صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

پژوهش

  • پژوهشگر: زهرا گودرزی - کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه ی تعلیم و تربیت اسلامی

نقش تعلیم و تربیت در خشونت ­زدایی و اعمال خلاف اخلاق در تربیت فردی و اجتماعی ) - بخش آخر مطلب ویژه

در مهدکودک پرخاشگری کلامی و بدنی در پسرها بیشتر از دختران است و معمولا پسرها بیشتر در صدد تلافی برمی آیند و این تفاوت در پرخاشگری پسران و دخترها در همه فرهنگ ها و طبقات اجتماعی دیده می شود/ دختران به طور ذاتی نسبت به پسران از پرخاشگری کمتری برخوردارند/ دختران پرخاشگری کلامی از خود نمایش می دهند/ دختران در مواجهه با مشکلات بیشتر به صورت درونی یعنی افسردگی و اظطراب پاسخ…
  • پژوهشگر: زهرا گودرزی - کارشناس ارشد تاریخ و فلسفه ی تعلیم و تربیت اسلامی

نقش تعلیم و تربیت در خشونت ­زدایی و اعمال خلاف اخلاق در تربیت فردی و اجتماعی مطلب ویژه

  چکیده این پژوهش با هدف نقش تعلیم و تربیت در خشونت زدایی و پیشگیری از اعمال خلاف اخلاق در تربیت فردی و اجتماعی و با روش مطالعات کتابخانه ای جمع آوری گردیده است. با توجه به مطالبی که در این پژوهش به دست آمد می توان این گونه اذعان نمود که : تعلیم و تربیت عبارت است از فرآیند آگاه سازی متربی و مورد مراقبت قرار دادن او به نحوی که…
این ایده که مدارس آمریکا ماموریت مدنی مشخصی دارند از روزهای ابتدایی جمهوریت مطرح شده بود/ یک جامعه آزاد در نهایت باید بر دانش ،مهارت ها و  و ارزش های مدنی شهروندان خودش متکی باشد/ آموزش های مربوط به شهروندی شایسته باید اولویت اول مدارس باشد/ گزینه "تربیت دانش آموزان به عنوان شهروندانی مسئول" ، بسیار مهمتر از دیگر هدف ها قلمداد شده بود.86 درصد کسانی که در خانواده خود دانش آموز…
  • هنگام صحبت، کلام یکدیگر را قطع نمی‌کنیم/ به نوبت صحبت می‌کنیم/ به جای یکدیگر صحبت نمی‌کنیم. هر کسی باید خودش، حرفش را بزند

با کسانی که لکنت زبان دارند، صبور باشید مطلب ویژه

روز جهانی اطلاع رسانی درباره لکنت زبان/ با کسانی که لکنت زبان دارند، صبور باشید/ لکنت زبان معمولاً از دوران کودکی شروع می‌شود و ممکن است تا دوره‌ی بزرگ سالی ادامه یابد/ گاهی کودک برای رها شدن از این فشار ترجیح می‌دهد کم‌تر صحبت کند و یا به سکوت روی آورد/ برخی از کودکان مبتلا به لکنت از برقراری ارتباط اجتماعی و تعامل با همسالان اجتناب کنند/ گاهی هم کلاسی‌های کودک با…
گروه بین الملل/ ارائه‌ی پژوهشِ سهند عباسی در كنفرانس طراحي داخلي منطقه‌ی جنوب غرب امريكا آستين، تگزاس 13 تا 15 اکتبر 2016  ١.طراحي محيط چند منظوره براي كودكان داراي اختلال بيش‌فعالي Creating a multi-purpose environment for children with ADHD ٢.كاهش سطح استرس كودكان در مهد كودك‌ها  Reducing stress levels for children in daycare facilities سهند عباسی کارشناس ارشد طراحی صنعتی از دانشگاه علم و صنعت دانشجوی دکترای طراحی داخلی در دانشگاه فناوری…
  • مرتضی منادی

آموزش و خانواده مطلب ویژه

نهاد آموزش و پرورش دومین نهاد بشری است که ابتدا در دل خانواده متولد شده ، رشد یافته و سپس از آن جدا و مستقل شد/ نهاد سیاست و نهاد فرهنگ (نهاد دین) و حتی نهاد اقتصاد در گذر از این دو نهاد می توانند دوام داشته و خواسته های خود را عملی کنند/ این دو نهاد مهم خانواده و آموزش ، در طول تاریخ پس از جدا شدن از یکدیگر ضمن…
اولين مسافران ايراني در ديار غريبه‌ها، سعي داشته‌اند اين نکته را به خواننده بگويند که خارجي‌ها و اجنبي‌ها، هيچ تعارفي نمي‌کنند و چانه‌اي در خريد و فروش انجام نمي‌دهند/ نخستين برخورد هر ايراني با شهرهاي اروپايي با يک تعجب هميشگي آميخته است. انسان دو چيز را يا اصلاً نمي‌بيند يا به زحمت مي‌تواند پيدا کند. نخستين آن گداست/دومين چيزي هم که مي‌خواستم بگويم باز نخواهيم ديد و يا به زحمت خواهيم ديد…
تنها جايي که تعارف نقشي ندارد، خيابان و رانندگي است و همين امر براي مردم‌شناسان و جامعه‌شناسان و مستشرقان حيرت‌انگيز است/ ايرانيان مردماني هستند در حد کثرت تعارفاتی، ولي در خيابان و رانندگي اصلاً اهل تعارف نيستند و در رانندگي ايراني و خيابان‌هاي ايراني، تعارف نقش ندارد و همين مسأله، نوعي تناقض ديالکتيک در رفتارشناسي ايرانيان است/ تعارف در رانندگي مانند قوانين راهنمايي ديگر و رانندگي غيرمکتوب مي‌باشد که فقط در ذهن…
  • مجله ی علوم انسانی فرانسه/ برگردان آریا نوری

آیا نحوه ی رقابت بین مدارس باید اصلاح شود؟

اعطای آزادی بیش از اندازه به مدارس در چارچوب رقابت بین آن ها می تواند اثرات منفی زیادی را به دنبال داشته باشد و بهتر است بر این رقابت نظارت شود/ اکثر قریب به اتفاق مطالعاتی که در آمریکا صورت گرفته است نشان می دهد که باز گذاشتن دست مدارس در رقابت برای جذب دانش آموز در پیشرفت تحصیلی دانش آموزان تاثیر نداشته یا اگر هم داشنه باشد میزان آن بسیار کم…
  • مجله ی علوم انسانی فرانسه برگردان آریا نوری

اولویت تحصیلی، بررسی وضعیت مدارس در اولویت

به اجرا در آمدن قانون ZEP هیچ گونه تاثیر مشهودی در موفقیت دانش آموزان نداشته است .»  تنها فایده ی این طرح در آن بوده که سبب شده دانش آموزانی که سطح پایین تری داشته اند وضعیت بدتری پیدا نکنند و روند افزایش شکاف تخصیلی کند تر شود/ به جای آن که به تفکیک منطقه ای بپردازیم ، به جای آنکه به فکر مناطق تحصیلی باشیم ، به وضعیت هر مدرسه به…

نظرسنجی

آیا با حذف معاون پرورشی در مدارس موافقید؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

final 1

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور