صدای معلم

گزارش و گفت‌وگو

  • معلم شهر ری در گفت و گوی انتقادی با مدیر صدای معلم در جمع فرهنگیان : این دیدگاه را من معلم به آن مسئول یاد داده ام که همه تقصیرها را به گردن دیگری می اندازد و خودش را هم مقصر نمی داند !
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

مدیر صدای معلم : نگاه مسئولان به رسانه علمی ، به روز و جهانی نیست ! رسانه و تشکل در حوزه عمومی باید ملاحظات را خیلی رقیق کنند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • نامه ی عجیب و پرسش برانگیز وزیر علوم ،تحقیقات و فن آوری به معاون اول رئیس جمهور ؟!
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

وزیر علوم هم به صف مبارزه کنندگان با " مساله تبعیض" پیوست ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ موضوع اجرای بخشنامه افزایش 50 درصدی از محل فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری به وزارت علوم نیز کشیده شده است . « منصور غلامی » وزیر علوم در نامه ای به « اسحاق جهانگیری » معاون اول رئیس جمهور  در تاریخ بیستم اسفند 1398 می نویسد : ( 1 ) " با تشکر از حمایت های همیشگی حضرت عالی از آموزش عالی کشور ، همان گونه که مستحضرید اخیرا…
  • " پرسش « صدای معلم » این است که آن همه تبلیغات و هزینه برای این " رسانه اینترنتی " چه شد ؟ آیا شان وزارت آموزش و پرورش این است که معلمی به خاطر نداشتن یک وایت برد از طریق " یخچال " خانه اش فرآیند آموزش را پی گیری کند ؟ آیا این در شان و منزلت معلمان است ؟ آیا این وضعیت افتخاری برای این وزارتخانه و مسئولان ناکارآمد و غیرپاسخ گوی آن محسوب می شود ؟ چرا وزیر آموزش و پرورش حداقل به عنوان عضوی از " مرکز ملی فضای مجازی " موضوع رفع فیلترینگ از " تلگرام " را مطرح نمی کند ؟ "
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

" تلویزیون تعاملی سینا " کجا رفت ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ وزیر آموزش و پرورش در آخرین اظهار نظر مطالبی را در مورد " آموزش های مجازی " بیان کرده است . پرتال وزارت آموزش و پرورش 20 اسفند 1398 نوشت : " از آنجا که برگزاری کلاس‌های درس به شیوه معمول احتمال شیوع ویروس کرونا را افزایش می‌دهد لذا بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا مدارس تعطیل شد،اما این به این معنا نیست که مسئولیت مدیران، معلمان…
  • علیرضا صادق زاده ؛ مسئول کمیته مطالعات نظری سند تحول بنیادین در نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در برنامه درسی تربیت معلم یک خطایی اتفاق افتاد و به جای این که واژه Competency را در نظر بگیرند واژه Knowledge را در نظر گرفتند ؛ باز هم همان نگاه تفکیک میان تعلیم و تربیت همچنان وجود دارد ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر  آمد ( این جا ) ؛ نشست پیش همایش « اصلاحات آموزشی و چالش های آن در ایران : تبیین فلسفی دیدگاه ها و تلاش ها » با حضور دکتر علیرضا صادق زاده ، عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس و نایب رئیس انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ؛  دکتر سیدنقی موسوی ، عضوهیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ؛  دکتر شهین ایروانی عضو هیئت علمی…
  • گفت و گوی صدای معلم با دکتر مقصود فراستخواه ، پژوهشگر و استاد دانشگاه : آيا تعطيلي مدارس براي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا يك راهبرد مناسب است ؛
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

مشکل آموزش و پرورش و مدارس در ایران امروز این است که حوزه ی عمومی برای مطالبات ندارند ؛ یک وزیر شجاع لازم است که صدای مدارس ، معلمان ، خانواده ها و دانش آموزان باشد نه بله قربان گوی حاکمان !

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ؛ با توجه به شیوع بیماری " کرونا " و نیز تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس ، « صدای معلم » گفت و گویی را با " دکتر احد نویدی " عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام داد . ( این جا ) این بار تصمیم گرفتیم گفت و گوئی با دکتر مقصود فراستخواه جامعه‌شناس ایرانی و استاد…
  • نخستین پرسش صدای معلم که در گزارش پیشین نیز به آن اشاره شد و موکدا به آن اشاره می گردد آن است : " با توجه به آن که اکثریت بودجه آموزش و پرورش صرف هزینه های پرسنلی می شود ؛ قرار است در کدام هزینه ها صرفه جویی شود ؟ کدام اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول آموزش و پرورش در رده " مازاد " جای می گیرند ؟ " در حالی که حق التدریس معلمان و بسیاری از معوقات و مطالبات قانونی معلمان و علی رغم گذشت ماه ها پرداخت نشده است صدور این احکام جدید بر کدام مبنای قانونی و حتی عقلانی صورت می پذیرد ؟ هدف از اجرای این بخشنامه که مستند به قانون مدیریت خدمات کشوری است و در ابلاغیه رئیس جمهور هم آمده است ؛ رفع تبعیض و رعایت عدالت در پرداخت‌ها و در راستای اجرای تبصره ۳ ماده ۲۹ و ماده ۳۰ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بوده است . پرسش صدای معلم آن است که این تفاوت فاحش در افزایش حقوق میان معلمان و کادر اداری و ستادی در جهت رفع تبعیض و رعایت عدالت صورت گرفته است ؟ آن همه تبلیغات و سر و صدا برای رتبه بندی معلمان از بهر چه بود ؟! چرا رتبه بندی معلمان را قانون نکردید ؟ "
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

وزیر آموزش و پرورش ! رتبه بندی معلمان و افزایش امتیازات فصل دهم از قانون مدیریت خدمات کشوری دو مقوله جداگانه اند ! آیا برای حذف رتبه بندی معلمان مجوز هیات دولت را دارید ؟ مطلب ویژه

گروه گزارش/ هنوز هیچ مقام و مرجعی به گزارش صدای معلم با عنوان بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری از کجا ؟! ( این جا ) پاسخی ارائه نکرده است . ( این جا ) به تازگی وزارت آموزش و پرورش در جهت اجرای  بخشنامه افزایش ۵۰ درصدی امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری که با دستور رییس جمهوری و توسط رییس سازمان برنامه و بودجه…
  • مدیر صدای معلم در گفت و گو و پرسش و پاسخ انتقادی با فرهنگیان شهر ری :
  • صدای معلم منتشر می کند ؛

در حال حاضر ، تشکل ها و رسانه ها در حوزه آموزش و پرورش نسبت به انحرافات و خطاهای سیستم یا بی تفاوت اند و یا آن را " عادی سازی " کرده اند ! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ پنج شنبه 17 بهمن نشست فرهنگیان شهر ری با موضوع " تشکیل شورای سازمان معلمان شهر ری " در مرکز آموزشی – فرهنگی شهر ری برگزار گردید . در ابتدای این نشست ، « علی پورسلیمان » مدیر صدای معلم به ارائه دیدگاه های خویش در حوزه جامعه مدنی و نهادهای موثر آن یعنی " رسانه و تشکل…
  • پرسش صدای معلم از دکتر مقصود فراستخواه ، پژوهشگر و استاد دانشگاه : آيا تعطيلي مدارس براي پيشگيري از شيوع ويروس كرونا يك راهبرد مناسب است ؛
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

فراستخواه : متأسفانه همچنان گرفتار عدم مراقبت و پنهان کاری هستیم ؛ یک نوع لختی، ماندْ و اینرسی در جامعه هست ؛ اگر رسانه های آزاد و حوزه عمومی نقد و مطالبه بود مدارس ما به این مقدار از بی اختیار بودن و آموزش و پرورش به این مقدار بی قدرتی دچار نمی شد! مطلب ویژه

گروه گزارش/ همان گونه که پیش تر آمد ؛ با توجه به شیوع بیماری " کرونا " و نیز تصمیم وزارت آموزش و پرورش برای تعطیلی مدارس ، « صدای معلم » گفت و گویی را با " دکتر احد نویدی " عضو هیات علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام داد . ( این جا ) این بار تصمیم گرفتیم گفت و گوئی با دکتر مقصود فراستخواه جامعه‌شناس ایرانی و استاد…
  • نقد صدای معلم بر اظهارات سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی : نخستین پرسش این است که آیا آموزش زبان انگلیسی و مسائل و موضوعات مرتبط با آن در حوزه تخصص سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان فارسی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی هست و یا خیر ؟ « صدای معلم » بارها از عملکرد گروه های آموزشی در آموزش و پرورش انتقاد کرده است . در جریان حذف زبان آموزش زبان انگلیسی از مدارس که در مجلس با دو فوریت تصویب شد و نیز در جریان رتبه بندی معلمان و کارگروه های ممیزی و... گروه های آموزشی کاملا منفعلانه عمل کردند . تا جایی که این رسانه رصد می کند سر گروه های آموزشی حتی بک موضع مخالف و یا منتقد در برابر این رویدادهای مهم و در " حوزه عمومی و رسانه " بیان نکردند و البته این موجب تاسف و شرمساری است . پژوهش های موجود درباره توانایی های فرازبانی و شناختی زبان آموزان کودک حاکی از این است که دو زبانه ها با توجه به کسب تجارب قبلی در یادگیری زبان دوم، در فراگیری زبان سوم موفق تر بوده و کنش زبانی آنها متفاوت تر از تک زبانه ها خواهد بود . نتایج به دست آمده و تجزیه و تحلیل آماری داده ها نشان می دهد که دو زبانه ها به کمک آگاهی های فرازبانی و تجارب قبلی و با استفاده از تشابهات و تفاوت های بین دو زبان، در فراگیری زبان سوم موفق تر هستند. ایشان به جای ایفای نقش " منتقد " باید در حوزه اجرا و برنامه ریزی پاسخ گو باشد ! "
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

" 3 ساله شدن آموزش زبان انگلیسی در مدارس " و چند پرسش ؟! مطلب ویژه

گروه گزارش/ سرپرست حوزه تربیت و یادگیری زبان و ادبیات فارسی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با بیان اینکه معمولا در روش‌ها و رویکردهای مختلف، آموزش زبان انگلیسی سه جلسه در هفته دنبال می‌شود می گوید : اگر شورای عالی آموزش و پرورش برنامه‌ریزی کند که کل 500 ساعت زبان انگلیسی را در سه سال متوسطه اول فشرده کنیم و هفته‌ای سه جلسه آموزش زبان داشته باشیم، بازدهی بیشتری خواهد داشت. «…
  • " بازی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با افکار عمومی در مورد تعطیلی مدارس ؟! "
  • صدای معلم بررسی می کند ؛

بی نظمی و هرج و مرج در مورد اعلام تعطیلی مدارس شهر تهران ... چه کسی مرجع و پاسخ گوست ؟!

گروه گزارش/ امروز سه شنبه 5 اسفند پرتال اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران  ساعت  31 / 12 از قول رئیس روابط عمومی این اداره کل نوشت : " تصمیم‌گیری درباره دایر یا تعطیل بودن مدارس برای مقابله با «کرونا» با وزارت بهداشت است. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران؛ مسعود ثقفی اظهارداشت: تصمیم‌گیری درباره تعطیلی مدارس برای مقابله با «کرونا» با وزارت بهداشت…

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور