وضعیت حقوقی کارمندان دولت و به ویژه معلمان می توانست باشد به دلیل ضعف در برنامه ریزی و عدم تدبیر مناسب به یک چالش و مطالبه ی جدید در بین فرهنگیان سراسر کشور گردید و به نوعی موجبات نارضایتی گسترده آن ها را در پی داشته است.
رتبه بندی فرهنگیان که در ماده 63 قانون برنامه ششم مورد تاکید قرار گرفته و حدود یک سال است که دولت در صدد اجرای کامل یا به تعبیر مجلس شورای اسلامی اجرای ناقص آن می باشد، به صورت ناگهانی از دستور کار دولت خارج می شود.

اگرچه ضعف مصوبه مجلس در خصوص رتبه بندی فرهنگیان را نمی توان نادیده گرفت، چرا که ادبیات مصوبه مجلس پیرامون رتبه بندی فرهنگیان به قدری تفسیر پذیر بود که دولت در ارسال لایحه به مجلس یا عدم ارسال آن قدرت انتخاب داشت و نهایتا هم آن را به مجلس نفرستاد. بنابراین مشکل اصلی معلمان در خصوص رتبه بندی، عمدتا به ضعف عملکرد نمایندگان مجلس در لایحه بودجه 98 برمی گردد. اما مسئله اساسی این است که آیا دولت و مقامات آموزش و پرورش خبر نداشتند که قرار است موضوع افزایش 50 درصدی فوق العاده شغل کارمندان دولت در سال جاری اجرایی شود که در طول 8 ماه گذشته مرتبا در فضای رسانه ای کشور، بر اهمیت و ضرورت اجرایی شدن رتبه بندی فرهنگیان و برگزاری آزمون برای کسب آن، تاکید و پافشاری می کردند ولی به صورت ناگهانی در اسفند ماه همه چیز را به نقطه صفر برگرداندند ؟
واقعیت این است که بیشتر مسئولان مالی و اداری دولت می دانستند که افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان در سال جاری عملیاتی می شود و علت اینکه لایحه رتبه بندی را به مجلس نمی فرستادند بدین خاطر بود که می خواستند افزایش رتبه بندی را در افزایش 50 درصدی حقوق اعمال کنند. حال این سوال و ابهام جدی برای هزاران معلم در سراسر کشور وجود دارد که چرا با معلمان صادقانه رفتار نشده است؟!  
بدون شک این اقدام دولت در افزایش 50 درصدی حقوق کارمندان و اجرای رتبه بندی فرهنگیان می توانست یکی از اقدامات برجسته و چشمگیر دولت یازدهم در قبال معلمان تلقی شود. ولی ضعف برنامه ریزی و تدبیر برخی از مدیران دولتی، این موضوع را یک چالش بزرگ برای معلمان سراسر کشور تبدیل کرده است.  
مسئله مهم دیگر عدم اعمال افزایش 50 درصدی حقوق فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشور در حقوق بازنشستگان فرهنگی به ویژه بازنشستگان سال 1398 است که یک تبعیض بزرگ و آشکار می باشد. لذا ضرورت دارد دولت محترم برای حذف این تبعیض ناروا در حق بازنشتگان فرهنگی گامی جدی و فوری بردارد.
در هر حال انتظار می رود دولت محترم به ویژه وزارت آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای پاسخ گویی به اعتراضات گسترده معلمان سراسر کشور و به منظور تحقق فصل ده قانون مدیریت خدمات کشوری و رتبه بندی فرهنگیان، احکام جدید معلمان را به مانند همکاران اداری با اعمال "فوق العاده ویژه" ناشی از رتبه بندی از ابتدای اسفندماه جاری انجام دهند تا بخشی از تبعیض های موجود بین کارکنان اداری و معلمان در وزارت آموزش و پرورش مرتفع گردیده و رضایت نسبی معلمان به عنوان قشر مرجع و پیشرو جامعه فراهم شود.

مجمع فرهنگیان ایران اسلامی


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

انتقاد مجمع فرهنگیان ایران اسلامی از تبعیض های صورت گرفته در احکام حقوقی معلمان و افزایش 50 درصدی حقوق معلمان

دوشنبه, 19 اسفند 1398 09:05 خوانده شده: 2047 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +3 -1 --
شهاب 1398/12/19 - 10:07
بند آخر خیلی مهم بودبرابرشدن حقوق معلم باکارکنان اداری امری الزامی است تا تحقق این خواسته ها نباید از پای نشست درصورت عدم تحقق این خواسته از فرهنگیان بخواهید با باز شدن مدارس کارهای غیرموظف را رها کنند
پاسخ + 0 0 --
مخلص کلام 1398/12/19 - 23:38
آقایان و بانوان محترم معلم آموزشی
خوب توجه بفرمائید :
منظور حضرت الهیار این است که شما معلمان آموزشی که حدود 600 هزار نفر هستید همگی اشتباه می کنید و اشتباه سخن می گوئید و قانون نمی دانید ولی آقای الهیار با مدرک روانشناسی قانون می داند و درست عمل کرده است. به عبارت دیگر معلمان اشتباه کرده اند که این حکم برایشان صادر شده است . آقای الهیار اصلا خدای نکرده هیچ خطایی نکرده!
برووو عمو...
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/12/20 - 07:26
چه عجب از یک طیف سیاسی فرهنگی نام صدایی در اومد و...
پاسخ + +4 0 --
همکار دکتر حسینی 1398/12/19 - 10:57
چرا حقوق دکتر س.م.ح. حسینی با ۲۵ سال سابقه تدریس و دکترای تخصصی باید ۳.۴۰۰.۰۰۰ باشد؟!!! وزیر اموزش پرورش جمهوری «اسلامی» چگونه این ستم عریان را که در تاریخ ثبت شد توجیه می کند؟!!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/12/19 - 17:54
به ازای هر ریالی که از حقوق تو زدند و خواهند دزدید خداوند میلیارد میلیارد بهشون خسارت زد و خواهد زد.
پاسخ + 0 0 --
رضایی 1398/12/19 - 18:15
لطفا شوخی نکن.
پاسخ + 0 0 --
س. سلیمانی 1398/12/20 - 10:48
دکتر و خدای دکتر اهل شوخی با امثال شما نیست.
پاسخ + +8 0 --
همه چی تقصیر کرونا 1398/12/19 - 11:38
خوشم میاد در این وانفسای زنده می مانیم یا می میریم ؟ سرانجام کرونا چه خواهد
شد؟ معلمان نستوه به مبارزه حق طلبی و حق خواهی خود در سرزمینی که تعریف انسانی و ارزشی برای واژه حق ، وجود ندارد
همچنان به مبارزات مجازی خود ادامه
می دهند!! شگفت انگیز و تحسین برانگیز
نیست؟
زمستان تمام می شود روسیاهی به ذغال
می ماند جنابان وزیر و نوبخت و ترکمن و.... مراقب باشید رو سیاه کرونا نشوید انشاالله ماشاالله
پاسخ + +1 0 --
معلم باسابقه 1398/12/19 - 12:07
دیگه نه خبری از جلسه مجلس هست نه بررسی بودجه نه ....هرچی بخوان باب میل خودشون انجام میدن...اسب جناب نوبخت می تازد و کسی جلودارش نیست
پاسخ + +1 0 --
محقق 1398/12/19 - 19:17
این عزیزان مجمع میشه بفرمایند کجا اعتراضشون ثبت کردند فعلا که فقط خود معلمان در کانالهای خودشان اعتراض می کنند خبری از دیگران نیست شاید ذی نفع هستند
پاسخ + +2 0 --
مهدی 1398/12/19 - 20:11
خدا ذلیلت کنه نوبخت.ا.... اینقدر انتقام میگیری
پاسخ + +3 0 --
کامران 1398/12/19 - 20:14
تا الهیار دروغگو .... نوبخت هست اوضاع هم همین خواهد بود!!!!!!!
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1398/12/19 - 20:43
اگر در وزارت علوم حقوق کارمندان اداری دانشگاهها از حقوق استادان بیشتر بود، در وزارت آموزش و پرورش هم این اتفاق بیفتد، دلیلی ندارد معلم در صف اول با مدرک بالاتر و سابقه بیشتر از همکار کم سابقه خودش که به کار اداری مشغول است حقوق کمتری دریافت کند
پاسخ + +1 0 --
حسن 1398/12/19 - 22:36
... الهیار ترکمن که با اعصاب فرهنگیان در این موقعیت حساسی بازی کردی و هرچه لایق خودت بود به فرهنگیان گفتی . دروغگوی .... الان حکم یک همکار اداری با امتیازات مساوی با خودم را دیدم او افزایش 2/600 میلیونی و من 270هزارتومان /هرچه لایق تو و نوبخت بود نثارتان کردم و در نمازهایم حتما دعاگویی خاص شما خواهم بود
"اللهم اشغل ظالمین بظالمین
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/12/19 - 23:00
بند 2 ماده 63 هیچ گونه ابهامی نداشته واز صراحت بالایی هم برخوردار است واصلا هم تفسیر پذیر نیست ویک تفسیر از آن نمی شود برداشت کرد..مفاهیمی مثل" تصویب در مجلس در قالب بودجه سنواتی" و"مکلف کردن دولت به تهیه نظام رتبه بندی"همه دلالت بر تهیه لایحه از سوی دولت وارایه آن به مجلس می کند.و عدم عملیاتی کردن چنین قانونی نشان از عدم صداقت دولت وپییگیری ان از سوی مجلس ودر نهایت ایجاد مشکل برای معلمان شده است.
پاسخ + 0 0 --
داود 1398/12/19 - 23:19
لطفا در بکار بردن مفاهیم قانونی وحقوقی دقت بیشتری کنید تا با اگاهی از انچه بدنبالش هستیم وبا ذهنیت روشن وصورت بندی شده تری از مطالبات به حقوق پایم ال شده خود را مطالبه کنیم. الان مفهوم حقوقی افزایش 50%فصل دهم ق.م.خ.ک. را با واژه ها ومفاهیم دیگری بکار بردید که ناشی از ذهنیت ناروشن از فصل دهم قانون فوق است. مثل افزایش 50%فوق العاده شغل کارمندان یا حقوق فصل دهم و.. که هر کدام از این مفاهیم تعریف خاص خودشان را دارند.
پاسخ + +1 0 --
هنرآموز 1398/12/20 - 12:42
در همین قانون فصل دهم مدیریت خدمات کشوری در مورد فوق العاده ویژه هم صحبت شده و تقریبا اکثر کارمندان سایر ارگانهای دولتی از 20 درصد تا 50 درصد حقوق ثابت (حق شغل + شاغل + تبصره بند ....) افزایش را فقط در همین یک بند دیدند. به عبارت دیگر حقوق و مزایایشان حدود 30 - 40 درصد بیش از فرهنگیان افزایش داشت. ما باید به این نکته اعتراض نماییم که چرا بدون هیچ سروصدایی این امر برای آن کارمندان اعمال گردید و برای فرهنگیان با این همه سروصدا و رسانه ای شدن چنین نشد.
در رابطه با افزایش بیشتر حقوق کارکنان اداری آ.پ هم همین بند فوق العاده ویژه است که خیلی چشمگیر بوده و برای معلمان این بند افزوده نشده است.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور