صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

شاخص های رتبه بندی معلمان کدام ها هستند ؟

محمد فاضل متولیگروه اخبار /

 محمد فاضل  در پاسخ به این پرسش که همزمان با روز معلم چه خبر خوشی را برای فرهنگیان دارید تا آن را اعلام کنیم؟، اظهار داشت:‌ اخبار خوش را  وزیر آموزش و پرورش در برنامه تلویزیونی نگاه یک اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که طرح رتبه‌بندی هم‌اکنون در چه وضعیتی قرار دارد و شاخص‌های آن براساس چه معیارهایی در دست تدوین است؟، افزود: هم اکنون کارشناسان در حال تدوین شاخص‌های طرح رتبه‌بندی هستند و امیدواریم به زودی این شاخص‌ها تهیه شده و در اختیار معلمان قرار گیرد. 

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی ادامه داد: در تدوین طرح رتبه‌بندی آن‌چه که هم‌‌اکنون به دنبال آن هستیم، این است که شاخص‌‌ها براساس شغل معلمی و نقش معلمان تهیه می‌شود و معیارهایی که برای تبدیل شدن فرد به یک معلم خوب نیاز است در تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی مدنظر قرار دارد.

فاضل ادامه داد:‌به عنوان مثال به این نکته توجه داریم که یک معلم خوب چگونه با دانش آموزان و خانواده آنها ارتباط برقرار می‌کند، روش تدریسش چگونه است تا مطالب برای دانش‌آموزان قابل فهم باشد. در یک کلام ، انتظارات موجود از یک معلم خوب به عنوان شاخص‌های رتبه‌بندی مدنظر است.

وی گفت: در طرح رتبه‌بندی هیچ ضرورتی وجود ندارد که یک معلم به تدوین مقاله یا تألیف کتاب بپردازد. در حقیقت به دنبال انتظارات عجیب از معلمان نیستیم بلکه از معلمان انتظار داریم تا شاخص‌های شغل معلمی را به طور ویژه مدنظر قرار دهند.

فاضل در پاسخ به این پرسش که در تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی تاچه اندازه نظرات اعلام شده از سوی فرهنگیان را ملاک کار قرار داده‌اید، بیان کرد: قطعاً نظر معلمان و صاحب‌نظران در تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی مدنظر است،‌در غیر این صورت اصل نظرخواهی کاری بیهوده است. اما این‌که هر فردی نظر دهد، نظرش اعمال شود اینگونه نیست. نظرسنجی از همکاران با هدف تدوین شاخص‌های رتبه‌بندی و دست یابی به شاخص‌های ملموس و عینی است. امیدواریم با استفاده از نظرات معلمان و کارشناسان شاخص‌های رتبه‌بندی به خوبی تهیه شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر وزارتی گفت: شاخص‌های رتبه‌بندی باید هرچه زودتر تدوین و تصویب شود تا بتوانیم با شروع مهر برنامه‌های عملیاتی صدور احکام معلمان در طرح رتبه‌بندی را آغاز کنیم و تا قبل از مهر باید تنظیم شاخص‌ها و تعیین ملاک‌ها به نتیجه برسد.

فاضل در پاسخ به این پرسش برخی از کارشناسان اعلام می‌کنند که طرح رتبه‌بندی مصوب دولت براساس عناوین موجود در قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و به معلم همانند یک کارمند می‌نگرد درحالی که در طرح رتبه بندی قبلی به معلمان همانند اساتید دانشگاه نگاه می‌شد، عنوان کرد: آن‌چیزی که ملاک عمل ما است مصوبه قانونی دولت بوده و  این مصوبه قانونی براساس مقتضیات، توانمندی‌ها و شرایط زمانی و کار کارشناسی تهیه شده است.

البته نظرات کارشناسی محترم است اما ملاک عمل ما طرح‌های گذشته نیست بلکه مصوبه قانونی دولت است.

تسنیم

یکشنبه, 13 ارديبهشت 1394 12:42 خوانده شده: 11883 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +34 -8 --
فرهنگی 1394/02/13 - 13:03
داشتن مقاله و پژوهش برای معلمانی که مدرک دکترا و ارشد دارند, کار دور از انتظاری نیست, حداقل کاری است که یک معلم نوانمند بت مدرک دکترا و ارشد باید انجام دهد.
ار جنابعالی و وزیر محترم بعید است چنین نابخردانه سخن میگویید.
هدف شما از رتبه بندی جدید مه حتی شاخصه های آن را هم هنوز نمیدانید, مخالفت با طرح قبلی و تامین منافع دولت است.
انگیزه شما تعالی و رشد معلم نیست.
خیلیا براتون متاسفم.
ما باطرح ی شما که جایگاه معلم را در حد کارمند کاهش میدهد مخالفیم و خواستار اصلاح و اجرای طرح قبلی و ارتقا حقوق معلمان تا 80% حقوق هیات علمی دانشگاهها هستیم.
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1394/02/31 - 23:14
نوشتن مقاله معیار مناسبی نیست.
چه بسا دکترهایی که مقالات یب ارزش مینویسند وکپی میکنند .
پاسخ + 0 0 --
فرهنگی 1394/03/13 - 08:36
همکار عزیز اگر نظام ارزیابی درست طراحی واجرایی گردد، مقالات بی ارزشی که حاصل کپی رایت هستند هم شناسایی و رد میشوند.
نوشتن و چاپ مقاله کار آسانی نیست. مقالاتی که در فصلنامه های علمی پژوهشی، علمی ترویجی وعلمی تخصص چاپ شده باشند، از مراحل سختی گذشته اند و تایید انها به همین راحتی نیست.
پاسخ + +30 0 --
فرهنگی 1394/02/13 - 13:06
جناب مشاور مگر میخواهی. معلمان را ارزیابی عملکرد کنید مه چنین شاخصه های کوته فکرانه ای را مطرح کرده اید.
لطفت آین طرح ... را برای. خودتان نگه دارید.
ما با آن مخالفیم.
پاسخ + +27 0 --
معلم 1394/02/13 - 13:12
آقای مشاور مگر قصد ارزیابی معلمان را دارید که چنین شاخصه هایی. را مطرحمیکنید.
لطفا خودتان را به زحمت نیندازید و همان. طرح قبلی را با کمی اصلاحات اجرا کنید.
ما با طرح فعلی شما که جایگاه معلم را به حد کارمند تنزل میدهد کاملا مخالفیم.
این طرح فقط منافع دولت را تامین میکند نه معلمان
پاسخ + +24 0 --
شهرام 1394/02/13 - 14:15
جناب آقای وزیر، هدف از اجرای طرح رتبه بندی را ایجاد عدالت اداری میان خود فرهنگیان به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و ارتقای بهره وری در آموزش و پرورش عنوان نموده اند. سوال اینجاست که در طرحی که جایگاه معلم همردیف کارمندان اداری دیده شده نه همردیف اعضای هیات علمی دانشگاهها و تازه اینکه حتی در مقام معلم به عنوان یک کارمند اجرایی نیز بسیاری از بندهای قانون مدیریت خدمات کشوری درمورد او اجرا نمی شود این اهداف ذکر شده چگونه حاصل خواهد شد. اختصاص عناوین 5 گانه ایی که قبلا نیز در احکام فرهنگیان وجود داشته و ای بسا بواسطه اعتبار پایین تخصیص داده شده برای این طرح تنزل عنوان نیز شامل حال معلمان شود چگونه انگیزه های لازم برای پویایی معلم را بوجود خواهد آورد. بله طرح فعلی نه تنها مشکلات معیشتی و رفع تبعیضهارا حتی به میذان اندکمرتفع نمی کند بلکه جایگاه معلم و شان او را تنزل خواهد داد.
پاسخ + +16 0 --
ناشناس 1394/02/13 - 14:41
معمولا كسى كه مى خواهد دروغ بگويد و يا حقى را ضايع كند و يا وقت گذرانى كند آسمان ريسمان مى بافد و چون خودش هم نمى داند چه مى خواهد پرت و پلا مى گويد اين مو ضوع بايد به مجلس برود و بصورت يك قانون و بادر نظر گرفتن بودجه آن تصويب شود و لازم الاجرا باشد و شامل همه كارمندان دولت باشد يعنى هر كارمندى يك ريال اضافه تر گرفت بايد با همين ملاكها باشد و گرنه بدرد نمى خورد و اينكه هر كس زورش يا نفوذش بيشتر بود يا وزيرش گردن كلفت تر بود بيشتر بگيرد قانون جنگل است نه قانون ... كه براى آن خونها داده شده و بهترين جوانان ما در راه آن جان داده اند!!!!!!
پاسخ + +15 -1 --
معلم 1394/02/13 - 15:52
وبلاگ خبرهای مهم فرهنگیان معلمان ... فیلترشد!
پاسخ + +16 0 --
دعبا 1394/02/13 - 17:02
جناب مشاور، طرحی را که مد نظر شماست، هیچ فرقی با ارزشیابی سالانه ای که الان اجرا میشه ندارد. به نظر من می خواهید رتبه بندی را ماست مالی کنید و بعوض کمبود حقوق ناشی از اجرای نادرست قانون نظام هماهنگ پرداخت، با چهل پنجاه هزار تومان به خوردمان بدهید. اگر طرح رتبه بندی نام دارد باید رتبه ها معلوم و شاخصه های رسیدن به هر رتبه مشخص باشد. اینکه میگویید انتظارات عجیبی نداریم مشخصه که دیمی عمل میشه. بنده دارای تالیف، ترجمه، مقاله، ثبت نرم افزار و ... می باشم. چیزی که حتی بعضی از هیأت علمی های دانشگاه ندارند. پس زحمات ما کشک!!
پاسخ + +23 -1 --
ناشناس 1394/02/13 - 18:08
کلاه جدید وزارت خانه بر سر معلمان= رتبه بندی.
قرار بود 80% اساتید باشه چی شد با 200تومن سر و تهش را هم بیاورید ما هم مثل همیشه متوجه نمیشویم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ + +12 -1 --
اکرمی 1394/02/13 - 21:29
به خدا اینها خودشان نه قانون را قبول دارند نه سند تحول نه هیچ چیز دیگر.فقط منافع خودشان.وزارتخانه های دیگر از راه و روزنه ای به دنبال افزایش حقوق کارمندان خود هستند اما ما هم قانون گفته هم سند تحول گفته قبول نداریم و مخالف رفاه معلمان خود هستیم.کوته بینی تا این حد خدایا
پاسخ + +14 0 --
رضا 1394/02/13 - 22:28
جناب فاضل با مامعلمان صادقانه سخن بگویید وقتی براحتی در طی یک بخشنامه به یکباره حقوق بانکی تا 800 هزار تومان کمیته امداد از 500 تا 800 ، کادر بیمارستانی بیش از یک میلیون و در سایه ماده68 قانون مدیریت تمامی دستگاه ها از نفت گرفته تا سازمان مدیریت حقوقشان به یک باره رشد می کند شما همین چندر غاز را هم به رتبه بندی گره نزنید و نان معلم را به ارزشیابی منوط نکنید رتبه بندی باید به شکلی که در سند امده مانند دانشگاه به جای خود محفوظ باشد جناب فانی و شما چون دغدغه معیشت ندارید و معلم نماندید مارا درک نمی کنید
پاسخ + +16 0 --
جعفری 1394/02/13 - 22:32
برای چنین وزیری و مشاورش باید ساعت ها گریست ایشان می گویند مشکل معلمان قدمت 70 ساله دارد یکی باید در جواب بگوید 20 سال از این 70 سال را مدیریت ...جناب عالی به این روز انداخته است
پاسخ + +16 0 --
زعفرانی 1394/02/13 - 22:36
خدایا اموزش و برورش ما را از دست مدیرانی چون فانی برهان چون واقعا اسم با مسمایی دارند اسم فاعل از فنی
پاسخ + +12 0 --
معلم؟! 1394/02/13 - 22:53
من به عنوان یک معلم وقتی که نظرات دوستان را می خوانم واقعا تاسف می خورم بعد از اینهمه نابسامانی و نابخردی مسئو لین امر آنهم نزدیک به چند دهه چرا دوباره شکایت خدا را پیش پیغمبر می برند. خانه از پای بست ویران است آن وقت شما می خواهید سقفش را ایزوگام کنید.شما از وزیر و "سایرین " چه انتظاری دارید؟ وقتی انتخاب خود وزیر قصه ی هزارو یک شب می شود...
تا زمانی که از "اصل " موضوع غافلیم آش همین است و کاسه همین مشکل ما معلمان زمانی حل می شود که دید...نسبت به مقوله ی آموزش عوض شود و "آموزش" و "پرورش" لباس تفکرات تک بعدی و سلیقه ای یکی چند نفر را از تن خارج کند.
پاسخ + +12 0 --
هوشي 1394/02/14 - 13:10
ازمصاحبه وزيرچيزي جزيأس ونوميدي عايدمان نشد،راستي وزيروانگاربه زورازرختخواب به اين مصاحبه كشيدن!!!
پاسخ + +10 0 --
فرهنگی 1394/02/14 - 13:54
جناب وزیر و مشاور و ...
وعده نگارش کتابچه جدید رتبه بندی بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری که معلمان را در حد کارمند تنزل میدهد خواسته شماست نه یک میلیون فرهنگی.
معلمان خواستار اصلاح بخشهابی از طرح رتبه بندی دولت پیشین ( لغو آزمونهای صلاحیت شغلی و.. گنجاندن بندی که رتبه بندی همه فرهنگیان را پوشش دهد) بودند نه کنار گذاشتن کامل طرح و سخن گفتن از طرح جدید.
تا کی فرهنگیان منتظر اجرای رتبه بندی باشند، چند بار دیگر پیش نویس رتبه بندی نوشته میشود و به اجرا در نمی آید. چند سال باید به انتظار طرح جدید شما باشیم.
ما فرهنگیان هرگز رتبه بندی جدید شما که جایگاه معلم را در حد کارمند تنزل میدهد نخواهیم پذیرفت.
ما خواستار تعیین جایگاه فرهنگیان هم طراز استادان دانشگاهیم.
ما خواستار برابری حقوق فرهنگیان با همتایانشان در آموزش عالی هستیم چرا که هر دو به شغل شریف معلمی مشغولند چه بسا کار اموزگان و دبیران سخت تر از استادانی باشد که 12 الی15 ساعت تدریس دارند.
پاسخ + +6 -6 --
معلم 1394/04/17 - 15:15
من معلم به تنهایی کاری به بقیه ندارم چون حقوقم کمه وجدان ندارم اصلا تلافی اون را سر دانش آموزان در میارم البته در عمل اکثر معلما همین کار را می کنند
پاسخ + +3 0 --
آموزگار 1394/05/16 - 01:50
آقایان همکار، بدون تعارف باید بپذیریم که وقتی همه بابت مقاله نوشتن و تحقیق و پژوهش صداشون دراومد، علمای برنامه ریز دولت هم پیش خودشان گفتند ..... « خب حالا که خود فرهنگیان اینقدر جو سازی کردن و این طور شرایطی رو می پسندن، ما هم میزنیم زیر همه چیز.
شرایط برابر با هیات علمی رو که کشکی کشکی نمیتونیم بهشون بدیم!!!!
این شد که این طور شد.
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/06/08 - 18:39
مگر قرار نبود در ارتقاء شغلی هر ساله بصورت پلکانی افزایش حقوق داشته باشید کو ان وعده و وعید داده بودند؟
پاسخ + +1 0 --
یک معلم پشیمان 1394/06/10 - 23:41
هرکسی وزیر آموزش و پرورش میشه ... آقاجون....باید از این وزیرای بهداشت یاد بگیرن.....با اینکه پزشک ها ماهی 100میلیون درامد دارن مدام تو رسانه ها اعلام می کنند که پزشکان بیچاره دارن از گرسنگی می میرند.......................اما روسای آموزش و پرورش هر کار کوچیکی که می کنند که آخرشم هیچی عاید معلمان نمی شه می کنند تو بوق و کرنا و معلمان رو پولدار نشون می دن..........خود من از اینکه با رتبه 600کنکور معلم شدم و نرفتم وکالت بخونم بسیار پشیمان هستم و الانم تنها هدفم خروج از آموزش و پرورش است.
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/06/14 - 10:50
با سلام خدمت همکاران گرامی
طبق گفته آقای وزیر و دوستان طرح رتبه بندی فقط برای ارتقای کیفی کار معلمان است. حالا سوال اینجاست وضعیت معیشتی معلمان چی شد ؟؟؟؟؟ طرحی هم داری برای معیشت معلمان؟؟؟؟ طرح دوفوریتی ارزش افزوده چی شد؟؟؟؟ با افزایش ناچیز رتبه بندی وضعیت معلمان ( 100 تومن یا 200 تومن) شاید بشه معلم روزی یه ساعت کمتر بره مسافر کشی یا آژانس های کرایه .......
پاسخ + 0 -2 --
علی 1395/12/04 - 23:48
سلام عرض میکنم خدمت همه دبیرانی که اینجا نظر دادن .. من یک دانش اموز هستم که تو یکی از مناطق جنوب تهران درس میخونه ... و تاحالا یه دبیر با سواد ندیده !!!! شما دبیران به فکر حقوق هستین تا شغل دبیری !!!! بیشتر دبیرا توانایی تدریس ندارند نمیتونن تدریس کنند بعد انتظار دارند حقوق بالالیی بگیرن و کشور خودشون رو با کشور های دیگه مقایشه میکنن و میگن که تو کشور های دیگه بیشتر به دبیر ها احترام میزارنن --- در حالی که فکر اینو نمیکنن که سواد دبیرای کشور های دیگه چقدره و سواد خودشون چقدره !!! تا حالا به دانش اموزایی که سر کلاس میشینن توجه کردین که چقدر سر کلاس مسخره بازی در میارن !! دلیلیش چیه به نظر شما دبیر های فهیم ! چند نفر از دبیران کشورمون رشته تدریس اون درس رو خوندن !!! اگر شما دبیران فهیم سواد کافی برای تدریس داشتین و اگه بهتون حقوق کم میدادن مطمعن باشین در این صورت اگه یه روز سر کلاس نمیرفتین دانش اموزا اعتراض میکردن تا اینکه خوشحال باشن !امید وارم به حرف هایی که زدم یه ذره توجه کنین بعدببینین این حقوقی که میگیرین حلال هست یا نه !!!
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/03/27 - 13:02
باسلام بعد از هجده سال خدمت صادقانه در مخوف ترین روستاها حالا که بعد از بیست وچهار سال میخواهم رتبه عالی رو کسب کنم میانگین ارزشیابی من بیست وپنج صدم کمتر از حد نصابه آیا این درسته که نتونم رتبه عالی کسب کنم وبه خاطر خوشانصافی یه مدیر من دو سال متضرر بشم باید به کجا وبه چه کسی شکایت کنم به خدا این حق الناسه من که نمیگذرم
پاسخ + 0 0 --
ناشناس 1396/10/13 - 23:43
باسلام،بخش نامه ای مبنی بر این مطلب آمده که دبیری که رتبه ای را اخذ میکند باید 3سال در ان رتبه بماند این واقعا بی انصافی است و واقعا نمی دانم طبق چه مبنایی چنین حکم هایی می کنند . از عقل سلیم چه کسی چنین چیزی تراوش کرده .اگر بعد از گرفتن یک رتبه چند ماه بعد استحقاق گرفتن رتبه بالا تر را کسب کنند .میگویند نمی شود ارتقا بگیری باید 3سال بگذرد وعملا حدود 2-3 سال با این قانون غلط حق یک معلم را می خورند، به جای اینکه این قانون غلط را اصلاح کنند . ووجدانشان هم راحت است که طبق قانون عمل کردند. آیا نمی دانند باید روزی در پیشگاه خدا جوابگو باشند.
پاسخ + 0 0 --
Esmail 1398/03/20 - 00:06
با سلام
کسی که با هزینه شخصی مدرک دکترا گرفته و اموزش و پرورش هم یک ریال بابت بورس شدنش نداده است باید با معلمی که با مدرک لیسانس اما چند سابقه تدریس کمتری مشغول تدریس است حقوقش یکسان باشد.ایا مدک تتحصیلی ارزشی ندارد.نحوی اعمال مدرک تحصیلی در ادرات دیگر چطور می باشد.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور