صدای معلم

یادداشت

  • « اینکه معلم ها وارد این موضوع حقوقی و عرفی و اقتصادی نمی گردند دلایل مختلف می تواند داشته باشد و این دلایل را می توان در سکوت همیشگی معلم ها در برابر ظلم دائم سیستم دولت و کشور بر آنها دید که به صورت اعتیاد آوری در آمده است و همچنین تلقین پیامبروار بودن معلم در جامعه که باید فداکار باشد نیز می تواند علاوه بر این موضوع گردد و دلیل آخر که می توان عنوان کرد ساده دل بودن اکثریت معلم ها و همچنین نبود متولیان و افراد پیگیر حقوق آنها باشد »
  • نویسنده : ر.هاشمی – معلم

نقض حریم خصوصی معلم ها در دوران کرونا بدون جبران و رضایت آنها با نقض قانون اساسی کشور مطلب ویژه

مقدمه حریم خصوصی می تواند جنبه های مختلفی داشته باشد و یکی از مهمترین مباحث حقوقی و اجتماعی و روانی جامعه کنونی و معاصر در جهان محسوب می شود و از بنیادی ترین حقوق هر انسان به حساب می آید. با ورود یک بیماری همه گیر در میان انسان ها در سال 1398 ، بسیاری از جنبه های زندگی انسان دچار تغییرات و تحولاتی گشت که یکی از تغییرات مهم در جامعه…
  • « نوشته فاقد مبانی عقلی است »
  • احمد احمدی شیخلر/ دکتر معلم

نقدی بر نوشته " دکتر معلمان " توسط یک " دکتر معلم " مطلب ویژه

⁩گروه رسانه/ تاکنون دو نقد در موضوع " دکتر معلمان " در صدای معلم توسط مدیر این رسانه به رشته تحریر درآمده است . ( این جا ) و ( این جا ) احمد احمدی شیخلر ، دکتر معلم ؛ نقدی بر آن نگاشته است .
  • « امسال با خالی شدن مدرسه از حضور دانش آموزان، چوب و ترکه ناظم و نگاه تیز و دست تنبیهی معلمان سنتی نیز محلی برای عرض اندام پیدا نکرد »
  • علیرضا هاشمی

یک سال از تعلیم و تربیتِ بدون تنبیه گذشت !

با شروع همه گیری ویروس کوید ۱۹، یکی از مراکز تجمعی که لازم بود به سرعت تعطیل شود، مدارس بودند. این مهم هرچند با اظهار نظرهای متفاوت و متناقض برخی مسئولان با شروع سال تحصیلی و یا در مصاف با زمان امتحانات چالش برانگیز شد؛ اما در نهایت این ویروس سرکش کرونا بود که اجازه نداد مسئولان تعلیم و تربیت کشور ریسک بازگشایی مدارس را به جان بخرند. با بسته شدن مدارس…
  • « محافظه کاری معلمان در مدارس ، شهره آفاق است و سکوت و یا قایم شدن بسیاری از آنان در پشت نماینده دبیران و یا معلم جسوری که قدرت بیانی مؤثر دارد در جلسات شورای دبیران و یا هنگام حضور نیروهای ستادی در مناسبت هایی خاص در مدارس ، تجربه عملی همه ماست. با حضور طلاب در مدارس، این محافظه کاری شدیدتر شده و حق کُشی اصلی در حق دانش آموزان عملی خواهد شد.... "
  • مینو امامی/ دبیر بازنشسته

ورود گسترده طلاب و روحانیون در آموزش و پرورش و چند علامت پرسش ؟! مطلب ویژه

مقدمه شاید نخستین بار دخالت سازمان دهی شده و مستمر روحانیون در امور آموزش و پرورش از زمان وزارت فرشیدی در دولت نخست احمدی نژاد شروع شد . در زمان وزارت بطحایی نیز این وضعیت به صورتی مشابه تکرار شد . برخی گردانندگان عمده تجارت پرسود کنکور در دیدار خود با مراجع تقلید، قصد داشتند فعالیت های خود را صورتی مقبول و مشروع داده و آن را با حمایت روحانیون توسعه دهند.…
  • « هر چه در مورد دولت رضاخان ، امیرکبیر و مصدق و.. در مدرسه یادم دادند ناقص و غیر واقعی بود ! »
  • دکتر عباس حاتمی/ استاد دانشگاه

بحران های رنگارنگ در آموزش و پرورش ؟!

آموزش و پرورش کلکسیون بحران ها و اقیانوس مشکلات:۱- بحران ناشی از کمبود شدید بودجه‌‌.۲- بحران کمبود معلم حرفه ای‌ و مازاد معلمان غیر حرفه ای و با تحصیلات غیر مرتبط. ۳- بحران دخالت نهادهای غیر متخصص به دلیل انتخاب وزیران ضعیف و غیر تحولی. ۴- بحران مدارس کپری و کانکسی.۵- بحران محتوای کتب درسی که خیلی مطالب به درد زندگی نمی خورند و در دانش آموزان بی انگیزگی ایجاد می‌کنند. ۶-…
  • گفت و گوی رسانه‌ای با مدیر صدای معلم در موضوع " دکتر معلمان "
  • علی اکبر رضادوست/ دکتر معلم

نقدی بر نوشته " دکتر معلمان " مطلب ویژه

گروه رسانه/ تاکنون دو نقد در موضوع " دکتر معلمان " در صدای معلم توسط مدیر این رسانه به رشته تحریر درآمده است . ( این جا ) و ( این جا ) علی اکبر رضا دوست، دکتر معلم ؛ نقدی بر آن نگاشته است .
  • « ارتباط حسنه و منطقی مدیرکل با اهالی رسانه و خبر و روحیه پاسخ گویی و مدارا با منتقدین از نقاط مثبت مدیر کل می‌باشد »
  • رضا قاسم پور/ خبرنگار صدای معلم

نگاهی بر عملکرد مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز

زمانی که پاییز سال ۹۷ سالار قاسمی سکان مدیریت آموزش و پرورش البرز را به دست گرفت، مدیر هنرستان دستغیب در گوهردشت بودم و اکنون که چهار نعل به سمت تحویل افسار دولت تدبیر و امید به دولت دوازدهم هستیم ، مدیر شهیدستان کرج (مدرسه عادی دولتی) هستم. تاکنون در بیرون از سازمان به عنوان یک سفیر فرهنگی از ساحت آموزش و پرورش در حد توان دفاع کرده‌ام و البته در درون…
  • « اگر چنین افرادی را می شناسید، قدر آنها را بدانید. آنها در این زمانه ی پرآشوب مانند گل هایی هستند که در شکاف صخره ها گم شده اند. جامعه ی بالنده و آرمانی از این گونه افراد در لایه های زیرین خود بیشتر دارد. کشوری که هرم خردمندی در آن وارونه باشد، یعنی هرچه بالاتر روی بیشتر از جنس خردمندان بیابی، جامعه ی رهیده ایست »
  • پدرام سلطانی

" آداب خردمندی "

در ١٥ سال گذشته در صدها نشست و جلسه و گفت و گو در سطوح مختلف و موضوعات گوناگون شرکت داشته ام و با اشخاص زيادى در حاكميت، بخش خصوصى، جامعه ى مدنى و اقشار گوناگون همنشين بوده ام. این حضور فراوان و متنوع بیشترین بهره ای که برایم داشته است، آشنا شدن با انواع رفتار، گفتار و کردار و یافتن فرصت مقایسه ی آنها با یکدیگر بوده است. در این مدت…
  • « در تمام دنیا شاید تنها نظام آموزشی ماست که امور تربیتی به این گونه ای که می بینیم، دارد و برای همین، تعیین تکلیف قطعی امور تربیتی ، همیشه یکی از درد سرهای نظام آموزشی بوده است »
  • علی افشار سمیرمی

" امور تربیتی " در یک نگاه پس از چهار دهه ؟!

جایی که ما هستیم نه فقط دیانت ما که آموزش ما نیز عین سیاست ماست . نظام آموزشی ما نیز مثل نظام اسلامی ما، مثل خودش هست و شبیه هیچ یک از نظام هایی که می شناسیم، نیست. مثلا در تمام دنیا شاید تنها نظام آموزشی ماست که امور تربیتی به این گونه ای که می بینیم، دارد و برای همین، تعیین تکلیف قطعی امور تربیتی ، همیشه یکی از درد سرهای…
  • « آموزش و پرورش رسمی در جوامعی اصلی ترین مسیر یادگیری شمرده می شود که در آن فرهنگ مطالعه رواج ندارد »
  • مینو امامی/ دبیر بازنشسته

زمانی که آموزش و پرورش رسمی راه اصلی یادگیری شما و فرزندان تان شود ! مطلب ویژه

سیر تکاملی بشر در جریان یادگیری انسان های نخستین یا نئاندرتال ها نیز همانند ما هر روز چیزی جدید از طبیعت و محیط زندگی خود یاد می گرفتند . سرعت و سیطره یادگیری آنان بسیار کم بود و علت آن سادگی و محدودیت ابزار و وسایل محیط زندگی آنان بود . این انسان ها اکثرا شکارچی بودند و ابزارهای کوچکی از جنس سنگ می ساختند . انسان های نخستین از این ابزارها…

نظرسنجی

در شرايط كنوني حضور طلاب و روحانيون حوزه‌هاي علميه در مدارس چه مزيت‌هايي دارد؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

راهنمای ارسال مطلب برای صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور