صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی اکبر باغانی جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر معرفی شد

علی اکبر باغانی گروه اخبار /

علی اکبر باغانی ، عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان تهران و دبیر شورای هماهنگی تشکل های صنفی سراسر کشور امروز با مراجعه به دادسرای زندان اوین جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر معرفی شد .

فرزند آقای باغانی به سخن معلم گفت : " پدرم را چندین بار برای اجرای حکم خواسته بودند تا این که ایشان امروز شخصا به دادسرای اوین مراجعه و پس از طی مراحل قانونی جهت اجرای حکم به زندان رجایی شهر اعزام شد ."

علی اکبر باغانی به خاطر فعالیت های صنفی در سال های پس از 85 مجموعا به 6 سال حبس محکوم گردیده  بود  و در حکم خود دو سال تبعید به  شهرستان زابل را نیز دارند .

پایان پیام /

دوشنبه, 04 خرداد 1394 16:10 خوانده شده: 6121 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +48 -1 --
ناشناس 1394/03/04 - 16:44
چقدر شرمندگي براي من و امثال من حقير باقي ميماند . معلماني چون هاشمي و باغاني به زندان ميروند براي اينكه حرفهاي نگفته من را فرياد كردند ، بغض فرو خفته ام را تركاندند . احساس مرا درك كردند و باور كردند كه بني ادم اعضاي يك پيكرند
فرياد باغاني جلوي مجلس انقدر رسا بود كه شش سال حبس نه شصت سال هم اگر به زندان رود صدايش در دهليز تاريخ مبارزه معلمان ايران پيچيده مي ماند فرياد باغاني صداي يك نفر بود ضرب در فرياد هاي نكشيده يك ميليون معلم .. خيلي ساده بگم ... اشكم در اومد ه.......
پاسخ + 0 0 --
1394/03/09 - 10:13
میلیونها باغانی فرزندانی کنید اعتراضی صنفی معلمان خاموش نمی شود.آیا چرا ت برگذاری منا ظره زنده را اعضای کانونهای صنفی دارید
پاسخ + 0 0 --
ناغانی کرچی 1401/12/16 - 20:14
نامبرده در دانشگاه فوق العاده هیجانی!!!!! متقلب ،دروغگوو اهل شیادی هم بود
پاسخ + +27 0 --
ناشناس 1394/03/04 - 21:55
چرا باید افرادی ک خواهان احقاق حق یک جامعه ی بی طرف مثل جامعه ی معلمین
جامعه ای پر از عشق و تکاپو برای بارور کردن علم و به ثمر نشاندن اندیشه های ناب هستند
افرادی ک نه ظلمی کرده اند ن حقی را خورده اند
اینگونه مجازات شوند
و هزاران هزار شیاد قاتل دزد ک از اموال بیت المال از حق مردم ب اشکارا دزدی میکنند ازادانه بچرخند
عدالت علی کجاست؟
اجرای عدالت تنها خاموش کردن صدای یک فرد بیدار است؟
یک معلم؟
یک ادامه دهنده ی راه انبیا؟
پاسخ + +18 -1 --
محمد 1394/03/04 - 23:43
جرم باغانی چه بود،برای چه وکه فریاد زد،کجا فریاد زد.در پیشگاه ساختمانی فریاد برآورد که خانه ملت میخوانندش، مگر در خانه ملت نامحرم ملت ماوا گرفته که فریاد حق طلبانه وباغانی باعث تشویش اذهانشان شود،باغانی مثل تمام حق طلبان تمام تاریخ نامت ماندگار ،رو سفیدی در برابر انان که مشق روسیاهی تمرین میکنند.
پاسخ + 0 0 --
ناغانی کرچی 1401/12/16 - 20:11
ایشون همکلاس من در دانشگاه بود فوق العاده بیسواد و پر ادعا و خمد بزرگ بین بود
پاسخ + +14 -1 --
lمحمدی 1394/03/05 - 12:31
قصه نیستم که بگویی
نغمه نیستم که بخوانی
صدا نیستم که بشنوی
یا چیزی چنان که ببینی
یا چیزی چنان که بدانی…
من درد مشترکم
مرا فریاد کن
خدایا شاهد باش اینان معلما نه اختلاس کردند نه مزدور بوده اند جرمشان اگاهی است تظلم خواهیست ایا فریاد رسی هست ؟افسوس به کدام عدالتخانه فریاد کنیم.
پاسخ + +15 -1 --
معلم مدرسه 1394/03/05 - 13:10
چی بگم ؟
چرا؟؟
اعتراض صنفی و درخواست عدالت حقوقی و... عاقبتش میشه زندان !!
پاسخ + +11 0 --
ناشناس 1394/03/05 - 16:18
هرکس بشنود صدای تظلم مسلمانی را و به او کمک نکند مسلمان نیست.
جرم باغاتی چیست, جزاین که صدای مظلومیت معلمان را فریاد زد!!
...
پاسخ + +14 0 --
امید 1394/03/05 - 19:09
شرمتان باد با این عدالتتان.
پاسخ + +15 -1 --
علوی 1394/03/05 - 19:10
بگذارید باغانی ها را این گونه به بند بکشند ولی باید بدانند که دیگر فریاد سکوت معلم به بند کشیده نخواهد شد.
پاسخ + +12 0 --
رضا مرادی 1394/03/06 - 10:29
بسیار باعث تاسف ودردمندی است ، مگردرسند تحول نیامده است یکی از وظایف معلمان تربیت دانش آموز شجاع است آیا اینگونه می توان شجاع بود ودانش آموزشجاع تربیت کرد؟ واقعا متاسفم !!
پاسخ + +1 0 --
نادر کارمند بانک 1394/03/06 - 11:56
نظر خود را درباره ی سوالات زیر بیان کنید.
1- بازگو کردن مشکلات و کمبودهای جامعه به مسئولین مملکتی نتیجه بخش است 2- احساس می کنم افرادی مثل من قادر به بهبود وضعیت خود نیستند 3 - فکر می کنم افرادی مثل من در تعیین بسیاری از رخدادهای زندگی خود نقشی ندارند.4- افرادی چون من دستمان به جایی بند نیست و حرفمان به گوش مسئولان نمی رسد 5- شهروند عادی هم می تواند بر تصمیمات دولت تأثیر بگذارد 6- در برخورد با تحولات کشور احساس ناتوانی می کنم. 7 - فکر می کنم مقامات و مسئولین کشوری به نظرات افرادی مثل من احتیاجی ندارند. 8- رأی دادن تنها راهی است که افرادی مثل من از طریق آن می توانند نظر خود را درباره چگونگی اداره امور توسط حکومت بیان کنند. 9- آن قدر در زندگی خود گرفتارم که نمی توانم به سیاست فکر کنم.
پاسخ + +2 -6 --
اسداله نصیری 1394/03/06 - 12:12
سایت وزین سخن معلم ، متاسفم برای شما و همکارانتان که فقط به ثبت خبر اکتفا می کنید و سایت خود را (پایگاه خبری ، تحلیلی معلمان ) نام گذاری کرده اید. چطور به خودتان اجازه می دهید خود را متولی انتشار نظرات معلمان بدانید؟! راه شما از راه معلمان جداست! ما نیازی به ثبت خبر تجمعات و دستگیری همکاران در سایت تشریفاتی شما نداریم . شما هنوز صدای معلمان را نشنیده اید و پیام همکاران را دریافت نکرده اید چطور می توانید ادعای حمایت از معلمان را داشته باشید؟!چرا موضع خود را در مقابل این بازداشت ها به طور شفاف بیان نمی کنید؟! مصداق بارز ،نان به نرخ روز خوردن و موقعیت خو د را در خطر دیدن و لب فروبستن شمایید...
پاسخ + 0 0 --
رضا مرادی 1394/03/06 - 16:52
سلام دوست عزیز ،منصفانه بفرمایید ،درکدام سایت اینگونه پرحجم ووسیع مصائب ومشکلات معلمان معزز مطرح می شود.مگرطرح مصائب وارد شده به آقایان هاشمی وباغانی هزینه ایجاد کن برای انعکاس دهندگان نخواهد بود.؟ بزرگترین حرکت وچالش شاید این اقدام سایت ومدیرمسئول زجرکشیده وتبعید شده و.... می باشد آیا شما برای معلمان حتی یک احظاریه از دستگا ه های امنیتی واطلاعاتی دریافت نموده اید؟پخش خبر زندانی شدن آقای باغانی عزیز یعنی شجا عانه اعلام موضع و...
پاسخ + 0 0 --
رضا مرادی 1394/03/06 - 22:04
معذرت ، احضاریه صحیح است .پرداختن به احوا لات واخبارآقایانی که نام شریف آنان می آیدخود حرکتی بزرگ وابلاغ پیام آن عزیزان می باشد.
پاسخ + 0 0 --
یک فرهنگی 1394/03/07 - 22:13
باسلام به معلمان عزیز،جناب نصیری !بهترین اقدامی که هیچ کس حتی جرات گفتن آن را در 2یا 3 سال قبل نداشته،همین کار مدیر محترم سایت است .زحمات ایشان قابل تشکر است.با اقدامی غیر سیاسی و صنفی از حقوق معلمان دفاع می کنند.
پاسخ + +1 0 --
معلم جانباز 1394/03/06 - 14:51
به کدامین گناه ؟ !!!!!! به جرم عدالت خواهی ،به جرم دفاع از حق ، به خاطر سر دادن ندای هیهات منا الذله .آری حقیت تلخ است واینچنین است ای برادر! جرم باغانی ها روشنگری است ، شجاعت و نه گفتن است . تا کی باید این ملت شهید پرور بخصوص خانواده های معزز شهدا وایثارگران خبر های ناخوشایند و ناامید کننده ی اختلاس های ملیاردی را از رسانه ها بشنوند این گونه می خواستیم انقلابمان را به سر تا سر جهان صادر کنیم . شهدا شرمنده ایم ! مسوولین شرمتان باد!
پاسخ + +3 0 --
نادر کارمند بانک 4 1394/03/06 - 21:37
سلام و درود بر آقای باغانی ...و اما بعد امروز در یک جمع چند نفری بودم خبر دستگیری آقای باغانی را مطرح کردم که متاسفانه از طرف همکاران هیچ عکس العملی ندیدم بعد گفتم وای بر ما که بنده ی خدا بخاطر ما این چنین روانه زندان شد اون وقت ما حتی عکس العملی نداریم و به این نتیجه رسیدم که نباید به ....خودرا فدا کنیم چون همیشه باید یه عده قربانی بشند و عده ای دیگر به مقام و...برسند امثال آقای باغانی هستند که برای احیای حق فرهنگیان خود را به آب و آتش می زنند و یه عده هم در مدارس نمونه دولتی با پول های بچه های مردم از طرف مدیر نالایق مدرسه به مشهد مقدس و قمصر و میرند..پس یه بار دیگر جریان داستان معروف نباید (ببخشید)به هر گاوی نباید گوسفند شد را متذکر می شوم
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/03/07 - 21:33
به نام دوست

بازداشت عليرضا هاشمي دبير کل محترم سازمان معلمان ايران در اوج التهابات جامعه فرهنگيان ، تعجب همه فرهيختگان را برانگيخت .
بايد توجه داشت ، در جو ملتهب آن روز که شرايط براي عوام فريبان فرصت طلب ، بيش تر از پيش مهيا بود ، حضور معلماني خرد ورز با ديدگاه هاي معقول و معتدل چون هاشمي که ازالتهاب پرهيز دارد و به خرد جمعي تکيه دارد در کاهش التهاب و جايگزيني اعتماد بسيار مفيد بود .
در ذيل قسمت هايي از نقطه نظرات نامبرده با اندکي تغيير ارائه مي گردد . لطفأ متن اصلي را مطالعه فرماييد .۞
هاشمي به راه حل هاي کوتاه مدت بي توجه است و به راه حل هاي بلند مدت نظاره دارد . دغدغه اش دولت يازدهم و آموزش و پرورش است و با نگاه تخصصي و حرفه اي به آموزش و پرورش ، پرهيز از ساده انگاري ، شعر و شاعري و ديدگاه هاي انتزاعي را در جامعه اشاعه مي نمايد . ۞
ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/03/07 - 21:35
ادامه نظر :
هاشمي به عقلانیتی تن داده بود که دغدغه اش در درجه اول نه تحقق " همین جایی " و " هم اکنونی " اهداف است ، بلکه تن دادن به انتخاب هایی است که می خواهند :۞
1 موثر باشند 2 به عوارض آن توجه شده باشد 3 احتمالات مختلف را پيش بيني کرده باشد .۞
از همکاران و معلمان به جد مي خواهد به جای " حرکات خیابانی " حضور خود را در فضای افکار عمومی ( رسانه ) جدی بگیرند ، عضویت و تقویت تشکیلات را بر اولویت بندی خواسته ها و زمان بندی پی گیری آن ها اصل بدانند .۞

عوام فريبان فرصت طلب ( عده اي اندک و محدود ) تلاش مي نمودند تا به مطالبات صنفي فرهنگيان رنگ ولعاب سياسي بدهند . و از جو ملتهب بنفع خود بهره ببرند .!
ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/03/07 - 21:36
ادامه نظر :
در سايه تدابير مقام معظم رهبري ، رياست محترم جمهور و مقام محترم وزارت آموزش و پرورش ، حالا که اعتماد بتدريج جايگزين التهاب مي شود و زماني که تشکل هاي مدني به بالا ترين تعامل با مسئولين آموزش و پرورش دست يافته اند ، شاهد اجراي حکم قديمي استاد گرانقدر جناب آقاي علي اکبر باغاني هستيم . فردي که در بين هم گروهاي خود بيش از همه به تعقل تکيه دارد و بيش از همه از انحراف و التهاب پرهيز دارد .
به نظر اين حقير ، تشکل هاي مدني ، هاشمي ها و باغاني ها ، مي تواند جهت کاهش التهاب از جامعه فرهنگيان موثر باشند . همانطور که در بالا اشاره کردم ،نامبردگان به جايگزيني عقلانيت بجاي عصبانيت و التهاب باور دارند .
آيا اجراي احکامي که در دولت هاي نهم ودهم براي برخي فعالان صنفي فرهيختگان صادر شده است نشانه تدبير است ؟
ادامه دارد .
پاسخ + 0 0 --
شهسوارزاده 1394/03/07 - 21:38
ادامه نظر :
اينجانب بعنوان يک معلم و شهروند ، توجه مسئولان بلند پايه ومحترم قوه قضايه را به تذکراتˏ بالاترين مقام اجرايي در وزارت آموزش و پرورش ( دکتر فاني ) در اين رابطه جلب مي کنم .
با تقديم شايسته ترين احترامات ارادتمند شما شهسوارزاده
منبع و مأخذ :

۞ گفت و گوی سخن معلم با دبیر کل سازمان معلمان ایران 8 اسفند 93
پاسخ + 0 0 --
نادر کارمند بانک 1394/03/08 - 11:35
اگر حالتی خاص موجب شود که هزار نفر،هر کدام یک ریال ضرر کنند امّا یک نفر هزار ریال نفع ببرد، این فرد انرژی فراوانی صرف حفظ این حالت خواهد کرد، امّا هر یک از آن هزار نفر زیان دیده، از خود فقط دفاعی ناچیز خواهند کرد و در نهایت نیز به احتمال زیاد، آنکه با علاقه و پی جویانه برای حفظ منافع هزار ریالی خویش اقدام کرده است، پیروز خواهد شد.
پاسخ + +1 0 --
اکبر 1394/03/08 - 14:51
انشااله با رفعت اسلامی وسالگرد رحلت امام بزر گوارمان ونیمه شعبان به احترام رزمنده بودنش وندای حق سردادنش آزاد خواهد شد انشااله
پاسخ + 0 0 --
رضا مرادی 1394/03/09 - 09:17
سلام اکبرآقا ، با عرض معذرت ، رافت درست است . آمین
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/22 - 16:55
باسلام جدا برای ... متاسفم که شعارآزادی سرمی دهند ....اونها هم مثل معلم ها حقوق بگیرند تا لااقل نیم درصداز حرفای... در باره ی عدالت صدق کند
پاسخ + 0 0 --
ممتاز 1394/04/19 - 04:25
نگذارید انقلاب بدست نااهلان بیفتد از وصایای امام خمینی
پاسخ + +1 0 --
علی ابراهیمی 1394/05/17 - 19:39
من از معلمانی هستم که منطقه ۳ تهران را با اعتماد به گفتار مسولین و به امید زندگی را حت تر رها کرده و با خانواده ام راهی یکی از شهر ستانهای کشور گردیده ایم ۰هم اکنون کاملا مستاصل وبدون سرپناه و گرفتار نه راه پس دارم نه پیش۰ بابت این دروغ پناه به خدا میبرم وگرنه چه کنم؟
پاسخ + 0 0 --
لیلی 1394/09/19 - 23:02
سلام ازاد باید گردن
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1395/07/10 - 11:06
متاسفم فقط همين
براي خودم و ملتم با اين ....
آزاد بايد گرددددد
پاسخ + 0 0 --
یه نفر 1397/10/03 - 23:56
سلام
من آدم سیاسی نیستم
ولی گول این حرفا رو نخورید. این باغبانی هرچی بلا سرش بیاد حقشه. توی راهنمایی معلم من بود. باور کنید کل مدرسه و کهدر و مدیر و ... از دستش دیوانه شده بودن.
کلا کارش این بود که به زمین و زمان و حتی ترک دیوار هم گیر بده...

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور