صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش

علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

بحران پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان حاصل یک محاسبه اشتباه !

دلیل بحران پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش

پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری به گفتمان غالب و دغدغه جاری میان بازنشستگان سال 93 و حتی 94 تبدیل شده است .

طبق اعلام معاون توسعه  مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در گفت و گوی صدای معلم با ایشان روال معمول این گونه بود که پاداش پایان خدمت بازنشستگان با یک سال تاخیر پرداخت می شد و قرار بر این بود که حداکثر تا اردیبهشت ماه سال جاری این تسویه صورت گیرد اما این کار انجام نشد و پرداخت این پاداش تا پایان سال جاری ادامه پیدا کرده است .

هر چند جای این پرسش باقی است که اساسا همان تاخیر یک ساله برای پرداخت پاداش بر چه منطق و یا اصلی استوار بوده است و چرا بر خلاف سایر دستگاه ها ، دیوار آموزش و پرورش و معلمان همیشه نسبت به سایرین کوتاه تر است !

صدای معلم پرسشی را با محتوای زیر از ایشان مطرح می کند :

" شما به بالانس بودجه و امکان جابه جایی اشاره کردید .

الان موضوع مهمی به نام " پرداخت پاداش پایان خدمت بازنشستگان " وجود دارد .

 تعداد قابل توجهی از بازنشستگان وزارت آموزش و پرورش حدود 16 و یا 17 ماه است که پاداش خود را دریافت نکرده اند .

روزانه پیام های مختلفی از این قشر زحمت کش به  صدای معلم می رسد و باعث نارضایتی شدید میان آنان شده است .

سوال این است که چرا آن جا به جایی که در مورد رتبه بندی اتفاق افتاد در مورد پرداخت پاداش بازنشستگان اتفاق نمی افتد ؟

آیا اساسا پرداخت پاداش بازنشستگان در بودجه امسال دیده شده بود ؟

این به خاطر آن است که گفته شده است در سال آینده برای نخستین بار ردیف جداگانه و مستقلی برای این امر اختصاص یابد .

جناب عالی در مصاحبه اخیرتان گفتید در سال آینده معلمی که بازنشسته شود ظرف یک تا دو ماه کل پاداشش را دریافت خواهد کرد .

لطفا در این مورد توضیح دهید . "

معاون وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به صدای معلم به محقق نشدن تبصره 24 از قانون بودجه 94  اشاره کرده و چنین پاسخ می دهد :

" من موظف هستم در موعد مقرر نیازهای دستگاه ام را به سازمان مدیریت و برنامه ریزی گزارش کنم و این وظیفه را در موعد مقرر انجام داده ام .

اما به دلیل مضایق اعتباری و مشکلاتی که دولت داشته است سازمان مدیریت نتوانست یک ردیف بودجه ای خاص و مستقل برای پرداخت پاداش بازنشستگان پیش بینی کند .

بیشتر امید این بود که از محل تبصره 24 قانون بودجه 94 این اعتبار تامین شود .

این تبصره می گوید بانک های دولتی و شرکت های دولتی به ترتیب دو درصد و یک درصد از اعتبارات هزینه ای خودشان را صرفه جویی کرده و برای مطالبات بازنشستگان در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهند .

این مبلغ سقفش 1700 میلیارد تومان بوده است .

سازمان مدیریت به امید آن که از محل این تبصره اعتبارات کافی فراهم  می شود و پاداش پرداخت می شود ، ردیف مستقلی را در بودجه برای این امر پیش بینی نکرد و این مشکل امسال عارض شد و بازنشستگان عزیز ما از نیمه دوم سال 93 ( مهر ماه به بعد ) نتوانستند پاداش خود را دریافت کنند .

برای سال آینده دولت در بودجه 95 ردیف مستقلی را برای این کار به میزان 4500 میلیارد تومان  برای بازنشستگان 93 و 94 و 95 پیش بینی کرده است .

بررسی سازمان مدیریت نشان می دهد که این کفایت می کند .

به عبارت دیگر و همان گونه که شما فرمودید ضمن آن که پاداش بازنشستگان سال 94 را پرداخت می کنیم هر فردی که در سال 95 بازنشسته می شود در یک فاصله معقولی پاداشش را دریافت کند . "

 

هر چند در خبرها آمده بود میزان مبلغی که باید از محل این تبصره عاید وزارت آموزش و پرورش و با تبع آن بازنشستگان می شد تنها 50 میلیارد تومان بوده است !

این که چرا این صرفه جویی در اعتبارات هزینه ای دستگاه ها اتفاق نیفتاده است مورد بحث و یا منازعه در این نوشتار نیست ( هر چند این مقوله مبحث مهمی است و باید در جای خود به آن پرداخته شود ) اما پرسش اساسی این است که این وضعیت نه تنها در این مورد بلکه کم و بیش در مورد سایر فصول و موارد قانونی حداقل در مورد دستگاهی مانند وزارت آموزش و پرورش تاکنون وجود داشته است که به برخی از آن ها اشاره می شود :

مهمترین بخش قانون شوراهای آموزش و پرورش ، ماده ی 13 این قانون باشد  که به روشنی سهم قانونی آموزش و پرورش در زمیـنه ی تـأمین هزیـنه های جاری مدارس مربوط به بخش غـیردولتی را تعیـین نموده است . بند دوم ماده ی 13می گوید : « کارخانه ها و مؤسسات خدماتی و تولیدی هر استان موظفند یک درصد از بهای فروش و خدمات خود را به آموزش و پرورش تحویل دهند . »

در بند سوم همین ماده آمده  :  « شهرداری ها مکلفند تا پنج درصد از عوارض دریافتی سالانه ی خود ، مربوط به صدور پروانه های ساختمانی ، تفکیک زمین ها ، پذیره نویسی و نوسازی ساختمان ها  را به حساب آموزش و پرورش شهرستان واریز نمایند .»  [  البته بر اساس ماده ی 10 همین قانون ، عواید ناشی از بند اخیر ، باید توسط شهرداری ها به حساب معینی در خزانه واریز شده تا معادل آن در لایحه ی بودجه ( برگشتی به همان مناطق ) لحاظ شود [ 

با این که قانون شوراهای آموزش و پرورش مصوب ششم دی ماه 1372 مجلس می باشد اما «  نورعلی عباسپور » مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش در مورخه 17 / 6 / 93 در مصاحبه با خبرگزاری تسنیم  از تلاش برای احیای سهم 5 درصدی آموزش و پرورش از عوارض شهرداری ها و سهم دو درصدی از درآمدهای کارخانجات خبر می دهد !

در خبری دیگر، بر اساس مصوبه مجلس در بهمن ماه سال جاری به منظور برقراری عدالت آموزش و اجرای اصل سی ام قانون اساسی و تجهیز کلیه آموزشگاه‌های آموزش و پرورش با اولویت مناطق محروم و روستاها آستان قدس رضوی و آن دسته از موسسات و بنگاه‌های اقتصادی زیرمجموعه نیروهای مسلح و ستاد اجرایی فرمان امام و سایر دستگاه‌های اجرایی که تا زمان تصویب این قانون مالیات پرداخت نکرده‌اند به استثنای مواردی که اذن ولی فقیه وجود دارد موظف به پرداخت مالیات مستقیم و مالیات بر ارزش افزوده می‌باشند.

منابع حاصله صرفا جهت توسعه عدالت آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد و بر اساس آیین نامه‌ای که به این منظور تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد هزینه می‌شود .

همچنین در آخرین خبر ، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی چنین می گوید :

در چارچوب بررسی لایحه بودجه 95 کل کشور دولت موظف شد یک درصد از مجموع منابع مرتبط با تملک دارایی سرمایه ای شرکت های دولتی و بانک‌ها به صورت ماهانه جهت پرداخت مطالبات فرهنگیان و ارتقای نظام آموزشی در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

این که تصویب این گونه بندها و موارد چقدر الزام آور است و تا چه میزان اراده جدی برای تحقق این مبالغ وجود دارد پرسشی است که قانون گذاران ، نهادهای بازرسی و مسئولان وزارت آموزش و پرورش باید به آن پاسخ دهند .

شاید بهترین خبر برای بازنشستگان سال 94 و 95 این باشد که ردیف مستقلی به مبلغ 4500 میلیارد تومان برای پرداخت پاداش پایان خدمت پیش بینی شده است اما هم چنان این دغدغه اساسی و راهبردی وجود دارد که چرا در جامعه و با وجود کثرت نهادهای نظارتی مانند مجلس و... الزامی برای اجرای قوانین مصوب و نظارت جامع و بازدارنده برای پیش گیری از تخطی در مقابل قانون وجود ندارد ؟

شاید توجه لازم و همه جانبه به این موضوع موجب شود تا در آینده مسئولان و برنامه ریزان خطایی را که نسبت به یک موضوع مانند پاداش پایان خدمت بازنشستگان انجام دادند مرتکب نشوند .

محاسبه معقول و منطقی ضریب خطای این موارد جامعه را در مقابل بحران هایی اعتماد سوزی و فرصت سوزی بیمه خواهد نمود .

سه شنبه, 18 اسفند 1394 23:47 خوانده شده: 4828 دفعه چاپ

نظرات بینندگان  

پاسخ + +17 0 --
بازنشسته مظلوم93 1394/12/19 - 00:14
علیرغم وعده های توخالی هنوزدرآذربایجانشرقی پاداش 93 پرداخت نشده است
پاسخ + +29 0 --
ناشناس 1394/12/19 - 00:16
واقعا آموزش و پرورش برای پرداخت مطالبات و حقوق فرهنگیان باید کاسه گدایی به دست گیرد و ازین و آن بگیرد؟!!
پس دولت و درآمدهای میلیاردی کجا پنهان شده اند؟!
خرج های و هزینه های میلیاردی به دوستان و همسایه ها ی نورچشمی تاکی و به چه قیمتی ادامه خواهد یافت؟
چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است .
پاسخ + +13 0 --
مهر 93 1394/12/19 - 06:27
تا کنون یزد پرداخت نشده چرا؟
پاسخ + +16 0 --
مهر۹۳ 1394/12/19 - 07:01
چرا اینقدر نا مفهمو حرف می زنید؟پول بازنشسته های ۹۳ رو قبل سال می دهید یا نه؟اگه میدید فقط تهران یا همه ی استان ها تا قبل عید پرداخت می شوند؟
پاسخ + +19 0 --
بازنشسته یک مهر 93 1394/12/19 - 08:27
چه کسی اسیب های روانی ومادی وارد شده بر بازنشسته های 93 راجبران می کند فرم تعهد را که بند بند ان جای سوال بود امضا کردیم ما18 ماه برای دریافت پاداش ناچیز صبر کردیم با کارمندی که خیلی زود دریافت می کنه چه تفاوتی داریم؟! کجای این عدالت است ؟!کجاست ؟وجدان هایبیدار که پاسخ خداپسندانه وعاقلانه بدهد......
پاسخ + +16 0 --
بازنشسته فرهنگی 1394/12/19 - 08:39
ایا طلمی که در حق بازنشستگان مهر 93 به بعد اتفاق افتاده است در کشورهای آفریقایی فقیر هم اتفاق می افتد! یا فقط ویژه مدعیان دروغین تدبیر و امید که بر خلاف شعارشان ظالم و بی ..... هستند می باشد ما که حق خود را نمی بخشیم و اگر که در این دنیا به حق خود نرسیم قیامتی خواهد بود و طالمین در آتش دوزخ خواهند سوخت ان شاأ الله
پاسخ + +7 -1 --
بازنشسته مهر 93 1394/12/19 - 08:54
منطقه شاهين شهر اصفهان پرداخت کرد....هوراااااااا
پاسخ + 0 0 --
مهر 93 1394/12/19 - 12:10
بعد از 18 ماه ؛؛؛؛هورا یا واویلا؟؟؟؟؟؟ دوستم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته فرهنگی 1394/12/19 - 20:57
شاهین شهری عزیز می دانید که پاداش همکاران بازنشسته مهر 93 حداقل به میزان بیست میلیون تومان کمتر از همکاران بازنشسته مهر 94 می باشد و دولت در مورد این گروه از بازنشستگان رکوردی بزرگ را ثبت کرد اگر وام هایی که با سود بالا آوردیم را محاسبه کنیم می توان گفت عملا دولت ارزش پاداش بازنشستگان مهر 93 را نصف کرد ، لذا حق را بگوییم و بگیریم که نداده و نخواهند داد
پاسخ + 0 0 --
علی 1394/12/19 - 21:04
امروز نوزدهم اسفند بود یعنی حدود 11 روز تا پایان سال 93 . زحمت کشیدند و با یک فرم تحقیر آمیز پاداش را به جای اینکه سال 95 بدهند 11 روز زودتر دادند ....
پاسخ + +18 0 --
بازنشسته 93 1394/12/19 - 09:08
پاداش باخفت اقرار نامه وگذشتن از حقوق اولیه ان هم کمک کارشنسان حقوقی اعضای ستادی وزارت به چه معنی است اقای پورسلیمان .گویا متولیان اموزش وپرورش اعتقادی به اصول دین ندارند ودنیای مادی را سرلوحه کارهایشان قرار دادند .
گیریم که با اقرارنامه توانستند حقوق پایمال شده ما را پایمال تر کنند ولی خانواده بازنشستگان فرهنگی 93با اعتقاد کامل سر پل صراط یقه ی همه مسببین این بی عدالتی را خواهند گرفت .شاید وزیر خود را زرنگ حساب کند که با حیله گری تاخیر وتادیه پول ما را بالا کشید اما ما خدا را وکیل خود قرار میدهیم تا روز قیامت.
پاسخ + +8 0 --
93-69 1394/12/19 - 10:12
مشهدی ها انگا رخوابند خبری نیست
پاسخ + +9 -1 --
مهر/94 1394/12/19 - 11:02
حداقل یه چند میلیونی به ماهم بدین چک هام برگشت خورده دارم میرم زندااااااان
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته یک مهر 93 1394/12/19 - 14:19
بازنشسته محترم ما ایینه عبرت شدیم چرا باید به کم قانع بودحق تمام وکمال گرفتنی است موفق باشید
پاسخ + +9 0 --
مهر۹۳ 1394/12/19 - 12:02
سیستان و بلوچستان هم خبری نیست...ا...
پاسخ + +7 0 --
امیرعلی داوددی 1394/12/19 - 14:11
تنها پاداش فرهنگیان بازنشسته نیست که هنوز پرداخت نشده
طبق رای شماره 592 بتاریخ 87/9/23 هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبالغی که از بابت سنوات ارفاقی از کارکنان آموزش و پرورش استثنائی کسر گردیده بود باید به کارکنان این اداره مسترد می شد که تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است
پاسخ + +6 0 --
بازنشسته93 1394/12/19 - 17:36
سلام برهمکاران عزیزم - خسته نباشید - پاداش بازنشستگی بعداز18ماه پرداخت کردند / نالش
پاسخ + 0 0 --
مهر۹۳ 1394/12/19 - 20:40
کدوم استان
پاسخ + +7 0 --
مهر 93 1394/12/19 - 18:48
وزیر عزیز پایان هفته دوم هم رسید ولی پاداش خبری نیست؟ شما که هر روز پیگیر هستی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +7 0 --
بازنشسته 93 1394/12/19 - 21:21
دارن سی سال تمامو را میدن ولی باز از پاداش پیش از موعدها که قرونز تا بحال دریافت نکرده اند خبری نیست ، فقط برای خودم که عمری در کلاس تلف کردم متاسفم
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 1394/12/21 - 01:55
من با31سال بازنشست شدم ولی هنوز خبری از پاداش نیست
پاسخ + +3 0 --
مهر۹۳ 1394/12/20 - 09:54
دوستان شهر های دیگه ای پرداخت نشد!؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته یک مهر 93 1394/12/20 - 23:05
اردبیل ناحیه 2پاداش 60 نفر بازنشسته سی سال خدمت پرداخت شده وبقیه در انتظار پرداخت پاداش
پاسخ + +4 0 --
بازنشسته 93استان رشت 1394/12/20 - 09:55
تالش از شهرستانهای استان رشت پاداش بازنشستگی را بعداز 18 ماه پرداخت کرد
پاسخ + 0 0 --
کنجکاو 1394/12/24 - 00:21
خواهشمنداست بنویسید آیا از شما امضاء گرفتند وپرداخت کردند؟
پاسخ + +2 0 --
ناشناس 1394/12/20 - 12:22
نکنه فقط میخوان از تهران رو بدهند؟
پاسخ + +7 0 --
بازنشسته مشهد 93 1394/12/20 - 13:06
یک عده آدم ... ظاهرا بر آموزش و پرورش حاکمند هرروز یک چیزی می گن مثل اینکه می خوان سایرین رو هم مثل خودشان دیوانه کنند . یکسره وعده و وعید بیخود یک روز فرم یک روز نبود بودجه یک روز دیگر هم تصمیم گیری برای چگونگی پرداخت یا خودشان احمق هستند یا سایرین رو بیکار فرض کردند خدا لعنت کنه هر چی مردم آزار است امروز با اداره ناحیه 5 تماس گرفتم بعد از 3 روز که فرم پر کردیم می گن بودجه آمده اما دستور پرداخت و چگونگی آن نیامده آیا سایر ادارات نیز با کارمندان خود این چنین رفتار می کنند خدا لعنت کنه مسئولین نالایق و ناکارآمد آموزش و پرورش را
پاسخ + +5 0 --
مایوس 1394/12/20 - 14:44
اقرارنامه تحقیر آمیز نیز به کردستان رسید امروز بیستم از سوی همکاران مایوس امضاء گردید اما پرداخت کی باشد؟
در هر صورت ما اقرار نمودیم در نهایت صحت وسلامتی دریافت کردیم!!!!!!!!!!!
پاسخ + +6 -1 --
بازنشسته مهر93تبریز 1394/12/20 - 16:02
حاکمیت چرادربرابراین ظلمها انزوا رابرگزیده وبرای رفع ظلم ورودنمیکند؟مملکت داری بااین همه تبعیض وظلم کدام مسیررامیپماید؟آموزش وپرورش متلاشی شودجامعه وارزشها سقوط میکندواین یعنی جنگ نرم .
پاسخ + +6 0 --
مهر 93 1394/12/20 - 16:05
در نهایت وزارت فانی به سر خواهد امد و خاطرات او در اذهان خواهد ماند
پاسخ + 0 0 --
مهر 93 1394/12/20 - 18:01
هر کس شب با وجدان خودش سر بر بالین می گذارد ؟چه وزیر چه مدیر و چه من بازنشسته که 18 ماه هست هنوز دنبال پاداشم و امروز و فردا می شنوم،،،، خدا را شاکرم پیرو ولایتم و خواهم بود
پاسخ + +3 -1 --
مهر۹۳ 1394/12/20 - 19:59
دوستان و همکاران عزیز عاجزانه خواهشی دارم شما رو به جان عزیز ترین های زندگیتون شمارو به خدای بالا سر قسم اونایی که واقعا پاداش دریافت کردند زیر این نظر من اسم شهر خود را بنویسند من خودم از زاهدان هستم و خنوز دریافت نکردم و بسیار نگرانم فقط پول تهرانی ها رو بدهند..
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته یک مهر 93 1394/12/20 - 23:16
بازنشسته محترم در اردبیل من نگرفتم ولی ازیک ناحیه پاداش 60نفر پرداخت شد پرداخت ها با توجه به تاریخ بازنشستگی وسابقه خدمت می باشد به لطف خدا امیدوار باشید
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 93 تهران 1394/12/22 - 09:02
دوست عزیز زاهدانی بنده هم هنوز پاداشم را دریافت نکرده ام و کسی هم پاسخ درستی به ما نمی دهد ( ناحیه چهار تهران) خدا وند بی ابرویشان کند که همه را عذاب می دهند
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته93 1394/12/23 - 16:17
همکار گرامی من از کرمان هستم همکارم هفته قبل فرم پر کرد سه روزه به حسابش ریختن کامل اما من فرم پر کردم هنوز خبری نیست فکر کنم از این کار ها هدف دارن میخوان نارضایتی درست کنن ما هم که .....
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/20 - 20:36
با سلام به همکارانی که پاداششان را گرفتند تبریک میگم ولی هنوز در مشهد خبری نیست. امیدوارم پس از 18 ماه این شادی هم نصیب همه همکاران بشه و پاداششان زودتر دریافت کنند. همه همکاران بازنشسته شاد و سربلند باشید.
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته اصفهان 1394/12/20 - 23:28
ازشهراصفهان هستم ودریافت نشده هنوز21بهمن فرم بهمن ولی خبری نیست زنگ میزنم اداره مبگم شاهین شهروخمینی شهررودادیدمیگن خوب بودهمونم نمیدادیم.میگم چی گیرمن اومده مال همه روباهم بدبید.
پاسخ + 0 0 --
93 1394/12/21 - 07:28
یزد گفتن ده روز پیش گفتن تا دو روز دیگه پرداخت می کنند ولی هنوز خبری نیست
پاسخ + 0 0 --
مهر۹۳ 1394/12/21 - 16:49
جای دیگه ای واریز نشد!؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/21 - 18:08
با سلام میخواستم همکاران بازنشسته بدانند که اینطور که شنیده ام بعضی از همکاران در طول سال گذشته یا تمام پاداششان را گرفته اند یا بصورت علی الحساب مقدار زیادی از آن را. نحوه دریافت تعداد کمی بصورت سر و صدا در زمان سخنرانی مدیر کل آموزش و پرورش در نواحی بوده که مسولین ادارات تا دیدن داره سر و صدا میشه پاداش همکار رو دادن و بعضی با مراجعه به سازمان یا همان اداره کل و درخواست از مدیر کل و ناله وزاری کردن این کار عملی شده . نتیجه اینکه اگر همینطور ساکت باشیم و آبروداری کنیم هیچکس تره هم برایمان خورد نمی کند.همیشه تمامی همکاران بازنشسته شاد و سربلند باشید.
پاسخ + +2 0 --
93 1394/12/21 - 20:04
بله در یزد هم دوستانی گفتند که با پیگیری مداوم همون اوایل بازنشیتگی پاداش کامل گرفتند
پاسخ + +3 0 --
93 1394/12/22 - 06:25
وزیر تو دیگه کی هستی که بعد 18 ماه هنوز هم؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته93 1394/12/22 - 09:18
آذربایجانشرقی 5 اسفندفرم پرکردیم ولی هنوزخبری نیست
پاسخ + +2 0 --
93 1394/12/22 - 09:54
اصفهان هم خبری نیست؛؛
پاسخ + +2 0 --
مهر۹۳ 1394/12/22 - 10:55
در سیستان و بلوچستان هم خبری نیست...
پاسخ + +4 0 --
93 1394/12/22 - 11:27
پاداش فرهنگیان بدبخت در حساب بانک سرمایه چرا وزیر عزیز پرداخت نمی کند این است وجدان کاری
پاسخ + 0 0 --
مهر۹۳ 1394/12/22 - 12:08
بالاخره بانک های در اصطلاح اسلامی هم سودی ببرن
پاسخ + 0 0 --
نودو سه 1394/12/22 - 13:50
شایدم ؟؟؟؟؟؟ رانت ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مظلوم93 1394/12/22 - 22:40
بانک سرمایه همان بانکی است که 250میلیاردتومان پول فرهنگیان بدبخت رابدون حساب وکتاب به بابک زنجانی داده است
پاسخ + +1 0 --
93 1394/12/22 - 11:54
شاید ضعف مدیریت ؟ نبود برنامه ریزی بعد18 ماه و زیر سوال بردن دولت تدبیر و امید
پاسخ + 0 0 --
مهر۹۳ 1394/12/22 - 14:00
همکاران عزیز کدوم شهر ها در حال پرداخت می باشد؟
پاسخ + +3 0 --
دبیر بازنشسته 93 1394/12/22 - 14:31
جناب اقای پور سلیمان: سلام خسته نباشید؛چرا محاسبه اشتباه,بفرمایید سوء مدیریت ,بفر مایید مدیریت ضعیف. دلیل:1- اگر بعد از هیجده ماه تامین اعتبار نشده باشد ناشی از ضعف مدیریت است چرا بقیه براحتی تامین اعتبار می نمایند(در همان ماه).
2- اگر پیش بینی ها ومحاسبات اشتباه باشد باز هم ناشی از مدیرت ضعیف است.
3- این هم از نحوه پرداخت پاداش در اخر سال که نوعی ابروریزی مدیریتی است ,یک شهر ومنطقه را می دهند در یک منطقه خبری نیست.
تیجه :چر در زمان وزیر قبلی چنین محاسبات اشتباهی پیش نمی امد.
پاسخ + 0 0 --
علی پورسلیمان 1394/12/22 - 14:39
سلام
دوست عزیز
یکی از شاخص های محاسبه اشتباه می تواند ضعف مدیریت باشد .
مهم این است که آموزش و پرورش و معلمان در اولویت نیستند .
در دولت قبلی هم این گونه نبود که یک معلم به محض بازنشسته شدن پاداشش را دریافت کند .
مطابق گفته های آقای بطحایی میانگین پرداخت پاداش برای معلمان یک سال بوده است و امسال این تاخیر پیش آمده است .
البته برای اولین بار ردیف مستقلی در بودجه برای پاداش پایان خدمت برای سال آینده پیش بینی شده است که امیدواریم معلمان مانند سایرین پاداش خود را بدون تاخیر دریافت کنند .
در ضمن ، در دولت قبل وضع درآمدها اصلا قابل مقایسه نبود .
700 میلیارد دلار درآمد نفتی و...
پایدار باشید .
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته۹۳ مشهد 1394/12/22 - 14:43
کاملاصحیح میفرماییدهرچی میکشیم ازبیعرضگی وسوءمدیریتهاست که هیچ ارگان دیگه ای اینهمه باهاش دست به گریبان نیست-آقی سلیمانی واقعاحرفهاوصدای ماازصدای معلم بجایی میرسه؟؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
مهر۹۳ 1394/12/22 - 15:49
ادمای خوشحال وقت اعتراض هستش کی میخواید به خودتون بیاید که پولتون رو خودتون باید بگیرید این نا مسلمونا پول نمیدن
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/22 - 17:18
با سلام امروز حسابداری اعلام کرد برید در بانک سرمایه وزارت برایتان حساب باز کرده ما هم با خوشحالی رفتیم بانک مسکن، بانک گفت بله مشخصات شما اومده مدارک بیارید ما هم سر از پا نشناخته رفتیم مدارک آوردیم و گفتن 20 هزار تومن هم بدید ما هم آدم حرف گوش کن 20 هزار تومن دادیم حساب باز شد و برگه های اینترنت بانک و موبایل بانک و یک کارت برداشت دادن و بعدشم گفتن آفرین برید خونه هر وقت پول واریز شد اس ام اس براتون میاد بعد میتونید پولتون رو بگیرید.یعنی اصلا پولی در کار نبوده و ما سرکار رفتیم. حالا شما قضاوت کنید از معلم ساده تر کیه باز هم ما رو سرکار گذاشتن.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/22 - 21:01
اصلاحیه اشتباها بانک مسکن نوشتم بانک سرمایه صحیح است
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته۹۳ مشهد 1394/12/22 - 21:11
همکارعزیزکدوم ناحیه هستین که همچین لطفی شامل حالتون شده؟؟؟
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/22 - 22:23
ناحیه 4 مشهد
پاسخ + +3 0 --
دبیر بازنشسته 93 1394/12/22 - 20:09
جناب اقای پور سلیمان: تشکر از جوابی که مرقوم فرمودید. درست می فرماییدکه اموزش وپرورش در اولویت نیست, اما این اولین بار است تاخیر در پاداشها بیش از هیجده ماهه شده تا به حال چنین وضعیتی نبوده است, در ضمن منظور من سایر نهادها و وزارت خانه ها بوده است . مدیرت در سطح کلان جسارت وشجاعت وبینش عمیق ونکته سنج می خواهد مانند اقای هاشمی وزیر محترم بهداشت. یقین بفرمایید مشکل ما نه زیادی همکاران فرهنگی است(که توهین به معلمان است). نه مشکلات مالی دولت است. بلکه مشکل پی گیری در موقع مناسب است که از عهده اینها بر نیامده است.
پاسخ + +3 0 --
بازنشسته اسفند 93 1394/12/22 - 21:19
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من
آنچه البته بجای نرسد فریاد است
تقدیم به ساکت ترین عضو کابینه جناب فانی
پاسخ + +2 0 --
مهر۹۳ 1394/12/22 - 22:43
دوستان و همکاران عزیز اگه دریافت کردین اطفا بیاین اینجا بگید ما هم عین شما چشم انتظاریم لا اقل یا امیدوار باشیم یا هم فکر سر جا نشاندن این ظالمین تا قبل عید به شخصه میام تهران جلوی مجلس میشینم تا بیان اسلام و دروغ رو بهم توضیح بدن حتی شده قرض کنم یا کلیمو بفروشم میام تهران برای گرفتن حقم
پاسخ + +2 0 --
نودو سه 1394/12/22 - 23:10
خاک بر سرم که بعد 30 سال کار و بیش از 54 سال سن حال باید به خاطر پاداش خودم را خوار کنم
پاسخ + +4 -1 --
کامروا 1394/12/23 - 00:25
مریوان کردستان بیستم فرم تکمیل نمودیم امروز به طور کامل پرداخت شد
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93مشهد 1394/12/23 - 00:38
من بازنشسته 11مهر 93ازمشهد وناحیه 4هستم
تاالان پاداشی بجز همان 20درصد قبلی بحسابم
واریز نشده امروز هم باناحیه4وهم بودجه اداره
کل تماس گرفتم گفتن اعتباری برای مانیامده
شاید این همکارما پارتی داشتن!!!!!!!!!!
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 مشهد 1394/12/23 - 10:18
با سلام همکار گرامی اگر با حسابداری تماس داشتید حتما شما رو به بانک سرمایه خیابان فلسطین معرفی کرده حتما کپی شناسنامه و کارت ملی و اصلش رو همراه داشته باشید تا مجبور نشید دوباره برگردید. با عذرخواهی از شما صرفا جهت اطلاع
پاسخ + 0 0 --
1393 1394/12/23 - 10:58
بابک زنجانی(بابک سرمایه )؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +1 -2 --
بازنشسته مهر93مشهد 1394/12/23 - 11:45
حسابداری بمن گفتن که باید پیامک بدین وهنوز
هیچ خبری نیست ایا بشما پیامک دادن ایا شما پاداشو
دریافت کردین لطفا جواب بدین نگرانم
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته۹۳ مشهد 1394/12/23 - 12:36
شماکدوم ناحیه ای ؟فرم کذایی روپرکردین؟من ناحیه هفتم-اینجاکلاهیچ خبری نیست ازهمه عقب مونده ترناحیه7مشهده-ماهم نگرانیم بازم خوش بحال اونایی که پاداششونوگرفتن اونم کامل معلوم نیس چی میشه
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 1394/12/24 - 00:05
اصفهان هم 21 بهمن فرم پر کردیم ولی کو اینا همش دوز و کلکه برا اینکه دهن مارو ببندن
پاسخ + +3 -1 --
بازنشسته مهر 1394/12/24 - 00:40
به نام خدا
ابتدا از همه همکاران عزیز که در باره پاداش اطلاع رسانی می کنند تشکر وقدر دانی می شود.
ثانیاسوالم این است که آیا حتما باید فرم تکمیل کنیم؟
پاسخ + 0 0 --
1393 1394/12/24 - 12:24
فرم پر کنید که بانک سرمایه بعد از18 ماه او هم شریکه
پاسخ + +1 -1 --
1393 1394/12/24 - 05:32
بانک سرمایه داره سودش می بره
پاسخ + +1 -1 --
۹۳ 1394/12/24 - 11:11
همکاران محترم سلام بالاخره سیستان وبلوچستان هم امروز صبح پاداش واریز شد البته کامل نیست. منطقه بمپور
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته۹۳ مشهد 1394/12/24 - 11:31
سلام مبارک باشه چقدشودادن؟
پاسخ + +1 -1 --
۹۳ 1394/12/24 - 11:46
خواهش می کنم بنظرم ده درصد دیگرندادن.
پاسخ + +1 0 --
زنشسته93 1394/12/24 - 21:10
سلام.امروز ناحیه هفت مشهد پیام داده تا فردا بریم فرم پر کنیم.گفتن پس فردا می تونید71 در صدو از بانک سرمایه بر داشت کنید.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93 1394/12/24 - 23:52
شما قبلا اصلا فرم پر نکرده بودین؟؟؟
پاسخ + +1 0 --
معلم بازنشسته 1394/12/25 - 12:45
دوست بانک سرمایه آخر سال پول به کسی میده؟تو حساب خوابونده سودش بگیره؟؟؟چقدر بدبختیم بعد18 ماه؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته مهر93 1394/12/25 - 14:53
سال94 رو به پایان است و مشکل پاداش بقوت خود باقیست آقای پورسلیمان خواهشا شما پیگیری بفرمایید . آموزش و پرورش که پاسخگو نیست
پاسخ + +1 0 --
ناشناس 1394/12/26 - 12:04
واقعا توهین از این بالاتر پولی که یک سال و نیمه تو باید تو حسابموان باشه بعد 18 ماه باید تعهد هم بدیم بعدش هم به همین سادگی بره تو بانگ سرمایه و کی به دست ما برسه ؟! چرا باید این حقارت رو تحمل کنیم؟!
پاسخ + +2 0 --
بازنشسته 93 1394/12/27 - 10:39
مشهدی های عزیز این توهین و حقارت امضایی تعهد نامه را قبول نکنید آگه یه ماه ازا قسطمون عقب بیفته بدون اجازه و اطلاع از حسابمان برداشت می کنند ...آنوقت در کمال صحت و سلامت باید تعهدی را امضا کنیم که پولی دریافت نکردیم واقعا که ...دست مریزاد!!!
پاسخ + 0 -1 --
بازنشسته مهر93 1394/12/27 - 14:35
بالاخره پرداخت کردن
پاسخ + +1 0 --
بازنشسته94 1395/01/08 - 22:11
سلام جناب فانی
لطف کنید و بر سر ما منت گذارید و عطای وزارت را به لقایش ببخشید. در این صورت هم رحمت فرهنگیان شامل حالتان می شود و هم رحمت خدا. که قبول مسئولیت بدون داشتن لیاقت خیانت است.
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته 93باز نشسته 1395/01/09 - 14:42
من امروز متوجه شدم که از 26 اسفند پول تو حسابم واریز شده ولی هیچ پیامی بهم ابلاغ نشده 13 روز به نفع دولت !
پاسخ + 0 0 --
بازنشسته مهر93تبریز 1395/01/11 - 17:27
کدام شهر؟

نظر شما

صدای معلم، صدای شما

با ارائه نظرات، فرهنگ گفت‌وگو و تفکر نقادی را نهادینه کنیم.

نظرسنجی

آیا ملاقات های مردمی وزیر آموزش و پرورش دولت سیزدهم در کم کردن شکاف میان اداره و مدرسه و جلب اعتماد معلمان تاثیری دارد ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم - اخبار فرهنگیان، معلمان و آموزش پرورش بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور