صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

یادداشت

  • علی ترابیان زلیوا / دبیر مدارس شهرستان دلفان

آقای حاجی بابایی ! همیشه ،همه جا و در همه حال حق با شماست ! مطلب ویژه

هر کدام از این بیانات گوهر بار شما توهینی به شعور شنونده است/حدود 480 هزار نفر از پرسنل وزارت آموزش وپرورش بانوان می باشند و نیمی از این بانوان یعنی حدود 240 هزار نفر بالای 20 سال سابقه فعالیت دارند/ از شما می پرسم اگر فرضا از سال آینده همه ی بانوان بخواهند از این مصوبه مجلس استفاده کنند و به باز نشستگی پیش از موعد نایل آیند ؛ شما چه برنامه ای…
  • محمد روزبهاني/ جامعه شناس و مدير مسئول فانوس

" مدارس دانش محور " و " مدارس مهارت محور " و نقش بی بدیل مدارس ! مطلب ویژه

مدارس ما از نظر آموزش مهارت های اساسی زندگی،اجتماعی و تخصصی، وضعیت مطلوبی ندارند/ در حال حاضر کمترین توجه و تمرکز مدارس بر آموزش مهارت است/ مهمترین درس زندگی هر کسی درس ریاضی و پس از آن علوم است (در دوره ی ابتدایی) و در دوره های تحصیلی بالا تر فیزیک و شیمی هم به آن اضافه می شود تا جایی که بسیاری از معلمان و مسئولان مدارس و آموزش و پرورش…
  • دکتر فريبرز استیلایی/ روانپزشک و روانکاو

ناخودآگاه جمعی ما : چرا پلاسکو تبدیل به یک بحران جمعی برای ایرانیان شد؟ مطلب ویژه

 رفتار، افکار و احساسات تمامی انسان ها تحت تاثیر ناخودآگاه فردی‌شان است، در سطحی بالاتر و بزرگ تر، ناخودآگاه جمعی  یک قوم یا ملت می‌تواند احساسات آنها را تحریک و اعمالشان را کنترل کند/ در ما ایرانیان خودخواهی یک ویژگی فراگیر است و در خودآگاه مان «زرنگی» یک نقطه قوت محسوب می‌شود/ سعی همه ما این است که جنس مان را گران تر بفروشیم، خودمان را جذاب تر نشان دهیم، در نبود پلیس قوانین…
او توضیح نمی دهد که خود او که سابقه ی چندین دوره نمایندگی مجلس در دوره های پنجم، ششم، هفتم، هشتم و دهم مجلس از حوزه ی همدان را در کارنامه دارد و سال های متمادی عضو هیت رئیسه مجلس و عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی و عضو هیت رئیسه کمیسون تلفیق و بودجه نیز بوده، از سال ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ وزیر آموزش و پرورش دولت محمود احمدی نژاد و…
کمیسیون اجتماعی، فرهنگی، حقوقی شورای اسلامی شهرستان سردشت با استناد به ماده های از آیین نامه اجرایی مدارس موضوع تنبیه بدنی دانش آموزان را تیتر عنوان مطلبی نموده و انتشار داده است/ کمیسیون مربوط در زمینه آشنایی شهروندان با حقوق شهروندی خود تاکنون چند سمینار، میزگرد، همایش، پوستر، جزوه ، کتابچه و....منتشر نموده است/ اعضای محترم  این کمیسیون و سایر اعضا در راستای رفع چالش های موجود آموزش و پرورش از جمله؛…
  گروه اخبار/ مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در خصوص  تغییرات شیوه نامه هدایت تحصیلی برای سال تحصیلی آینده، اظهار داشت: این دوره هدایت تحصیلی با چند تغییر عمده برای ارائه به دانش آموزان روبه رو است.  بر اساس این تغییرات ، شیوه نامه هدایت تحصیلی به توصیه نامه تغییر پیدا کرده و هیچ گونه الزامی برای آن وجود ندارد و صرفا چند اولویت را در اختیار دانش…
  • محمدجواد نصیریان/ شهرضا - اصفهان

دو نگاه به کانون های صنفی معلمان و اما شفافیت و انتقاد پذیری ؟! مطلب ویژه

این نگرش معتقد است اغلب فرهنگیان نسبت به فعالیت‌های صنفی منفعل عمل می‌کنند و فقط تعداد معدودی از فرهنگیان هستند که به صورت جدی پیگیر خواسته های صنفی هستند/ این نگرش معتقد است اعضای برگزیده کانون موظفند نقش رهبری دانا و توانا را برای هدایت صنف برعهده بگیرند/ نگرش دوم که کمتر مورد توجه فعالان صنفی قرار دارد، هرچند در اصل دموکراتیک بودن انتخابات صنفی و انتخاب شایسته‌ترین افراد برای تشکیل هیات…
  • بهزاد الهی نیا/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

نیم نگاهی به روش های تعلیم و تربیت و مختصات کار فرهنگی در جامعه ما مطلب ویژه

شاید منطقی به نظر برسد که تجدید نظری در روش های منسوخ گذشته داشته باشیم تا بتوانیم راه های تعلیم و تربیت مناسب تری برای نسل آینده رقم بزنیم/ آیا سطح مسئولیت پذیری آنها افزایش پیدا کرده است/ ما در سیستم تعلیم و تربیت خود تربیت نداشته ایم بلکه بیشتر کنترل داشته ایم/ اگر نیم نگاهی به تعداد پرونده های قوه قضائیه بیاندازیم به خوبی درمی یابیم که اولا" رویکرد ما در…
  • دکتر عباس حاتمی/ استاد دانشگاه

تیپ شخصیتی روشنفکران ایران مطلب ویژه

روشنفکران کنش گرا چندان به مباحث نظری توجه ندارند. در عرصه تحقیقات تخصصی و نویسندگی فعال نیستند ولی در احزاب سیاسی یا گروه های فرهنگی فعالیت دارند. نسبت به مسایل روز حساس هستند و مدام به اعلام موضع یا تشکیل رفتار جمعی همت دارند/ عمده روشنفکران ایران دهه 90 بر تیپ سوم قرار دارد/ افت کیفیت علمی دانشگاه ها، سهل شدن ورود و آسان شدن خروج از نهادهای دانشگاهی بر حجم فارغ…
  • سجاد رحیمی مدیسه/ دانش آموخته مدیریت بازرگانی - پژوهشگر اقتصاد و توسعه ایرانی - اسلامی

سیاست بی ارزش ایرانی ؟!

سیاست ایرانی را نمی پسندم چون حال مردمم را خوب نمی کند/ در سیاست کثیف، به هر قیمتی منافع مردم مورد تهاجم قرار می گیرد، اما در سیاست تمیز منافع مردم صیانت می شود/ سیاست در کشور ما بیش از آن که تخصص محور و شایسته محوری باشد، عرصه ای برای رقابت به منظور قدرت گرفتن و تصاحب هاست و نه خدمت واقعی به مردم ....

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور