صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

آموزش نوین

  • " قبلا در فرانسه نخبه گرایی هدف بود ولی سعی بر تحصیل عمومی تر و نخبه سازی، جایگزین شد. و هدف بر این شد که وقتی دانش آموز وارد جامعه می شود، در ساختن آن نقش بازی کند"

مشاهدات چند معلم ایرانی از نظام آموزشی فرانسه و وضعیت معلمان مطلب ویژه

آنچه در نظام آموزش و پرورش فرانسه قابل مشاهده بود کمرنگ بودن سیطره نگاه ایدئولوژیکی است هر چند هیچ سیستم آموزشی نمی تواند بدون نگاه ایدئولوژیک باشد اما اندازه آن متفاوت است/ تحصیل حدود نیمی از دانش آموزان یعنی نزدیک به 45 درصد خارج از سیستم رسمی موجود بود/ با وجود اینکه این مدارس خصوصی محسوب می شوند اما غالبا رایگان هستند/ در پاریس معماری به گونه ای است که انسان را…
  • نویسنده: مک کالوین/ مترجم : کمال پولادی

چگونه و با چه معیارهایی برای کودکان کتاب انتخاب کنیم؟

کودک کتابی را با علاقه مطالعه خواهد کرد که میل به مطالعه آن داشته باشد/ موضوعات خیالی یا «مواد اولیه رویاها» ذاتاً برای کودکان جذابیت دارند/ کتاب کودک باید پیروی از قانون را تشویق کند/ کتاب هایی که قساوت، خشونت، ناشکیبایی، و تعصب نژادی را تبلیغ می کنند برای کودک نامناسب هستند/ کتاب کودک باید ارزش هایی مانند مهربانی، شکیبایی، صلح‌جویی، هم‌نوع دوستی، تمایل به مفید بودن، قبول مسئولیت و علاقه به…
۱- نظر خود را نسبت به یک شخص یا موضوع، صحیح و نهایی می دانند؛ ۲- اگر با کسی اختلاف فکری پیدا کنند، بر او القاب می گذارند؛ ۳- اندیشه انسان ها را به خوب و بد تقسیم می کنند؛ ۴-اندیشه انسان ها را به درست و غلط تقسیم می کنند؛ ۵- اختلاف ،در یک موضوع باقی نمی ماند؛ به تدریج حتی به صورت ساختگی به موضوعات دیگر تسرّی پیدا می کند؛…
  • جلیل اعتماد / دانشجوی دکتری روان‌شناسی تربیتی دانشگاه شیراز

افسانه‌ی " نخبه‌پروری " و ادعاهای برخی از مدارس غیرانتفاعی در جم مطلب ویژه

بر خود واجب دیدم از این مسئله بی‌اعتنا گذر نکنم/ ایده‌ی "پرورش استعدادهای برتر " امروز یکی از ایده‌های متروک در محافل تخصصی و نظام‌های آموزشی پیشرو است/ فضای ارتباطی و روابط انسانی دانش‌آموزان تضعیف می‌شود و دانش‌آموزان فضای واقعی و گوناگونی‌های موجود در جامعه را تجربه‌ نمی‌کنند/ افسانه‌ی نخبه‌گی امروز رنگ باخته است و پیامدهای نامطلوب آن روشن شده است و مدارس نخبه‌پرور در دید متخصصان  دلربایی ندارد و در دهه‌های…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

تافلر و فلسفه ی تربیت بازسازی گرایی مطلب ویژه

بازسازی گرایان، آموزش و پرورش را ابزار بسیار موثر معقول ساختن تغییر اجتماعی و حرکت به سمت دموکراتیک و انسانی ساختن می دانند./ دفاع از دموکراسی نیز در این فلسفه، فراتر از دموکراسی ملی یعنی دموکراسی جهانی است/ کار گروهی در محیط مدرسه مورد توجه خاص پیروان بازسازی گرایی است/ معلم... نباید بی طرف باشد و بی طرف بماند. بلکه محصلان را آزادمندانه به بازسازی برانگیزد و ترغیب کند/مربیان، فعالان جامعه باشند…
  • دکتر عباس حاتمی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

کودک آزاری مطلب ویژه

  طبق آمارها، کودک آزاری توسط پدران (37%)، مادران(19%)، معلم (6%)، مشترک پدر و مادر (13%)، نامادری (%10)، ناپدری (4%)، مشترک ناپدری و نامادری (3%) و بقیه توسط سایر وابستگان ( عمه، خاله، دایی و کارفرمایان) انجام می گیرد/ اکثر کودک آزاری ها در محیط خانواده توسط افراد درجه یک انجام می شود/ طبق قانون ایران ، والدین مجاز به تنبیه فرزندان خود هستند در حالی که در بسیاری از کشورها من جمله انگلستان…
  • دکتر عباس حاتمی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

28 ریشه فرهنگی ضدتوسعه و عقب ماندگی مطلب ویژه

اکثر سیاست مداران در جوامع توسعه نیافته می خواهند قهرمان شوند و برای رسیدن به این هدف عوام فریبی می کنند.برخی شهروندان توسعه نیافته نیز قهرمان پرست و شخصیت پرست یا دیکتاتور ساز هستند/ ملتی که تاریخ خود را به خوبی نشناسد مجبوراست اشتباهات گذشته را تکرار کند/ باید درس تاریخ را در مدارس و جامعه جدی گرفت / به مخالفان خود برچسب می زنیم و آنها را حذف می کنیم/ اگر…
  • دکتر محسن رنانی/ استاد اقتصاد دانشگاه اصفهان

کلاس توسعه یعنی کلاس نقاشی! مطلب ویژه

توسعه یک تحول درونی و ذهنی است که از مادران و از خانه و مدرسه شروع می شود/ اگر بچه های امروز ما در مدارس این گونه بار نمی آیند مطمئن باشیم با نسل بعدی هم توسعه رخ نمی دهد/ برای سرمایه گذاری مشترک باید تمرین کنیم، باید بپذیریم که بخشی از حق کنترل مالکیت ما در سرمایه گذاری مشترک از دست می رود/ با یک کلاس نقاشی، بچه ها مشارکت، همکاری،…
گروه اخبار/ خلاصه صحبت های دکتر محسن رنانی در میزگرد چهارمين نشست سالانه مرزهاي دانش اقتصاد توسعه: * مفاهیم رشد ،پیشرفت و توسعه در جامعه ما تفکیک نشده و در سیاست گذاری کلان بین اینها تفاوتی دیده نمی شود. رشد یعنی تکثیر افقی وضع موجود و پیشرفت یعنی تکثیر عمودی وضع موجود. در دل توسعه، رشد و پیشرفت هم هست که گرچه لازم هستند اما کافی نیستند . * توسعه وقتی اتفاق…
معلمان در اداره کلاس از روش های نوین مدیریتی استفاده کنند/ مدیریت کلاس اولین سطح مدیریت آموزشی است/ مدیریت آمرانه ، مدیریت مشورتی و مدیریت عدم مداخله سه سبک اداره کلاس / برای کار معلمی، طرح درس کافی نیست/مدیریت کلاس ساکت نگهداشتن دانش آموزان نیست/ دانش آموزان چیزی بیشتر از اسامی ثبت نام شده در دفتر کلاس هستند/ معلم نه با کلام  بلکه با رفتار خود به سوال های دانش آموزان پاسخ می دهد /…

نظرسنجی

عملکرد دانشگاه فرهنگیان را در ارتباط با اهداف تعریف شده و تربیت " معلم حرفه ای "چگونه ارزیابی می کنید ؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور