صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

آموزش نوین

پایانِ سالِ تحصیلی آغاز سوء‌تفاهم‌هاست/ پای درد‌ودل معلّم‌ها اگر بنشینی، از بی‌توجّهی خانواده‌ها نسبت به وضعیت درسی و انضباطی فرزندشان، انتظارات بالای آن‌ها از معلّمان و ناسپاسی آن‌ها می‌گویند و با حسرت از منزلت مدرسه و معلّم در گذشته‌ها یاد می‌کنند. در مقابل خانواده‌ها نیز روش‌های تدریس معلّمان را زیر سوال می‌برند و آموزه‌های مدرسه را بی‌ثمر می‌دانند/ وضعیت موجود حاصل نوعی کج‌فهمی است/ تعامل موثر و گفت‌‌و‌گوی دوجانبه‌ی معلّم - خانواده…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

داروین ؛ نظریه پرداز هدف مند و غایت گرا مطلب ویژه

نباید به فرضیه ها، نظریه های این اندیشمند معروف صرفا از منظر زیست شناسی و طبیعت و مبحث ارگانیسم و نگره اصلح و انسب نگریست و به قضاوت نشست/ وی با طرح فرضیه خویش علاوه بر آن که یک زلزله عظیم در مکاتب و آراء و علم و فلسفه پدید آورد و بسیاری از آنها را به چالش کشاند و نقشی سانترالیستی و جوهری و محوریت در اندیشه ها و تئوری های…
  • سید رازی طبیب/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

اخلاق معلمی مطلب ویژه

« سید رازی طبیب » فرهنگی بازنشسته و عضو شورای نویسندگان صدای معلم با بیش از 60 سال سابقه تدریس و معلمی و قریب 80 سال سن هنوز به حرفه معلمی عشق می ورزد و " نوشتن " را مهم ترین ابزار معلمان می داند . در این گفتار ، او برخی از ویژگی ها و اخلاق معلمی را برمی شمارد .
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

اندیشه و فلسفه اخلاق اسپینوزا : هر عمل خطائی ناشی از اشتباه فکری است مطلب ویژه

در تاریخ فلسفه غرب مومنین قشری او را به خدا ناشناسی متهم می کردند /علاوه بر عوام برخی فیلسوفان نیز پیرامون او به بیراهه رفته و بایکوتش نمودند/ مایحتاجش مختصر و ساده بود. در سراسر عمرش بی اعتنایی عجیبی به پول نشان داد. تنی چند که او را می شناختند، حتی اگر با اصول او مخالف بودند دوستش می داشتند/ دولت هلند با آزادمنشی معمول خود عقاید او را در موضوعات حکمت…
  • ثریا عزیزپناه/ رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان

آموختن احترام به تفاوت‌ها در کودکی

  به کودکان خود به اندازه کافی در مورد تفاوت‌هایی که بین آنها و سایران وجود دارد، آگاهی و آموزش نمی دهیم تا اگر با فردی با ظاهری متفاوت (چه از نظر جسمانی و معلولیت‌ها و چه از نظر رفتاری و مدل صحبت کردن) مواجه شدند با او بدرفتاری نکنند. تفاوت‌های میان افراد چه از نظر ظاهری و اندام های بدن و چه از نظر خصوصیات اخلاقی باعث جلب توجه کودکان می‌شود…
او (جیمز) فلسفه را از کلاس های درس بیرون کشید و در زندگی روزمره به کار انداخت. می گفت هر یک از ما فیلسوف هستیم/  فکر درست، آن است که به موفقیت ما در زندگی بینجامد؛ و ایمان و اعتقاد درست آن است، که به تحقق یافنن هدف های ما در جهان و زندگی کنونی منتهی شود/ فلسفه ام به من تعلیم داد تا حد زیادی در خانه ام آرام تر باشم/ فلسفه پراگماتیسم…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

مزلو ؛ پیشگام فلسفه تربیت انسان گرایی جدید مطلب ویژه

هر گونه تربیت، هنگامی موثر و سودمند خواهد شد که بر نیازهای اساسی محصلان مبتنی باشد و به خود شکوفایی منتهی گردد/ ه حاکمان و مسئولان ممالک و دست اندکاران امور تربیت هرگز نبایستی انسان و انسانیت، آزادی فکر، اراده، استقلال نظر و انتخاب را فراموش نمایند/ در جهان امروز، هیچ کس به هیچ عنوان و در هیچ جای جهان نباید از نعمت تحصیل تا آن جا که می تواند و می…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

مونته سوری و پیشرفت گرایی مطلب ویژه

رشد و تکامل طبیعی و سالم کودک و نوجوان فقط در محیط آزاد و آرام انجام می گیرد و بایستی به کودک به منزله ی یک انسان نگریست نه یک شیء/ دیگر تربیت فکری محض کافی نیست بلکه محصلان باید افرادی اندیشمند، کارآمد، مسئولیت پذیر، خوش ذوق و با احساس بار آیند و محتوای برنامه های درسی حتما باید با نیازهای روز محصلان هماهنگی داشته باشد/ هر گاه کودک را از فعالیت…
  • مهدی خلیلی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم*

فرهنگ فحاشی و سواد رسانه ای؟! مطلب ویژه

در این میانه ، ایرانیان نیز تیتر یک دنیا شدند/ آنچه در فضای مجازی می‌گذرد و ازجمله رفتارهای خشن کلامی که در سال‌های اخیر و در مقاطع زمانی مختلف تکرار شده بازنمایی بخشی از آشفتگی و بی‌نظمی‌های جامعه است/ جامعه‌ای که از سویی شاید حساسیتش را به کاربرد الفاظ رکیک و بددهنی از دست داده و از سوی دیگر در فضای مجازی  احساس کند که با عقده گشایی می تواند به هویت…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

فلسفه و شیوه ی تربیتی ماکارنکو مطلب ویژه

بخشی از فعالیت درسی و تربیتی این دانشمند به صورت تئاتر و نمایش بود و در فعالیت های هنری، اجتماعی و عام المنفعه نیز شرکت می جست/ او همدلی فراوانی نسبت به شاگردانش از خود نشان می داد/ برای شاگردان خود به عنوان آدمیانی بزرگ با روح مستقل احترام قائل بود/ آموزش- پرورش و معلمان باید هدف های خود را از بررسی و کشف نیازهای جامعه شان بگیرند زیرا منشاء اساسی این…

نظرسنجی

عملکرد دولت روحانی را در حوزه مسائل آموزش و پرورش و معلمان در مقایسه با دولت احمدی نژاد چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور