صدای معلم

اعتراض دانش آموزان دختر فرانسوی به قوانین جنسیت زده

دختران دبیرستانی فرانسوی روز دوشنبه ۱۴ سپتامبر (۲۴ شهریور) در پاسخ به فراخوانی در شبکه‌های اجتماعی برای تقبیح «جنسیت‌زدگی» با لباس‌هایی که علاقه مند به پوشیدن آن بودند، راهی مراکز آموزشی خود شدند. این لباس‌ها شامل دامن‌های کوتاه، لباس‌های یقه باز و تاپ‌های کوتاه بود.

هشتگ «دوشنبه ۱۴ سپتامبر» (#Lundi14Septembre) پس از شکایت چند دانش‌آموز دختر دبیرستانی شکل گرفت که از ورود به مدرسه به خاطر اینکه لباس‌های آن‌ها «ناشایست» ارزیابی شده بود، منع شدند.

فراخوان‌ها در شبکه‌های اجتماعی به این شکل بود که از دانش‌آموزان دختر می‌خواست تا جرات پوشیدن تاپ‌های کوتاه و دامن را داشته باشند و آرایش کنند و به این طریق نسبت به مقررات مربوط به پوشش در مدارس که «بیشتر مربوط به دختران است» اعتراض کنند.

این کارزار اینترنتی از سوی اتحادیه ملی دانش‌آموزان دبیرستانی، همچنین سازمان‌های غیر دولتی فمینیستی و خیریه‌هایی که درباره خشونت علیه زنان فعالیت می‌کنند حمایت شد.

سازمان غیر دولتی با نام «همه ما» که با جنسیت‌زدگی و رفتارهای جنسیت‌زده مبارزه می‌کند در حساب توئیتری خود نوشت: «لباس ما مشکل نیست. مشکل آزار و اذیت، حمله و تجاوز است. از تمام کسانی است که مانع این می‌شوند که در زنان احساس گناه ایجاد شود، حمایت کنید.»

یورونیوز فارسی

پایان پیام/


اعتراض دانش آموزان دختر فرانسوی به قوانین جنسیت زده

سه شنبه, 25 شهریور 1399 14:02

هفته دوچرخه در مدرسه

گروه اخبار/

هفته دوچرخه در مدرسه و آموزش و پرورش فرانسه

وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش فرانسه، برنامه یک هفته با دوچرخه در مدرسه را هم زمان با رخداد جهانی تور دو فرانس اجرا می کنند.
تور دو فرانس (به فرانسوی: Tour de France) یا تور فرانسه معتبرترین مسابقه دوچرخه‌سواری جاده دنیاست که در سال ۱۹۰۳ تأسیس شده‌ است و اکنون هر ساله به مدت سه هفته در جاده‌های فرانسه و کشورهای پیرامون آن، در فصل تابستان برگزار می‌شود. این مسابقه معمولاً از مرکز شهر پاریس شروع شده و در همان‌جا به پایان می‌رسد.
وزارت آموزش و پرورش و وزارت ورزش فرانسه از مدارس خواسته اند همزمان با این رخداد، از 14 تا 20 سپتامبر را هفته دوچرخه سواری در مدرسه بدانند و با برنامه های آموزشی ،فرهنگی و ورزشی، این ورزش را توسعه دهند.

هفته دوچرخه در مدرسه و آموزش و پرورش فرانسه

هفته دوچرخه در مدرسه و آموزش و پرورش فرانسه

کانال معلم : یادگیرنده مادام العمر

پایان پیام/


هفته دوچرخه در مدرسه و آموزش و پرورش فرانسه

منتشرشده در محیط زیست

گروه گزارش/

بازگشایی مدارس ابتدایی مادرید اسپانیا با وجود شدت گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا

" صدای معلم " پیش تر در گزارشی به چگونگی " بازگشایی مدارس " در اسپانیا پرداخت . ( این جا )

در این گزارش آمده بود :

« اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که با بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا رو به رو شد . متعاقبا در این کشور برای مقابله با کرونا یکی از شدیدترین محدودیت‌های قرنطینه به مورد اجرا گذاشته شد .

 بحرانی بودن وضعیت در اسپانیا باعث شد تا برخی کشورهای محدودیت‌هایی برای تردد مسافران به مقصد و از مبدا اسپانیا اعمال کنند.

« در اسپانیا از اواخر ماه مه عده‌ای از کودکان به شکل داوطلبانه به مدرسه رفتند اما قرار است در سپتامبر همه دانش‌آموزان به کلاس‌های درس بازگردند.

دولت اسپانیا دستورالعمل‌هایی منتشر کرده که هر یک از ۱۷ منطقه خودمختار این کشور با توجه به شرایط خود آن را به اجرا در خواهد آورد.

دانش‌آموزان باید فاصله دست کم یک و نیم متری از یکدیگر را رعایت کنند. البته کودکان کم سن و سال‌تر به جای آن در گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفری قرار داده می‌شوند و مجبور به رعایت فاصله‌گذاری نخواهند بود.

از مدارس خواسته خواهد شد فعالیت در فضای باز را در اولویت قرار دهند و ساعات شروع، پایان و زنگ‌تفریح‌های متفاوت در نظر بگیرند.

استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۶ سال در سرویس مدارس، همین‌طور دانش‌آموزان و معلمانی که نمی‌توانند فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند، اجباری است.

ساختمان و وسایل مدرسه حداقل روزی یک بار تمیز خواهند شد و توالت‌ها باید هر روز سه مرتبه شسته شوند. »

بازگشایی مدارس ابتدایی مادرید اسپانیا با وجود شدت گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا

« نکته جالب توجه این است که دولت اسپانیا، در کنار رعایت تمامی موارد ایمنی تعیین‌شده برای مهار ویروس کرونا در میان مردم خصوصاً دانش‌آموزان، همچنین بحث درباره چگونگی برگزاری کلاس‌ها به‌صورت ایمن، پیروی از رژیم غذایی مدیترانیه‌ای را بسیار حائز اهمیت دانسته است.

مقامات رسمی اسپانیایی پس از برگزاری جلسات متعدد به‌منظور برنامه‌ریزی کردن برای آغاز سال تحصیلی جدید، از سرمایه‌گذاری کلان خود در بخش تغذیه دانش‌آموزان خبر دادند.

در این برنامه قرار است بودجه‌ای بالغ بر چهار میلیون یورو صرف تهیه میوه‌های تازه، سبزیجات و شیر برای تمامی دانش‌آموزان سراسر کشور شود. به‌طور دقیق‌تر حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو از این مبلغ برای تهیه میوه و سبزیجات تازه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بقیه هزینه نیز صرف خرید شیر خواهد شد. دولت همچنین در نظر دارد که در راستای آگاه کردن دانش‌آموزان از مضرات نوشابه و فواید تغذیه‌های جدید در مدارس، بودجه مجزایی را نیز به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه اختصاص دهد. » ( این جا )

" یورنیوز " در خبری به همراه کلیپ ویدئویی به" بازگشایی مدارس در شهر مادرید اسپانیا پرداخته است .

این رسانه می نویسد :

مدارس ابتدایی شهر مادرید اسپانیا با وجود شدت گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا در این کشور به تدریج در حال بازگشایی هستند.

مدارس موظف شده‌اند دمای بدن دانش‌آموزان را در هنگام ورود به مدرسه اندازه‌گیری کنند. همچنین کودکان باید دست‌های خود را مرتب ضدعفونی کنند و کودکان بالای شش سال نیز ماسک بزنند.

تنها مدارس ابتدایی تا سال سوم در حال حاضر بازگشایی می‌شوند.

پایان گزارش/

( کلیپ را مشاهده فرمایید )


بازگشایی مدارس ابتدایی مادرید اسپانیا با وجود شدت گرفتن دوباره شیوع ویروس کرونا

گروه گزارش/

بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

از زمان اعلام رسمی شیوع کرونا در ایران و متعاقب آن " تعطیلی مدارس " که از ابتدای اسفند 1398 صورت گرفت ؛ " صدای معلم " در گزارش های متعدد و متنوع خویش موضوع تعطیلی مدارس و پس از آن بازگشایی مدارس را را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است .

برخی از منتقدان در برابر این گزارش ها عنوان می کنند که شرایط ایران با کشورهای دیگر مانند آمریکا ، بریتانیا ، فنلاند ، اسپانیا ، ایتالیا و ... قابل مقایسه نیست .

اما این گروه از مخالفان بازگشایی مدارس در ایران پاسخ مشخص ، منطقی و قانع کننده ای در برابر وضعیت کشورهایی مانند ترکیه که شرایط مشابهی با کشور ما دارند و یا حتی کشورهایی مانند افغانستان ، تاجیکستان و... ارائه نکرده و سکوت می کنند .

" صدای معلم " پیش تر و در مورد بازگشایی مدارس در کشور افغانستان نوشت : ( این جا )

« طرح وزارت معارف به منظور آغاز دروس حضوری مکاتب و مراکز آموزشی با در نظرداشت رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه، امکانات موجود و اطمینان از عرضه تعلیمات باکیفیت در جلسه‌ی مورخ ۱۳۹۹/۰۵/۲۰ کابینه‌ی جمهوری اسلامی افغانستان مورد تائید قرار گرفت.

بر اساس این طرح، دروس حضوری در مکاتب و مراکز آموزشی به گونه‌ی محدود تحت شرایط ویژه از اول ماه سنبله * ۱۳۹۹ آغاز می‌شود که شرح آن قرار ذیل است.

* دروس حضوری دانش آموزانِ صنوف یازدهم و دوازدهم مکاتب دولتی روزانه (نهاری) با رعایت رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه آغاز می‌شود.

بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

* دروس حضوری دانش آموزان دوره‌های متوسطه و لیسه (صنف‌های هفتم، هشتم، نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم) مراکز آموزشی شبانه با توجه به محدود بودنِ تعداد شاگردان و با رعایت رهنمودهای صحی وزارت صحت عامه آغاز می‌شود.

* دروس حضوری دوره‌های ابتداییه، متوسطه و لیسه در مراکز آموزشی خصوصی بنا به داشتن امکانات صحی و آموزشی، تمرکز بیشتر در شهرها، و تراکم کمتر شاگردان در صنف‌ها آغاز می‌یابد.

* مکاتب خصوصی مکلف اند تا تضمین خطِ رعایت توصیه‌های صحی را با وزارت معارف شریک کنند.

• وزارت معارف از چگونگی تطبیق رهنمودهای صحی در مراکز آموزشی خصوصی نظارت نموده با متخلفان برخورد قانونی می نماید.

• دروس حضوری در دارالمعلمین‌ها، دارلعلوم‌ها، مدارس دینی، سوادآموزی، سوادحیاتی و مراکز آموزشی خصوصی نیز با در نظرداشت شرایط صحی از اول سنبله آغاز می‌شود.

• نشر برنامه‌های کمک درسی از طریق تلویزیون و رادیوی معارف، ویب سایت Marif.Af و تدویر تجمعات محدود برای سایر دوره‌های آموزشی الی آغاز آموزش حضوری، هم چنان ادامه خواهد یافت.

تصمیم در رابطه به آغاز آموزش حضوری سایر دوره‌های تعلیمی بستگی به ارزیابی‌های صحی وزارت صحت عامه از میزان ابتلا به بیماری کرونا در میان شهروندان دارد که عندالموقع به سمع هموطنان عزیز رسانیده خواهد شد. » پاسخ مخالفان جز تکرار برخی گزاره های تکراری و بدون سند مانند دخالت مافیای مدارس غیرانتفاعی و... چیست ؟

این رسانه سپس در گزارش دیگری در انتقاد از سخنان عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه که انتقادات تندی را نسبت به " بازگشایی مدارس " عنوان کرده بود نوشت : ( این جا )

« پرسش " صدای معلم " آن است که آیا ایشان مطالعه ای در مورد بازگشایی مدارس در سایر کشورهای جهان و به ویژه کشورهایی مانند افغانستان ، تاجیکستان ، ترکیه و... داشته است ؟

آیا آقای مصری چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس در دوران جهان گیر شدن کرونا را مطالعه کرده است ؟ ( این جا )

آیا این نماینده مجلس می داند که وزارت ملی آموزش ترکیه تقویم آموزشی سال تحصیلی 2021-2020 را از مدت ها پیش اعلان رسمی کرده است ؟ ( این جا )

آیا عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از میزان بودجه اختصاص یافته در سال تحصیلی جدید برای بازگشایی مدارس ایران و مقایسه آن با سایر کشورها اطلاعی دارد ؟

آیا نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خبر دارد که مدارس در کشور جنگ زده ای مانند افغانستان که دائما در معرض حمله و توحش طالبان و داعش است ؛ از اول شهریور ماه به صورت حضوری بازگشایی شده اند ؟ ( این جا )

جا دارد که آقای مصری بداند 23 مرداد دبیرستانی در مرکز ولایت تخار افغانستان با بیش از 2000 دانش آموز توسط گروه های تندرو اسلامی به آتش کشیده شد ( این جا ) ؛ اما آموزش در این کشور با وجود چنین تهدیدهایی ادامه دارد و تعطیل نشده است .»

بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

خبرگزاری آناتولی ( استانبول ) امروز 10 سپتامبر نوشت : ( این جا )

« جنگ و نگرانی از شیوع ویروس کرونا در یمن، آغاز سال تحصیلی جدید در این کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

در سایه ویروس کرونا، آموزش دوره دبیرستان از 6 سپتامبر در مناطق تحت کنترل دولت قانونی در کشور آغاز شده و مدارس ابتدایی و راهنمایی نیز قرار است در اکتبر باز شوند.

در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حوثی‌ نیز امتحانات ورود به دانشگاه و مدارس برگزار می‌شود اما هنوز در مورد زمان بازگشایی مدارس در این مناطق اطلاع رسانی نشده است.

معلمان شاغل در مدارس تحت کنترل دولت شاهد افزایش حقوق خود هستند و معلمان مناطق تحت کنترل حوثی‌ها نیز سالهاست از عدم پرداخت منظم حقوقشان شکایت دارند.

حنان علی الرداعی٬ یک کارشناس حوزه آموزش در یمن در گفت و گو با خبرنگار آناتولی اظهار داشت: آموزش در یمن به دلیل ادامه جنگ در وضعیت دشواری قرار دارد. تأثیرات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی جنگ در زمینه آموزش نیز احساس می‌شود. " سال تحصیلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد بود، اما تسلیم نخواهیم شد . "

وی با بیان اینکه مشکلات بهداشتی ناشی از شیوع کرونا٬ وضعیت آموزش را بدتر نیز کرده است٬ اظهار داشت: نگرانی در مورد شیوع ویروس در بین دانشجویان به دلیل ضعف زیرساخت‌های بهداشتی در یمن بالاست.

یکی از والدین یمنی به نام محمد علی نیز که سه فرزندش در شهر تعز به مدرسه می‌روند٬ می‌گوید: شرایط دشوار اقتصادی، خوشحالی کودکان در سال تحصیلی جدید را تحت الشعاع قرار داده است. قبل از جنگ هیجان آمادگی قبل از مدرسه وجود داشت و ما لوازم التحریر و سایر نیازهای کودکان را خریداری می‌کردیم. اما اکنون قیمت‌ها بالاست. از شیوع ویروس کرونا در میان دانش‌آموزان نیز واهمه داریم.

او با بیان اینکه تحصیلات فرزندان برای بسیاری از خانواده‌های یمنی به یک معضل بزرگ تبدیل شده٬ گفت: با توجه به شرایط کشور نمی‌توان آموزش با کیفیتی در مدارس ارائه داد.

وی تصریح کرد: ما می‌خواهیم جنگ به پایان برسد. این خواسته اصلی و اساسی ما است. پس از آن همه چیز از جمله آموزش بهتر خواهد شد.

بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

تيسير السامعی٬ معاون مدیر مطبوعاتی و آموزش بهداشت تعز نیز اعلام کرد که آنها یک طرح آگاهی سازی برای دانش آموزان در مورد اقدامات مرتبط با کووید-19 تهیه و آن را به همه مدارس ارسال کرده‌اند.

وی با بیان اینکه کمیته‌هایی نیز برای نظارت بر رعایت این اقدامات ایجاد شده، گفت: سال تحصیلی با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد بود، اما تسلیم نخواهیم شد. »

پرسش " صدای معلم " از مخالفان بازگشایی مدارس آن است که کدام نسخه را برای نظام آموزشی ایران در میان بیش از 190 کشور عضو یونسکو پیشنهاد می کنند ؟ ضمن آن که سازمان یونسکو و سپس یونیسف نیز به صراحت بر بازگشایی مدارس تاکید کرده اند .

آیا وضعیت ایران از کشورهایی مانند افغانستان و یمن هم بدتر است ؟

بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

" صدای معلم " بارها به نکات زیر اشاره کرده است :

« آیا دانش آموزان مبارزه با کرونا و سایر تهدیدها را نباید به عنوان یکی از " مهارت های زندگی " در مدرسه آموزش ببینند ؟

آیا نباید اندیشید که ترک تحصیل ، افت تحصیلی و کاهش کیفیت آموزش از نتایج این گونه تعطیلی های بی حساب و کتاب بوده است ؟

پیامدهای فاجعه بار  تعطیلی طولانی مدت مدارس چه خواهند بود ؟ و چه کسی در آینده باید پاسخ گو باشد ؟

چرا دانش آموز باید این قدر در برابر کرونا آسیب پذیر تلقی شود؟ آیا در حال حاضر کارگران در محل کارشان حضور ندارند؟ آیا همه آسایشگاه های سربازان به اتاق های تک نفره تبدیل شده است؟ آیا کارگران معدن از ادامه کار منع شده اند؟ آیا رستوران ها تعطیل شده اند؟

چرا دانش آموزان را موجودات ناتوان یا معلول یا غیرهوشیار فرض می کنند و تصور می کنند آنها قادر نیستند هوشمندانه عمل کنند؟

درست است که باید حداکثر مراقبت از دانش آموزان به عمل آید و شرایط برای رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس فراهم شود، ولی ظاهرا برخی افراد طوری موضع می گیرند انگار نسخه خودکشی از ترس مرگ را برای مردم تجویز می کنند!

پاسخ مخالفان جز تکرار برخی گزاره های تکراری و بدون سند مانند دخالت مافیای مدارس غیرانتفاعی و... چیست ؟

آیا نباید " واقعیت ها "  پیرامونی را پذیرفته و مانند سایر کشورهای جهان منطقی و علمی فکر کنیم ؟ و به روش " حل مساله " زندگی کنیم ؟

پایان گزارش/


بازگشایی مدارس در یمن و وضعیت آموزش و پرورش ایران

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

گروه رسانه/

سه شنبه 10 تیر  ؛ " چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس " در صدای معلم منتشر شد . ( این جا ) .

« در ابتدای این گزارش آمده است که انگیزه تدوین آن موضوع بازماندگی دانش آموزان از تحصیل در سراسر جهان است و از آن جا که باز شدن مدارس ضامن حق آموزش دانش آموزان در شرایط فعلی است ، سیاست گذاران باید شرایطی فراهم سازند که ضمن فراهم کردن حق سلامت و امنیت دانش آموزان ، حق آموزش کودکان و نوجوانان نیز تامین گردد .

علاوه بر این مختل شدن خدمات آموزشی پیامدهایی جدی و بلند مدت برای اقتصادها و جوامع دارد . از جمله افزایش نابرابری نزول بازده سلامت و همچنین کاهش همبستگی اجتماعی .

اخلال در زمان آموزش درس می تواند تاثیر شدیدی بر توانایی یادگیری یک کودک داشته باشد . هر چند کودکان به حاشیه رانده شده زمان طولانی تری به مدرسه نروند ، احتمال بازگشت آن ها نیز کم تر است .

کودکان ، فقیرترین خانواده ها تقریبا پنج برابر بیشتر از کودکان خانواده های ثروت مند محتمل است که از آموزش ابتدایی محروم باشند .دور بودن از مدرسه خطر خشونت و سایر تهدیدات برای کودکان را نیز افزایش می دهد . علاوه بر این ، تعطیلی طولانی مدت ، خدمات ضروری مدارس مانند امنیت بخشی ، تغذیه در مدرسه ، بهداشت روانی و حمایت های مشاوره ای و روان شناسی را مختل می کند .

همچنین به خاطر از بین رفتن تعامل با همسالان و اختلال در روال های روزمره ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب شود . این تاثیرات منفی برای کودکان در حاشیه ، مانند آنانی که در کشورهایی تحت تاثیر درگیری و سایر بحران های طولانی مدت اند ، مهاجران ، آواره های اجباری ، اقلیت ها ، کودکان معلول و کودکانی که در موسسات حمایتی زندگی می کنند ، به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود .

بازگشایی مدارس باید ایمن و مطابق با واکنش کلی هر کشور به 19 – COVID باشد ؛ همراه با تمام اقدامات معقولی که در جهت محافظت از دانش آموزان ، کارمندان ، معلمان و خانواده های آنان انجام می شود .

تصمیم برای بازگشایی مستلزم آن است که کشورها سریعا اطلاعات حیاتی راجع به نحوه مقابله مدارس ، معلمان ، دانش آموزان و اجتماعات با تعطیلی مدارس و کووید 19 جمع آوری کنند .

نظرسنجی های دارای پاسخ سریع از مقامات مدرسه ای و محلی ، معلمان ، مدارس و والدین می توانند به ارائه این اطلاعات کمک کنند . تصمیم گیرندگان سپاس باید ببینند یادگیری و رفاه را چگونه می توان در هر بافت ، تامین کرد .

همچنین باید منافع آموزش کلاس محور را در برابر یادگیری از راه دور در نسبت با عوامل خطر مربوط به بازگشایی مدارس در نظر گرفت و توجه داشت که شواهد غیرمتقنی درباره خطر ابتلا هنگام شرکت در کلاس وجود دارد .

به تازگی ؛ یونیسف ( صندوق کودکان ملل متحد ) توصیه هایی به دولت ها و کشورها در زمینه " بازگشایی مدارس " داشته است .

یونیسف در گزارش خود همچنین به وجود بی‌عدالتی در کشورهای مختلف برای دسترسی کودکان به آموزش از راه دور اشاره و اعلام کرده است که بیشترین آسیب را کودکان فقیر دیده‌اند که ۷۲ درصد کودکان در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

منتشرشده در پژوهش

 گروه رسانه/

" صدای معلم " تاکنون به آموزش تطبیقی در زمینه بازگشایی مدارس هم زمان با بحران کرونا در نظام های آموزشی مختلف جهان پرداخته است .

یکی از این جوامع ، نظام آموزشی کانادا و به صورت ویژه " انتاریو " می باشد .

در بخش پیشین چنین آمد : ( این جا )

«  از زمان شیوع COVID-19 دانش آموزان ، والدین و کارکنان انتاریو ، تعهد خود را نسبت به یادگیری و تاب آوری نشان داده اند که همه افراد درگیر راه های جدید آموزش ، یادگیری و ارتباط هستند. با این حال ، روشن بود که برای اطمینان از انتظارات در حال تغییر دانش آموز و والدین برای پاییز ، اقدامات لازم انجام شود.

در طول تابستان ، دانش آموزان و خانواده ها از فرصت های یادگیری اضافی که از طریق برنامه های گسترده یادگیری تابستانی در سراسر استان ارائه می شود ، بهره گرفتند. بیش از 150،000 دانش آموز در مدارس تابستانی ثبت نام کرده اند ، از جمله بیش از 21،000 دانش آموز درجه استاندارد یادگیری را کسب کرده اند ، که نشان دهنده افزایش تقریبا 70٪ نسبت به تابستان گذشته است. در حالی که تعداد ثبت نام های اضافی همچنان با وزارت آموزش و پرورش به اشتراک گذاشته می شود ، این آمار اولیه حاکی از افزایش علاقه دانش آموزان و خانواده ها برای ادامه یادگیری خود در طول تابستان است.

دانش آموزان ابتدایی در برنامه های سوادآموزی و شناخت اعداد شرکت کرده اند و دانش آموزان دارای نیازهای ویژه آموزشی در برنامه های انتقال هدفمند جدید در آماده سازی برای سال تحصیلی آینده شرکت می کنند. این برنامه ها به دانش آموزان کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرند و سال تحصیلی 2020 تا 21 را با اطمینان و دانش کافی و با موفقیت آغاز کنند.

دانش آموزان آماده هستند که یادگیری خود را در ماه سپتامبر از سر بگیرند و این ماموریت ماست که ضمن حمایت از سلامت روان و بهزیستی دانش آموزان ، از فرصتهای دستیابی به حداکثر موفقیت برسند. این موضوع باید همراه با سلامتی و ایمنی افراد به عنوان یک اصل اساسی انجام شود.

اکثر مدارس در انتاریو برای دانش آموزان در 8 سپتامبر سال 2020 افتتاح می شوند. انتظار وزارتخانه این است که هیئت های مدارس سه روز فعالیت حرفه ای را قبل از 8 سپتامبر برنامه ریزی کنند. قبل از افتتاح مدارس ، در یک آموزش بهداشت و ایمنی با زمان یک روزه شرکت می کنند .

دولت انتاریو برای اطمینان از بازگشت ایمن، از جمله بودجه برای بازگشایی مدارس با 309 میلیون دلار سرمایه گذاری حمایت می کند:

   * حداکثر 500 پرستار بهداشت عمومی که برای کمک به مدارس و هیئت مدیره در پروتکل های بهداشت محلی به کار گرفته شده اند.

   * ماسک و تجهیزات محافظ شخصی

   *  موقعیت های تدریس اضافی

  * متولیان اضافی در مدرسه و لوازم تمیز کردن پیشرفته

  *  تمیز کردن اتوبوس های مدرسه و تجهیزات محافظ شخصی برای رانندگان اتوبوس

  *  پشتیبانی اضافی برای دانش آموزانی که نیاز به آموزش ویژه دارند

  *  آموزش بهداشت و ایمنی اضافی برای کارکنان مستقر در مدرسه

  *  افزایش بودجه برای حمایت از سلامت روان

   *  بودجه برای آزمایش

این بودجه علاوه بر 25 میلیون دلار سرمایه گذاری در زمینه سلامت روان و فناوری است که 10 میلیون دلار دیگر برای کارمندان ، منابع و برنامه های بهداشت روان اختصاص خواهد یافت. 15 میلیون دلار بودجه فناوری برای حمایت از تهیه 35،000 دستگاه برای دانش آموزان انتاریو برای پشتیبانی از یادگیری همزمان در مدرسه و بعد از آن. و 4 میلیون دلار بودجه برای تمیز کردن ، پروتکل ها و پشتیبانی مالی برای استخدام کارمندان متولی اضافی.

علاوه بر این ، این وزارتخانه در حال همکاری با همکاران وزارت بهداشت است تا اطمینان حاصل شود که ظرفیت بهداشت عمومی برای حمایت از بازگشایی مدارس ، از جمله پرستاران بهداشت عمومی و افزایش ظرفیت آزمایشگاه برای آزمایش گسترش خواهد یافت.

 بخش دوم این گزارش را می خوانید . 

منتشرشده در پژوهش
گروه گزارش/
وضعیت بازگشایی مدارس در اسپانیا و شیوه نامه های بهداشتی برای دانش آموزان

اسپانیا یکی از کشورهای اروپایی است که با بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا رو به رو شد . متعاقبا در این کشور برای مقابله با کرونا یکی از شدیدترین محدودیت‌های قرنطینه به مورد اجرا گذاشته شد .

 بحرانی بودن وضعیت در اسپانیا باعث شد تا برخی کشورهای محدودیت‌هایی برای تردد مسافران به مقصد و از مبدا اسپانیا اعمال کنند.  مقامات رسمی اسپانیایی پس از برگزاری جلسات متعدد به‌منظور برنامه‌ریزی کردن برای آغاز سال تحصیلی جدید، از سرمایه‌گذاری کلان خود در بخش تغذیه دانش‌آموزان خبر دادند.

« سالوادور مکیپ، کارشناس علوم پزشکی در دانشگاه آزاد کاتالونیا که کتابی را با عنوان «بیماری های بزرگ مدرن» نوشته است، گفته است: «ما اکنون در یک لحظه مهم و ویژه این بحران قرار داریم، درست در نقطه ای که همه چیزمی‌تواند بهتر یا بدتر شود. ما باید تمام اقدامات پیشگیری را در دست بگیریم یا اینکه انتظار بحرانی عمیق تر را داشته باشیم.»

فرناندو سیمون هماهنگ کننده امور اضطراری در وزارت بهداشت اسپانیا گفته بود که هم اکنون ۵۰۰ کانون بحرانی در کشور داریم که ویروس کرونا در آنجا در حال گسترش است.

اسپانیا از اواسط ماه مارس قوانین سخت گیرانه‌ای را به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا در پیش گرفت که بر مبنای آن مردم این کشور تنها برای خرید مواد غذایی، مراجعه به پزشک، قدم زدن کوتاه با سگ‌های خود در بیرون از خانه و یا کار کردن در شرایطی که نمی‌توانند از راه دور کار کنند، مجوز خروج از خانه‌های خود را داشتند. » ( این جا )

با این حال دولت اسپانیا  اعلام کرده است که در سپتامبر همه دانش‌آموزان به کلاس‌های درس باز می گردند .

بی بی سی گزارش می دهد :

« در اسپانیا از اواخر ماه مه عده‌ای از کودکان به شکل داوطلبانه به مدرسه رفتند اما قرار است در سپتامبر همه دانش‌آموزان به کلاس‌های درس بازگردند.

دولت اسپانیا دستورالعمل‌هایی منتشر کرده که هر یک از ۱۷ منطقه خودمختار این کشور با توجه به شرایط خود آن را به اجرا در خواهد آورد.

دانش‌آموزان باید فاصله دست کم یک و نیم متری از یکدیگر را رعایت کنند. البته کودکان کم سن و سال‌تر به جای آن در گروه‌های ۱۵ تا ۲۰ نفری قرار داده می‌شوند و مجبور به رعایت فاصله‌گذاری نخواهند بود.

وضعیت بازگشایی مدارس در اسپانیا و شیوه نامه های بهداشتی برای دانش آموزان

از مدارس خواسته خواهد شد فعالیت در فضای باز را در اولویت قرار دهند و ساعات شروع، پایان و زنگ‌تفریح‌های متفاوت در نظر بگیرند.

استفاده از ماسک برای کودکان بالای ۶ سال در سرویس مدارس، همین‌طور دانش‌آموزان و معلمانی که نمی‌توانند فاصله ۱.۵ متری را رعایت کنند، اجباری است.

ساختمان و وسایل مدرسه حداقل روزی یک بار تمیز خواهند شد و توالت‌ها باید هر روز سه مرتبه شسته شوند. »

« نکته جالب توجه این است که دولت اسپانیا، در کنار رعایت تمامی موارد ایمنی تعیین‌شده برای مهار ویروس کرونا در میان مردم خصوصاً دانش‌آموزان، همچنین بحث درباره چگونگی برگزاری کلاس‌ها به‌صورت ایمن، پیروی از رژیم غذایی مدیترانیه‌ای را بسیار حائز اهمیت دانسته است.

مقامات رسمی اسپانیایی پس از برگزاری جلسات متعدد به‌منظور برنامه‌ریزی کردن برای آغاز سال تحصیلی جدید، از سرمایه‌گذاری کلان خود در بخش تغذیه دانش‌آموزان خبر دادند.

در این برنامه قرار است بودجه‌ای بالغ بر چهار میلیون یورو صرف تهیه میوه‌های تازه، سبزیجات و شیر برای تمامی دانش‌آموزان سراسر کشور شود. به‌طور دقیق‌تر حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار یورو از این مبلغ برای تهیه میوه و سبزیجات تازه مورد استفاده قرار خواهد گرفت و بقیه هزینه نیز صرف خرید شیر خواهد شد. دولت همچنین در نظر دارد که در راستای آگاه کردن دانش‌آموزان از مضرات نوشابه و فواید تغذیه‌های جدید در مدارس، بودجه مجزایی را نیز به برگزاری کلاس‌های آموزشی در این زمینه اختصاص دهد. » ( این جا )

گفتنی است اسپانیا سالانه پذیرای حدود ۸۰ میلیون گردشگر خارجی است و درآمد صنعت گردشگری حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود.

پایان گزارش/


 وضعیت بازگشایی مدارس در اسپانیا و شیوه نامه های بهداشتی برای دانش آموزان

پنج شنبه, 13 شهریور 1399 08:15

در کجای آموزش جهان ایستاده ایم؟

ایران در کجای آموزش جهان است و رتبه آن کدام است

در سال 2016 که دقیق‌ترین رتبه‌بندی مدارس جهان از سوی OECD منتشر شد دانش‌آموزان ایرانی در میان ٧۵ کشور جهان از نظر آموزه‌های علوم و ریاضیات در رتبه ۵١ جهان قرار گرفتند ...رتبه‌های نخست این رتبه ‌بندی در انحصار پنج کشور آسیایی سنگاپور *، هنگ‌کنگ ، ژاپن ، کره جنوبی و تایوان بود و کشور فنلاند که‌سال‌ها نام خود را در صدر بهترین نظام‌های آموزشی جهان به ثبت رسانده بود این بار در رتبه ششم قرار گرفت مقام بیستم به انگلستان رسید وهشت‌ پله بعد نام ایالات متحده آمریکا دیده می‌شد ، کشورهای آفریقای جنوبی و غنا نیز دو رتبۀ آخر این فهرست را به نام خود کردند .

ایده‌ای که OECD را بر آن داشت تا این چنین ارزیابی گسترده‌ و دقیقی را اجرا کند این بود که کشورهای ضعیف‌تر بتوانند خود را با پیشگامان آموزش مقایسه کنند ، نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند و دریابند با بهبود آموزش می‌توانند در بلندمدت به دستاوردهای بسیاری نائل آیند .

سنگاپور صدرنشین رتبه‌بندی جهانی از 1960 تاکنون نرخ سوادآموزی خود را به نحو چشمگیری ارتقا بخشیده و این نشان می‌دهد هر کشوری با سرمایه‌گذاری در آموزش می‌تواند تا چه اندازه رشد کند  .

پژوهشگران دلیل موفقیت سنگاپور را اینگونه تبیین کرده‌اند :

اگر شما به یک کلاس درس در کشور سنگاپور وارد شوید آموزگارانی را می‌بینید که انتظار دارند همه دانش‌آموزان آنها موفق شوند ، نظام آموزشی سخت گیر ، متمرکز و منسجم است . این کشور همچنین در جذب معلمان باهوش و مستعد بسیار موفق است بنابراین همه زیر نظر آموزگارانی فوق‌العاده‌ آموزش می‌بینند .

ایران در کجای آموزش جهان است و رتبه آن کدام است

در کشور سنگاپور استفاده از رنگ قرمز توسط دبیران ممنوع شده است به این خاطر که می گویند این رنگ در کودک نوعی ترس ایجاد کرده وبه لحاظ روانشناسی در روحیه او تاثیر منفی می گذارد و به جای آن از رنگ های سبز و صورتی استفاده می کنند .

بر اساس قوانین مصوبه در این کشور معلمان اجازۀ بیان کلماتی همانند ثروت ، تولد ، طلاق ، بیماری ، مرگ و کلماتی مشابه را ندارند زیرا این واژه‌ها هر کدام می‌توانند برای تعدادی از شاگردان یادآور خاطرات تلخی باشند
نویسندگان این رتبه‌بندی معتقدند که :

بررسی کیفیت آموزش دقیق ‌ترین راه برای پیش‌بینی‌ میزان رشد و ثروتی است که کشورها در نیم‌قرن آینده تولید خواهند کرد.
————————-
*سنگاپور از آزادترین اقتصادهای سرمایه داری جهان است.

کانال تلگرامی


ایران در کجای آموزش جهان است و رتبه آن کدام است

منتشرشده در پژوهش

گروه اخبار/

بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

دبیرستانی در ووهان با بازگشت دانش‌آموزان برای ترم جدید، صدمین سالگرد تاسیسش را جشن گرفت.

ویروس کرونا ۲۳ ژانویه در شهر ووهان برای اولین بار ظهور کرد و این شهر بعد از آن قرنطینه شد. حالا زندگی عادی در این شهر ، پس از ۷ ماه به حالت عادی بازگشته است.

روزنامه‌نگار چینی روزنامه گلوبال تایمز  به بی‌بی‌سی گفت که  تمام اقدامات از جمله اسپری‌های ضدعفونی کننده، ماسک‌های صورت و بررسی دمای بدن برای حفظ امنیت سلامت دانش‌آموزان انجام شده. این در حالی است که کشورهای جهان با مسئله بازگشایی مدارس در دوران همه‌گیری کرونا و چگونگی تغییر در روند آموزشی دست و پنجه نرم می‌کنند.

بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

پایان پیام/


بازگشایی مدارس در چین و جشن گرفتن دانش آموزان در ووهان

منتشرشده در دانش آموز

گروه گزارش/

حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

سخنان وزیر آموزش و پرورش در  سی و چهارمین اجلاس مدیران و روسای آموزش‌ و پرورش سراسر کشور اگرچه هنوز آغشته با اندکی ابهام بوده و وارد " فاز اجرایی " نگردیده است اما موید این مدعاست که به رغم فضاسازی های عده ای در شبکه های اجتماعی که گرایش های پوپولیستی و حال نگر را دنبال می کنند و کاری به مصالح آموزش نداشته و معمولا به بطن و آینده کار نمی اندیشند اما وزارت آموزش و پرورش با پذیرش منطق کارشناسی و تجربیات جهانی و مهم تر از همه " فلسفه و حق آموزش " صدای معلمان و بخش مطالبه گر جامعه و ذی نفعان آموزش را شنیده و در جهت " عقلانیت و تدبیر " حرکت می کند .

« محسن حاجی میرزایی » در این نشست سراسری می گوید : ( این جا )

« فلسفه وجودی آموزش‌ و پرورش، آموزش به کودکان و نوجوانان است که کرونا این فلسفه را با مخاطره مواجه کرده است؛ بنابراین باید دید در این شرایط چه فعالیت‌هایی می‌توان انجام داد و توانایی ما چقدر است. به نظر می رسد حاصل و برآیند این سیاست ها و تصمیمات در مدت مذکور چیزی فراتر از افت تحصیلی ، ترک تحصیل ، خشونت خانوادگی و بی هویت کردن مدرسه و ارکان آن نبوده و نقطه کانونی این خطر به انزوا رفتن بیشتر " عدالت آموزشی " بوده است .

نباید وضعیت غیرمنتظره تعادل‌ها را بر هم زند ، ما باید قدرت خود را امتحان کنیم و عزم جدی برای رویارویی با موقعیت‌های جدید را داشته باشیم.

به‌ مرور زمان خیلی از کارهای ما تبدیل به رویه می‌شوند اما در شرایط جدید در موقعیتی هستیم که باید همه ظرفیت‌ها را ارائه دهیم زیرا کرونا همه ظرفیت‌ها را به چالش کشیده است.

با توجه به استمرار کرونا گفته‌ایم اصل بر حضور دانش آموزان است لذا شرایط همانند سال قبل نیست و همه چیز تغییر کرده است لذا اگر حضور نباشد کار پیش نمی رود و هیچ روشی جایگزین روش آموزش حضوری نیست . شکل‌گیری شخصیت، تقویت ذهن، فهم عمیق از جمله مزایای روش حضوری است بنابراین اگر بتوانیم کلاس حضوری داشته باشیم بسیاری از کارها حل می‌شود.

مدارس در هر شرایطی حتی در شرایط قرمز باید باز باشند مگر اینکه ستاد مدیریت کرونا مدرسه را تعطیل کند.

حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

 مدارسی که دانش آموزان کمتری دارند باید آموزش‌ها حضوری باشد، مدارسی که دانش آموزان بیشتری دارند باید مدیریت شود دانش آموزان تقسیم‌بندی شوند و از آموزش‌های ترکیبی و مجازی بهره‌مند شوند لذا در هر صورت مدارس باید باز و فعال باشند.

 طبق تحقیقات انجام ‌شده باز بودن یا تعطیلی مدارس تاثیری چندانی در بالا و پایین رفتن آمار کرونا ندارد، البته نمی‌گویم بی‌خطر است اما باید به دانش آموزان آموخت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند زیرا جریان زندگی باید همواره ادامه داشته باشد. »

مهم ترین نکاتی را که می توان از سخنان وزیر آموزش و پرورش استخراج نمود اشاره ای است که ایشان به رویه شدن خیلی از کارها به‌ مرور زمان می کند و مصداق آن را می توان در " کمپین سراسری دانش آموزان ایرانی در تعطیل کردن مدارس " دانست . ( این جا )

و نکته ی مهم دیگر استناد وزیر آموزش و پرورش به پژوهش هایی است که در جهان صورت گرفته و در گزارش های پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش مورد استناد قرار گرفته است .

در "  چارچوب پیشنهادی یونسکو برای بازگشایی مدارس در دوران جهان گیر شدن کرونا " آمده است : ( این جا )

حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

« باز شدن مدارس ضامن حق آموزش دانش آموزان در شرایط فعلی است ، سیاست گذاران باید شرایطی فراهم سازند که ضمن فراهم کردن حق سلامت و امنیت دانش آموزان ، حق آموزش کودکان و نوجوانان نیز تامین گردد .

علاوه بر این مختل شدن خدمات آموزشی پیامدهایی جدی و بلند مدت برای اقتصادها و جوامع دارد . از جمله افزایش نابرابری نزول بازده سلامت و همچنین کاهش همبستگی اجتماعی .

اخلال در زمان آموزش درس می تواند تاثیر شدیدی بر توانایی یادگیری یک کودک داشته باشد . هر چند کودکان به حاشیه رانده شده زمان طولانی تری به مدرسه نروند ، احتمال بازگشت آن ها نیز کم تر است . کودکان ، فقیرترین خانواده ها تقریبا پنج برابر بیشتر از کودکان خانواده های ثروت مند محتمل است که از آموزش ابتدایی محروم باشند .دور بودن از مدرسه خطر خشونت و سایر تهدیدات برای کودکان را نیز افزایش می دهد . علاوه بر این ، تعطیلی طولانی مدت ، خدمات ضروری مدارس مانند امنیت بخشی ، تغذیه در مدرسه ، بهداشت روانی و حمایت های مشاوره ای و روان شناسی را مختل می کند . همچنین به خاطر از بین رفتن تعامل با همسالان و اختلال در روال های روزمره ممکن است باعث ایجاد استرس و اضطراب شود . این تاثیرات منفی برای کودکان در حاشیه ، مانند آنانی که در کشورهایی تحت تاثیر درگیری و سایر بحران های طولانی مدت اند ، مهاجران ، آواره های اجباری ، اقلیت ها ، کودکان معلول و کودکانی که در موسسات حمایتی زندگی می کنند ، به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود . بازگشایی مدارس باید ایمن و مطابق با واکنش کلی هر کشور به 19 – COVID

باشد ؛ همراه با تمام اقدامات معقولی که در جهت محافظت از دانش آموزان ، کارمندان ، معلمان و خانواده های آنان انجام می شود . » وزارت آموزش و پرورش با پذیرش منطق کارشناسی و تجربیات جهانی و مهم تر از همه " فلسفه و حق آموزش " صدای معلمان و بخش مطالبه گر جامعه و ذی نفعان آموزش را شنیده و در جهت " عقلانیت و تدبیر " حرکت می کند .

یونسکو تاکید می کند :

« شواهد غیرمتقنی درباره خطر ابتلا هنگام شرکت در کلاس وجود دارد . »

همان گونه که پیش تر نیز آمده و بارها بیان شده است ؛ « صدای معلم » تنها رسانه و جریانی در فضای نظام آموزشی ایران بوده که از همان زمان آغاز تعطیلی مدارس در ابتدای اسفند 1398 با ارائه گزارش های کارشناسی ، گفت و گو با صاحب نظران تعلیم و تربیت و استناد به تجربیات جهانی مخالفت صریح و جدی خود را با سیاست های اعمال شده در زمینه " تعطیلی طولانی مدت  مدارس " ابراز داشته و خواهان تجدید نظر در سیاست ها و اقدامات وزارتخانه با تکیه بر منطق کارشناسی ، حفظ هویت و اتوریته مدرسه و بازشناسی ارکان مدرسه به عنوان سلول بنیادین نظام آموزشی و اجرای واقعی دکترین مدرسه محوری بوده است .

به نظر می رسد حاصل و برآیند این سیاست ها و تصمیمات در مدت مذکور چیزی فراتر از افت تحصیلی ، ترک تحصیل ، خشونت خانوادگی و بی هویت کردن مدرسه و ارکان آن نبوده و نقطه کانونی این خطر به انزوا رفتن بیشتر " عدالت آموزشی " بوده است .

حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

برخی منتقدان " صدای معلم " می گویند چرا در مقام ارائه تجربیات جهانی ، ایران را با جوامعی مانند فرانسه ، بریتانیا ، آمریکا ، کانادا و... مقایسه می کنید و کاری به سایر آیتم ها مانند حقوق ، سطح زندگی ، سطح بهداشت و... ندارید .

در پاسخ باید گفت که این رسانه در زمینه " آموزش تطبیقی " به صورت گزینشی عمل نکرده است و همواره به تجربیات همه کشورها چه توسعه یافته و چه در حال توسعه استناد کرده است .

نمونه های آن اشاره به کشورهای همسایه مانند ترکیه ، تاجیکستان ، افغانستان و... بوده است .

« صدای معلم » همواره این پرسش جدی و صریح را مطرح کرده که چگونه می شود کشوری مانند افغانستان که همواره با توحش و ددمنشی گروه هایی تندور اسلامی مانند طالبان و داعش رو به روست که حتی به مدارس و ساختمان ها رحم نکرده و آن  ها را آتش زده و یا در آن حملات تخریبی مانند بمب گذاری ، پرتاب راکت و... انجام می دهند و معلمان و دانش آموزان را مورد تهدید جانی و روانی قرار می دهند اما حکومت افغانستان اعلام می کند که از اول شهریور تمام مدارس این کشور به صورت " حضوری " بازگشایی می شوند ؟!

حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

جا دارد منتقدان صدای معلم و مسئولان وزارت آموزش و پرورش پاسخ دهند که آن تفاوت گذاری ها ، درجه بندی ها و منطقه بندی ها که همه با استناد به مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا صورت می گیرد و البته روایی و اعتبار آن قابل تامل و بحث است در کجای جهان و به این وضعیت و کیفیت انجام می پذیرد ؟

اگر قرار است تفویض اختیاری صورت گیرد قوانین موجود در آموزش و پرورش مانند " قانون تشکیل شوراهای آموزش و پرورش " و در سطح مدرسه " آیین نامه اجرایی مدارس " می توانند این مهم را انجام دهند .

 یونسکو : « شواهد غیرمتقنی درباره خطر ابتلا هنگام شرکت در کلاس وجود دارد . »مهم آن است که به قابلیت ها اعتماد شده و به آن ها احترام گذارده شود .

آیا مسئولان وزارت آموزش و پرورش نگاهی به کارنامه عملکرد خویش در زمینه " ارزشیابی تحصیلی " دانش آموزان انداخته اند و آیا می توان قرینه ای از آن در آموزش تطبیقی سراغ گرفت ؟

« صدای معلم » از همان ابتدا اصل را بر " آموزش حضوری " دانسته و آموزش های غیرحضوری را تنها به عنوان " مکمل " در فرآیند آموزش  تلقی کرده است .

" مدرسه " جایی برای زندگی و آموختن " مهارت های زندگی " است و دانش آموزان و سایر ارکان آموزش باید یاد بگیرند که با شرایط و مقتضیات  به نحو " مثبتی " سازگار شوند .

" تعطیل کردن مدارس " و احاله همه چیز به " شبکه شاد " که هنوز فاقد زیر ساخت های لازم و کافی  است و تنها می تواند برای برخورداری از " آموزش های مکمل " مورد بهره برداری و فرهنگ سازی قرار گیرد ؛ پاک کردن صورت مساله و استحاله در پوپولیسم رایج و واگیر جامعه ایرانی است .

آینده کشور در مدارس ساخته می شود و تعطیل کردن آن به هر دلیل و بهانه ای ویران کردن زیر ساخت های مهم جامعه است .

پایان گزارش/


حمایت صدای معلم از سخنان وزیر آموزش و پرورش در مورد اصل بودن آموزش حضوری و بازگشایی مدارس

منتشرشده در گزارش و گفت‌وگو

نظرسنجی

هدف، محتوا و فرایند مصاحبه های گزینش داوطلبان حرفه معلمی در ایران تا چه اندازه معتبر و با معیارهای علمی سازگار است؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور