صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" « صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد از برخورد هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با این گونه فعالیت های صنفی انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و احیای امنیت فرهنگی در حوزه آموزش گردیده است"

جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی برگزار گردید

صدای معلم ؛ شناسه 16142

گروه تشکل ها/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

اولین جلسه دادگاه هفت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی که در جریان تحصن معلمان در مهر و آبان سال گذشته دستگیر شده بودند؛ صبح روز سه شنبه ۱۱ تیرماه در شعبه ۱۰۲ کیفری دادگستری شهرستان بجنورد برگزار شد.

یک فعال صنفی به صدای معلم گفت :

" محمدرضا رمضانزاده؛ حسین رمضان پور؛ سعید حق پرست؛ حمیدرضا رجایی ؛ مصطفی رباطی؛ علی فروتن و حسن جوهری در حالی در جلسه اول دادگاه حاضر شدند که حتی از محتویات پرونده و کیفر خواست مطلع نبودند و علی رغم حق قضایی مطالعه پرونده توسط وکیل و خود متهمان ؛ به بهانه امنیتی بودن پرونده ؛ امکان مطالعه پرونده جهت این معلمان فعال صنفی میسر نشده بود و در جلسه دادگاه متوجه ریز اتهامات و گزارشات دستگاه امنیتی علیه خویش شدند.تشویش اذهان عمومی مثل همیشه بر صدر اتهامات جهت این هفت نفر فعال فرهنگی قرار داشت و اتهامات دیگری مانند توهین به مسوولان و نشر اکاذیب نیز جهت برخی از آنها طرح شده بود.

بیشتر موارد مطروحه در پرونده و مستندات دستگاه امنیتی و قضایی بر پایه مطالب منتشر شده در فضای مجازی قرار داشت که بسیاری از این مطالب توسط این فعالان صنفی معلمان در گروه های فرهنگی قرار داده نشده بود و توسط پروفایل های نامشخصی منتشر شده بود.

 علی رغم پایان یافتن بررسی و بازپرسی پرونده در دادسرا و دستور بازپرس پرونده؛ دستگاه امنیتی استان خراسان شمالی از تحویل گوشی همراه و لپ تاب و سیستم های الکترونیکی شخصی این معلمان صنفی خودداری نموده که با وجود گذشت بیشتر از شش ماه از آزادی آنان ؛ این برخورد در نوع خود قابل تامل است.

به دلیل عدم امکان اخذ اظهارات همه این هفت نفر فعالان فرهنگی خراسان شمالی؛ چهار نفر باقیمانده ؛ روز چهارشنبه ۱۲ تیرماه جهت ثبت اظهارات و آخرین دفاعیات به شعبه ۱۰۲ ،کیفری دادگستری شهرستان بجنورد مراجعه خواهند نمود تا از خود در برابر این اتهامات دفاع نمایند. "

هیات تخلفات اداری آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز مدتی پیش جهت سه نفر از این فعالان فرهنگی احکامی چون بازنشستگی پیش از موعد؛ تبعید و توبیخ کتبی؛ به بهانه فعالیت صنفی طبق بند رفتار خلاف شئون معلمی صادر کرده است .

« صدای معلم » بارها و در گزارش های متعدد از برخورد هیات های تخلفات اداری وزارت آموزش و پرورش با این گونه فعالیت های صنفی انتقاد کرده و خواهان پاسخ گویی مسئولان وزارت آموزش و پرورش و احیای امنیت فرهنگی در حوزه آموزش گردیده است .

پایان پیام/

برگزاری جلسه دادگاه اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی

سه شنبه, 11 تیر 1398 03:55 خوانده شده: 2213 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +2 0 --
پدر کارگر مشهدی 1398/04/11 - 22:26
دکتر سید محمد حسن حسینی معلم مهربان بچه های ما رو هم امروز در مشهد سه ماه انفصال از خدمت زدند!؟!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1398/04/12 - 06:07
پدر کارگر مشهدی خیلی نگران نباش دکتر در اینخرابه شام درس ندهد بهتر است.در این مملکت باید فقط رو به قبله دراز کشید تا... ارتزاق کنند
پاسخ + 0 0 --
حسن زاده 1398/04/12 - 08:26
دکتر حسینی پسر عموی دکتر حسینی جراح هست. - از خود ما بجنوردی هاست. لیسانس ش رو اینجا گرفت. ایشان اهل گرمه هست. امیدوارم حق اظهار نظر رو هم ازش نگیرن.
پاسخ + 0 0 --
دبیر مهربان 1398/04/12 - 09:05
دادگاهی کردن فرهنگیان معترص صنفی عین بی عدالتی و بی انصافی است البته ما از داخل پرونده و موارد اتهامی خبر نداریم
پاسخ + +2 -1 --
ناشناس 1398/04/11 - 22:51
متاسفم ...... و براشون آرزوی تندرستی و سلامتی و سربلندی دارم .......متاسفم از اینکه منشا و سرنخ در بدنه خود او پ است که این گرفتاری و دردسر ها درست میشه و به شدت تنفر بر انگیز و بیزار کننده است رفتار غیر انسانی این چنین ناکسان و نا مردان که حق جویان و حق طلبان رو گرفتار میکنند ........
پاسخ + 0 0 --
معلم 1398/04/12 - 15:39
به نظر شما اینکه هفت نفر از اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی در شب قبل از تحصن همه باهم دستگیر و بعد شش ماه اکنون دادگاهی شوند؛ چه دلیلی جز مطالبه گری صنفی و حق خواهی می تواند داشته باشد. مسلم است که دستگاه امنیتی و قضایی بخاطر فرار از بار مسوولیت سرکوب مطالبه گری مدنی؛ انگ و اتهام های واهی به این عزیزان نسبت دهد.
مسلم ا

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا کنکور معیار مناسب و قابل اتکایی برای ارزیایی در مورد اثربخشی و کارایی نظام آموزشی ایران می باشد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور