صدای معلم

یادداشت

  • " رشد و نمو فرهنگی به همراه رشد و توسعه سیاسی یعنی تحقق خواسته ها و مطالبات "
  • رضا مرادی / فعال فرهنگی

توسعه فرهنگی زیر ساخت توسعه سیاسی مطلب ویژه

در آغاز نوشتار تعریف مشترک و معمولی از واژگان و تعابیر توسعه فرهنگی، توسعه سیاسی و سیاست را به رشته تحریر درآورده و سپس به ارتباط هر یک اشاره نموده و نقش و جایگاه هر یک را در تعامل با یکدیگر در راستای برآورده شدن مطالبات جامعه به واکاوی بپردازیم. به تحقیق توسعه فرهنگی و توسعه سیاسی زمینه ساز تحقق مطالبات و انتظارات یک جامعه و افراد آن می گردد. مبنای توسعه…
  • " رؤیاهای این دختران با استعدادهای سرشار از یک جهت قربانی عدم توسعه یافتگی و برنامه ریزی در بخش زنان عشایر شده و از طرفی به خاطر وجود نقص فرهنگی نیز مطالبه ای برای آموزش و پرورش دختران از سوی جامعه عشایری وجود نداشته و یا بسیار اندک است "
  • مهتا بذرافکن

دختران عشایر، دختران صبر و سکوت

اخیرا  رئیس سازمان امور عشایر ایران در مصاحبه با ایلنا  با انتقاد از کم‌توجهی به زنان عشایری گفت در حوزه عشایری بخش زنان مغفول و مظلوم واقع شده است، اما مهمترین مسائل زنان و دختران عشایر چیست؟ بارها دیده و ‌شنیده ایم که زنان عشایر  زودتر از آن چه که فکر کنیم پیر و شکسته می شوند و دیری نمی پاید که رنگ جوانی از رخسار دختران کم سن و سال محو…
  • " واقعیت این است که اعضای شورای مرکزی حزب که پستهای مدیریتی دارند و در 6 سال گذشته با حمایت بدون قید و شرط از وزرای آموزش و پرورش بعضا به موقعیت هایی دست یافته اند، الان نمی خواهند با حمایت از یک محکوم موقعیت خود را به خطر بیاندازند "
  • شیرزاد عبداللهی

فرج کمیجانی به خاطر شعسا محکوم شد!

شیوه اطلاع رسانی مجمع فرهنگیان ایران اسلامی در خصوص اجرای حکم تعلیقی 30 ماه حبس آقای فرج کمیجانی،  شگفت انگیز و یا حداقل غیرعادی است. ابتدا  آقای عادل عبدی عضو شورای مرکزی این تشکل به انصاف نیوز گفت : "مربوط به همان [محکومیت] پرونده‌ی سال ۹۴ است و قطعی شده است. حدود یک سال و نیم درباره‌ی تعزیری یا تعلیقی بودن آن ابهامی بود. هم‌اکنون باز هم با ابهام روبه رو است…
  • کارشناسان محترم ! لطفاً به جای مدارس به فکر ایجاد یک درآمد پایدار و قابل اتکا برای آموزش و پرورش باشید. منابعی که در قانون شوراهای آموزش و پرورش و سهم آموزش و پرورش از درآمد شهرداری ها و برخی وزارتخانه ها نظیر وزارت نفت بسیار بیشتر و پایدارتر هست
  • مدیر مدرسه / تهران

آقایان ! مدرسه محوری این نیست !

کافیست اندکی  به لایه های کلمات ، جملات و رفتار  سروران ستاد آموزش و پرورش نگاهی انتقادی کنیم . یا اینکه دست به تفسیر و رمزگشایی از بیانات این عزیزان بزنیم. نگاهی تحلیلی در خصوص مافیای کنکور ، لباس فرم مدارس ، سرویس مدارس ، بوفه مدارس ، توزیع کتب درسی در مدارس ، حساب متمرکز مدارس و.. بسیار جالب خواهد شد . در ورای توجیه ها ، دلیل تراشی ها و منطق…
  • " اطلاع از اینکه هر مدرسه، ناحیه یا استان چقدر درآمد و منابع داشته است و چگونه آن را مصرف نموده است، حق جامعه است "
  • آزاد نمکی

اول مهر ، ورود پول به نظام آموزشی و حیثیت معلمی

  کمتر معلمی پیدا می شود، که روز اول مهرش با سوالاتی از سوی دانش آموزان و یا در محافل خصوصی در مورد پول هایی که مدارس دریافت می کنند، بازخواست نشده باشد. اغلب سوالات نیز، با زبانی گزنده و بعضا با اتهام مطرح می شوند. همراه با حساب های سرانگشتی شان، "پول ها را چه می کنید؟" مودبانه ترین ابراز بیانی است، که برای ابهام در مورد اعداد و ارقام دریافتی…
  • همه چیز در این جامعه بزرگ شده است الّا مدارس!
  • حمزه علی نصیری

تربیت در فضای تحقیر شده امکان پذیر نیست! مطلب ویژه

مدارس مان به طرز شگفت آوری کوچک مانده اند! همان مکانهای مهمی که اگر به اندازه کافی مورد توجه قرار می‌گرفتند، اکنون جامعه ای مترقی تر و متعادل تر و متوازن تری داشتیم.مدارس با اینکه مشهورترین و پر آوازه ترین مکانها در تمامی کشورها هستند، اما با کمال تأسف در کشور ما بسی مهجور و محقّر مانده اند. بانکها، ادارات، مکانهای تجاری، فروشگاهها، مراکز دلالی، آپارتمانها، ویلاها، مراکز تبلیغاتی و ... بزرگ…
  • نقدی بر سخنان روحانی در نخستین روز بازگشایی مدارس ؛
  • علیرضا شیوایی اسکویی/ فعال صنفی - آذربایجان شرقی

آقای رئیس جمهور ! آیا بیان میزان حقوق فرهنگیان از زبان رئیس دولت آن هم در جمع دانش آموزان و در نخستین روز مدرسه منطقی و کارساز است ؟! مطلب ویژه

 رئیس جمهور محترم در اول مهرماه امسال در آیین بازگشایی مدارس بر نقش محوری و اساسی معلمان در تربیت نسل آینده اشاره کردند و در جمع دانش آموزان فرمودند : از سال ۱۳۹۲ بودجه وزارت آموزش و پرورش ۳ برابر و میانگین حقوق معلمان ۴ برابر شده است و با اشاره به میانگین حقوق ۱میلیون و۳۰۰هزار تومانی معلمان در ۶ سال قبل این میانگین را در سال جاری ۴میلیون و۱۰۰هزار تومان ذکر…
  • " انتقادهای معلمان که آنها را عصبانی کرد. شاید از زبان یک عالم دینی و استاد دانشگاه بپذیرند که از موضع قدرت و به نام مقدسات عاشورا صدور فحشنامه و بارانی از اتهام و بهتان و افترا بر سر یک شهروند باریدن دور از سیره شهیدان کربلاست که شعارشان این بود : اگر دین ندارید آزاده باشید "
  • شیرزاد عبداللهی

خواندن کتاب های ارزشمند آیت الله محقق داماد را به همه به ویژه رئیس دانشگاه آقای خنیفر و اعضای هیات رییسه دانشگاه فرهنگیان توصیه می کنم !

نشست نقد و بررسی کتاب " در دادگاه جهل مقدس " نوشته  آیت الله سیدمصطفی محقق داماد در روز ۲۹ شهریور ۱۳۹۸ در "پردیس کتاب" مشهد برگزار شد. منظور از  "جهل مقدس " جهلی است که قهرمانانش دست به مهم ترین جنایات می زنند، به خیال آنکه کاری که می کنند مورد خواست خداست وآنان برای خدا تلاش می کنند." در جهل قدسی شخص جاهل با نهادی همراه می شود به نام…
  • " نمی‌شود آموزش‌های سیاسی را در مدرسه پر رنگ کرد، مدرسه و ذینفعان را به‌عنوان پیاده‌ نظام نهادهای سیاسی و « سازمان رأی » در نظر گرفت، تحت لوای «کنکور» و « دکان مافیا» اقتصاد مدرسه را تعریف و پایه‌گذاری کرد و آن وقت دائما مدرسه را مورد خطاب و عتاب قرار داد که چرا مدرسه و نظام آموزشی ساده‌ترین و یا ابتدایی‌ترین مهارت‌های زندگی و شهروندی را به دانش‌آموزان آموزش نمی‌دهد؟ گویا سیاستگذاران و تصمیم‌گیران فراموش کرده و یا می‌کنند که سیستم براساس برنامه‌ای که به آن داده می‌شود و یا برای ارکان آن تعریف می‌شود کار می‌کند "
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

استحاله ماموریت مدرسه در خلا اتفاق نمی افتد ! مطلب ویژه

سال‌هاست که مسئولان در تریبون‌ها و به‌ویژه هنگام بازگشایی مدارس، «مدرسه» و «نظام آموزشی» که البته محصول تصمیم‌گیری‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های خودشان است را در «سیبل انتقاد» قرار داده و عنوان می‌کنند که مدرسه باید از حافظه‌محوری و انباشت معلومات فاصله گرفته و «مهارت‌های زندگی» را آموزش دهد. اما در عمل چیزی مشاهده نمی‌شود و یا وضعیت تغییر چندانی نمی‌کند. چرا چنین است؟ ابتدا باید کارکرد نهاد «مدرسه» را بازتعریف کرد. به…
  • " مركز مذكور در حوزه امور بين‌الملل آموزش و پرورش، گرفتار نوعي تغافل و كم‌توجهي شده و اين خود موجب شده است تا فعاليت نوآورانه‌اي را در اين زمينه دنبال نكند "
  • محمود حدادي/ كارشناس آموزش و پژوهش‌گر حوزه مديريت رسانه (متمركز بر كاركرد آموزشي رسانه‌ها)

ديپلماسي علمي، آموزشي و تربيتي نيازمند توجه بيشتر

چند ساليست كه مركز امور بين‌الملل و مدارس خارج از كشور آموزش و پرورش در نتيجه ادغام «اداره‌ كل امور مدارس خارج از كشور» و «دفتر همكاري هاي علمي و بين‌المللي»، فعاليت دارد. اتفاقاً رئيس فعلي مركز، سابقه مديريت دفتر پيشين همكاري‌هاي علمي و بين المللي را در كارنامه خود دارد. اگر تنها سري به پايگاه اطلاع‌رساني اين مركز بزنيد، وزن اخبار و مطالب مرتبط با امور مدارس خارج از كشور را…

نظرسنجی

نظر شما در مورد مدارس سمپاد ( تیزهوشان) به کدام گزینه نزدیک تر است؟

دیدگــاه

سرویس مدارس

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور