صدای معلم

یادداشت

  • ودود فتحعلی زاده/ دبیر زبان و ادبیات پارسی

به خود بیا و مَپندار همرَهان مانند

کدام مِی به تو دادند این چنین مستی ؟رسیده کار ز بد مستی ات ، به بد پستی !هنوز  در  پیِ  آنم  چه  رُتبه  دادَندَت ؟هر آنچه عشق به ما رشته بود ، بگسستیبه هر کجا اگر عهدی شکست ، عهد شکنتوان نداشت بگویَد ز با تو همدستیز رِندی هر چه خطایی ست کردنی ! کردیسرِ نَخَش ز خود آخر به دیگری بستیچه نحس بود چهل را به اعتکاف در آن !تو…
  • " کسی سالها قلم زد و آرزوی تغییر افکار مردم را داشت. عاقبت مرگ را ترجیح داد و رفت. دیگری در آرزوی بیداری اطرافیان شکنجه شد و مرد "
  • حشمت سلیمانی

مرگ عادات

کرونا آمده است. همه جا ضد عفونی شده. کف خیابانها و دست آدم‌ها بوی الکل ‌می‌دهد.  برای گرفتن جان آدم‌ها شتاب دارد. بی صدا آمده است. در کمترین زمان کره زمین را سرک کشیده. ترس بر همگان متولی شده. همه در خانه‌هایشان آرام گرفته‌اند. ترس از جان آن‌چنان میخکوبشان کرده که همه عادات دیرین را از یاد برده‌اند. همسایگان ما که تا چند روزقبل برای رسیدن آخر هفته و رفتن به زیارتگاه‌ها…
  • ولی اله بایبوردی/ همکار صدای معلم

اگر چه شکوه کنم ناله ای نه فریادی

ز خود سفر بکنم ، با خدایِ خود همراه چو ماه و مهر به گردش به حُکم او هر گاه اگر چه روز کنم شب ، شبی کنم روزی کنم نظر به هم اویی برون ز جهل آگاه ز کوچه باغ ، عبوری کنم ، روم جایی چو لاله دشت ز باغی رها به دور از آه اگر چه شکوه کنم ، ناله ای ، نه فریادی به دستِ خویش درویی کنم…
  • " بهتر نبود وقتی برنامه ای در نظر گرفته می‌شود تمام افشار جامعه را تحت پوشش داشته باشد؟! "
  • هاله شهبازی/ آموزگار - آذربایجان شرقی

نامه ی دریافتی : بلای کرونا و ‌دانش آموزان مناطق روستایی و کم برخوردار ؟

چند روزی هست مدارس دولتی حضور دانش آموزان ، جهت آموزش از راه فضای مجازی و استفاده از این فرصت را در اهم برنامه های خود قرار داده است و از معلمان خواسته شده تا با نصب پیام رسان های داخلی به امر تدریس اهتمام ورزیدکه در ظاهر عاری از اشکال می‌باشد. در این میان معلمان در بعضی مناطق با مشکلاتی مواجه شده اند که قابل تامل است ‌و باید مسئولین محترم…
  • " واقعیت منطقی این است که هیچ واقعه و تحول تاریخی در خلأ اتفاق نمی‌افتد و تمامی وقایع، حوادث و تحولات بزرگ تاریخی باید رد پایی برای عرضه به آیندگان بر روی یا زیر خاک داشته باشند "
  • سیدمرتضی حسینی

پوریم، از تورات تا واقعیت مطلب ویژه

امروز 19 اسفند 1398 هجری شمسی برابر با 14 رجب 1441 هجری قمری، 9 مارس 2020 میلادی و 13 آدار 5780 تاریخ تقویم عبری- یهودی است. طبق تقویم اخیر و مندرجات یکی از مهم‌ترین کتب عهد عتیق؛ یعنی کتاب اِستِر، این روز، سال‌روز حادثه و واقعه‌ای بسیار مهم در تاریخ قوم یهود، شرق میانه و شرق نزدیک است. هم‌اکنون در بین تمامی یهودیان جهان به ویژه یهودیان ساکن سرزمین‌های اسلامی از جمله…
  • " همه این ناملایمات تلخ و آزاردهنده ریشه در جهالت ، بی نظمی ، مسئولیت گریزی ، قانون‌گریزی , طمع ورزی ، دروغ گویی ، ریاکاری ، پنهانکاری ، تملق و چاپلوسی و عدم صداقت در کردار و گفتار و توجه محض به منافع فردی و دردهای مزمن و مهلک دیگری دارند که تنها از طریق آموزش نوین و تربیت صحیح و علمی محقق خواهند شد هرچند که این صفات ناپسند اخلاقی و انسانی متوجه مدیران و مجریان امور باشند "
  • نادر شمیع زاده/ فعال اجتماعی و بازنشسته فرهنگی

بحران های مختلف اجتماعی در فقدان تربیت و آموزش مؤثر همگانی در مدارس ایران

  امروزه به مدد فن آوری های متجددانه ، رسانه های ارتباطی ،  اطلاعاتی ، مخابراتی  صوتی و تصویری و مکتوب فراوانی در دسترس اکثریت افراد جامعه قرار گرفته است . به طوری که حتی کتابهای الکترونیکی ، ماهواره ، اینترنت ، تلفن همراه و دیگر ابزارهای مجازی نوینی چون تلگرام ، واتس آپ ، فیس بوک و...... هم جزیی از افراد خانواده محسوب شده و مطمئنأ بیشتر از افراد و روابط…
  • " در دیالکتیک ارباب و بنده ی هگل، اصالت با ارباب است چرا که عمل او از نوع " کنشی " می باشد و ابتکار عمل با اوست، میدان بازی را طراحی و قوانین آن را تعریف می کند ولی عمل بنده " واکنشی" به رفتار ارباب می باشد، می کوشد تا ارباب را نفی کند در حالی که همزمان او را به عنوان دشمن خود به رسمیت می شناسد و در زمینی بازی می کند که او قوانین اش را طراحی کرده است. لذا همواره نقشی فرعی را ایفا می کند، و چشم به تک ارباب دارد تا پاتکی را به اجرا گذارد "
  • دکتر مهران صولتی/ جامعه شناس

زنان باید زمین بازی را خود طراحی کنند!

   امروز هشتم مارس، روز جهانی زن است. زنان جامعه ما می خواهند با مردان برابر شوند، در همه چیز؛ از جمله در فرصت های تحصیلی، اشتغال، ازدواج و برخورداری از تمام مزایای اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی. از همین رو می کوشند تا ثابت کنند تفاوت آنها با مردان حداکثر مربوط به امور بیولوژیک است نه سایر موارد، چرا که سایر تفاوت ها را نوعی "برساخت اجتماعی " و ناشی از…
  • " کرونا به روشنی نشان داد که تمام جادو و جمبل‌ها در قالب طب سنتی و.... در چهار گوشه جهان در برابر این ویروس زمین‌گیر شده و چشم امید همه، نهایتاً به ساحت علم پزشکی معطوف گشته است "
  • رضا قاسم پور

درس های کرونا !

 در تاریخ وقتی فتوحات تموچین (چنگیزخان مغول) را مرور می‌کنیم، از سرعت و قدرت این مرد افسانه‌ای متحیر می‌شویم.مردی که با اتحاد قبایل بدوی مغولستان و با گذر از دیوار بزرگ و نفوذ ناپذیر چین جهان را متعجب می‌سازد.  فتح چین بزرگ با آن ابعاد، عطش کشورگشایی چنگیزخان را خاموش نمی‌کند. وی و سردارانش علاوه بر ایران، هند و آناتولی نیمی از اروپا و روسیه را به زنجیر می‌کشد و با چهار…
  • " از مدیران محترم آموزش و پرورش باید پرسید که ساخت یک ال ام اس قوی برای معلمان ایرانی چقدر هزینه و وقت نیاز دارد که در طول بیست سال گذشته قادر به طراحی و آموزش آن به معلمان نبوده اند؟ پاسخ واضح است، آموزش و پرورش که کاری بسیار تخصصی است، از نیروهای متخصص خالی شده است "
  • دکتر مصطفی قادری/ پژوهشگر تعلیم و تربیت - دانشیار دانشگاه علامه طباطبایی

خلق گونه های " آموزش آنلاین کرونایی عجیب الخلقه " در آموزش و پروش ! مطلب ویژه

همه مربیان و مدرسان آنلاین مطلع هستند که تدریس آنلاین ابزارها و قواعد خاصی دارد. مثلا تدریس آنلاین رسمی از طریق سیستم LMS امکان پذیر است. ( 1 ) این در حالی است که این روزها به دلیل تعطیلی مدارس به خاطر شیوع کرونا اقدامات عجیب و راه کارهای مضحکی برای یاددهی یادگیری آنلاین در حال انجام است که  هر مربی آنلاینی را دچار بهت و حیرت و البته غصه می کند.…
  • پاسخ به شبهات و لجبازی های کودکانه و بی منطق معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش و اظهارات مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ؛
  • علی پورسلیمان/ مدیر صدای معلم

بی توجهی به اجرای درست و کامل قانون مدیریت خدمات کشوری و دور زدن قانون توسط مسئولان چه ربطی به سند 2030 دارد ؟! مطلب ویژه

از زمانی که وزارت آموزش و پرورش و خاصه معاون برنامه ریزی و توسعه منابع این وزارتخانه با حذف رتبه بندی معلمان و اجرای شبهه ناک و پرمساله فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری شیب تند " تبعیض " را بیشتر کرده و معلمان بیشتری را به سوی " خط فقر مطلق " سوق داده اند ؛ معلمان هم با تشکیل گروه ها در شبکه های اجتماعی و نوشتن یادداشت و مقالات…

نظرسنجی

در مورد اجرای بخشنامه وزیر آموزش و پرورش مبنی بر لزوم انتخاب شبکه اجتماعی داخلی مناسب هر مدرسه ، شما خودتان کدام پیام رسان را ترجیح می دهید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور