صدای معلم

اقتصاد

  • " پس از اصلاح ِ ساختار آموزش و پرورش و افزايش سهم آموزش و پرورش در توليد ناخالص داخلي و افزايش ِ نقش موثر ِ نيروي انساني ( خروجي از آموزش و پرورش ) در توليد ارزش افزوده در فرآيندهاي صنعتي ، خدماتي و ... شرايط براي افزايش سهم آموزش و پرورش از توليد ناخالص داخلي فراهم مي شود "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

تقريبأ تمامي بودجه وزارت آموزش و پرورش صرف امور جاري مي شود و اصلاح ساختار و ارتقاي فرآيند تعليم و تربيت به کلي فراموش شده است ! مطلب ویژه

جهت بررسي لايحه بودجه 1399 به گفت و گوي مجازي ذيل مي پردازيم . قبل از هر چيز براي درک بهتر مطالب چند اصطلاح به کار رفته در بودجه را تعريف نموده نگاه کلي به لايحه بودجه 99 داشته نيم نگاهي هم به جدول شماره  هفت ِ ماده واحده اين لايحه در بخش آموزش و پرورش مي اندازيم . اميداست تا تحليلگران اقتصادي و اساتيد فن به بخش آموزش و پرورش در…
  • تحلیلی بر بودجه آموزش و پرورش در سال 1399 ؛
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بازي با اعداد بودجه خطرناک است ! مطلب ویژه

جهت بررسي لايحه بودجه 1399 به گفت و گوي مجازي ذيل مي پردازيم . قبل از هر چيز براي درک بهتر مطالب چند اصطلاح به کار رفته در بودجه را تعريف نموده نگاه کلي به لايحه بودجه 99 داشته نيم نگاهي هم به جدول شماره  هفت ِ ماده واحده اين لايحه در بخش آموزش و پرورش مي اندازيم . اميداست تا تحليلگران اقتصادي و اساتيد فن به بخش آموزش و پرورش در…
  • " در صفحه 150 ماده واحده و جداول کلان لايحه بودجه 1398 در رديف ِ " وزارت آموزش و پرورش – ادارات کل آموزش و پرورش استانها " با عدد 424990898 ميليون ريال ( 42 هزار ميليارد تومان ) مواجهه مي شويم و به سهولت ، نمودار شماره 3 ترسيم مي شود که نشان مي دهد 93% کل بودجه آموزش و پرورش سهم حقوق و دستمزد و... مي شود و سهم اصلاح ساختار و ارتقاي کيفيت آموزش و پرورش و ... فقط 7% از بودجه کل آموزش و پروش بوده است"
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

تا ساختار آموزش و پرورش اصلاح نشود ؛ 10 هزار ميليارد تومان و حتي بيشتر از آن کارساز نمي باشد ! مطلب ویژه

جهت بررسي لايحه بودجه 1399 به گفت و گوي مجازي ذيل مي پردازيم . قبل از هر چيز براي درک بهتر مطالب چند اصطلاح به کار رفته در بودجه را تعريف نموده نگاه کلي به لايحه بودجه 99 داشته نيم نگاهي هم به جدول شماره  هفت ِ ماده واحده اين لايحه در بخش آموزش و پرورش مي اندازيم . اميداست تا تحليلگران اقتصادي و اساتيد فن به بخش آموزش و پرورش در…
گروه رسانه/ به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ وزارت آموزش‌وپرورش مدت‌هاست با کسری شدید و پایدار بودجه دست‌وپنجه نرم می‌کند، این عدم تعادل بودجه‌ای در وزارت آموزش و پرورش باعث حفظ حداقل حقوق معلمان، کاهش شدیدتر اعتبارات کیفیت‌بخشی و کاهش اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای شده است و این امر در نهایت کاهش کارایی و اثر‌بخشی وزارت آموزش و پرورش را رقم زده است. رقم بودجه پیشنهادی وزارت آموزش‌وپرورش در سال 99 نیز از 57…
  • " برخي از تحليل گران همسو با عوام ، راهکار افزايش بودجه يا حمايت از بودجه سمي ، بدون توجه به منابع واقعي را پيشنهاد مي کنند ! دولت فربه شده و نان‌خور بسیار دارد، شرکت‌های دولتی زیان می‌دهند (و بخش بزرگی از درآمدها را هم می‌بلعند)، بسیاری از نهادهای پردرآمد اساسا مالیات نمی‌دهند، خصولتی‌های پر قدرت از مالیات می‌گریزند، «اقتصاد سایه» گسترده ما هم که بنا بر تعریف از دسترس مالیات‌ستانان خارج است. اگر فساد فراگیرکشورمان (رتبه ۱۳۸ در میان ۱۸۰ کشور) را نیز به این مشکلات اضافه کنیم، در می‌یابیم که چرا مخارج دولت زیاد است و دریافت‌های مالیاتی آن اندک. وقتي مردم درآمدشان افزايش مي يابد ( افزايش حقوق يا دريافت يارانه ) بسيار خوشحال مي شوند ( ايجاد سراب پولي ) و تصور مي کنند که در سال آينده ، مشکلات مالي کمتري دارند ولي در پايان سال متوجه مي شوند که سال مالي بدتري را تجربه کرده اند ؛ زيرا تورم ، بر افزايش درآمدها پيشي مي گيرد !"
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسي لايحه بودجه 1399 ( بخش دوم ) مطلب ویژه

جهت بررسي لايحه بودجه 1399 به گفت و گوي مجازي ذيل مي پردازيم . قبل از هر چيز براي درک بهتر مطالب چند اصطلاح به کار رفته در بودجه را تعريف نموده نگاه کلي به لايحه بودجه 99 داشته نيم نگاهي هم به جدول شماره  هفت ِ ماده واحده اين لايحه در بخش آموزش و پرورش مي اندازيم . اميداست تا تحليلگران اقتصادي و اساتيد فن به بخش آموزش و پرورش در…
  • " نکته مهم درباره افزایش سهم مالیات، این است که این افزایش، عمدتاً بر مالیاتی است که مردم باید بپردازند : « ۲۷ درصد از کل درآمدهای مالیاتی را بخش خصوصی باید بپردازد که سهم آن از کل اقتصاد ایران، کمتر از ۱۵ درصد برآورد می شود. سهم پیش بینی شده برای شرکت های دولتی کمتر از ۶/۵ درصد است در حالی که بیش از ۷۰ درصد اقتصاد کشور را در دست دارند. آستان قدس، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیادها و نهادهای انقلاب که طبق مطالعات وزارت اقتصاد حدود ۱۰ درصد از اقتصاد کشور را در دست دارند سهم شان از کل مالیات کشور ۸ هزارم درصد است.» حال پرسش مهم این است که اگر قرار است در سال آینده، به خاطر شرایط تحریمی، بودجه ای ریاضتی نوشته شود، چرا حاکمیت خود را کنار می کشد و بار سنگین آن را بردوش مردم به ویژه کم درآمدترین آن هامی گذارد؟ چرا برخی نهادهای خاص، همچنان از مالیات معاف هستند؟ چرا هیچ یک در مقابل نهادهای نظارتی رسمی پاسخگو نبوده و شفافیت مالی ندارند؟ "

بیانیه ی اعتراضی فرهنگیان و کنشگران حوزه آموزش در اعتراض به جایگاه آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۳۹۹

گروه تشکل ها/ جمعی از فرهنگیان و کنشگران حوزه آموزش در بیانیه ای نسبت به اعداد و ارقام پیشنهاد شده برای آموزش و پرورش در بودجه سال 99 اعتراض کردند . متن کامل این بیانیه به شرح زیر است .
  • " بهای تمام شده تصمیمات اتخاذی از سوی نهادهای تصمیم‌گیر چقدر است؟ لایحه بودجه ۹۹ که بر مبنای عملکرد دستگاه‌ها تنظیم شده، به این سوال پاسخ می‌دهد "

نهادهای حکومتی ناکارآمد و اتلاف بودجه!

روزنامه ی دنیای اقتصاد نوشت : دو هفته از ارائه لایحه بودجه ۹۹ به مجلس می‌گذرد. در روزهای پس از رونمایی از لایحه بودجه سال بعد، گزارشات بسیاری در مورد اعداد و ارقام دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌ها منتشر شده است. یکی از بخش‌های جالب بودجه، تفکیک اعتبارات هزینه‌ای به دستگاه‌ها و برنامه‌های محول بر آنها است. در پیوست شماره ۴ لایحه بودجه ۹۹، برنامه‌هایی که هر دستگاه اجرایی عهده‌دار آن است به…
  • " دولت از مجموع واگذاری دارایی‌های مالی به میزان 7/ 124 هزار میلیارد تومان حساب باز کرده است. دو سوم از منابع این فصل، از فروش و واگذاری انواع اوراق مالی و اسلامی به دست می‌آید که معادل 80 هزار میلیارد تومان بوده است. البته طبق برنامه ششم توسعه سقف مجاز دولت برای انتشار اوراق معادل 50 هزار میلیارد تومان بوده که لایحه بودجه 99، از این سقف به میزان 30 هزار میلیارد تومان سبقت گرفته است . اگر در سال آینده روزی ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز کمتر فروش برود، در کل سال ۸/ ۱ میلیارد دلار کسری برای کشور و ۲/ ۱ میلیارد دلار از منابع عمومی دولت با کسری مواجه می‌شود که حداقل معادل ۳/ ۶ هزار میلیارد تومان است. بیایید با هم به یونان سلام بگوییم ! "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بررسي لايحه بودجه 1399 مطلب ویژه

جهت بررسي لايحه بودجه 1399 به گفت و گوي مجازي ذيل مي پردازيم . قبل از هر چيز براي درک بهتر مطالب چند اصطلاح به کار رفته در بودجه را تعريف نموده ، نگاه کلي به لايحه بودجه 99 داشته و نيم نگاهي هم به جدول شماره  هفت ِ ماده واحده اين لايحه در بخش آموزش و پرورش مي اندازيم . اميداست تا تحليلگران اقتصادي و اساتيد فن به بخش آموزش و…
گروه تشکل ها/ همان گونه که پیش تر نیز آمد ( این جا ) ؛ همایش چالش ها و بررسی راهکارها و فرصت‌های برون رفت از وضعیت کنونی بنگاه‌های اقتصادی فرهنگیان روز دوشنبه 20 آبان  1398 در " خانه تشکل ها " برگزار گردید . در ابتدای این نشست « ژما جواهری پور »کارشناس اقتصاد و عضو کارگروه اقتصادی در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران دیدگاه های خود را…
  • " در برنامه پنجم گفتند که چون معلم ها خودشان صندوق دارند این سهم را واریز نمی کنیم و دولت هم خودش را مکلف به پرداخت نکرد. در دولت گذشته، آقای فانی وزیر اسبق آموزش و پرورش اعلام کرد از دولت شکایت کنید. ما هم در دیوان عدالت اداری شکایت را مطرح کردیم و ثابت کردیم که موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان خصوصی است و دیوان عدالت اداری هم پذیرفت و توانستیم علیه دولت رای بگیریم. دولت مجبور به پرداخت تعهدات مغفول مانده در برنامه پنجم شد که مبلغ آن ۶۳۴ میلیارد تومان است که در مرحله تجدید نظر است. اگر این مرحله تایید شود سازمان برنامه و بودجه ملزم به پرداخت این پول است. معلم ها سهم خودشان را پرداخت کرده اند اما دولت در برنامه ششم سهم خودش را نداده است ! "
  • سعید شهسوار زاده/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

بي مهري سازمان برنامه بودجه دولت دوازدهم نسبت به صندوق ذخيره فرهنگيان ! چرا ؟ مطلب ویژه

بر خروجي تار نماي خانه ملت مورخ 23 آبان 1397 آمده است ( 1 ) : "نایب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی گفت تاسیس بانک فرهنگیان تنها راه جلوگیری از بروز مجدد تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان است." جهت بررسي نظر اين نماينده محترم (نايب رئيس کميسيون مجلس شوراي اسلامي ) گفت و گوي مجازي ذيل را دنبال مي کنيم .  توضيح : چند ماه پيش ( احتمالأ حوالي روز ملي بزرگداشت…

نظرسنجی

میزان توجه به " منشور حقوق شهروندی " در وزارت محسن حاجی میرزایی را چگونه ارزیابی می کنید ؟

دیدگــاه

تبلیغات در صدای معلم

درخواست همیاری صدای معلم

شبکه مطالعات سیاست گذاری عمومی

کالای ورزشی معلم

تلگرام صدای معلم

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور