صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

استفاده از واژهٔ بحران بودجه به جای "کسری بودجه" توسط وزیر محترم به جا و هوشمندانه بوده است/ بحران در بودجه سبب شده که نیروی انسانی متخصص و کارآمد در آموزش و پرورش جذب و به خدمت گرفته نشود و مدارس باری به هرجهت اداره شوند/ با اندکی تأمّل در حالت چهره و نحوهٔ نگاه و لحن سلام و جنس رفتار بچه ها می توان دریافت که برخی از آنها انگار با زور و اجبار بر روی نیمکت ها نشسته اند/ در کلاس هنر که چیزی یادمان نمی دهند. ... معلم مان چیزی از هنر نمی داند؛ نه خط (منظورشان خوش نویسی است)، نه نقاشی، نه .../ خوب می دانند که سرگل عمرشان در چنین کلاس هایی بر باد می رود! اما بزرگان دستگاه و تعلیم و تربیت ظاهراً از این موضوع، سخت غافل اند/ بعد از ده سال خدمت در دورهٔ پیش دبستان، حق التدریس شده ام. ۵ ماه است که به عنوان آموزگار پایهٔ پنجم ابتدایی مشغول تدریس ام. در کلاسم ۳۸ نفر دانش آموز دارم. جا برای قرار دادن میز و نیمکت در کلاس نیست. برخی از دانش آموزان در نیمکت های سه نفره می نشینند. دلم برای شان می سوزد. ۵ ماه از سال تحصیلی گذشته هنوز هیچ حقوقی نگرفته ام. دلم برای خودم نیز می سوزد

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 04 اسفند 1395 ساعت 14:51

شروع بازنشستگی برای من شروع مسافرکشی بود !

گروه اخبار/

مشکلات بازنشستگان و مسافرکشی

کافی است پای درد دل بازنشسته‌ها بنشینید تا متوجه شوید استرس ناشی از نداشتن حقوق کافی، گرانی خدمات بهداشتی و درمانی، ناکارآمدی بیمه‌های درمانی و گرانی روزانه مواد غذایی و کالاهای اساسی چه بر سر پدران و مادران این سرزمین می‌آورد. وضعیت نامطلوب زندگی چنان عرصه را بر این عزیزان تنگ کرده که پس از بازنشستگی و به جای استراحت بعد از ۳۰ سال کار مداوم به دنبال شغل جدید مانند مسافرکشی،‌ فعالیت در آژانس‌ها، دست فروشی، ‌نگهبانی و... بوده تا پیش خانواده شرمنده نشوند. بازنشسته‌ها در تمام طول سال‌های کاری،‌ حق بیمه خود را برای داشتن زندگی بهتر پس از اتمام مدت خدمت، پرداخت می‌کنند، اما نمی‌دانند که حقوق در نظر گرفته شده برای آنها به عنوان مستمری بازنشستگی هیچ تناسبی با هزینه‌های جاری زندگی ندارد و گویا مسئولان و تصمیم‌گیران تا به حال اطلاعی از هزینه‌های واقعی،‌ تورم، ‌گرانی و... نداشته اند که چنین ارقامی را مصوب و برای پرداخت ابلاغ می‌کنند.

وضعیت تاسف‌بار کیفیت زندگی بازنشسته‌ها آن‌چنان وخیم است که در خرداد۹۵، علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد؛ با شکاف ۶۷ درصدی مزد تا تورم طی ۸ سال گذشته هنوز نتوانسته‌ایم یک زندگی با کرامت برای بازنشستگان ایجاد کنیم. به گفته او، الگوی افزایش پلکانی حقوق بازنشستگان پس از بررسی‌ها و قراردادن الگوهای مختلف به تصویب دولت رسید که این افزایش حقوق‌ها، باید به جبران عقب افتادگی حقوق از نرخ تورم سال گذشته، از رتبه‌های پایین شروع شود. البته با وجود گذشت بیش از ۸ ماه از این سخنان هنوز هیچ اتفاق مثبتی برای افزایش کرامت بازنشستگان نیافته و مشکلات به قوت خود باقی است.

 

شروع بازنشستگی برای من شروع مسافرکشی بود

«حقوقم کفاف زندگی‌ام را نمی‌دهد. اجاره مسکن، هزینه دانشگاه فرزندان، هزینه‌های دارو و درمان، هزینه‌های خورد و خوراک و هزینه‌های دیگر. با این حقوق البته دیگر جایی برای هزینه‌های دیگر باقی نمی‌ماند. از قدیم نگران دوران بازنشستگی بودم.» اینها بخشی از صحبت‌های محمود ۷۰ ساله است. بازنشسته‌ای با دلی پر از بازنشستگی. او را در پارک می‌بینم. درحالی‌که در زیر سایه درختی بر نیمکتی تکیه زده است از مشکلاتش برای ما می‌گوید: مشکلات ما زیاد است و حقوق ما کم. به عبارتی همان حقوق معروف بخور و نمیر را می‌گیریم. وقتی بازنشسته می‌شویم خرجمان زیادتر هم می‌شود. باید برای دید و بازدیدهای آخر هفته کلی هزینه کنیم و برای نوه و نتیجه‌هایمان هم هدیه‌ای آماده داشته باشیم، اما چیزی برای پس‌انداز باقی نمی‌ماند که هیچ، برای خرج ماهانه هم کم می‌آوریم.

او ادامه می‌دهد: همیشه نگران این دوران بودم؛ هرچند که به این دوران، دورانی طلایی می‌گویند، اما این دوران طلایی بدون آرامش خیال، آسایش خاطر و با نگرانی و استرس رنگ خود را باخته و به دورانی تلخ تبدیل‌ شده است. دورانی که برای گذران آن مجبور هستیم در گرما و سرما به مسافرکشی روی‌آوریم. این دیگر دوران طلایی نام ندارد؛ اما مشکل اصلی ما این است که حقوق ما از تورم جامانده است. تورم به‌ پیش می‌رود و حقوق ما توان رساندن خود را به آن ندارد. سر می‌چرخانم و اسماعیل را پیدا می‌کنم. او هم درد دل زیاد دارد. اسماعیل که ۶۵ ساله و بازنشسته آموزش‌ و پرورش است، از حقوق کم بازنشستگی می‌نالد. او می‌گوید: به نظر من بازنشستگی یعنی فراغت از غم و کار و استرس. وقتی بازنشسته می‌شوید دیگر نباید نگران هیچ‌چیزی باشید. یعنی می‌توانید به علایق خود بپردازید، می‌توانید هر زمان که خواستید بخوابید و هرزمان که خواستید بیدار شوید. هر زمان که خواستید با دوستان خود قرار ملاقات بگذارید و هر زمان خواستید با خانواده خود به مسافرت بروید، اما واقعیت این نیست. در کشور ما بازنشستگی یعنی شروع مشکلات و دغدغه‌ها به همراه ناتوانی‌های کهولت سن. من نیز همانند بسیاری از بازنشستگان نه از بازنشستگی خوشحال شدم و نه بعد از بازنشستگی بیکار. در هر حال زندگی خرج دارد و وظیفه تامین مخارج زندگی به عهده من است. شروع بازنشستگی برای من شروع مسافرکشی بود. ماشینی تهیه کردم و به مسافرکشی مشغول شدم چراکه حقوق بازنشستگی کفاف مخارج ده روز را می‌دهد و بس.

 

سالمندان قصد ترک شغل ندارند

بررسی نتایج آخرین بررسی‌های میدانی وضعیت شاغلان ۱۰ ساله و بیشتر بر حسب مدت اشتغال در شغل اصلی سال ۱۳۹۳ نشان می‌دهد از ۳/۲۱ میلیون نفر شاغل در کشور طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای بالغ بر ۸/۱۱ میلیون نفر از شاغلان کشور ۱/۵۵ درصد در دهه اول اشتغال است. همچنین طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای حدود ۵ میلیون نفر از شاغلان کشور ۵/۲۳ درصد در دهه دوم اشتغال است. به بیان ساده تر، در حال حاضر ۵ میلیون نفر از نیروی شاغل در بازار کار ایران بیش از ۱۰ سال سابقه کار دارند. از سویی، طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای حدود ۹/۲ میلیون نفر از شاغلان کشور ۷/۱۳ درصد در دهه سوم اشتغال است. طول مدت اشتغال در شغل اصلی برای حدود ۶/۱ میلیون نفر ۷/۷ درصد در دهه چهارم اشتغال است؛ به این معنی که بازار کار سالمندان همچنان در ایران میلیونی است و آنها قصد ترک موقعیت شغلی خود را ندارند.

 

دوئل بر سر نان

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از مسافرکشان به دلیل اینکه حقوق بازنشستگی، کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد، به سمت مسافرکشی می‌روند. مسافرکشی نه تنها برای بازنشستگان، بلکه برای جمعیت بیکاری که راهی جز این ندارند، به خانه آخر کسب درآمد تبدیل شده است. چند سالی است دعوای مسافربرهای شخصی با رانندگان تاکسی به یک موضوع مهم تبدیل شده است؛ درگیری‌هایی که به چاقوکشی و قمه‌کشی نیز ختم می‌شود و بعضا عاقبت هولناکی را رقم می‌زند. از آنجا که مردم برای رسیدن به مقصد در کوتاه ترین زمان ممکن به استفاده از مسافربرهای شخصی روی می‌آورند، همین امر باعث اعتراض رانندگان تاکسی می‌شود که تنها منبع درآمدشان از این راه است. دعوای مسافربرهای شخصی به معضلی تبدیل شده که انگار پلیس هم توان مقابله با آن را ندارد و بارها این مسافربرهای شخصی به تاکسیرانان حمله‌ور شده‌اند. نمونه‌ای از این درگیری‌ها را سال گذشته در پایانه قلهک مشاهده کردیم که طی آن تعدادی مسافرکش شخصی با چوب و چماغ به جان تاکسیرانان افتادند و آنها را مجروح کردند، البته پلیس پس از مدتی عاملان درگیری را شناسایی و دستگیر کرد. هر از چند گاهی از این دست خبرهای درگیری مسافربرهای شخصی به گوش می‌رسد که در آخرین نزاع شاهد دعوای مسافربرشخصی با پلیس و سپس ضرب و شتم راننده تاکسی با چاقو بودیم. اردیبهشت امسال در شمال غرب تهران در منطقه ۲ یک مسافربر شخصی به پلیس راهور و راننده تاکسی حمله ور شد و روی راننده تاکسی چاقو کشید. اسماعیل بیگی معاون سازمان تاکسیرانی تهران در این زمینه گفت: با پلیس امنیت مکاتبه‌ای داشته‌ایم و قرار شد به شکایت سازمان تاکسیرانی رسیدگی ویژه شود.

مشکلات بازنشستگان و مسافرکشی

روزنامه آرمان

منتشرشده در بازنشستگان

  آسیب شناسی امور تربیتی در آموزش و پرورش

بی شک بعد از هر انقلابی که در جوامع مختلف رخ می دهد تغییراتی در ساختارها و ارکان گوناگون آن جامعه رخ می دهد و جامعه ی ما نیز مستثنی از این امر نبوده و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و رونق دوباره مدارس، نظام آموزش و پرورش ما نیز نیازمند تحولی اساسی بود تا بتواند همسو با تاثیرات انقلاب اسلامی رسالت خود را در تعلیم و تربیت آینده سازان ایران اسلامی مطابق با اهداف و آرمان های مکتبی با برنامه ریزی صحیح ، زمینه لازم برای تربیت درست را فراهم نماید.
و از آنجایی که در دین مقدس اسلام و براساس آیات قرآن تربیت و تزکیه مقدم بر تعلیم دانسته شده است وجود چنین بینش عمیق در اسلام باعث گردید تا در ساختار جدید آموزش وپرورش بعد از انقلاب تربیت انسان های مومن و فداکار و متعهد و متخصص از اهم اهداف باشد و حرکتی نو شروع شود و این حرکت با تلاش شهیدان رجایی و باهنر و تاسیس امورتربیتی نقطه آغازینی برای این تعالی بود .
آن دو بزرگوار براساس ایدئولوژی اسلامی و دغدغه های مکتبی رسالت آموزش وپرورش را فراتر ازآموزش خواندن و نوشتن دانسته و با تاسیس امور تربیتی سعی نمودند ارزش و آموزش ، تعهد و تخصص ، دانش آموزان انقلابی و مومن در بطن آموزش و پرورش رشد نماید تا بتواند در مجموعه بدنه انقلاب توانمندی خود را نشان بدهند .
و اینک که بیش از سه دهه از تاسیس امور تربیتی به دست آن شهیدان بزرگوار می گذرد این نهاد دارای فراز و نشیب بسیار بوده و فعالیت ها و عملکردهای متفاوتی در هر دوره از انقلاب اسلامی داشته و توفیقات یا ناکامی های مختلفی را نیز تجربه نموده است تا جایی که این اواخر گاها" سخن از حذف آن یا تعمیم فعالیت های تربیتی به برنامه های آموزشی بوده و امروز نیز احیای آن مد نظر می باشد .
احیایی که بیش از همه نیازمند مطالعه ، کارکارشناسی ، نیاز سنجی و برنامه ریزی درست بوده تا همگام با پیشرفت و تعالی آموزش ورشد فکری دانش آموزان بتواند نیازهای آنان در این عرصه را تامین نماید .
ما بنا داریم در این مقوله امورتربیتی را از منظر اهداف ، کارکردها، مشکلات و موفقیت ها و دورنمای آینده مورد بحث قرار دهیم تا شاید حضور صاحب نظران واساتید علوم تربیتی در یاری رساندن به امر تربیت گره از بسیاری از مشکلات امورتربیتی بردارد .


عملکرد:
بی شک هر نهاد و سازمانی جهت تحقق اهداف خویش ناچار به داشتن نیروی انسانی توانا است که بتواند با درایت و شایستگی خویش هدف های سازمان را تحقق بخشیده و به برنامه های آن جامه ی عمل بپوشاند و در نهاد امورتربیتی نیز این مربیان امور تربیتی بودند که در مدارس پاسدار ارزش های مذهبی و فرهنگی و ملی بودند و از بدو انقلاب تاکنون صادقانه پا در رکاب بوده و هر آنچه در چنته داشته اند جهت تعمیق باورها و ارزش های دینی به کار بسته اند و عملکرد امور تربیتی نیز منوط به فعالیت و همکاری مربیان بوده است .
و به فرمایش رهبر معظم انقلاب « کار مربیان به لحاظ آینده نگری ، از کار معلمان مهم تراست و مدرسه ای که مربی ندارد مانند مدرسه ای است که معلم ندارد » .
و امروز هم شاهد برخورد سرد مسئولین با این نهاد و مربیان می باشیم و در تقابل یا تکمیل مجموعه آموزش وپرورش ، آموزش مقدم بر تربیت شده و نگاه زائد بودن فعالیت های پرورشی به وضوح در سازماندهی نیروها ، یا حذف فعالیت های اضافه مربیان عملا" دیده می شود درحالی که در آموزش حتی ساعتی کسر فعالیت پذیرفته نیست و از سویی در ارزشیابی مدیران و مجموعه کادر آموزشگاهی هیچ گاه امورتربیتی به معنی واقعی لحاظ نشده و آنان که دستی از دور بر آتش دارند از کم و کیف آن به خوبی آگاهند .


مشکلات امور تربیتی :
با توجه به آنچه که گفته شد نهادی می تواند در اجرای برنامه های خود موفقیت داشته باشد که بتواند با شناخت مشکلات و نیز توقعات جامعه در ارائه برنامه ی مناسب با نیاز اقدام و سازمان خود را به سمتی هدایت نماید که مورد پذیرش عوام و خواص باشد ، لذا اشاره ای کوتاه به مشکلات امور تربیتی در طول چند ساله گذشته و حال داریم تا با شناخت بهتر تنگناها ، در رفع و بهبود آنها اقدام نمائیم :


- عدم باور نمودن فعالیت های امورتربیتی در مدارس
- - اشکال در ساختار و نبود ساعات درسی برای فعالیت پرورشی
- - عدم کمیت گذاری فعالیت ها و در نتیجه عدم تاثیرآن در نمرات کل دانش آموز
- عدم همکاری متولیان فرهنگی خارج از مجموعه آموزش و پرورش با این نهاد
- عدم وجود فضاهای پرورشی در مدارس و عدم به روز بودن فعالیت ها باتوجه به علاقه دانش آموزان
- عدم تحول در فعالیت های فرهنگی و به روز آوری برنامه های امورتربیتی
- حضور برنامه های امورتربیتی در حاشیه آموزش و پرورش و تنها خادمان روبه راه کردن برنامه ها و همایش های مدارس
- قرار گرفتن امورتربیتی در پستوی فراموشی متولیان آموزش وپرورش و نگاه و توجه به درصدهای قبولی آموزش
- عدم توان نفوذ در تار و پود مجموعه آموزشی
- تعدد و تنوع برنامه ها و نیز موازی کاری برنامه های تربیتی در مجموعه آموزش و پرورش
- عدم توجه به تخصص مربیان و تجهیز آنان به علم روز مسائل پرورشی و فعالیت های تخصصی
- عدم وجود جایگاه مشخص امور تربیتی
- کاهش انگیزه در بین مربیان پرورشی با توجه به ارزش گذاری فعالیت های آموزشی و اولویت داشتن درصدهای قبولی به فعالیت های فرهنگی دانش آموزان
- نگرش منفی به مربیان پرورشی در مدارس و زاید دانستن آنها


موفقیت های امور تربیتی :
امورتربیتی در سه دهه گذشته با توجه به همه تلاش ها و نیز مشکلاتی که با آن دست به گریبان بوده ، دارای توفیقات و موفقیت هایی نیز بوده که امروز سربلند از تمامی آزمایش ها پرچمدار حفظ ارزش ها و باورهای دینی وتعمیق آنها بوده و با رونق فعالیتهای فرهنگی و هنری و سیاسی و اجتماعی در مدارس خدمات صادقانه بسیاری انجام داده که گزیده مختصری از این موفقیت ها را می توان بشرح زیر برشمرد:
- پاسداری از ارزش های دینی و مکتبی در تار و پود نظام تعلیم وتربیت
- جلوگیری از نفوذ عناصر معاند انقلاب در آموزش و پرورش خصوصا" در دهه اول انقلاب
- توفیق در هدایت دانش آموزان به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری و کشف استعدادهای آنان
- حفظ رنگ و بوی اسلامی فعالیت ها در مدارس به واسطه پیوند عمیق امورتربیتی با ارزش های انقلاب اسلامی
- طرح تعمیم فعالیت های پرورشی که در صورت اجراء شدن ارزش گذاری و عملکرد امورتربیتی بیش از پیش نمایان خواهد شد .
- پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان با فعالیت های فرهنگی و مذهبی
- ایجاد تشکل های مختلف دانش آموزی جهت گرایش دانش آموزان به فعالیت مورد علاقه خود
- ایجاد کانون های فرهنگی وهنری و.....
- اهمیت دادن به تربیت بدنی به عنوان عامل سلامت جسم و روح
- آموزش مهارت زندگی واجتماعی با برنامه های اردویی ،مسابقات فرهنگی ، ونشست های سیاسی و اجتماعی


دورنمای آینده و انتظارات :
اگر معلمان تربیتی و امورتربیتی در صحنه براندازی طاغوت و دگرگونی ارزش های اسلامی و نیز نبرد حق علیه باطل و نیز مبارزه با تهاجم فرهنگی در عصر ارتباطات و اطلاعات پیش قدم بود، امروز هم می تواند به خوبی در پیشبرد اهداف خود و نیز ارزش های دینی تاثیر گذار باشد به شرطی که اولا" با توجه به اهداف امور تربیتی برنامه ریزی جدیدی برای این نهاد صورت گرفته و همه خانواده امور تربیتی از بدو تاسیس تاکنون درآن دخیل باشند ثانیا" رکن اصلی آن که مربیان امورتربیتی می باشند فراموش نگردند ثالثا" متولیان و مسئولین رده بالای آموزش و پرورش امورتربیتی را فرزند ناتنی خود ندانند و رابعا" اگر قرار باشد روزی نمایندگان محترم مجلس وزیر آموزش و پرورش را به خاطر افت تحصیلی یا درصد کم قبولی استیضاح نمایند بهتراست در خصوص ضعف مسائل تربیتی و اعتقادی و فرهنگی و هنری نیز این کار را انجام دهند .
و از سوی دیگر خدای ناکرده هدف ما منفک ساختن فعالیت های آموزش و پرورش از یگدیگر نیست بلکه حضور آموزش در متن و پرورش در حاشیه، مربیان را می آزارد و از اینکه اگر همکار آموزشی در خود نسبت به مسائل تربیتی احساس مسئولیت نکند مسئولین نیز انتظاری از آنان نخواهند داشت و از طرفی نگرش به مربی در حد یک نیروی خدماتی یا رزرو برای کمک به عوامل اجرایی مدرسه در اجرای برنامه های آموزشی نیز نمی تواند ارزش گذاری به مربیان محسوب گردد.
فلذا با توجه به اینکه این مجموعه نیازمند نگرش عمیق همراه با سعه صدر مسئولین را طلب می کندتا فردایی روشن و بهتر داشته باشد انتظارات و دورنمای امور تربیتی را می توان به شرح زیر عنوان نمود:


- با توجه به پیشرفت علوم و نیز تغییر در ساختارهای زندگی و جامعه ، امور تربیتی نیازمند تحول در ساختار و محتوای فعالیت هاست و به یک معنی به روز شده و متناسب با زمان حرکت کند.
- تعمیم فعالیت های پرورشی به مجموعه آموزش به طوری که همه معلمان در امر مسائل تربیتی مدارس دخیل باشند ضروری است .
- اختصاص ساعات خاص پرورشی و همچنین نمره گذاری فعالیت ها و تاثیرآن در معدل دانش آموزان ضروری می باشد.
- فعالیت های فوق برنامه تربیتی نظام دار باشد به طوری که سعی شود آموزش های تخصصی به دانش آموزان در هر فعالیت ارائه شود.
- وضع اعتبارات یا کار مربیان مشخص شود و مثل امسال کلیه فعالیت های مدارس به دلیل عدم وجود اعتبارات حذف نشود در حالی که دبیران آموزشی چنین مشکلی ندارند .
- حذف موازی کاری ها در آموزش و پرورش در اجرای برنامه های فرهنگی و هنری
- شرح وظایف مربیان مشخص ، افق های آینده امورتربیتی برای مربیان معین ، ساختار و آینده بقا یا حذف امورتربیتی تبیین، و خانواده ها نسبت به اهمیت برنامه های پرورشی آگاه شوند.
- بی انگیزه گی مربیان به خاطر سیاست های مبهم امور تربیتی و عملکرد مسئولین و عدم ارزش گذاری مورد نظر و راه حل اساسی اندیشیده شود .
- گرایشی و تخصصی کردن فعالیت های مربیان ضروری است .
- تغییر نگرش در دبیران و مسئولین آموزش نسبت به مربیان به این معنی که وظیفه مربیان تنها موعظه گری ،ختم قرآن ، دعای صبح گاهی و اقامه اجباری نماز و...نیست بلکه امورتربیتی شناخت استعدادها و باور نمودن آنهاست .
- جذب نیروهای پرورشی تخصصی تر شده و دوره های تربیت معلم دراین رشته کارآمدتر باشد.
- تعدد فعالیت مربیان باعث کاهش کیفیت برنامه ها می شود .
- عدم همکاری برخی نهادهای خارج از آموزش وپرورش در برنامه های فرهنگی و هنری که متولی امور فرهنگی هستند (مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یا سازمان تبلیغات اسلامی) و اعتبارات زیادی هم از دولت دریافت می کنند کار امور تربیتی را زیاد می کند و هزینه زایدی بر آموزش و پرورش تحمیل می نماید که ضروری است مسئولین رده بالا نسبت به همکاری این نهادها با آموزش وپرورش مجاب شوند.


در خاتمه بحث اینکه امور تربیتی نهادی زائد در داخل مجموعه آموزش و پرورش نیست بلکه آموزش و پرورش در کنار هم می توانند هم تکمیل کننده شناخت استعداهای دانش آموزان باشند و هم اینکه بستر فعالیت های دبیران و مربیان را برای آموزش و تربیت صحیح اسلامی و انقلابی آماده نمایند و امروزه با توجه به درخشش فرزندان این مرز و بوم در عرصه های علمی ، فرهنگی ، هنری جهان جا دارد که مدارس بیشتر از پیش توجه خویش را معطوف به این ارزش ها نمایند و حس غرور و افتخار ایرانی بودن را به نسل آینده ساز انتقال دهند و آنچه گفته شد خدای ناکرده جدا نمودن مجموعه آموزش و پرورش از هم نبود بلکه تقویت هر چه بهتر فعالیت های تربیتی بود که مربیان و دبیران بتوانند درکنار هم در پرورش نسلی سالم ، توانمند ، دانا کوشا باشند و اتکال به خدا ، عشق به کار را وجهه همت خویش قرار دهند تا تمامی طلسم های ناامیدی و یاس را درهم شکنند که فردا ازآن ماست .
و باشد که بدانیم ، زبانمان باید صداقت و راستی و حنجره هایمان باید ایمان و قدمهایمان در راه پرفراز و نشیب زمانه استواری و ثابت بودن و دستانمان سخاوت وامانت داری و عدالت را و چشمانمان مهربانی را بیاموزند و بدانیم که نگاه کودکان معصوم، ما را پناهگاه لحظه های سخت تنهایی خود می داند و بدانیم که او منتظر است از ما بشنود که پسرم ، دخترم، سنگ صبوری هستم که می توانی برمن تکیه کنی و تو را با هیچ معیار مادی و تبعیض و ناعدالتی و معیار دنیوی نمی سنجم و من تو را به خاطر روح زیبایت و اندیشه زلالت و فرشته بودنت تا سر منزل مقصود رهنمون می سازم و هر نشتری که از زمانه واز خودی ها می خورم به خاطر خدا تحمل می کنم و اگر تو فردا در بالاترین رتبه دانایی و علم بایستی همه سختی ها و ملالت های روزگار فراموشم می شود ومن هم همچون خالق یگانه ی عالم ، خداوندگار مهر و محبتم و مهربانی را نثار تو خواهم کرد، چون من یک مربی ام.
التماس دعا

آسیب شناسی امور تربیتی در آموزش و پرورش


ارسال مطلب برای صدای معلم

این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

منتشرشده در یادداشت
چهارشنبه, 04 اسفند 1395 ساعت 11:37

هيچ‌کس صداي معلمان بازنشسته را نمي‌شنود

وقتي ديدند کسي به حرفشان توجه نمي‌کند، رفتند/ در دو سال اخير، اين دهمين بار است که اينجا تجمع مي‌کنيم/ يکي از مواد قانون خدمات کشوري، دولت را موظف کرده هر سال بر‌اساس نرخ تورم، حقوق شاغلان و بازنشستگان را افزايش دهد اما بااين‌حال، در فاصله سال‌هاي 86 تا 93 اين کار انجام نشده است/ بحث همسان‌سازي مستمري بازنشستگان فرهنگي مورد ديگري بود که در زمره مطالبات چند سال اخير فرهنگيان قرار دارد/ بعد از رفت‌وآمدهاي مکرر به مجلس و گفت‌وگو با مسئولان دولتي و اعتراضاتي که از سوي بازنشستگان فرهنگي صورت گرفت، رقم هزار ميليارد تومان به چهار هزار و 500 ميليارد تومان رسيد که قرار است از سال 96 در برنامه پنج‌ساله اجرا شود/ از آن پنج سال سخن مي‌گويند که قرار است همسان‌سازي به‌تدريج انجام شود، درحالي‌که چشم هزاران بازنشسته به گذران امروزشان دوخته شده و معلوم نيست فردا چه در انتظارشان باشد...

منتشرشده در بازنشستگان

به تنگ آمده، حقوقش زیر خط فقر است و هر چه خود و همکارانش به کمی ‌میزان دریافتی اعتراض می‌کنند، کسی ترتیب اثر نمی‌دهد، فکرش مشغول و نگران آینده خود و فرزندانش است/ گفت همان آقا که به شما گفت راننده آژانس هستم، قبل از اینکه حرفی بزنم، ادامه داد؛ دبیر است، دبیر!/ آیا آموزش و پرورش به عنوان متولی آموزشی کشور شرایط لازم را برای کلاسی توام با مهر و محبت فراهم کرده است/ مگر کلاسی با تراکم استاندارد دانش‌آموز در اختیار معلم بوده است/ مگر نه اینکه معلم  امکان ایجاد جو مناسب و صمیمی ‌و فضای راحت در کلاس را به علت کلاس‌های 40 و 50 نفره از دست داده است/ در سیستم آموزشی ما معلم برای کنترل کلاس پر جمعیت، به ناچار آرامش و مهربانی را فراموش می‌کند. تبدیل به شخصی سخت گیر، مستبد و خود رای می‌شود/ در برخورد با معلمی‌ که دیوارش از همه دیوار‌ها کوتاه تر است کوتاهی نمی‌شود و سخت‌ترین تنبیهات در انتظار اوست/ سهمی‌ برای مسئولین در چنین رخداد‌هایی قائل نمی‌شویم و معلم باز هم به تنهایی با مساله روبه رو می‌شود

منتشرشده در یادداشت

گروه بازنشستگان/

تجمع فرهنگیان و معلمان بازنشسته در برابر مجلس

امروز ساعت ۱۰ صبح سه‌شنبه سوم اسفند تعدادی از معلمان بازنشسته با خواسته‌های صنفی خود مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

سه خواسته اصلی معلمان بازنشسته این بود :

" همسان سازی حقوق، بیمه کارآمد، و پی‌گیری مطالبات عقب افتاده"

در تجمع امروز تعدادی از معلمان بازنشسته از شهرستان ها نیز شرکت داشتند.

پایان پیام/

منتشرشده در بازنشستگان

گروه گزارش/

« رسالت آموزش و پرورش و تشکل های مدنی » عنوان نشستی است که با شرکت فرهنگیان و اعضاء تشکل های معلمی و با میزبانی انجمن اسلامی معلمان منطقه 5 تهران در دبیرستان غیردولتی اندیشه جاوبد برگزار گردید .

این گزارش مشروح در سه بخش تقدیم شما می شود.

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو
سه شنبه, 20 آبان 1393 ساعت 01:00

پرداخت پاداش پایان خدمت

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

این مهمان ناخوانده ، خاک را  نه تنها بر شهرها که بر قلب ها می پاشد/ مردم خوزستان و  استان های مجاور ، سالهاست آلودگی چندین برابر حد مجاز را تحمل کرده و نجیبانه زندگی می  کنند/  در مجموع  از حرف فراتر نرفته ایم/ هیچ تصمیمی که در عمل  به  کاهش این بحران بیانجامد ، صورت نگرفته است/ اختلال در  برنامه ریزی درسی معلمان ، ایجاد سستی و رکود در دانش آموزان و افت تحصیلی ، بخشی از لطماتی است که بر پیکره ی آموزش وارد می شود/ این وضعیت ثروتمندترین استان ایران است/ این بحران زیست محیطی  علاوه بر  خوزستان به استان های ایلام و کرمانشاه نیز  رسیده است . ساکنان این سه استان در شرایط غیراستاندارد نفس می کشند/ در شرایطی که در کشور ما بودجه های کلانی به موسسات فرهنگی غیر دولتی تعلق می گیرد ، در حالی که برای آبادانی  اماکن زیارتی کشور همسایه ، هزینه های هنگفتی خرج می کنیم ، در حالی که بازسازی حلب را  یک  اولویت برای خود می دانیم ، چگونه است که برای  نجات هم میهنان خود در این شرایط بحرانی ، گامی برنمی داریم/ مردم استان خوزستان به جای تعطیلی ، هوا برای نفس کشیدن می خواهند/ دلایل عدم توجه به حل این بحران هر چه باشد ، از عدم برنامه ریزی  و عدم مسئولیت پذیری حکایت دارد/ صدا و سیمای ملی  ، هیچ اشاره ای به  تجمع اعتراض آمیز  مردم اهواز  در روزهای غبارآلود و تاریک نکرد/ اکنون خوزستان هم پلاسکوی دیگری است . پلاسکویی که با ذخائر نفتی ، با منابع کشاورزی و زمین های حاصل خیز  خود ، چرخ اقتصادی این  کشور را می گرداند / نگذاریم پلاسکوی خوزستان هم  فرو بریزد . صبوری و مظلومیت این مردم  هم حدی دارد ....

منتشرشده در یادداشت
صفحه1 از520

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور