صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

" کانون تربیت اسلامی ضمن قدردانی از تصمیم انقلابی شورای عالی آموزش و پرورش و وزیر محترم آموزش و پرورش به انداره توان خود برای اجرای مناسب این مصوبه اعلام آمادگی می نماید "

حمایت کانون تربیت اسلامی از مصوبه حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص

گروه اخبار/ در این بیانیه آمده است :
مصوبه اخیر شورای عالی آموزش و پرورش مبنی بر حذف آزمون ورودی مدارس تیزهوشان و مدارس خاص واکنش های متعددی را در جامعه ،بین نمایندگان مجلس ،اساتید دانشگاه های علوم تربیتی ،فرهنگیان به دنبال داشت.

 حمایت کانون تربیت اسلامی از حذف آزمون مدارس خاص و تیزهوشان کانون تربیت اسلامی که رسالت خود را اشاعه و دفا ع از تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان بخش مهمی از انقلاب اسلامی می داند و امروز آن را در تحقق سیاست های کلی ایجاد تحول نطام آموزش و پرورش ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و سند تحول بنیادی و برنامه درسی ملی مطالبه می نماید این مصوبه را در راستای اسناد تحولی می داند تا با چرخش تحولی دانش آموزان از رقابتهای مخرب در حیطه دانشی به فعالیت های جمعی در دستیابی به رشد عقلانی ،رشد ایمانی، رشدعلمی ،عملی و اخلاقی برسند و با حذف شبهه کنکور های زود هنگام دوره ابتدایی عرصه را برای سوداگران آموزش تنگ نماید و با چرخه تحولی از مدرسه نا امن روحی و روانی به مدرسه زندگی و زندگی مدرسه ای چند گام نزدیک شویم و همه روابط مدرسه و فرهنگ مدرسه را بر اساس معرفت محبت،اراده و عمل صالح برای رسیدن به مدرسه صالح شکل بدهیم و با چرخش تحولی از مدرسه گریزی ،حافظه محوری، کمیت گرایی به مدرسه دوست داشتنی، تفکر محوری و خلاقیت دست پبدا کنیم .

بدیهی است اجرای این مصوبه نیازمند به همت مدیران از صف تا ستاد، فرهنگ سازی در جامعه، پاسخ به تفاوت های فردی ، تامین فرصت های متنوع آموزشی ،طراحی موقعیت های ویژه برای کسب شایستگی های ویژه برای دانش آموزان ویژه با تاکید بر شایستگی های پایه دارد .

کانون تربیت اسلامی ضمن قدردانی از تصمیم انقلابی شورای عالی آموزش و پرورش و وزیر محترم آموزش و پرورش به انداره توان خود برای اجرای مناسب این مصوبه اعلام آمادگی می نماید.

سایت الف

پایان پیام/

سه شنبه, 01 اسفند 1396 14:31 خوانده شده: 1292 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +4 0 --
دبیر م 1396/12/01 - 17:28
من دبیر هم با حذف این بی عدالتیها تعیضها و...از اول دبستان تا اخر دبیرستان موافقم
مدارس فقط 2نوع دولتی و غیر انتفاعی والسلام
پاسخ + +2 -1 --
کارشناس 1396/12/02 - 01:53
من مخالم جدا سازی فقیر وغنی یعنی دولتی وغیر انتفاعی هستم ؛ اگر راست می گویید طبق قانون اساسی تحصیل رایگان کنید ومدارس غیر انتفاعی را حذف کنید تا خانواده ها استرس شهریه بالا را نداشته باشند ؟!!!وبه خطر اینکه فرزنداشان نمی تواند در یک مدرسه پولدارها درس بخواند حسرت نکشند ؛مردم گناه دارند آنها را ناراضی نکنید عدالت یعنی فقط دولتی نه توسعه روز افزون مدارس غیر انتفاعی آیا این کانون اسلامی مطابق با عدالت علی (ع)فتوا داده است ویا خود صاحب فتوا شده یعنی در مدارس غیر انتفاعی دانش آموزان با آموزه های دینی بهتر آشنا می شوند ؟!یا به ماشین وخانه بالای شهر و....افتخار می کند واین یعنی ارزش دینی پس جای طبقه فقیر ومتوسط جامعه کجاست این نهادتربیتی چه جوابی دارد چرا در مورد حذف غیر انتفاعی که یک نوع تبیعض اجتماعی است نظر نمی دهد ؟!
پاسخ + +1 -1 --
جمالی 1396/12/02 - 07:01
آقای مهندس فرشیدی بفرمایند که آیا با مدارس انتفاعی موافق هستند؟ آیا کارکرد مدارس انتفاعی ویژه با کارکرد مدارسی که حذف آن را تایید می کنند یکسان نیست؟آیا با عضویت موسسان و سهامداران مدارس انتفاعی در شورای عالی و ستاد وزارت آموزش و پرورش و تصمیم گیری ایشان برای مدارس دولتی موافقند؟کدام یک از معاونان و مدیران کل ستادی فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت نام کرده اند؟ آیا با کسانی که مدارس دولتی را شایسته فرزندان خود نمی دانند اما برای دیگران تصمیم می گیرند موافقند؟نظر آقای مهندس فرشیدی و همفکرانشان در مورد دروغ گفتن معاون وزیر چیست؟ آیا محکوم کردن دروغ گفتن و فریب فرهنگیان شایسته بیانیه دادن کانون نبود؟
پاسخ + 0 0 --
محقوظ 1396/12/02 - 15:58
من دبیر هم با حذف این همه بی عدالتیها تبعیضها و...از اول دبستان تا اخر دبیرستان موافقم افای وزیر این هدیه بزرگ شما به دانش اموران و فرهنگیان بود طبقاتی کردن امورش .و پرورش تاثیرات منفی زیادی داشته است
پاسخ + 0 0 --
جمالی 1396/12/03 - 09:36
دبیر خودت را گول نزن. مدارس انتفاعی آوپ طبقاتی را درست کرده اند. زیاد خوش به حالت نشود.دانش آموز متمول نمونه دولتی و سمپاد را به سمت انتفاعی ها هل دادند. واقعا بطحایی امیدوار به وجود شنگول هایی مثل شما است. زمانی می توانی کف بزنی که این اقدام با حرکت متعاقب آن یعنی حذف مدارس انتفاعی متعلق به بزرگان تکمیل شود.اقلا وقتی خوشحالی در می کنی در آخرش بگو که اقدام بعدی حذف مدارس انتفاعی است. البته در آن زمان علاوه بر شنگولی به صفت خوش خیالی مزمن و حاد هم دچار خواهی بود.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/12/02 - 22:03
امه نمایندگان به رییس جمهور درباره انحلال مدارس استعدادهای درخشان + متن نامه
سرویس فرهنگی
نمایندگان در نامه ای به رئیس جمهور خواهان تجدیدنظر در انحلال مدارس استعدادهای درخشان و نمونه دولتی و شیوه جذب آن ها شدند.
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۰
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/12/07 - 17:54
طرح شهاب سالها قبل تصویب شده و اکنون در مرحله اجراست و مشخص نیست این طرح در این سالها چه کرده و به چه نتایجی رسیده است؟ چرا در سه سالی که طرح شهاب در سه پایه تحصیلی به صورت آزمایشی اجرا شد اطلاعات اجرای آن برای بررسی و تحلیل بیشتر منتشر نکرده‌اند تا براساس آن برای مدارس تیزهوشان پذیرش داشته باشیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه شریف بیان کرد:‌ با این طرح افراد پولدار بچه‌هایشان را به مدارس غیردولتی خاص می‌فرستند و آنها که پول ندارند رها می‌شوند هر چند گفتن این مسائل ممکن است از نظر آموزش‌ و پرورش ارزش نداشته باشد.

عضو تیم تدوین سند راهبردی کشور در امور نخبگان گفت: از 50 نفر مدال‌آور رشته ریاضی، 31 نفر یا به عبارتی 60 درصد سمپادی هستند که از بین سمپادی‌ها 42 درصد در کشور حضور دارند و کشور را ترک نکرده‌اند. تصمیمات مختلفی تا به امروز موجب تضعیف سمپاد شده است در حالیکه می‌توانستیم بدون آزمون و با مکانیسم دیگری دانش آموزان تیزهوش را جذب کنیم.
پاسخ + 0 0 --
کارشناس 1396/12/10 - 00:51
چرا آقای حاجی بابایی وزیر قبلی نظر مغایر با نظر فعلی آموزش وپرورش را دارد ؟ببینید وقضاوت کنید
رها شدن دانش‌آموزان نخبه درپی حذف مدارس تیزهوشان/دانش‌آموزان به سمت مدارس غیردولتی سوق داده می‌شوند
سرویس فرهنگی
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حذف تیزهوشان به معنای رها کردن نخبه‌های کشور است و این اقدام دانش‌آموزان را به سمت مدارس غیردولتی سوق می‌دهد، گفت: با این اقدام مدارس دولتی تضعیف می‌شوند.
چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
حمیدرضا حاجی بابایی
حمیدرضا حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به صحبت‌های اخیر وزیر آموزش و پرورش و تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش در حذف هر نوع آزمون تستی در مدارس ابتدایی کشور، حذف مدارس خاص و ممنوع شدن توزیع کتاب‌های تستی کمک درسی، گفت: این مصوبه مزیت‌ها و کاستی‌هایی دارد؛ اگرچه با حذف آزمون ورودی مدارس استرس دانش‌آموزان کاهش می‌یابد اما آنچه مهم است بررسی وضعیت دانش‌آموزان نخبه است چرا که باید برای آموزش این دانش‌آموزان شرایط ویژه‌ای در نظر گرفته شود.

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور