صدای معلم

گروه اخبار/

« صدای معلم » از زمان تعطیلی مدارس ( ابتدای اسفند 1398 ) در گزارش های متوالی بر وجود خلا در مورد قوانین و آیین نامه های لازم در مورد آموزش مجازی و ارزشیابی غیرحضوری اطلاع رسانی و هشدار داده است که آخرین آن مربوط به نشست رسانه ای مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش است .

هنوز وزیر آموزش و پرورش به عنوان « دبیر شورای عالی آموزش و پرورش » به آخرین گزارش این رسانه در مورد عملکرد شورای عالی آموزش و پرورش پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا )

در این گزارش آمده است :

« اگر اعضای حاضر در شورای عالی آموزش و پرورش و کمیسیون های ذی ربط برخاسته از متن آموزش و پرورش بوده و ذی نفعان در آن قدرت تصمیم گیری و تصمیم سازی داشته باشند دیگر چه نیازی به اقدامات پوپولیستی می باشد که اطلاعیه دهند افراد پیشنهادات و نظرات خود را به این شورا ارسال کنند ؟

" مشارکت " در آموزش و پرورش نیاز به بازتعریف جدی و بازخوانی موسع در رویکردها و کارکردها دارد .

فرضا ، با آوردن 3 نفر در ترکیب شورای عالی آموزش و پرورش و یا اقدامات ظاهری و. غیرکارشناسی مشکلی حل نخواهد شد .

اگر شورای عالی آموزش و پرورش  به عنوان " مرجع سیاست گذار " به وظایف و کارکردهای خود به صورت جامع و صحیح عمل کرده بود دیگر وزارت آموزش و پرورش متهم به اقدامات غیرقانونی ، سلیقه ای و حتی دور زدن قانون نمی شد .

دیگر نیازی بود که مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در برابر پرسش های صریح و قانونی مدیر صدای معلم مجبور شود بگوید که این اقدامات ناشی از " اضطرار " بوده است !

چه بسا ممکن است در آینده هر بی قانونی و یا دور زدنی از قانون تحت شرایطی این چنین  تعبیر و تفسیر شود و البته این در نهایت منجر به شکنندگی بیشتر و اضمحلال سیستم خواهد شد . »

« صدای معلم » بارها خواهان برگزاری نشست رسانه ای این نهاد قانونگذار و پاسخ گویی در مورد عملکرد و شفاف سازی در مورد رویکردها شده است .

ضرورت تاسیس موزه‌ی آموزش و پرورش  و موزه تعلیم و تربیتبیش از یک قرن از تاسیس آموزش و پرورش نوین و همه گیری آن در بلاد و ولایات ایران زمین می‌گذرد و به دلیل عظیم و گسترده بودن آن، این نهاد همواره درگیر در مسائل جاری خود بوده است. این مشغولیت درنگ ناپذیر، فرصت بازبینی و نگاه به گذشته را از  گردانندگان این دستگاه کهنسال گرفته است. از این رو آموزش و پرورش مجال مصوّر و مجسم ساختن خاطراتش را نیافته است تا آن را در معرض نظر ناقدان و ناصحانش قرار دهد و خود را از برخی تکرارهای بی حاصل خلاصی بخشد و گام‌های نیازموده را بیازماید.
موزه‌ی آموزش و پرورش در هر شهر، مکانی مناسب برای مرور تاریخ آموزش و پرورش آن دیار و البته  مجسم سازی هزینه‌ - فایده‌‌ی تلاشهای دلسوزان تعلیم و تربیت از میرزا حسن رشدیه تا طراحان مدارس هوشمند است.

ضرورت تاسیس چنین نمایشگرهای فرهنگی ، لااقل از دو منظرِ توسعه گردشگری برای شهر و بازشناسی آموزش و پرورش حائز اهمیت است.  
1-  اهمیت موزها در حوزه گردشگری و تعمیق هویت شهری بر کسی پوشیده نیست و موزه آموزش و پرورش یکی از آنهاست. موزه تعلیم و تربیت جایی است که در آن می‌توان نوه ها را به دیدار کودکی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها برد و به مردان آینده، انگیزۀ حرکت داد. چنین مکان‌هایی هم برای سلامت روانی سالخوردگان و هم برای الگوسازی برای آینده سازان جامعه ضروری است. پیرمردان و پیرزنانی که عصا به دست و یا با قدی خمیده در کوچه و خیابان از کنار نسل جوان می‌گذرند، در سالهای دور و در ایام شباب، صدها مدال علمی و جام قهرمانی کسب کرده‌اند و بسیاری از این جوایز و افتخارات در گوشه کنار منازل این بزرگان و یا بایگانی های  ادارات و مدارس از یاد رفته اند.  تک تک این دستاوردهای فرهنگی می‌تواند عاملی برای  جذب علاقه مندان به فرهنگ و تاریخ شهر و همچنین گردشگران باشد. برای گردشگرِ علاقه مند به مفاخر کشور، یادگارهای مدرسه‌ایِ بزرگانی چون حسین منزوی، رضا روزبه، دکتر فرخی، دکتر ثبوتی، دکتر محمودیان، دکتر غضنفریان و صدها چهره‌ی علمی و ورزشی  دیگر، هیجان انگیز و عاملی برای درنگ و گشت وگذار در شهر است و این خود، منشا برکات دیگری است.

ضرورت تاسیس موزه‌ی آموزش و پرورش  و موزه تعلیم و تربیت

2 - خانه‌ی فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش از منظر بازشناسی و آسیب شناسی آموزشی نیز قابل توجه است. در گذر سالها،  سرمایه گذاری‌های کلانی درحوزه تعلیم و تربیت صورت گرفته است. از سرمایۀ نرم افزاری صرف شده مثل قوانین، دستورالعمل ها و ... گرفته تا سرمایه‌گذاری مادی چون ساختمان مدارس، تجهیزات اداری و ابزارهای کمک آموزشی و سرمایه‌های انسانی به‌کار رفته تا تربیت یافته، همگی از کیسۀ این ملت خرج شده است. یک نمود مهم از  این سرمایه گذاری‌ها، تعداد فراوانی سند، کتاب درسی، وسایل آزمایشگاهی و کمک آموزشی و ... است که در بایگانی ها و انبارهای  مدارس و ادارات محکوم به پوسیدن‌ شده ‌اند. اگر این اسناد و اقلام در معرض دید عموم قرار گیرند، می توانند مورد استناد پژوهشگران و مدیران در آسیب شناسی نظام آموزشی و سیاست‌های راهبردی آن باشند.  
دلایلی از این دست می تواند ضرورت تاسیس موزۀ آموزش و پرورش را در راس برنامه های مدیران آموزش و پرورش استان قرار دهد.

البته چنین ساختاری قبلا در اصفهان و در اواخر دهه 70 شمسی تاسیس شده است و هم اکنون،  به قرار اطلاع نگارنده،  کارهای تاسیس موزه های آموزش و پرورش شهر تبریز در مدرسه ماندگار فردوسی و شهرهای همدان، کرمانشاه و .. نیز در حال انجام است.
وجود مدرسه ماندگار شریعتی الزام می‌دارد که چنین مرکزی در زنجان نیز تاسیس گردد. این مدرسه با قدمت بیش از ۹۰ سال، پذیرای بسیاری از چهره های علمی و سیاسی کشور بوده است که در تاریخ معاصر ایران نقش موثری ایفا نموده اند و سرمایه ارزشمندی برای شهر زنجان است که باید از ظرفیت آن بهره برداری شود. ساختمان و طراحی این مدرسه را می‌توان به جرات یکی از بهترین بناهای سالهای اولیه تاسیس وزارت معارف نامید.

ضرورت تاسیس موزه‌ی آموزش و پرورش  و موزه تعلیم و تربیت

اغلب مدارس ساخته شده در اواخر دوره‌ی قاجاریه و اوایل سلطنت پهلوی اول، به دلایل متعددی چون قهر طبیعت یا بی توجهی عوامل انسانی، دچار تخریب و یا بازسازی های ناموزون شده اند اما اقبال بلند زنجان است که  این مدرسه همچنان سرزنده و فعال مشغول امر تعلیم و تربیت است. بنای مدرسه در شرایط فعلی خود و یا اگر همتی باشد به صورتی فاخر، می تواند میزبان دائمی یادگار سالیان دراز آموزش و پرورش این دیار باشد. این مدرسه از روزگاری که پدرها، محصل مسکین را به معلم تحویل داده و می گفتند؛ آقا " اَتی سَنین سوموگو مَنیم"  تا امروز که دوران فرزند سالاری است و از دوران اکابر تا دوران آموزش مجازی، خاطراتی دیدنی و شنیدنی دارد.

تاسیس مکانی که بتواند این خاطرات را به صورتی مجسم بازگو نماید، نیازمند همت همه متولیان امر فرهنگ و محصلان دیروز و امروز شهر است.  تجربه تاسیس انجمن های خیریه و امور غیر انتفاعی در زنجان نشان داده است که مردم به چنین کارهایی اقبال نشان می‌دهند.

امید است ارگانهای دولتی نیز به رغم تمام مشکلاتی که همه می‌دانیم و فعلا اجتناب ناپذیرند، مشتاق اعتلای جایگاه زنجان عزیزمان باشند.


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

ضرورت تاسیس موزه‌ی آموزش و پرورش  و موزه تعلیم و تربیت

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

پانته آ درّی، معاون متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران در نشست معاونان متوسطه شهر تهران در خصوص بحران کرونا و وضعیت آموزش و تعطیلی مدارس اظهاراتی بیان کرده است . ( این جا )

دری می گوید : « با وجود موضوع کرونا راهبری مدبرانه مدیران مدارس و معلمان باعث شد ما امتحانات پایان سال را چه در آزمون های حضوری و چه در آزمون های غیر حضوری به خوبی به سرانجام برسانیم . »

ایشان در موضوع " امتحانات " عنوان می کند :

« به همت مسئولین محترم آموزش و پرورش شهر تهران همه چیز عالی پیش رفت و ما حتی برای تامین نیروی مصحح کمترین مشکل را داشتیم. در ادامه کار ثبت به موقع نمرات از سوی معلمان جای تقدیر دارد و همین باعث شد خیلی سریع نتایج امتحانات را اعلام کنیم. »

این سخنان در حالی بیان می شود که در پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران یک نظرسنجی با عنوان " آیا میزان اثربخشی کمی و کیفی آموزش های مجازی مورد رضایت شماست " ؟ قرار داده شده است .

78 درصد از مخاطبان به این سوال ، پاسخ منفی داده اند . ( 1 )

در نظرسنجی « صدای معلم » با عنوان "  کیفیت آموزش را در شبکه شاد و برنامه های تلویزیون چگونه ارزیابی می کنید ؟ " 66 درصد مخاطبان گزینه " خیلی ضعیف " و " ضعیف " را انتخاب کرده اند . ( 2 )

کدام یک درست می گویند ؟!

ایشان گفته است : " سرپیچی از دستورات ستاد کرونا جرم است "

پرسش « صدای معلم » که در نشست رسانه ای با مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح شد این است که آیا این ستاد خودش جایگاه قانونی و حقوقی دارد ؟ , آیا اصل " سلسله مراتب قوانین " مقدم بر سلسله مراتب اداری توسط شما ، وزیر و سایر مسئولان رعایت شده است ؟

تسلیت صدای معلم به فاطمه سادات اشرفی زاده

خانم فاطمه سادات اشرفی زاده

عضو محترم شورای نویسندگان صدای معلم

ما در غم از دست دادن برادر گرامی تان شریک و همراه بدانید .

پایان پیام/

تسلیت صدای معلم به مناسبت درگذشت محمدجواد مختاری

" محمدجواد مختاری، از فعالان محیط زیست استان فارس بر اثر شدت سوختگی، شنبه شب 14 تیر در بیمارستان جان باخت.

 این نیروی داوطلب ۳۱ ساله، هنگام تلاش برای مهار آتش در شهرستان ممسنی دچار سوختگی شده بود.

محمدجواد مختاری برای مهار حریق ارتفاعات منطقه فهلیان با گروه‌های مقابله با آتش همراه شده بود که دچار سوختگی درجه ۲ به میزان ۸۵ درصد شد.

وی در بیمارستان سوانح و سوختگی ابن سینا بستری شده بود. "

« صدای معلم » درگذشت این جوان مسئولیت پذیر و دوستدار محیط زیست را تسلیت می گوید .

پایان پیام/

گروه گزارش/

گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

نخسنین نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان امروز یکشنبه 15 تیر در سالن جلسات معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش برگزار گردید .

این نشست با 10 دقیقه تاخیر آغاز گردید و حسین تاریخی دبیر کل این اتحادیه به مدت 32 دقیقه سخنرانی کرد .

همان گونه که گفته شد ، این نشست مانند جلسه زهرا مظفر مدیر کل ارزیابی عملکرد و پاسخ گویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش برای نخستین بار برگزار می گردید و این موضوع توسط مدیر صدای معلم در نشست بیان گردید .

برخی از خبرنگاران خواهان برگزاری این نشست به صورت " غیرحضوری "  ( آنلاین ) شده بودند .

مدیر صدای معلم ضمن مخالفت با این موضوع عنوان کرد که این تشکیلات پس از مدت ها نشست رسانه ای گذاشته که البته گامی به جلو و قابل تقدیر است .

 نشست های مجازی هم مثل آموزش و آزمون غیرحضوری چون فاقد زیر ساخت های لازم و مهم تر از آن فرهنگ عمومی و شهروندی متناسب و مطالبه گر است حالت " کارتونی " پیدا کرده است .

برخی از خبرنگاران حوزه آموزش پیشنهاد داده بودند که نشست ها اولویت بندی شوند و به عنوان مثال چنین نشست هایی به صورت غیرحضوری و نشست های با اولویت مهم تر و اساسی تر حضوری برگزار گردند .

پورسلیمان در پاسخ بیان کرد که هر بخش و حوزه ای در آموزش مهم است و باید مورد پرسش و شفاف سازی قرار گیرد چرا که مطابق نظریه " سیستم ها " در نهایت سیستم را ناکارآمد می کند .

میزان پرسش های خبرنگاران در این نشست نسبت به سایر نشست ها کم بود اما مطابق معمول صدای معلم پرسش های قابل توجهی را در این نشست مطرح کرد .

بخش نخست سخنان حسین تاریخی به " سند تحول بنیادین " اختصاص داشت .

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت :

گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

" در این راستا اتحادیه انجمن‌های اسلامی به برگزاری جلسات نقد و بررسی کتب درسی متوسطه دوم توسط دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی (پیش بینی بررسی بیش از100 عنوان کتاب در رشته‌های نظری) ، برگزاری سلسله جلسات اندیشه ورزی «گره تحول» با هدف بررسی و نقش عناصر مختلف وابسته به نظام تعلیم و تربیت در تحول بنیادین آموزش و پروش و نقش تشکل‌های دانش آموزی در این عرصه و ارائه راهکارهای عملیاتی با حضور فعالین و صاحب نظران عرصه تعلیم و تربیت، پیش بینی وآماده سازی حضور دانش آموزان در راستای مشارکت در تولید و تدوین کتب درسی و تعامل دوسویه با مخاطب، نسبت‌گیری برنامه‌های اتحادیه با سند تحول بنیادین در جهت تحقق زیرنظام‌های سند با تقویت راهکارهای عملیاتی برنامه‌ها، برنامه‌ریزی در جهت پوشش حداکثری راهکارهای سند ذیل برنامه‌های تشکل و برگزاری جلسات مطالبه‌گری دانش آموزان از مسئولین تعلیم و تربیت در سطوح محتلف شهری، استانی و ملی پرداخته است .

تاریخی در بخش دیگری از سخنان خویش به اقدامات تشکل مربوطه در بحران کرونا پرداخت و عنوان کرد :

" با توجه به شیوع ویروس کرونا اتحادیه انجمن‌های اسلامی اقداماتی را از قبیل پیش بینی برنامه‌های فراگیر ملی (اعم از پویش‌های معنوی، پویش‌های کتابخوانی و....)، حضور گسترده نوجوانان در عرصه خدمت رسانی به بیماران در قالب گروه‌های پشتیبان، آماده سازی محصولات تقویت کننده بدن، گندزدایی معابر و... )، تولید برنامه‌های فراغت محور با رویکرد تاب‌آوری نوجوانان در منزل ( طرح کرونا مثبت با تکیه بر بازی‌های خانوادگی، بازی‌های رایانه‌ای سالم، کتاب، طنز، معرفی فیلم و مستند و...)، تقویت زیرساخت‌های مجازی تشکل ( یش بینی سامانه‌های چون: سامانه آموزش آنلاین مجازی، پشتیبانی علمی گسترده از دانش آموزان با تکیه بر تولید محتوای دیجیتال، آزمون‌های آنلاین با همکاری موسسه علمی آینده سازان، تقویت زیرساخت سامانه عقیق در جهت حضور حداکثری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده اقداماتی است که در این دوران انجام شده است .

مدیر صدای معلم در ابتدا « روز قلم » را تبریک گفت .

پورسلیمان ادامه داد : خوشحالم که اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نشست رسانه ای می گذارد و می خواهد در مورد عملکردش به افکار عمومی پاسخ گو بوده و شفاف سازی کند .

از آن جا که اساسنامه شما به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است به عنوان مدیر رسانه صدای معلم از شورای عالی انقلاب فرهنگی دعوت می کنم که پس از 4 دهه ضمن برگزاری نشست رسانه ای در مورد عملکرد خویش پاسخ گو باشد .

 پورسلیمان در ادامه تصریح کرد که روند ارتقا از کف به اوج در این تشکیلات شفاف و دموکراتیک نیست و گفته می شود انتخابات و گزینش افراد مهندسی شده است .

مدل شما مثل مجلس دانش آموزی هم نیست .

چند درصد دانش آموزان این اتحادیه را می شناسند ؟

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پاسخ گفت :

ما در این 40 سال هیچ گاه شخصیت دولتی نداشته ایم . نظام کنگره ای و دموکراتیک اتحادیه در هیچ جای کشور الان موجود نیست .

گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

« رضوی » خبرنگار خبرگزاری آنا از دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان پرسید :

" در میانه صحبت هایتان و در پاسخ به پرسش های آقای پورسلیمان سوالی برایم پیش آمد و این که تامین مالی و یا پشتیبانی این اتحادیه از کجا انجام می شود ؟

تاریخی پاسخ داد :

مشارکتی هست که از قسمت های مختلف در کشور می گیریم .

به عنوان یک شخصیت غیردولتی بخشی از طریق تفاهمی که با دستگاه های مختلف داریم . ما در سطح وزارتخانه تفاهم نامه بسیار مفصلی با وزارت آموزش و پرورش داریم که مراودات با وزارتخانه در این تفاهم نامه منعقد شده است و به همین نسبت تفاهم نامه های جدی با سایر دستگاه ها داریم که اعم از هلال احمر ، کمیته امداد و وزارت ارشاد است که در قالب این تفاهم نامه ها بخش جدی از تعاملات و تامین برنامه های مالی اتفاق می افتد .

بخش دیگری از طریق " حق عضویت " است که از اعضا دریافت می شود و مشارکت خیرین است .

رضوی پرسید :

این تحت تاثیر تغییر دولت ها عوض می شود ؟

گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

تاریخی گفت : تفاهم نامه ها چون در سطح وزیر بسته می شود خیلی دست خوش تغییرات نمی شوند ولی در سطوح پایین تر وزارتخانه تحت تاثیر قرار می گیرد .

مدیر صدای معلم پرسید :

تامین منابع مالی قاعدتا باید در اساسنامه ذکر شود و یا آن که شما این ها را از خودتان بیان می کنید ؟

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در پاسخ گفت که در اساسنامه بحث مالی مطرح نیست .

پورسلیمان گفت مگر شما تشکل تیستید ؟ شما می گویید که غیردولتی هستید و مستقل اما تصریح می کنید که اساسنامه نیازی به این گونه موضوعات ندارد !

تاریخی گفت که این اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است .

اگر آن ها تشخیص می دادند  حتما آن جا ذکر می کردند .

پورسلیمان در پاسخ تصریح کرد که این نشان می دهد که اساسنامه شما " به روز نیست " !

شما قصد دفاع تمام قد از اساسنامه ای را دارید که 25 سال پیش توسط یک نهادی مثل شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و ابلاغ شده است و از سوی دیگر هیچ انتقادی را هم نمی پذیرید ؟!

می گویید این اساسنامه خیلی هم خوب است !

می گویید تشکل ما نخبه گراست چون ما تشخیص می دهیم که باید نخبه گرا باشد !

در زمینه آسیب های اجتماعی و پیش گیری از آن در مدارس خود را کنار می کشید و اقدامات خود را هم منتسب به سند تحول بنیادین می کنید ؟

تاریخی در پاسخ گفت که ما در زمینه سند تحول بنیادین دستاوردهای جدی داشته ایم و در زمینه گام دوم کارهای خوبی انجام شده است .

گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

نقظه شروع صحبت حضرتعالی بحث اساسنامه بود و من به هم اساسنامه ارجاع دادم و طبیعتا به لحاظ حقوقی ما نباید خارج از چارچوب اساسنامه عمل کنیم .

نباید متناقض باشیم .

حالا این که در آن نقظه این خلا وجود دارد بحث دیگری است ...

پورسلیمان گفت پس قبول دارید که اساسنامه شما ناقص است ؟

تاریخی پاسخ داد این که کامل نیست را قبول ندارم و این که الان لازم است به روزآوری شود و یا تغییراتی در آن داده شود محل بررسی است .

مشروح پرسش و پاسخ مدیر صدای معلم و دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان منتشر خواهد گردید .

پایان گزارش/


گزارش صدای معلم از نشست رسانه ای دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و انتقاد از تشکیلات

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

نظرسنجی

" کیفیت آموزش " را در شبکه شاد و برنامه های تلویزیون چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور