صدای معلم سایت اخبار آموزش و پروش معلمان فرهنگیان

آموزش نوین

  • دکتر نعمت الله فاضلی

آمریکا و ژاپن؛ انشاء، یک موضوع و دو نگرش مطلب ویژه

آمریکا و ژاپن؛ انشاء، یک موضوع و دو نگرش/ فاصله آمریکا و ژاپن از نظر علوم انسانی زیاد است/ در فرهنگ ژاپنی مسئولیت درک مطلب بیشتر با شنونده است/ در ژاپن، فرآیند توصیف از گذشته شروع می‌شود و به حال و آینده می رسد/ ژاپنی‌ها در آموزش تکلیف اندیش و وظیفه مدارند/ «درس پژوهی» از جمله حیطه‌های معرفتی بسیار ضروری است/ بررسی‌های تطبیقی و بین فرهنگی یکی از مهمترین راهبردها در مطالعات…
  • مجله ی علوم انسانی فرانسه/ برگردان آریا نوری

نهاد مدرسه در فرانسه، اصول و حقایق مطلب ویژه

دولت باید « تفکر و تعقل » را به نظام آموزشی تزریق کند / ریشه ی آزادی عمل روز افزون مدارس در فرانسه را باید در جریان تمرکز زدایی جست و جو کرد/در اختیار داشتن تمامی مسئولیت ها توسط وزارت آموزش و پرورش سبب پنهان شدن آن شده است/  اصلا مگر امکان دارد فرهنگ معلمان و اصول نظام آموزشی یک کشور یک شبه دگرکون شود / در حال حاضر بسیاری از مدارس کمیته…
  • *دکتر مقصود فراستخواه

مرگ مدرسه مطلب ویژه

مرگ مدرسه /عقب ماندگی نظام رسمی آموزش و پرورش از جریان تحولات جهانی و ملی/ دو نوع منطق، زبان و پارادایم در اسناد رسمی آموزش و پرورش /تعلیم و تربیت دوگانه، فرزندان ما را در معرض دوپارگی فکری، هنجاری و ارزشی قرار می‌دهد/مدرسه متعلق به جامعه با انواع طرز تفکرها و سبک های زندگی و گرایش های فرهنگی است/  نقش دولت در آموزش و پرورش، حمایت و تسهیل گری است نه دخالت…
  • شیرزاد عبداللهی / همکار گروه صدای معلم

آیا معلمان مرجع اجتماعی دانش آموزان و اولیا هستند؟ مطلب ویژه

گروه های اجتماعی قدرتمندی مانند هنرمندان ، ورزشکاران، کارآفرینان و دانشجویان و اساتید دانشگاه احتمالا در جایگاه بالاتری نسبت به معلمان قرار می گیرند/ معلمان در دهک های اقتصادی متوسط جامعه جای دارند/ توصیف معلمان به عنوان قشری گرسنه و فرودست چه به دلایل سیاسی و چه از روی خشم و نا امیدی ، با واقعیت های اقتصادی جامعه منطبق نیست/ برای طرح مطالبات ، ارائه تصویری فلاکت بار از زندگی معلمان…
  • " باید با رفتار نادرست دانش آموز برخورد کنیم "

با مدیریت خشم می توان از تبدیل آن به پرخاشگری جلوگیری کرد مطلب ویژه

با مدیریت خشم می توان از تبدیل آن به پرخاشگری جلوگیری کرد/خشم یک هیجان طبیعی است / می شود خشمگین شد اما پرخاشگری نکرد/ موقع خشمگین شدن سیستم  قضاوت ما به هم می ریزد/ تفکر همه یا هیچ، تعمیم ،ذهن خوانی ،پیش گویی و برچسب زدن نشانه های فکری خشم هستند/ پرخاشگری کلامی یابدنی ، مستقیم یا غیر مستقیم ، فعال یا منفعل است/ انکار خشم در دراز مدت افسردگی می آورد/…
  • دکتر قربان کیانی - اردبیل

و بعد از مرگ ستایش ! مطلب ویژه

  در بین اخباری که هر روز صفحات روزنامه ها، شبکه‏ های اجتماعی و برنامه‏ های رسانه هایی نظیر صدا و سیما را پر می‏ کند، گاهی خبر جنایتی هولناک تن جامعه ایران را می لرزاند و اذهان نگران خانواده‏ ها را در حفاظت از حریم فرزندان شان نگران‏ تر می‏ کند. خبر جنایت در ورامین و قتل ستایش دختر 6 ساله افغانستان هنوز دل های ایرانی‏ های بسیاری را پریشان نموده…
  • دکتر عباس حاتمی/ عضو شورای نویسندگان صدای معلم

چرا باید " سواد رسانه ای " داشته باشیم ؟ مطلب ویژه

  زمانی که شما برای خرید به سوپرمارکت با 3000 کالا می روید و 25کالا را می خرید،در واقع شما در زمان نسبتاً کمی 3000 تصمیم می گیرید؛ 25 تصمیم برای اینکه چه کالاهایی بخرید و 2975 تصمیم درباره چیزهایی که نخرید. فرهنگ نیز مانند یک سوپرمارکت بزرگ از پیام های رسانه ای تشکیل شده است،امروز تاثیر رسانه بر فرهنگ جامعه بیش از تاثیر خانواده، دانشگاه و مدرسه است.به طور مثال در سال…
"پوپولیسم" را به اشکال مختلف تعریف کرده اند. من اگر بخواهم پوپولیسم را در یک عبارت کوتاه بیان کنم آن را نظام فکری ای می دانم که بر فضیلت بی سوادی پای می فشارد ! پوپولیست ها هم عوام زده اند، هم عوام فریب! آن ها به زبان توده های کم سواد سخن می گویند و توده های کم سواد را در مقابل طبقه ی باسواد و نخبه تهییج و تحریک می…
  • دکتر نعمت الله فاضلی*

تلگرامی شدن فرهنگ در ایران امروز مطلب ویژه

تلگرامی شدن فرهنگ در ایران امروز/ رسانه های خُرد ، رسانه های بزرگ مانند تلویزیون و روزنامه را تحت تاثیر قرار داده اند/ در فضای مجازی همه می‌توانند دیده شوند،نشان دهند، تجربه و تفسیر کنند/ جامعه در آستانه گسست از تاریخ گنگی و تاریخ سکوت است/ پیوند امر محلی و امر جهانی موجب قدرتمند شدن سوژه ایرانی شده است/ گفت‌وگو در فضای مجازی  فاقد سازماندهی، برنامه‌ریزی یا انسجام درونی است/  روی کار…
  • سعید شهسوار زاده / عضو شورای نویسندگان صدای معلم

درس هاي از اعتصاب معلمان شيکاگو و نقدي بر علمکرد نهادهاي مدني معلمان در سال هاي اخير مطلب ویژه

قدرتمندترين ابزاری که سندیکاها ، اتحاديه ها و نهاد هاي مدني از آن بهره مي برند مذاکره دسته جمعی متکي به کارˏ کارشناسي است/تا زماني که معلمان ايران به تشکل هاي معلمي خود ، بي مهري مي کنند و از عضويت در نهادهاي مدني شانه خالي مي کنند انتظار بهبود شرايط  فرهنگيان خوش خيالي و خامي مي باشد/معلمان ايران و اغلب تشکل هاي مدني معلمان  نه تنها ، اقشار مختلف جامعه را…

نظرسنجی

آیا ورزش صبحگاهی در مدرسه شما اجرا می شود؟

پربازدیدترین ها

 بیمه نوین

تبلیغات در صدای معلم

کالای ورزشی معلم

خدمات چاپ

تلگرام صدای معلم

انتشارت آفرینندگان

تحقیقات و آموزش

چاپ مدارس

امیران سیستم شرکت نرم افزاری

صدای معلم پایگاه خبری تحلیلی معلمان ایران

تلگرام صدای معلم

Sport

 فراکسیون صنفی معلمان در مجلس

final 1

banerjavan

 سامانه فیش حقوقی معلمان

سامانه فیش حقوقی معلمان بازنشسته

سامانه مراکز رفاهی

صندوق ذخیره فرهنگیان

تبلیغات در صدای معلم

تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به صدای معلم بوده و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
طراحی و تولید: رامندسرور