صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

اغلب معلمان بر این باورند که شأن و منزلت شان هم متأثر از وضع مادی و اقتصادی شان است و چنین می‌پندارند که تأمین مالی و بهبود وضع معیشتی، به ارتقاء سطح منزلت نیز می انجامد/ چنین پنداشته می شود که وضع مالی بهتر، جایگاهِ برتر می آورد و به عبارتی، اگر دولت و حاکمیت به هر قشر و گروهی ارزش بیشتر و جایگاه بهتری قائل باشد، به فکر بهبود معیشت شان نیز می افتد/ گفتمان غالب بین معلمان و مباحثه غالب میان نمایندگان آنان با مسئولان، همواره، حول محور معیشت و فقر و فرق بوده است/ در حالی که هم مشکل معیشت و مهم مخدوش شدن شأن و منزلت - هر دو -  معلولِ کم توجهی به کلیّت امر تعلیم و تربیت و مغفول ماندن "مسائل کلان آموزش و پرورش" است/ کسی تاکنون نسبت به کاهش ساعات تدریس هیچ درس مهمی معترض نشده است/ هیچ آموزگاری با برای اصلاح و بهبود کتب درسی بی کیفیت و کم مایه دست به اعتراض نزده است/ هیچ موضع گری معقول و مستدلی نه تنها از سوی قاطبه معلمان بلکه از سوی نخبگان کشور نیز در مورد سطح نازل محتوای آموزشی و غیرکاربردی بودن مواد درسی صورت نگرفته است/ هیچ کمپینی با موضوع کاهش تراکم بالای دانش آموز در کلاسهای درسی تشکیل نشده است/ نادیده گرفته شدن استانداردهای حرفه ای در جذب آموزگاران و به کارگیری نیروهای دوره ندیده حساسیت کسی را برنینگیخته است/ صدور مجوزهای تأسیس مدرسه در ساختمان های غیر استاندارد موجب نگرانی و اعتراض نشده است/ درگیری کودکان و نوجوانان از دوره طفولیت تا عنفوان جوانی با مواد درسی متعدد به درد نخور، هیچ پدر و مادر و آموزگاری را وادار به اعتراض نکرده است/ خلاصه اینکه در میان خواسته های متعددی که به شیوه‌های مختلف و در زمان زمامداری دولت‌های مختلف مطرح گردیده و می‌گردد، حرف از اصلاحات آموزشی و بهبود محتوای کتب درسی و تعدیل مواد آموزشی و جایگزین کردن مواد درسی غیرمفید با دروس مهارتی و کاربردی و آموزش رایگان و فقر زدایی از آموزش و‌پرورش و فراهم کردن فضاهای آموزشی جذاب و جوّ آموزشی دلچسب و مهارت آموز و... خیلی کم به چشم می‌خورد و رویکرد  اصلی تمام گفته ها، نوشته ها، میزگردها، چانه زنی ها و تجمعات اعتراضی، بهبود معیشت و منزلت بوده است/ خاستگاهِ خواسته‌های نازل کفْ هرمی، سفره‌های خالی‌ست...

منتشرشده در یادداشت

تابوی حضور وزیر زن در دولت دهم شکسته شد/ کاوش های میدانی نشان می دهد در بخش آموزشی و مدیریتی این وزارتخانه زنان جدیت بیشتری نسبت به مردان از خود نشان داده اند/ ظرفیت سیاسی زنان در متون مردمحور دست کم گرفته شده است/ " توجه مردان به میزان دستمزد و ساعات کار است در حالی که زنان به شرایط کار توجه دارند"/ زنان با دیدی واقع گرا احساس می کنند که نمی توانند بر روند حوادث تأثیربگذارند چون دستورکار سیاست و فرآیندهای سیاسی در حاکمیت مردان است/ زنان به دلایل نگرش صدرصد مردسالاری نمی توانند به رده های بالای مدیریتی برسند/ حضور کم رنگ زنان در عرصه فعالیت های سیاسی ،محافظه کار بودن زنان و نگرانی زنان فرهنگی بیش از آن که معیشتی باشد به شرایط کار معطوف است/ برخی بر این باور هستند که برای تصدی پست های کلان مدیریت صعود باید  پلکانی باشد یعنی عبور از  مدیرکلی و... ؛ این شیوه اگر چه درست است اما باید در نظر داشت بانوان توانمند در دولت کم نیستند که می توانند در قامت یک وزیر ظاهر شوند/ تشکیل کمپین های فرهنگیان جهت معرفی وزیر،اراده ی حداکثری برای سپردن پست وزارت به زن را نشان نمی دهد هرچند تجمع گروهی از بانوان فرهنگی مقابل وزارت آموزش و پرورش و درخواست ایشان برای تصدی زن در وزارت آموزش و پرورش گواه آن است که درصدی از زنان و حتی مردان فرهنگی به انتخاب وزیر زن متمایل هستند/ جنس مطالبه خواهی زنان هرگز به شکلی قانون مند و تشکیلاتی مطرح نشده است/ آرای بیست و چهارمیلیونی با مشارکت حداکثری بانوان فرهنگی شکل گرفت ؛ این مشارکت صرفا حضور برای رأی دادن به دولت اعتدال نبود ؛ از حضور و فعالیت در ستاد روحانی گرفته تا حضور در پای صندوق رأی و تا پایان شمارش آرا قابل تأمل است

منتشرشده در یادداشت

گروه استان ها و شهرستان ها/

جمعی از فرهنگیان اصفهان طی نامه ای از روند آموزش ضمن خدمت وزارت آموزش و پرورش انتقاد کرده اند

منتشرشده در اخبار

گروه اخبار/ وزیرآموزش وپرورش طی حکمی «گودرز کریمی فر» را به عنوان سرپرست اداره کل تعاون و پشتیبانی آموزش وپرورش منصوب کرد.

پیش تر ، « کریمی فر » مدیر کل سابق آموزش و پرورش استان لرستان بود که با انتقادات و اعتراضات فراوان فرهنگیان و معلمان لرستان کنار گذاشته شد . ( این جا )

منتشرشده در اخبار

گروه گزارش/ تاکنون انتقادات و پرسش های فراوانی نسبت به عملکرد سرپرست دانشگاه فرهنگیان در صدای معلم مطرح گردیده است .

متاسفانه دکتر مهرمحمدی که بر اساس شخصیت علمی اش باید پاسخ گوی این سوالات و دغدغه ها در برابر یک رسانه معلمی مستقل باشد سکوت کرده و حتی نسبت به آن بی اعتناست .

نامه زیر توسط یکی از یکی از مخاطبان برای صدای معلم ارسال گردیده است

منتشرشده در یادداشت
سه شنبه, 20 آبان 1393 ساعت 01:00

مدارس خاص را برچینید !

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی

زن اعتماد به نفس دارد و خوب حرف می‌زند و نقش دیلماج شوهرش را ایفاء می‌کند/ اساساً گویی زنان قواعد زندگی در جامعه جدید را یاد گرفته‌اند و تلاش می‌کنند بیشتر هم یاد بگیرند و در مقابل، مردان در این خصوص روزبه‌روز اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و به حاشیه می‌روند/ مطالعه کتاب در بین زنان، در مقایسه با مردان بیشتر است/ صف اول بیشتر تجمعات محیط زیستی را زنان تشکیل داده‌اند/ شاید آرایشگاه‌ها مملو از زنان باشد ولی هم‌زمان کلاس‌های آموزشی مختلف از زبان انگلیسی تا آموزش برنامه‌نویسی اندروید، تا مولاناشناسی مملو از زنانی است که انگیزه فراوانی برای پیشرفت دارند/ درباره آخرین کتاب‌هایی که خوانده‌اند، محیط‌زیست، حقوق شهروندی و جریان پست‌مدرن فرانسوی صحبت می کنند/ معمولاً گروه‌های اجتماعی که تجربه به حاشیه رانده شدن و نادیده گرفته شدن را دارند با گشایش فرصت‌های هرچند کوچک، تلاش می‌کنند تا به نحو احسن از آن فرصت‌ها استفاده کنند و خود را به اثبات برسانند/ از آینده چنین تغییری در جامعه ایرانی نگران هستم/ مردانی آویخته به جریان مدرنیسم اجتماعی با سنجاق است که هرلحظه امکان افتادن آن‌ها وجود دارد/ حسادت، لجبازی، احساس سرخوردگی و پنهان شدن در پشت تعصبات به قصد اذیت کردن زنان توسط مردان و در کل عمیق‌تر شدن تفاوت نگاه و نگرش به زندگی بین زنان و مردان از جمله آن‌هاست

منتشرشده در یادداشت

واقعا راه حل این همه معضلات فقط در سخن گفتن و یا تشکیل یک گروه حقیر تلگرامی است/ آیا شان من و شمای معلم این قدر حقیر شده است که در جایی بی در و پیکر که حتی شنونده بالادستی آن هم معلوم نیست باید بیاییم از یکی از بزرگترین معضلات کشور، سخن وری کنم/ آموزش و پرورشی که تنها طی 12 سال اخیر بیش از 250 مورد تغییر اساسی داشته است/ آن همه کارشناس مسئول در وزارت آموزش و پرورش با آن همه جلسات کارشناسی نمی دانند(نمی فهمند) و شمای معلم می دانی(می فهمی)/ تنها یکبار از من و شمای فرهنگی واقعی، به صورت رسمی دعوت به عمل بیاید تا بیانگر نظراتی هر چند جزئی، ولی مفید برای دمیدن کمی هوای تازه به جان کالبد بیمار آموزش و پرورش کشور باشیم

منتشرشده در یادداشت
یکشنبه, 01 مرداد 1396 ساعت 11:05

شروط نجفی برای شهردار شدن

گروه اخبار/

شروط نجفی برای شهردار شدن

 هفته گذشته تعدادی از اعضا منتخب دوره پنجم شورای شهر تهران دیداری با محمد علی نجفی برای دعوت از وی جهت پذیرش شهرداری داشته اند.

در این دیدار که پیش از جلسه انتخاب 7 گزینه شهرداری بوده است نجفی از اعضا خواسته است ابتدا به دنبال فرد دیگری باشند و چنانچه فرد مناسبی دست نیفتادند وی آمادگی صحبت جدی در این زمینه را دارد.

در ادامه نجفی بیان داشته است در صورتی در شهرداری حضور می یابد که تمامی 21 نفر اعضا شورا به او رای دهند ضمن اینکه در این برهه جزئیات برنامه خود را به شورا ارائه نخواهد داد.

منبع: اصلاحات پرس

منتشرشده در اخبار
سه شنبه, 20 آبان 1393 ساعت 01:00

آقازاده و بخشندگی

آذربایجان شرقی

منتشرشده در نامه های دریافتی
صفحه1 از588

نظرسنجی

آیا با گزینه های تشکل های فرهنگیان در مورد وزیر آموزش و پرورش دولت دوازدهم موافقید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور