صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

آموزش نوین

چرا زنان متاهل خیانت می‌کنند، نفس این امر در میان متولدین دهه شصت و پنجاه به شدت روبه گسترش است/ نه می‌خواستند و نه حتی تصورش را می‌کردند/ آنچه او را از سایر حیوانات در این مورد مجزا کرد قوه یادگیری و تعقلِ در جهت سازگاری و بقاست/ ما در ایران در آموختنی‌ها بسیار ضعیف عمل کرده ایم/ رسوم و سبکی از زندگی وارد جامعه ما شد که متناسب با آنچه ما…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

میشل فوکو ؛ غواص اعماق هستی و انسان مطلب ویژه

« پُل میشِل فوکو »  از جمله اندیشمندانی به شمار می آید که اعماق انسان و هستی را در نوردیده و کنکاشی روان شناسانه، جامعه شناختی، تاریخ نگری و فلسفی انجام داده است. همان گونه که از کانت، هگل، نیچه و فروید تاثیر پذیرفته در آراء و اندیشه های امثال ژیل دلوز، آلتوسر و دریدا تاثیراتی شگرف بر جای نهاده است. او را ذوالفنون می توان نامید." نوشته های متنوع او درباره…
اکثریت نخبگان ما نتوانسته‌اند «مدرن» شوند/بیشتر ترجیح می‌دهند رابطه‌ای اسطوره‌ای با جهان بیرونی اعم از ایرانی و غیرایرانی برقرار کنند/ «بزرگان» و «مرادان» و «صاحبان اندیشه» ما هنوز در سطح یک دانشجوی سال اول زبان‌شناسی هم شناختی از زبان ندارند و زبان‌های قومی ما را که گاه ده‌ها میلیون نفر به آن‌ها تکلم می‌کنند و در آن‌ها میلیون‌ها صفحه نوشتار و گفتار وجود دارد، «بی‌ارزش» قلمداد می‌کنند/ بخشی اساسی از این پدیده، ناتوانی در…
  • علی پورسلیمان/ مدیر گروه صدای معلم

معلمان ، مدیران و سواد رسانه ای مطلب ویژه

سواد رسانه ای در دنیای امروز به دنبال نقد کارکردهای رسانه ها است که هدف آنها تامین هژمونی فرهنگی، تعمیم فلسفه سیاسی و حفظ قدرت هایی است که خود این رسانه ها محصول آنها هستند/ ر حال حاضر ، نه مدیران وزارت آموزش و پرورش و به تبع آن معلمان شناخت چندان و یا درستی از " رسانه " ندارند/ گاه غالب مدیران وزارت آموزش و پرورش در همه سطوح به رسانه…
  • زهرا گودرزی/ کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت

کندو کاوی درباره ی چهره های جهانی تعلیم و تربیت ( بخش آخر ) مطلب ویژه

مونتسوری، کودک را کاملا آزاد می داند و لازمه آزادی را عدم مداخله در کارهای او بیان می کند/ سعی می کرد تا هر نوع آموزش مستقیم و تقلیدی را حذف کند/ به عقیده پیاژه، نظام آموزش و پرورش باید از یک سو روش های علمی، نیازها و ارزش های اجتماعی را تشخیص دهد و در برنامه ها و رشته های تحصیلی بگنجاند و از سوی دیگر، کودکان و نوجوانان را از…
  • زهرا گودرزی/ کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت

کندو کاوی درباره ی چهره های جهانی تعلیم و تربیت مطلب ویژه

ریشه تمام دردها، مفاسد اجتماعی و حتی بین المللی در نبود تعلیم و تربیت کافی و صحیح است/ بهترین دوره تربیت، دوره کودکی است/ کتاب هایش را چندین بار سوزاندند/ هر چیزی به همان صورتی که پرورده قدرت آفریدگار جهان است خوب است. ولی متاسفانه هر چیزی در دست انسان، تغییر ماهیت می دهد/ تعلیم و تربیت چنانچه بخواهد با طبیعت همنوا شود، باید به کودک احترام بگذارد/ آموزگار خوب کسی نیست…
  • سید رازی طبیب/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

طرحِ درس ؛ موضوعی بس پر اهمیت و در عین حال فراموش شده ! مطلب ویژه

کلاس داری مثل هر موضوع دیگر، فن است و حتما هر حرفه و فنی ، اقتضائاتی دارد/ یک معلم هم نمی تواند بدون توجه به تعطیلات و برنامه های غیر منتظرهِ دیگر ، تخته گازِˏ درس را بگیرد و بدون طرح و برنامه ،کار خود را پیش ببرد/ معلمِ مجرب حتما می داند که تنها حجم کتاب نیست که باید به اتمام برسد. برخی از مطالب نیاز به کار و تحقیق دارند/…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

مدرنیسم و پست مدرنیسم مطلب ویژه

آن چه تاکنون مدرن ( نو ) خوانده می شود طبعا فردا ممکن است پست مدرن خوانده شود و پست مدرن امروز هم، فردا سنت تلقی می شود/ مدرنیته و مدرنیزاسیون را عمدتا در تقابل با سنت- کهنه پرستی، رکود، عقب افتادگی، قدیمی بودن، بی ذوقی، بی سلیقگی دانسته اند و آن را ذیل زیبایی شناسی رده بندی کرده اند/ اساس مدرنیته تحول نگاه انسان به خویشتن و جهان است/ فلسفه آموزش-…
  • علی افشار سمیرمی/ معلم شاغل در آموزش و پرورش

سونامی بی سوادی سفید ! مطلب ویژه

اگرچه سواد اسباب توسعه را فراهم کرد اما نتوانست در تامین عدالت بکوشد/ .دولت ها آدمیان را به کسب حداقل سواد قانع و تشویق کردند و نخواستند و یا نگذاشتند آنها بیشتر و بهتر بفهمند/ هرچقدر هم سواد داشت،لااقل صفا هم داشت.چیزی که امروزه عجیب در میان باسوادها قحط است/ دانش انسان، پیش از آنکه موجب افزایش هوش او بشود،موجب شلختگی و بی شعوری او شده است/ مدرسه ها با به وجود…
  • مهدی خلیلی/ سردبیر صدای معلم

زندگی بدون صدا و آموزش بدون نوا ! مطلب ویژه

موسیقی روح انسان را مناسب و هماهنگ می کند و استعداد پذیرش عدالت را در وی بر می انگیزد/ آنجا که سخن از گفتن باز می‌ماند موسیقی آغاز می شود/ موسیقی عالی‌ترین هنرهاست. موسیقی متعلق به دل است و جایی که دل نیست موسیقی هم وجود ندارد. زندگی بدون موسیقی اشتباهی بزرگ بوده است/ امروز در همه کشورهای صاحب آموزش و پرورش مدرن به عنوان یکی از دروس اصلی و پایه به…

نظرسنجی

به نظر شما برنامه درسی تربیت دینی در نظام آموزش و پرورش ایران توانسته است نقشی موثر در تربیت انسان های دین باور و دین مدار ایفا کند؟

پربازدیدترین

 تبلیغات در صدای معلم

خانه معلم پونل رضواننهر

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور