صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

آموزش نوین

همهمه و بحث که بالا گرفت، مجری را در شمایلی یافتم که وظیفه خویش را فراموش کرده است و گوی سخن را از همه ربوده است/ تریبون دست او بود/ از هیبت نحس این آفت و عادت واره ی فرهنگی و اجتماعی، یک آن، تاریخ در ذهنم پیچید/ با اینکه ملتی بوده ایم که همیشه قربانی استبداد شده ایم -(و لذا باید از آن منزجر باشیم و تبری جویم/ دوری گزینیم)-، اما…
برخی از این علل ساختاری و برخی تابعی از سایر عوامل می باشند.می توان از فقر و شکاف طبقاتی موجود درجامعه در ایجاد و تکثیر خشونت گفت ، می توان از مجادلات و درگیری های سیاسی نیز گفت و تقدیس و تبلیغ خشونت رسانه ای که شبانه روز زیست کودکان و مردم را احاطه کرده است/ می توان از سیستم معیوب تربیت خانوادگی که نسل به نسل و به شکلی تاریخی در…
میل طبیعی من این بود که خودم باشم علیرغم اینکه این خود، همرنگ و شبیه جماعت هست یا نه و به مرور فهمیدم که متعهد بودن به این نوع زندگی چه هزینه و دشواری‌هایی می‌تواند به همراه داشته باشد/ اول بار در مدرسه بود که فشار سهمگین یک سیستم همرنگ‌ساز را بر وجود خود احساس کردم. بعدها فهمیدم که مدرسه یک سیستم شبیه‌سازی انسانی بیش نیست/ مدرسه در شکل مدرن آن در…
  • حسین میرزانیا/ همکار گروه صدای معلم

آموزگاری و آیین گفت و گو مطلب ویژه

آموزگاری نیز به گفته ی سقراط بزرگ نقش مامایی اندیشه ها و شکفتگی حقیقت را دارد/ تاریخ دیرین استبداد و خودکامگی در سرزمین ما همواره مانع از دیدن ما از یکدیگر شده است/ باید تمرین گفت و گو باهم را بیاموزیم تا بتوانیم آموزگار شایسته ای درکنار نوآموزان و دانش آموزان خود باشیم/ به هر روی نمی توان بر سفره ی پرمهر گفت و گو نشست و حداقلی از شرط گفت و…
  • " گفت‌و‌گو با مژگان احمدیه، فعال محیط زیست و مدیر مدرسه طبیعت کیاشهر "

« مدرسه طبیعت » راهی برای آشتی با محیط زیست : زندگی شهری و خاموشی تجربه مطلب ویژه

توجه به کودکی و آموزش به کودک و نوجوان از نشانه‌های توسعه یافتگی و عدالت جویی دولت هاست/ «تاسف‌بار است که دوران کودکی قربانی دوران بزرگسالی شود/ فکر در فرآیند زندگی پدید می‌آید و فرآیند کودکی نوع تفکر ما و میزان خلاقیت نسل‌های بعدی را رقم می‌زند. حفاظت از طبیعت یک شبه نهادینه نمی‌شود. لازم است برای آن مدیریت، برنامه ریزی و تخصیص عادلانه سرمایه داشته باشیم/ فرآیند رشد و تکامل مغز…
  • دکتر بزدان منصوریان/ دانشیار دانشگاه خوارزمی

چرا نوشتن همیشه خطرناک است؟ چرا می نویسیم ؟ (نوشتن جهیدن از صف مردگان است ) مطلب ویژه

معمولا خوانندگان نسبت به نویسنده سخت گیر هستند/ اگر نوشته ما رنگی از تفکر انتقادی داشته باشد، چه بسا به مذاق برخی خوش نیاید و واکنش شدیدی نشان دهند/ بهترین متنی که می توانیم بنویسیم ، هنوز ننوشته ایم و هرگز نخواهیم نوشت/ با تمرین نوشتن هر روز بهتر می نویسیم . اما بعید است به آن نقطه آرمانی برسیم/ ما همیشه مسئول نوشته های خود هستیم . نوشتن سند می آفریند/…
  • عبدالله افراسیابی/ همکار گروه صدای معلم

فلسفه تربیت پایدارگرایی؛ ریشه ها و اثرات آن مطلب ویژه

پایدارگرایان روی کاربرد خرد تاکید می کنند و معتقدند که محصلان باید یاد بگیرند که انگیزه ها و تکانه های اساسی خود را چگونه خردمندانه کنترل کنند / کودک را باید به عنوان موجودی که فعلا هست در نظر گرفت پیش از این که باید باشد/ ما در آموزش -پرورش خود، زمان حال محقق کودک را فدای آینده ای می کنیم که هنوز تحقق نیافته است/ اما مصلحان پرورشی وظیفه بزرگتری دارند.…
  • برگردان : خانم دکتر رضایی / پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش

اتحادیه معلمان چیست؟ کارکرد آن چه می تواند باشد ؟ مطلب ویژه

اتحادیه حرفه‌ای معلمان هنگ‌کنگ، یک انجمن حرفه‌ای و گروهی با دغدغه اجتماعی است/ این اتحادیه به عنوان یک فعال به لحاظ اجتماعی، سازمانی سیاسی، آزادی خواه و مدافع حقوق معلمان است/ این سازمان، بزرگترین سازمان ملی در نوع خود است. سازمانی غیرانتفاعی  است که در پی آن است که حرفه‌گرایی بیشتر در کلاس درس را تقویت کند. این سازمان در خدمت آن دسته از مربیان حرفه‌ای است که علایق آموزشی دانش‌آموزان را…
  • فاطمه سادات اشرفی زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

خشونت در جامعه بیداد می کند : ادبیات و موسیقی را در برنامه های پرورشی مدارس دریابیم ! مطلب ویژه

معمولا معاون و مربی پرورشی ، تخصص کافی در تمام این  رشته های هنری را ندارند/ ارسال بخشنامه های معاونت پرورشی ، آن قدر سریع است که معاونان پرورشی گاه فرصت اطلاع رسانی  تمام بخشنامه ها را هم پیدا نمی کنند/ از پوسترهایی که بر در و دیوار مدارس نصب می شود ، بیشترین حجم به پوسترهای مذهبی و اعتقادی اختصاص دارد/ اغلب معاونان پرورشی از حجم زیاد بخشنامه های این معاونت…
  • رحیم زایرکعبه/ دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی دانشگاه تبریز

نقش کانون صنفی معلمان در ساختار آموزش و پرورش مطلب ویژه

کانون صنفی معلمان در زمان کنونی باید چه نقش هایی را در ساختار آموزش و پرورش ایفا کند/ اگر کانون صنفی بتواند حالت ارتباطی مناسبی را بین خود با دو عنصر دیگر برقرار سازد، در این صورت توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کرده و موفق گردد، در غیر این صورت با شکست مواجه خواهد شد/ شیوه تقابل نباید به عنوان اولین راه حل بلکه باید به عنوان آخرین راه حل…
صفحه1 از28

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور