صدای معلم

آموزش نوین

  • " کسی که جملاتش را ویرایش نمی‌کند، زندگی‌اش را هم ویرایش نخواهد کرد. کسی که آنجا که باید نقطه نمی‌گذارد، و تفاوت ویرگول و نقطه ویرگول را بلد نیست در زندگی هم نمی‌داند کجا باید تمامش کند، کجا باید ادامه دهد، کجا باید فقط قدری بایستد و تأمل کند "
  • عرفان نظرآهاری

غلط ننویسیم تا غلط زندگی نکنیم مطلب ویژه

وقتی کسی کلمات را غلط می‌نویسد، یعنی چه بسا زندگی را هم دارد غلط می‌نویسد.نوشتار و املای غلط به چیزهای دیگر هم سرایت می‌کند، به گفتار، به رفتار، به کردار، به همه چیز. بی‌مبالاتی نسبت به کلمات، بی‌مبالاتی نسبت به خیلی چیزها را در پی خواهد داشت.کسی که جملاتش را ویرایش نمی‌کند، زندگی‌اش را هم ویرایش نخواهد کرد. کسی که آنجا که باید نقطه نمی‌گذارد، و تفاوت ویرگول و نقطه ویرگول را…
  • " ترجمه راهنمای بازگشایی مدارس انتاریو کانادا در زمان شیوع کویید 19 با در نظر گرفتن شیوه نامه یکسویه و غیر منطقی و پر از نقص بازگشایی مدارس ایران "
  • ر. هاشمی/ شهرکرد

راهنمای بازگشایی مدارس انتاریو ( کانادا ) : مدارس در 8 سپتامبر سال 2020 افتتاح می شوند مطلب ویژه

گروه رسانه/ در بخش پیشین ؛ چالش های بنیادی شیوه نامه بازگشایی مدارس ایران با نگاه به دیگر کشورها مورد بررسی قرار گرفت . ( این جا ) در این گزارش آمده است : « مهمترین تفاوت بخشنامه ارائه شده وزارت آموزش و پروش ایران برای بازگشایی مدارس در سال 1399 با راهنماهای تدوین شده دیگر کشورها در کل ساختار و نگاه به این حرکت می باشد یعنی رویکرد اونتاریو از همان…
  • " اگر دیدید چاپلوسی در سازمان شما رشد کرده است، این وضعیت را به منزله آژیر خطر قلمداد کنید زیرا نشان می دهد "اصل کارآمدی" در سازمان شما، جای خود را به "اثبات وفاداری" داده است "

5 قانون ضد چاپلوسی در یک سازمان و مدیرانی که می خواهند " کارآمد " باشند !

 1- اولین نکته این است: فکر نکنید در دام چاپلوسی نمی افتید. وقتی از انسان تعریف و تمجید می شود، هورمون های شادی آفرین مانند دوپامین شروع به ترشح می کنند و حس خوبی به فردی که مورد تملق قرار می گیرد، دست می دهد. (فرد متملق هم این حس را پیدا می کند و از استرس اش کم می شود).بنابراین، نیفتادن در دام تملق، نیاز به مراقبت دائمی از خود دارد،…
  • " مسیرهای شغلی کاملاً مشخص و بیان شده سنگاپور منجر به توسعه و حفظ استعدادهای آموزشی بر اساس علایق و توانایی های فردی شده است و بخشی جدایی ناپذیر از سیستم سرمایه انسانی در سیستم آموزش عالی عملکرد کشور ما است. رهبری نه تنها توزیع نمی شود بلکه معلمان مجاز هستند نقش مهمی را در ارتقاء ظرفیت معلمان همکار خود به روش های مختلف در هر مسیر به عهده بگیرند "
  • نویسنده : ایدونگ آلن یانگ * - مترجم: ر. هاشمی

روایتی از ( رتبه بندی ) نردبان شغلی معلم ها در سنگاپور از زاویه دید یک معلم مطلب ویژه

 صدای معلم/ متن زیر در مورد نردبان شغلی معلم های سنگاپور توسط  ایدونگ آلن یانگ Qidong ‘Alan 'Yang ، معلم ارشد زبان انگلیسی برای دانش آموزان دبستانی سنگاپور نوشته شده است. در سنگاپور ، همه معلمان - معلمان ، رهبران و متخصصان وزارتخانه - بخشی از یک سیستم پیشرفت حرفه ای واحد هستند.
  • « هدفم را فقط اصلاح خودم قرار دهم و بدانم که فقط در نتیجه ی این کار دیگران را ، کمابیش، اصلاح می کنم »
  • مصطفی ملکیان

هجده اصل راهنمای زندگی

باید:1)  عشق بورزم، یعنی به دیگران نیکی بی حساب و کتاب (هم به معنای بدون محاسبه گری و هم به معنای بی حد و حصر) بکنم تا شادی ژرف نصیب ام شود.2)  زندگی این جایی و اکنونی داشته باشم تا هم از سلامت روانی بیشتر و هم از کمال اخلاقی بیشتر بهره مند شوم.3)  به ارزش داوری های دیگران به کلی بی اعتناء شوم تا به خود شکوفائی کامل دست یابم.4)  تا…
  • " انشای ما باید رنگ مایه ای از فکر و قلم ما را داشته باشد ، به عبارت دیگر نوشته ی ما باید معرف خودِ ما باشد نه بازتابنده ی افکار و اندیشه های دیگران "
  • محسن اعلا/ دبیر دبیرستان های نور مازندران

نکاتی چند پیرامون انشا و نویسندگی مطلب ویژه

فراگیری انشا برای دانش آموزان ، لازم و ضروری ست و آنها برای بهتر دیدن و بهتر فهمیدن باید انشا را به نحو شایسته و مطلوبی بیاموزند. حتی آن گروه از دانش آموزانی که به طور ذاتی ، جوهره ی انشانویسی در آنها هست، نیازمند آموزش و کسب ابزارهای نوشتاری هستند. این ابزارها اَشکال گوناگونی دارد که باید آنها را شناخت و بدانها توجه داشت.اگرچه برای تدریس انشا در مدارس کارهایی صورت…
  • اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در نشست علمی - تخصصی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در سیستم آموزشی فنلاند مدرسه اختیارات بسیار بالایی دارد ؛ معلم های حکمران دارند ؛ اصلاً مدرسهٔ غیر انتفاعی ندارند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ نشست علمی - تخصصی با عنوان « اقدامات برجسته نظام آموزشی فنلاند در آموزش از راه دور در دوران کرونا و کاربردهای آن در نظام آموزشی جمهوری اسلامی ایران» با ارائه دکتر اسماعیل عظیمی عضو هیئت‌علمی دانشگاه تربیت‌ مدرس در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش برگزار گردید . « صدای معلم » در جهت توسعه دانش و شناخت…
  • " جدیّت یعنی زندگی را جدی بگیریم و صداقت هم یعنی بعد از فهم واقع و خطای خود سریعا و صریحا به آن اقرار کنیم. چون بسیار می شود که ما واقع را می فهمیم، ولی آن را به خاطر مقاصدی می پوشانیم "
  • مصطفی ملکیان

صداقت و جدیّت

به نظر من امور اعتقادی استدلال بردار نیست. مثلا اگر پیامبر (ص) می خواست با استدلال ابوذر را مؤمن کند، ابوذر همیشه می توانست در مقدّمات سخن پیامبر (ص) چون و چرا کند. لذا آن چه ابوذر را مسلمان می کند شخصیّت صادق و با جدیّت پیامبر (ص) است. در مورد خودم هم این تجربه وجود دارد. از نظر من اگر چه بسیاری اعمال و نظریات امام خمینی برای من جای شکّ…
  • " در آموزش جنسی کشور کانادا علاوه بر بهداشت بلوغ تلاش می شود تا به دانش آموزان بیاموزند که چرا داشتن رابطه جنسی زودهنگام از نظر جنسی و روانی خطرناک است و چرا قانونی نیست "
  • لیلا مافی/ معلم

آموزش جنسی در کانادا

  بحث آموزش جنسی در مدارس غربی برای کشورهایی با زمینه فرهنگی متفاوت مانند ایران  همیشه بحث برانگیز بوده است.  اما تصوری که ما از  آموزش جنسی داریم با آنچه واقعا در این مدارس اتفاق می افتد تفاوت دارد. این تصور غلط برای بسیاری  وجود دارد که  آموزش  جنسی در مدارس به معنی آموزش انواع رابطه جنسی به کودکان و تشویق آنان به انجام آن است. در این متن و برای روشن…
  • می دانید چه چیزی حال آدم را در یک جامعه خوب می کند؟
  • دکتر عباس حاتمی/ استاد دانشگاه

«سواد اجتماعی» ؛ تاُمین کننده بهداشت روانی جامعه و نشانه توسعه انسانی

* خوشم می آید از  پزشکان آقا و خانمی که موقع ورود مریض مستقیم به او نگاه می اندازند. خوش و بش می کنند و صمیمانه از دردش می پرسند.* لذّت می برم از فروشنده ای که چیزی از وی  نمی خری ولی با خوش رویی تا دم درب مغازه بدرقه ات می کند.* خوشحالم می کنند راننده هایی که می ایستند و دست تکان می دهند تا تو از خیابان رد…
صفحه1 از36

نظرسنجی

هدف، محتوا و فرایند مصاحبه های گزینش داوطلبان حرفه معلمی در ایران تا چه اندازه معتبر و با معیارهای علمی سازگار است؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور